مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص و ارزش غذایی کلم بروکلی

[ad_1]

مزایای کلم بروکلی برای سلامتی:

مصرف انواع مختلف میوه و سبزیجات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد و سلامتی کلی بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افزایش مصرف غذاهای گیاهی همچون کلم بروکلی می‌تواند خطر ابتلا به چاقی ، دیابت، بیماری‌های قلبی و سایر موارد را کاهش دهد. مصرف اینگونه مواد حتی می‌تواند در بهبود شرایط مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید باشد.

مبارزه با سرطان:

مصرف مقادیر بالای سبزیجات متعلق به خانواده کلم‌ها باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه و روده بزرگ می‌شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سولفورافان (ترکیبی که حاوی سولفور است و طعم تندی به خانواده کلم‌ها می بخشد) می‌تواند قدرت مبارزه با سرطان را به کلم بدهد. محققان دریافته‌اند که سولفورافان می‌تواند مانع فعالیت آنزیم هسیتون داستیلاز(HDAC) شود. این آنزیم در پیشرفت سلول‌های سرطانی نقش دارد. توانایی توقف آنزیم‌های HDAC می‌تواند مواد غذایی حاوی سولفورافان را به یک منبع قدرتمند برای مبارزه و درمان سرطان تبدیل کند. سولفورافان هم اکنون به خاطر این توانایی مورد مطالعه قرار گرفته است. سایر کلم‌ها همچون گل کلم، کلم بروکسل، کلم پیچ و گل کلم همانند کلم بروکلی نقش بسیار مهمی در این مبارزه دارند. ویتامین بسیار مهمی که در کلم بروکلی وجود دارد فولات است. این ماده خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان را کاهش می‌دهد. مصرف کافی فولات در رژیم غذایی (در مواد غذایی) نیز می‌تواند در برابر سرطان روده، معده، لوزالمعده و گردن رحم مبارزه کند. اگرچه مکانیسم محافظت از بدن در برابر سرطان هنوز شناخته شده نیست اما محققان بر این باورند که اثر حفاظتی فولات به خاطر نقش آن در تولید DNA و RNA و جلوگیری از تکثیر ناخواسته است. هنوز مشخص نشده که فولات موجود در مکمل‌ها می‌تواند همین مزیت را برای بدن داشته باشد.

بهبود سلامت استخوان‌ها:

جذب ضعیف ویتامین K باعث خطر ابتلا به شکستگی استخوان می‌شود. تنها یک پیمانه از کلم بروکلی می‌تواند ۹۲ میکروگرم از ویتامین K مورد نیاز روزانه بدن شما را تامین نماید. مصرف مقدار کافی از ویتامین K می‌تواند باعث بهبود جذب کلسیم و کاهش دفع ادراری کلسیم شود. کلم بروکلی همچنین می‌تواند نیاز روزانه شما به کلسیم برطرف کند. یک پیمانه کلم بروکلی ۴۳ میلی گرم کلسیم برای بدن فراهم می‌کند.

جوانتر دیده شدن:

آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C زمانی که به شکل طبیعی مصرف شود می‌تواند از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری کند و چین و چروک آن را کاهش دهد. زمانی که صحبت از ویتامین C می‌شود بیشتر افراد به مرکبات را در نظر می‌گیرند امایک پیمانه کلم بروکلی نیز حاوی ۸۱ میلی گرم از این ماده است. این مقدار بیشتر از آن چیزی است که شما روزانه به آن نیاز دارید.ویتامین C نقش بسیار مهمی در تولید و تشکیل کلاژن بازی می‌کند. کلاژن سیستم حفاظتی خوبی برای پوست فراهم می‌کند. ویتامین A و ویتامین E نیز برای سلامتی و ظاهر زیبای پوست مفید است که هر دوی این مواد در کلم بروکلی یافت می‌شود.

بهبود سیستم گوارش و سم زدایی طبیعی:

خوردن غذاهایی که دارای فیبر طبیعی هستند می‌تواند در پیشگیری از یبوست مفید باشد. همین امر موجب می‌شود سیستم گوارشی سلامت کافی را داشته باشد و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز کاهش می یابد. مصرف منظم فیبر، که برای دفع سموم نیاز هست، نقش مهمی در دفع مدفوع از بدن دارد. مطالعات اخیر نشان داده است که مصرف فیبر از طریق مواد غذایی ممکن است نقش بسیار مهمی در تنظیم سیستم ایمنی و بهبود التهاب داشته باشد.

حفاظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن:

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف بالای فیبر می‌تواند از توسعه بیماری‌های قلبی، سکته، پرفشاری، دیابت، چاقی و بیماری‌های روده‌ای جلوگیری کند. مصرف بالای فیبر همچنین می‌تواند فشار خون و سطح کلسترول بد را کاهش دهد. مصرف فیبر همچنین باعث کاهش وزن در افراد چاق می‌شود.

اطلاعات تغذیه‌ای در مورد کلم بروکلی:

بر اساس تحقیقات انجام شده، یک پیمانه از کلم بروکلی خام (تقریبا ۹۱ گرم از آن) حاوی ۳۱ کالری، ۰ گرم چربی، ۶ گرم کربوهیدرات و سه گرم پروتئین است. تنها یک پیمانه از کلم بروکلی می‌تواند نیاز روزانه شما به ویتامین C و K را فراهم کند. همچنین این ماده منبع بسیار خوبی از ویتامین A، فولات و پتاسیم است.

مضرات احتمالی کلم بروکلی:

اگر شما از رقیق کننده‌های خون همچون کومادین (وارفارین) استفاده می‌کنید، بهتر است در مورد مصرف مواد غذایی ویتامین K در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید. این ویتامین نقش بسیار مهمی در لخته شدن خون بازی می‌کند. داشتن یک الگوی تغذیه‌ای کامل برای پیشگیری از بیماری‌ها و دست یافتن به سلامت کلی بدن مفید است. به جای اینکه تنها بر روی یک ماده غذایی تمرکز کنید بهتر است در رژیم غذایی خود از انواع مختلف مواد استفاده کنید.

منبع: مجله سلامت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


خواص و ارزش غذایی کلم بروکلی. مصرف انواع مختلف میوه و سبزیجات میتواند خطر ابتلا به بیماریها را کاهش دهد و سلامتی کلی بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده نشان ...کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ... آشپزی و تغذیهخواص مواد غذاییارزش غذایی کلم بروکلی ...فواید کلم بروکلی بسیار گسترده می باشد و نه تنها از گروه سبزیجات دارای مواد مغذی ضروری است بلکه دارای خواص درمانی نیز می باشد. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی ( ضد ...1 مه 2016 ... خواص و ارزش غذایی کلم بروکلی. مصرف انواع مختلف میوه و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد و سلامتی کلی بدن را افزایش دهد.31 ا کتبر 2013 ... بهترین روش پخت کلم بروکلی بخار پز کردن یا پختن در مایکرو ویو یا با ... بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند.ارزش غذایی کلم بروکلی در هر 100 گرم. ویتامین A, 12. کلسیم, 4. ویتامین B6, 10. منیزیم, 5. ویتامین C, 148. آهن, 3. ویتامین B12, 0. قند, 1.7. فیبر, 2.6. پتاسیم, 316.26 سپتامبر 2015 ... کلم بروکلی یا گل کلم سبز از خانواده کلم و منبع بسیار خوبی از ویتامینCدر مواد غذایی می تواند از بروز سرطان های دستگاه گوارش،سرما خوردگی و ...5 فوریه 2009 ... کلم بروکلي يا گل کلم سبز از خانواده کلم و منبع بسيار خوبي از ويتامينCدر مواد غذايي مي تواند از بروز سرطان هاي دستگاه گوارش،سرما خوردگي و ...... بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده نشان میدهد که افزایش مصرف غذاهای گیاهی همچون کلم بروکلی میتواند خطر ابتلا به چاقی ، دیابت، بیماریهای قلبی و سایر موارد را ...کلم یک سبزی بدون چربی و کم کالری، که حاوی فیبر، اسیدفولیک، کلسیم و بسیاری از ویتامین ها و دیگر مواد معدنی لازم برای یک رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری ...


کلماتی برای این موضوع

خواص کلم بروکلی خواص کلم بروکلیبروکلی از سبزیهایی است که بهترین فصل آن پاییز و زمستان است و منبع خوب ارزش غذایی کلم بروکلی کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی خواص انواع کلم در اسرار خوراکیها، کلم، خواص کلم، خاصیت کلم برای مبارزه با چاقی، کلم و هویج بخورید خواص برگ های سبز گل کلم در غذا درمان بیماری خواص میوه ها و سبزیجاتخواص آجیل و دانه هاخواص خشکبار و خاصیت و فواید میوه هاخواص سبزیهاخواص خشکبارخواص آجیلخواص حبوباتخواص خوراکیها کلم و خواص آن کلم ، گیاهی با سابقه ی بسیار طولانی و تنوع زیاد است کاشت و برداشت آن به سال قبل از کلم بروکلی گیاهی با هزاران خاصیتکلم بروکلی در درمان بیماری های سرطانی و دیابت و مشکلات پوستی تاثیر به سزایی داردخواص مواد غذایی، میوه ها، سبزیجاتخواص هندوانه خواص عرق کاسنیخواص گوجه فرنگیخواص آلوووراخواص چای سبزآلووراخواص کلم و این همه خاصیت کلم برای درمان دمل و جوش و آبسه خواص آنتی‌اکسیدانی فلاوونوئیدهای موجود در کلم باعث خواص میوه آووکادو خواص سبزیجاتخواص آووکادو خواص دارویی آووکادو فواید آووکادو خاصیت آووکادو آووکادو کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات



لینک منبع :خواص و ارزش غذایی کلم بروکلی

خواص و ارزش غذایی کلم بروکلی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../خواص-و-ارزش-غذایی-کلم-بروکلی‎Cachedخواص و ارزش غذایی کلم بروکلی. مصرف انواع مختلف میوه و سبزیجات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد و سلامتی کلی بدن را افزایش دهد. مطالعات انجام شده نشان ... ارزش غذایی کلم بروکلی - بیتوته www.beytoote.com/cookery/khavas.../cabbage-brooklyn.html‎Cached Similarکلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ... آشپزی و تغذیهخواص مواد غذاییارزش غذایی کلم بروکلی ... ارزش غذایی کلم بروکلی - تبیان article.tebyan.net/10940/ارزش-غذایی-کلم-بروکلی‎Cachedکلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید بی شماری برای ارتقاء سلامتی انسان دارد. مواد مغذی و سایر موادی را که در ... فواید کلم بروکلی چیست؟ - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/...غذایی/...غذایی/415-فواید-کلم-بروکلی-چیست؟.html‎Cachedصفحه اصلیمقالات رژیممقالات تغذیه و رژیم غذاییفواید کلم بروکلی چیست؟ . فواید کلم بروکلی چیست؟ خواص کلم بروکلی ... ارزش غذایی در هر 100 گرم کلم بروکلی ... خواص دارویی کلم بروکلی ” broccoli “ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=14985‎Cached Similarتحقیقات 20سال اخیر نشان می دهد که مقدار زیاد کلم بروکلی در رژیم غذایی .... کلم بروکلی یکی از سبزیجات بسیار با ارزش است که سرشار از مواد مغذی می باشد و فواید ... فواید و ارزش غذایی کلم - بذرام www.bazram.com/article/cabbage-nutrition-facts.html‎Cachedفواید و ارزش غذایی کلم. فواید کلم برای سلامتی. کلم سبز تازه فوق العاده مغذی است و چربی و کالری بسیار کمی دارد. 100 گرم برگ کلم تنها 25 کالری دارد. کلم سرشار ... کلم بروکلی،خواص کلم بروکلی،مورد مصرف کلم بروکلی - باماکوک bamacook.com/fa/material/182‎Cached Similarارزش غذایی کلم بروکلی در هر 100 گرم. ویتامین A, 12. کلسیم, 4. ویتامین B6, 10. منیزیم, 5. ویتامین C, 148. آهن, 3. ویتامین B12, 0. قند, 1.7. فیبر, 2.6. پتاسیم, 316 . کلم بروکلی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر - به اضافه سلامتی healthplus.ir/1394/12/01/کلم-بروکلی-سرشار-ویتامین-مواد-معدنی/‎CachedHome تغذیه و تناسب اندام خواص مواد غذایی کلم بروکلی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و ... و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر در رژیم غذایی است. خواص شگفت انگیز کلم بروکلی - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/...of.../28068-خواص-شگفت-انگیز-کلم-بروکلی‎Cached Similar31 ا کتبر 2013 ... مقدار بالای فیبر غذایی موجود در بروکلی برای افراد دیابتی بسیار مفید ... بیماری خود بایستی این سبزی با ارزش را در وعده های غذایی خود قرار دهند. آشنایی با خواص و مضرات کلم برگ - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-کلم-برگ/‎Cached Similarآشنایی با خواص و مضرات کلم برگ. ... در یک مطالعه انجام شده مشخص شد با افزودن کلم به برنامه غذایی زنان، احتمال ابتلا به سرطان سینه کاهش می یابد. ویتامین C و ...