مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاهش سن مصرف دخانیات در کشور

[ad_1]

رییس جامعه متخصصان داخلی، ضمن هشدار نسبت به خطر افزایش سرطان در کشور، بالارفتن نرخ سالمندی را عامل موثری در ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

به گزارش مشرق، دکتر ایرج خسرونیا با بیان اینکه نرخ سرطان در کشور رو به افزایش است، اظهار کرد: سرطان در ایران روز به روز افزایش پیدا می‌کند ولی نرخ آن به دلیل جوان بودن جمعیت کشور هنوز نسبت به کشورهای دیگر پایین است.
 
وی افزود: در حال حاضر 8.6 جمعیت ایران را افراد مسن تشکیل می‌دهند که نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است، اما درآینده‌ای نه چندان دور اگر این رقم به 11 تا 12 برسد باید منتظر سرطان‌های بیشتری باشیم.
 
رییس جامعه متخصصان داخلی استفاده از روغن‌های غیرعلمی اشباع، موادشور، کنسرو، استعمال دخانیات، الکل، غذاهای پرچرب، آب نیترات‌دار و همچنین سبزی و میوه‌جاتی که از کودشیمیایی در آنها استفاده می‌شود را از عوامل بروز سرطان عنوان کرد.
 
وی در ادامه، با تاکید براینکه سیگار مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان است و باعث ابتلا به سرطان ریه، مثانه و پانکراس می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان از سن 15 سالگی استعمال دخانیات به خصوص قلیان را امتحان می‌کنند، حتی برخی از آنها از سن شش یا هفت سالگی از قلیان استفاده می‌کنند؛ چون خانواده آنها فکر می‌کنند که مضر نیست.
 
رییس جامعه متخصصان داخلی تاکید کرد: باتوجه به اینکه سن استفاده از دخانیات پایین آمده است، احتمال سرطان‌زایی هم بیشتر می‌شود. ما باید مثل سایر کشورها استفاده از روغن‌های غیرمعمولی را کاهش دهیم، به میزان زیاد کنسرو مصرف نکنیم و از مصرف ماهی دودی نیز خودداری کنیم.
 
خسرونیا همچنین توصیه کرد مردم از مصرف آب چاه خودداری کنند و بیشتر از آب‌های شیشه‌ای استفاده کنند.
 
14 اردیبهشت ماه و برگزاری بیست و هفتمین کنگره جامعه متخصصان داخلی
 
وی در ادامه صحبت‌هایش درباره بیست و هفتمین کنگره جامعه متخصصین داخلی که 14 تا 17 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، گفت: هدف از این کنگره به منظور بالابردن سطح دانش پزشکان و همچنین ارائه آخرین تحقیقات دنیا و ایران است. ارائه 45 مقاله به صورت سخنرانی، چهار سخنرانی توسط اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور، برگزاری سه کارگاه گوارشی و ریوی در خصوص کولونوسکوپی و آندوسکوپی وهمچنین ارائه آخرین دستاوردهای پزشکی از جمله برنامه‌های این کنگره خواهد بود.
 
وی همچنین رویکرد امسال کنگره متخصصان داخلی را بررسی مساله اخلاق پزشکی، رابطه پزشکی قانونی و پزشکان و همچنین سرطان عنوان کرد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 مه 2016 ... رییس جامعه متخصصان داخلی، ضمن هشدار نسبت به خطر افزایش سرطان در کشور، بالارفتن نرخ سالمندی را عامل موثری در ابتلا به این بیماری عنوان ...چرا سن استفاده از دخانیات رو به کاهش می رود؟ آیا لغو تحریم ها، ورود شرکتهای خارجی دخانیات به بازار دخانیات ایران، تولید بالای سیگار در کشور و به طور کلی رونق ...کاهش سن مصرف سیگار در ایران. تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳. رییس جامعه متخصصان داخلیبا تاکید براینکه سیگار مهمترین عامل ایجاد ...11 مارس 2016 ... آمارهای غیر رسمی و نه قطعی نشان از افزایش مصرف کنندگان سیگار در کشور دارد و تأسف بارتر اینکه بخش اعظمی از جامعه مصرف کننده، جوانان هستند و ...کاهش سن سیگار به زیر ده سال در حالی در ایران رخ می دهد که کشور ما به همراه ایرلند، ایالتهایی از کانادا و بخشهایی از استرالیا تنها نقاطی از دنیا هستند که قانون جامع ...آمار جهانی استعمال دخانیات (سیگار کشیدن) دختران و زنان سیگاری. 1- تعداد .... 2-کارشناسان از کاهش سن مصرف سيگار در ايران به مرز 11 سالگي خبر ميدهند. 3-آمار و ...دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن اعلام این خبر که سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده است، اظهار کرد: مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که ...30 مه 2016 ... به طور کلی، مصرف دخانیات در کشورهای کمدرآمد رشد فزاینده و در کشورهای پیشرفته روند رو به کاهش داشته است. بنا به گزارش سازمان جهانی بهداشت، ...30 مه 2016 ... سن مصرف دخانیات در کشور به 13 سال رسیده است ... مصرف سیگار در کشور رو به افزایش نیست و در بعضی سال ها کاهش نیز یافته است، اما در مقابل آن ...25 آگوست 2016 ... هشدار؛ کاهش سن مصرف دخانیات در کشور. کانال تلگرام دمادم. جهت خواندن و پیگیری اخبار منتخب روز ایران و جهان به کانال تلگرام دمادم بپیوندید.


کلماتی برای این موضوع

مهرطب حرف آخر در مورد مصرف چای…۱۳ پاسخ برای حرف آخر در مورد مصرف چای… توسط مجید احمدیان در آبان ۱۴ ۱۳۹۰ پاسخاثرات ورزش در کاهش بیماری های قلبی و عروقی علم روزاثراتورزشدرکاهشمهم ترین علائمی که در ارتباط با بیماری های قلب وعروق می باشند شامل موارد زیر است دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار میکروبیولوژی مسجدسلیمان همه چیز در مورد تری …همه چیز در مورد تری گلیسرید و چربی خون همه چیز در مورد و تری‌گلیسیرید به بهداشت و سلامت در ایران ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبهداشتوسلامتدرایران در خدمات درمانی قانونی را معین کرده‌است که بر طبق آن به داروهای نسخه شده و آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمدشرکت آرمان فارمد دارو در سال ۱۳۸۷ با هدف تامین داروهاـــی طبیعـــی، ویتامینـــی اثر دود سیگار در غیر سیگاری هابه گفته این محققان، سموم متنوع موجود در دود سیگار، سبب از بین رفتن در سلول ‌های عصر ایران فرودگاه ها در سال چگونه خواهند بود؟ عکس لوکس ترین هتل های جهان در سال عکس نهضت تنباکو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادنهضتتنباکوپیشینه سلسلهٔ قاجار در طول حیات خود دارای مشکلات عدیده‌ای بود که از میان آنها، مشکل یک متخصص آنکلوژی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد …یک متخصص آنکلوژی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد معرفی عوامل خطرناک در ابتلا به سرطان



لینک منبع :کاهش سن مصرف دخانیات در کشور

کاهش سن مصرف دخانیات در کشور/خطر غذاهای شور و نیترات‌دار - ایسنا www.isna.ir/.../کاهش-سن-مصرف-دخانیات-در-کشور-خطر-غذاهای-شور-و-نیترات-دار‎Cached1 مه 2016 ... رییس جامعه متخصصان داخلی، ضمن هشدار نسبت به خطر افزایش سرطان در کشور، بالارفتن نرخ سالمندی را عامل موثری در ابتلا به این بیماری عنوان ... جهان نیوز - کاهش سن مصرف دخانیات در کشور www.jahannews.com/analysis/.../کاهش-سن-مصرف-دخانیات-کشور‎Cached28 مه 2017 ... کاهش سن مصرف دخانیات در کشور. یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۰. رییس جامعه متخصصان داخلی، ضمن هشدار نسبت به خطر افزایش سرطان در ... کاهش سن مصرف سیگار در ایران به زیر 10 سال - فرارو fararu.com/fa/news/.../کاهش-سن-مصرف-سیگار-در-ایران-به-زیر-10-سال دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات کشور گفت: کاهش سن مصرف سیگار در میان ایرانیان به زیر 10 سال پدیده شومی است که تحقیقات ما آن را ثابت کرده و متولیان امر باید ... کاهش سن مصرف دخانیات در کشور به 10 سال - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../کاهش-سن-مصرف-دخانیات-در-کشور-به-10-سال‎Cached23 آوریل 2013 ... دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 ... کاهش سن مصرف دخانیات در کشور به 10 سال - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../کاهش-سن-مصرف-دخانیات-در-کشور-به-10-سال دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده و ... کاهش سن مصرف دخانیات در کشور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../کاهش-سن-مصرف-دخانیات-در-کشور‎Cached6 ژوئن 2015 ... اسلامشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر گفت: سن مصرف دخانیات بر اساس بررسی های انجام شده به ۱۲ سالگی رسیده و این می تواند خود بسیار ... کاهش سن مصرف دخانیات به ۱۲ تا ۱۴ سال - سایت خبری تحلیلی تابناک ... https://www.tabnak.ir/fa/news/.../کاهش-سن-مصرف-دخانیات-به-۱۲-تا-۱۴-سال 11 مارس 2016 ... مصرف سیگار ٢٠تا ٣٠‌سال از عمر افراد را کم می‌کند، اتفاقی که سبب کاهش نیروی انسانی و ضربه زدن به اقتصاد کشور می‌شود. مصرف سیگار، همچنین ... جمهوری اسلامی ایران: از بازرگان تا روحانی - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1780835124 فریدون قاسمی, سیروس رزاقی‌پور - ‎ اعتیاد به مصرف سیگار" به گزارش دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، ... کاهش سن مصرف سیگار به ده سال در حالی در ایران روی می دهد که جمهوری اسلامی با الحاق به ۱ ...کاهش سن مصرف سیگار از 17 سال به 10سالگی در آذربایجان غربی - ایلنا www.ilna.ir/.../511739-کاهش-سن-مصرف-سیگار-از-سال-به-سالگی-در-آذربایجان-غربی‎Cached16 جولای 2017 ... کاهش سن مصرف سیگار از 17 سال به 10سالگی در آذربایجان غربی ... مصرف کننده دخانیات در کشور هستند و 14.13 درصد جمعیت کشور مصرف کننده ... سن شروع مصرف دخانیات به زیر 10 سال رو به کاهش است/خطر بیشتر ... www.yjc.ir/.../سن-شروع-مصرف-دخانیات-به-زیر-10-سال-رو-به-کاهش-استخطر-بیشتر-دختران-و-زنان-را-تهدید-می‌کند‎Cachedرئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:در بحث مصرف قلیان در کشور شاهد افزایش چشمگیری هستیم به طوری که در حال حاضر 3/5درصد جمعیت کل کشور قلیان ...