مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سلامت بدون محدودیت

سازمان سلامت جهانی در همین خصوص توضیح داده بخش عمده‌ای از نیازمندان خون در کشورهای جهان سومی یا در حال توسعه قرار دارند و این خون‌ها به دست آنها نمی‌رسد. به همین منظور تعدادی از محققان دانشگاه اسکس در حال تولید خون مصنوعی هستند که تمام خصوصیات نمونه اصلی را در اختیار داشته و هیچ‌گونه ویروس یا بیماری نیز ندارد.

در این پروژه که «هائم 2» نام دارد، محققان دانشگاه اسکس خونی را تولید می‌کنند که به مدت دو سال در دمای اتاق باقی بماند. این قابلیت به سازمان انتقال خون اجازه می‌دهد بدون تجهیزات مورد نیاز برای پایین نگهداشتن دمای خون، آن را به هر جایی منتقل کنند.

نکته قابل توجه این که خون مصنوعی در حال تولید هیچ محدودیتی برای استفاده ندارد و به تمام انسان‌ها با گروه‌های خونی‌ مختلف قابل تزریق است. شاید بیشترین استفاده از این خون مصنوعی در زمان اتفاق افتادن بلایایی طبیعی باشد. در چنین مواقعی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با موجی از زخمی‌ها روبه‌رو می‌شود که هر کدام به یک گروه خونی خاص نیاز دارند.

وجود چنین خونی که برای هر کسی قابل استفاده باشد، مطمئنا در تسریع درمان بیماری بسیار تاثیر خواهد گذاشت. هرچند مراحل تولید خون مصنوعی در دانشگاه اسکس دنبال می‌شود، اما محققان این مرکز توضیح داده‌اند برای رساندن این پروژه به نتیجه نهایی به 2.5 میلیون دلار بودجه نیاز دارند.(ضمیمه سیب)

محمد طالبیان



لینک منبع :سلامت بدون محدودیت

سلامت بدون محدودیت - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1537299230776432835/سلامت-بدون-محدودیت‎Cached20 ژوئن 2014 ... سازمان سلامت جهانی به صورت رسمی اعلام کرده هرسال به طور متوسط بیش از 107 میلیون اهدای خون در سراسر جهان صورت می‌گیرد. هرچند بیشتر این خون‌های ... بهترین ورزش برای سلامتی بدون محدودیت سنی - نشریه اینترنتی نوجوانها www.nojavanha.com/?p=103682‎Cachedبا رفتن به پارک و فضاهای باز بارها افراد‌ زیاد‌ی را د‌ید‌ه‌اید‌ که د‌ور همان محوطه مشغول به نرمش و د‌وید‌ن هستند‌، آیا تا به حال از خود‌ پرسید‌ه‌اید‌ چه چیزی تضمین کنند‌ه بد‌نی ... SID.ir | سلامت در سالمندان: یک مطالعه مروری fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=180308‎Cached Similarدانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی سلامت در سالمندان: یک مطالعه مروری. ... measurement، همراه با اصطلاح people، aging، elderly old و بدون محدودیت سال انجام شد. بازنشستگی بانوان با سابقه ۲۰ سال بدون محدودیت سنی - سلامت آنلاین www.salamatonline.ir/.../بازنشستگی-بانوان-با-سابقه-۲۰-سال-بدون-محدودیت-سنی‎Cached16 ژانویه 2017 ... سلامت آنلاین- نمایندگان مردم در خانه ملت، با بازنشستگی بانوان با سابقه ۲۰ سال بدون محدودیت سنی موافقت کردند. مقایسه حداقل داده‌های سلامت سالمندان در کشورهای منتخب - مجله انفورماتیک ... jhbmi.ir/browse.php?a_id=113&sid=1&slc_lang=fa‎Cachedاز اینرو این مطالعه با هدف مقایسه حداقل دادههای سلامت سالمندان در کشورهای منتخب انجام ... ایران با اعمال معیار ورودی زبان انگلیسی و بدون محدودیت زمان استخراج شد و کلیه ... سلامت parsianfilm.co.uk/shmed/index.php/m-home-new-fashion-news/tags/2 اولین و تنها مرکز ارائه محصولات فارسی و اورجینال جوملا بدون محدودیت نصب در ایران همراه با پشتیبانی 24 ساعته + 380 مگابایت فضای هاست رایگان یکساله برای هر ... سلامت در سالمندان:یک مطالعه مروری - Iran Journal of Nursing - نشریه ... ijn.iums.ac.ir/browse.php?a_id=1381&sid=1&slc_lang=fa‎Cachedبر این اساس داشتن تعریفی واضح از مفهوم سلامت سالمندان ضروری است. ... health measurement, همراه با اصطلاح people, aging, elderly old و بدون محدودیت سال انجام شد. سلامت - Gesundheit - We.Inform we-inform.de/portal/fa/gesundheit-fa/‎Cached27 جولای 2017 ... مواد بهداشتی و پانسمان را بدون نسخه و در فروشگاه های معمولی نیز می توان ... امدادرسانی بدون داشتن اوراق شناسایی ... تلفن بدون محدودیت و آزاد است. برچسب اصالت سلامت | چاپ و تولید برچسب اصالت | لیبل اصالت ... www.apadanasymbol.com/.../pshow.asp?...برچسب%20اصالت%20سلامت‎Cachedشرکت آپادانا سمبل ، مجری طرح برچسب اصالت سلامت کالا ، چاپ برچسب اصالت ... به چاپ برچسب اصالت سلامت در اندازه های گوناگون و بدون محدودیت در تیراژ ، میباشد. برچسب اصالت سلامت | لیبل اصالت | شرکت آپادانا سمبل www.apadanasymbol.com/EsalatLabel/‎Cachedطرح کنترل اصالت سلامت با برچسب اصالت - لیبل اصالت ... کالاهای سلامت محور، قادر به چاپ لیبل اصالت سلامت در اندازه های گوناگون و بدون محدودیت در تیراژ ، میباشد.