مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش مسائل جنسی به کودکان

[ad_1]

آموزش مسائل جنسی به کودکان نیازمند این است که والدین بدانند که با توجه به سن کودک، چه زمانی و چگونه این اطلاعات را به کودکان خود منتقل کنند.

آموزش مسائل جنسی به کودکان یکی از کارهای دشوار برای مادر و پدرهاست. والدین اغلب از اینکه چه چیزی را باید بگویند و چه چیزی را نباید بگویند نگران هستند. برخی از والدین از این موضوع هراس دارند که اگر در باره مسائل جنسی به کودکان خود چیزی بگویند افکار جنسی را در ذهن آنها پرورش داده و آنان را به تجربه جنسی تشویق می‌کنند. ناآگاهی والدین و ناتوانی آنها در پاسخ به برخی از سوالات کودکان و عدم وجود منابع آموزشی کافی باعث می‌شود کودکان و نوجوانان در زمینه مسائل جنسی دچار سردرگمی شوند.

آموزش مسائل جنسی را از چه سنی باید شروع کرد؟

  • بچه‌ها از سن خیلی کم درباره مسائل جنسی کنجکاو هستند. زمانی که آنها از شما پرسش‌های جنسی می‌پرسند، به احتمال زیاد به این معنی است که تا اندازه‌ای در آن مورد اطلاع دارند بنابراین باید حواستان باشد که جواب اشتباه به آنها ندهید.
  • والدین باید آموزش مسائل جنسی به کودکان را از ۴ سالگی شروع کنند. نواحی جنسی و حساس بدنش را به عنوان نواحی خصوصی آموزش دهند و به کودک گوشزد کنند که فقط خودت حق داری به آنها دست بزنی و من موقع حمام کردن و یا پزشک در موارد خاص می‌تواند به نواحی خصوصی تو دست بزند.
  • نکته بسیار مهم آموزش مهارت نه گفتن به بچه‌ها برای محافظت از خود در برابر خطرات احتمالی است.
  • هر چه سن او کمتر است پاسخ ها را عینی تر و با لحن جدی بیان کنید.
  • آموزش مسائل جنسی به کودکان باید به تدریج، زمان‌بندی شده، متعادل و متناسب با ویژگی‌های سنی و با لحاظ حرمت و احترام و همچنین پرهیز از افراط و تفریط داده شود.

در آموزش مسایل جنسی به کودکان عادی و بی‌اضطراب باشید

  • موقع آموزش مسائل جنسی به کودکان، خیلی عادی و بدون اضطراب صحبت کنید.
  • بهترین زمان را که احساس می‌کنید فرزندتان آموزش‌پذیری بیشتری دارد، برای این کار انتخاب کنید.
  • هم پدر و هم مادر می‌توانند به پسرهایشان آموزش جنسی بدهند ولی بهتر است مادر وظیفه آموزش به دخترش را بر عهده بگیرد.
  • پیش از آنکه با او صحبت کنید، پیش خود مرور کنید که در مورد چه چیزهایی می‌خواهید صحبت کنید. بهترین کلمات را که برای فرزندتان قابل‌فهم باشد، انتخاب کنید.
آموزش مسائل جنسی به کودکان، مسایل جنسی، روانشناسی کودک، تربیت کودک


اگر در مورد آموزش مسائل جنسی نمی‌دانید، مشورت کنید

  • بهتر است با پدر و مادرهایی که فرزند همسن شما دارند، مشورت کنید. ممکن است به‌دلیل تجربه مشترک راهکارهای مفیدی به شما بدهند.
  • اگر ضمن صحبت با فرزندتان به جایی رسیدید که احساس کردید بلد نیستید چه توضیح مناسبی به سوالش بدهید، از او بخواهید که این سوال را از یک فرد آگاه‌تر مانند پزشک خانوادگی یا مشاور مدرسه بپرسد.
  • می‌توانید برای آموزش مسائل جنسی به کودکان از مشاوران و کتاب‌های آموزشی کمک بگیرید.

پیدا کردن لحظه‌های مناسب آموزش مسائل جنسی به کودکان

شما می‌توانید هر یک از موقعیت‌های زیر را به یک موقعیت مناسب برای آموزش تبدیل کنید:

  • معلم فرزندتان یا یکی از بستگان یا همسایه‌های شما باردار است.
  • تلویزیون برنامه‌ای نشان می‌دهد که در آن ارزش‌های خانوادگی یا اختلافات خانوادگی مطرح می‌شود.
  • دیداری از باغ وحش دارید که شامل مشاهده رفتارهای جنسی حیوانات یا توضیح در باره چرخه حیاتی آنهاست.
  • هنگام رفتن به مطب پزشک برای معاینه
  • وقتی دختر یا پسرتان سعی می‌کند کسی را که برهنه است را ببیند.
  • نگاه‌های کنجکاو فرزندتان هنگامی که پوشک بچه‌ای را عوض می‌کنید.

آموزش مسائل جنسی به کودکان تا سن 5 سالگی

  1.  نام صحیح اعضای بدن از جمله اعضای تناسلی را بدانند.
  2. درک کنند که نوزادان از رحم مادر متولد می‌شوند.
  3. مفهوم فضای خصوصی را هنگام تعویض لباس و رفتن به توالت بدانند.
  4. بتوانند براحتی با والدین یا فرد بزرگسال قابل اعتماد دیگری در باره جنسیت صحبت کنند.
  5. نسبت به هویت مذکر یا مونث خود عزت نفس داشته باشند.

آموزش مسائل جنسی به کودکان بین 6 تا 9 سالگی

  1. بتوانند تولید مثل حیوانات و گیاهان را به عنوان بخشی از چرخه حیات درک کنند.
  2. در پاسخ به سوالاتی چون «نوزادان از کجا می‌آیند؟»، «چطوری می‌روند تو دل مامان؟»، «چطوری می‌آیند بیرون؟».
  3. از تفاوت بین دو جنس آگاه باشند و بتوانند از واژگان صحیح برای اشاره به اندام تناسلی خود و جنس مخالف استفاده کنند.
  4. مفاهیم مربوط به خانواده، یعنی پدر و مادر شدن ، طلاق و ازدواج مجدد را بفهمند.
  5. درکی پایه‌ای از ایدز و عفونت‌های دیگری که از طریق جنسی منتقل می‌شود داشته باشند.
  6. نسبت به سلامت کلی و نیازهای ایمنی بدن خود مسیولیت روزافزون پیدا کنند و بهداشت شخصی خود را با مسواک زدن، دوش گرفتن، رعایت تغذیه مناسب و غیره حفظ کنند.
  7. مفاهیم دوستی و عدالت را بفهمند و بتوانند احساسات خود را با والدین یا افراد بزرگسال قابل اعتماد دیگری در میان بگذارند.

آموزش مسائل جنسی به کودکان بین 9 تا 13 سالگی

  1. جنسیت را بعنوان بخشی طبیعی از زندگی درک کنند.
  2. با تغییرات طبیعی دخترها و پسرها در دوران بلوغ (عادت ماهانه و احتلام) آشنا شوند.
  3. بتوانند با دیگران دوست شوند و دوستی‌هایشان را حفظ کنند.(معمولا با هم جنس‌های خودشان)
  4. روند تولید مثل، از جمله مفاهیم آمیزش جنسی، پدرو مادر شدن، سقط جنین و جلوگیری از بارداری را درک کنند.
  5. در باره انتقال ایدز و بیماریهایی که از طریق جنسی منتقل می‌شوند اطلاعات بیشتری بدست بیاورند.
  6. همچنان مفهوم خصوصی بودن برخی از اعضای بدن خود را حفظ کنند و بدانند که سوء استفاده جنسی چیست، چگونه می‌توان آنرا تشخیص داد، چگونه می‌توان خود را از آن محافظت نمود و در موقعیت‌های که بالقوه خطرناک هستند، چگونه باید رفتار کرد.

تعویق آموزش مسائل جنسی به کودکان تا رسیدن به پختگی

در مورد تغییرات بدنی پسرتان در زمان بلوغ توضیح بدهید. نکته مهم این است که فقط در مورد خطرها و بدی‌های رابطه جنسی توضیح ندهید، چون فرزندتان باید یاد بگیرد که رابطه جنسی، بخشی از زندگی و یک رابطه خوب و مفید است هرچند روابط نامشروع می‌تواند عواقب بسیار ناخوشایندی مانند ابتلا به بیماری‌های مقاربتی یا حاملگی ناخواسته داشته باشد. یک پسر یا دختر نوجوان باید بداند که لازم است این رابطه را تا زمانی که از نظر احساسی و شناختی به پختگی لازم برای ازدواج نرسیده‌ به تعویق بیندازد.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش مسائل جنسی به کودکان سنین مختلفآموزش مسائل جنسی به کودک مسائل جنسیفرزندان ما در هر سنی تا چه میزان باید با مسائل ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئیازدواج و آموزشهای جنسی و زناشوئی اینکه از حل اختلافات فرار کنید موجب بروز مشکل می آموزش مسائل جنسی و زناشوییازدواجمشاوره پایگاه …آموزش مسائل جنسی و زناشوئی و مشاوره و رابطه جنسی و زناشویی و مسایل جنسی و ازدواجآموزش مسائل جنسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآموزشمسائلجنسیآموزش مسائل جنسی یک اصطلاح گسترده در مورد تشریح آموزش در مورد، آناتومی جنسی انسان بهترین پرستار آموزش مسائل جنسیبهترین پرستار آموزش مسائل جنسی نوشته شده توسط صلاح الدین امراء در ساعت ۱۶۵۷ بعد آموزش ماساژ جنسی ویژه متاهلین، آموزش ویژه …آموزشماساژجنسیویژهآموزشماساژآموزش ماساژ جنسی بدنماساژجنسیماساژویژه متاهلین آموزش روابط صحیح زناشویی همه چیز در باره روابط …رابطه جنسی در زندگی زناشویی با حضور بچه آیا روزی حداقل یک بار به رابطۀ جنسی فکر می کنید؟رهافان عکس بازیگران زن عوارض خودارضایی آموزش …آموزش مسائل زناشوییاس ام اس عکس بازیگرانبیوگرافی بازیگرانمدلدختر باحجاب زیباست روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر روابط …آیا روزی حداقل یک بار به رابطۀ جنسی فکر می کنید؟ بله خیر هر انسان سالم، چه زن و چه مرد مسائل زناشوییآموزش مسائل زناشوییدانستنیهای جنسیمسائل زناشوییروابط زناشوییپرده بکارتدستگاه تناسلی زنانپرده بکارتآمیزشانواع آموزش مسائل جنسی به کودکان سنین مختلف آموزش مسائل جنسی به کودک مسائل جنسیفرزندان ما در هر سنی تا چه میزان باید با مسائل جنسی آشنا ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی ازدواج و آموزشهای جنسی و زناشوئی اینکه از حل اختلافات فرار کنید موجب بروز مشکل می‌شود آموزش مسائل جنسی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آموزشمسائلج آموزش مسائل جنسی یک اصطلاح گسترده در مورد تشریح آموزش در مورد، آناتومی جنسی انسان، تولید بهترین پرستار آموزش مسائل جنسی بهترین پرستار آموزش مسائل جنسی نوشته شده توسط صلاح الدین امراء در ساعت ۱۶۵۷ بعد از ظهر آموزش مسائل جنسی و زناشوییازدواجمشاوره پایگاه اطلاع رسانی آموزش مسائل جنسی و زناشوئی و مشاوره و رابطه جنسی و زناشویی و مسایل جنسی و ازدواج آموزش ماساژ جنسی ویژه متاهلین، آموزش ویژه متاهلین، ویژه آموزشماساژجنسیویژهآموزشماساژآموزش ماساژ جنسی بدنماساژجنسیماساژویژه متاهلینویژه روش های تحریک جنسی و عشق بازی با همسر روابط زناشویی و آموزش آیا روزی حداقل یک بار به رابطۀ جنسی فکر می کنید؟ بله خیر هر انسان سالم، چه زن و چه مرد آموزش روابط صحیح زناشویی همه چیز در باره روابط زناشویی، روابط روابط جنسیرابطه جنسیروابط جنسیتیمشکلات جنسیمیل جنسیآموزش رابطه جنسیروابط جنسی زن و رهافان عکس بازیگران زن عوارض خودارضایی آموزش شب زفاف آموزش مسائل زناشوییاس ام اس عکس بازیگرانبیوگرافی بازیگرانمدلدختر باحجاب زیباستگالری اموزش مسایل جنسی به نوجوانان آموزش مسائل جنسی آموزش مسائل جنسی به همراه فیلم مسائل جنسی نحوه اموزش مسایل جنسی به پسر ساله



لینک منبع :آموزش مسائل جنسی به کودکان

Images for آموزش مسائل جنسی به کودکان آموزش مسائل جنسی به کودکان سنین مختلف - بیتوته www.beytoote.com/baby/tuition/instruction-issues.html‎Cached Similarآموزش مسائل جنسی به کودک, مسائل جنسی,فرزندان ما در هر سنی تا چه میزان باید با مسائل جنسی آشنا باشند؟در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که. آموزش مسائل جنسی به کودکان - نمناک namnak.com/آموزش-مسائل-جنسی.p14257‎Cachedآموزش مسائل جنسی به کودکان باید به روشی باشد که کودک در عین گرفتن پاسخ قانع کننده دچار اختلال فکر در مورد مسائل جنسی نشود. ورود تکنولوژی های ارتباطی و ... آموزش مسائل جنسی به فرزندان - تبیان article.tebyan.net/133927/آموزش-مسائل-جنسی-به-فرزندان‎Cachedدر پاسخ به سوالات جنسی کودکان قبل از بلوغ باید یک سری مسایل مورد توجه قرار بگیرد: اول اینکه وقتی با این سوال مواجه شدیم، باید به خودمان مسلط باشیم و از ... آپارات - آموزش مسائل جنسی به کودک www.aparat.com/result/آموزش_مسائل_جنسی_به_کودک‎Cachedکلاس فیلم همراه با نقدوتحلیل به زبان انگلیسی در اسپیکان · آموزشگاه زبان اسپیکا... 249,628 بازدید. 27:39 · آموزش برق خودرو : باطری ، سوئیچ ، استارت و ... آموزش روابط جنسی به کودکان طبق سند 2030 - آپارات ► 4:29www.aparat.com/v/HNmqe/آموزش_روابط_جنسی_به_کودکان_طبق_سند_2030 May 15, 2017 - 4 min سایبری جهاد نمونه آموزش #سکس به کودکان طبق سند۲۰۳۰ یونسکو که دولت روحانی آن را امضا کرد و #رهبری مانع آن شد.جدا #پوزش میطلبم.با #رای به ... آموزش مسائل جنسی به کودکان توسط والدین - آپارات www.aparat.com/v/.../آموزش_مسائل_جنسی_به_کودکان_توسط_والدین‎Cached22 دسامبر 2016 ... آموزش مسائل جنسی برای کودکان آموزش جنسیت به کودکان آموزش بلوغ به نوجوانان کودکان دانلود کتاب بچه ها از کجا می آیند آموزش بلوغ به نوجوانان ... کی و چگونه به کودکان آموزش جنسی بدهیم؟ - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/16743_کی-و-چگونه-به-کودکان-آموزش-جنسی-بدهیم؟.html/‎Cached Similar25 فوریه 2014 ... کی و چگونه به کودکان آموزش جنسی بدهیم؟,:بچه ها از سن خیلی کم درباره مسائل جنسی کنجکاو هستند. زمانیکه آنها از ما پرسشهای جنسی می‌پرسند، به ... آموزش مسائل جنسی به کودکان توسط والدین - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_24163.html‎Cachedآموزش مسائل جنسی به کودکان توسط والدین کودکان همواره با نگاه پاک و معصوم خود به دنیا نگاه می‌کنند اما دنیای امروز گاه آنقدر بی‌رحم است که والدین. چگونه مسایل جنسی را به کودکان خود آموزش دهیم؟ - بنیتا www.mybenita.com/article/.../how-to-teach-sextual-issues-to-kids‎Cached15 ژانویه 2017 ... آموزش مسائل جنسی به کودکان بر عهده کیست؟ خانواده یا مدرسه؟ اصلا کودک حق دارد تا در این باره سوال کند؟ از چه سنی باید مسائل جنسی را با کودک خود ...