مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشگیری از حملات قلبی با لوله‌های بیگودی

جام‌جم‌سرا: قلب نیز مانند سایر عضلات به جریان مداوم خون اکسیژن‌دار نیاز دارد و در صورت مسدود شدن شریان‌ها با رسوب چربی موسوم به پلاک، این عضو حیاتی نمی‌تواند خون کافی دریافت کند و همین مسئله منجر به آنژین صدری می‌شود.

به نقل از ایسنا، افرادی که به داروهای متداول پاسخ نمی‌دهند، باید تحت عمل جراحی آنژیوپلاستی عروق کرونر قرار بگیرند؛ و از آنجا که ورود استنت‌های فلزی به داخل شریان‌های مسدود قلب با مشکلات و عوارض جانبی از جمله گرفتار شدن در یک لخته خون و بروز حمله قلبی همراه است، محققان برای به حداقل رساندن عوارض جانبی درمان، لوله‌ ظریفی طراحی کرده‌اند که ظاهری شبیه بیگودی فر مو داشته و از گیاه تاپیوکا (Tapioca) ساخته شده‌ است. این لوله با کمک دوربین یا اسکن، درون عروق هدایت شده و علاوه بر عریض کردن شریان مسدود‌، داروی سیرولیموس را نیز برای پیشگیری از ایجاد پلاک با خود حمل می‌کند.

به گزارش جام‌جم‌سرا، لوله‌ مذکور، زیست ‌تخریب‌پذیر بوده و پس از چند ماه براحتی در بدن حل می‌شود که می‌تواند در درمان آنژین صدری مورد استفاده قرار گرفته و از بروز برخی عوارض جانبی درمان پیشگیری ‌کند.

عملکرد این لوله‌های ظریف در ۳۰ بیمار مبتلا به آنژین صدری با انسداد ۷۰ درصدی شریان مورد آزمایش قرار گرفته است.



لینک منبع :پیشگیری از حملات قلبی با لوله‌های بیگودی

پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل - ایسنا www.isna.ir/news/.../پیشگیری-از-حملات-قلبی-با-لوله-بیگودی-شکل 27 آگوست 2014 ... محققان برای درمان بیماری آنژین صدری، لوله گیاهی بیگودی‌شکلی را طراحی کرده‌اند که از ایجاد لخته خونی در قلب پیشگیری می‌کند. Images for پیشگیری از حملات قلبی با لوله‌های بیگودی پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل | اخبار علمی ... - پادشا padsha.com/پیشگیری-از-حملات-قلبی-با-لوله-بیگودی-شکل‎Cachedاخبار علمی - پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل. محققان برای درمان بیماری آنژین صدری، لوله گیاهی بیگودی‌شکلی را طراحی کرده‌اند که از ایجاد لخته خونی ... پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل - Aela-net aela-net.tk/SAY/p/index.php?q...‎Cachedاخبار ,اخبار اقتصادی ,پیشگیری از حملات قلبی. اخبار علمی - پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل. محققان برای درمان بیماری آنژین صدری، لوله گیاهی ... پیشگیری از حمله قلبی با غلتک های کوچک لوله ای – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=35058‎Cachedخانه / مشروح اخبار / پیشگیری از حمله قلبی با غلتک های کوچک لوله ای ... دانشگاه « واندربیلت» در آمریکا این غلتک های کوچک لوله ای را که شبیه بیگودی های کوچک و ... پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل - پایگاه خبری ندا tnews.ir/news/3C0729596403.html محققان برای درمان بیماری آنژین صدری، لوله گیاهی بیگودی شکلی را طراحی کرده اند که ... در صورت مسدود شدن شریان ها با رسوب چربی موسوم به پلاک، قلب نمی تواند خون ... طراحی لوله های بیگودی شکل برای مبارزه با حملات قلبی - سماتک www.samatak.com/tech/.../curlers-shaped-tubes-designed-to-combat-the.html طراحی لوله های بیگودی شکل برای مبارزه با حملات قلبی عملکرد این لوله‌های ظریف در ... در درمان آنژین صدری مورد استفاده قرار گرفته و از بروز برخی عوارض جانبی درمان ... نانوپلیمری جدید با قابلیت پیشگیری از حمله قلبی - AZSense azsense.ir/نانوپلیمری-جدید-با-قابلیت-پیشگیری-از-ح/‎Cachedپژوهشگران دانشگاه بن گوریون (Ben-Gurion) با همکاری مرکز پزشکی شبا (Sheba) درمان جدیدی برای بیماری تصلب شرائین و در نهایت جلوگیری از حمله قلبی ابداع ... نقل قول پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل parvazia.rozblog.com/Forum/Catgory/380/Replay/1963 صفحه اصلی ◅ آموزش ها ◅ پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل ◅ نقل قول پیشگیری از حملات قلبی با لوله بیگودی شکل ... دانش و زندگی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/didar.daeshvazedegi/?l=fa‎Cachedبا این ماده مورچه‌ها را از خانه‌تان فراری دهید تکلیف بچه‌ها ... با سوزاندن این برگ در 5 دقیقه به آرامش برسید 10 نشانه یک ... پیشگیری از حملات قلبی با لوله‌های بیگودی