مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما

[ad_1]

حقایق مهم درباره سفر با هواپیما که نمی دانید؛

 plane important fact

اگر بعد از صدها بار سفر با هواپیما فکر میکنید همه نکات ریز و درشت اینگونه سفرها را میدانید بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ به زودی قرار است یک سفر با هواپیما داشته باشید و سوار یک استوانه‌ی غول پیکر فلزی و مهر و موم شده شوید، در آن بنشینید، یک وعده غذا بخورید و فیلم تماشا کنید، در حالی که غژغژ کنان و با سرعت ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت از زمین دور می‌شوید؛ و این در نوع خود به طرز حیرت‌انگیزی عجیب و غریب است، اما ما آن را بدون دقت و خیلی راحت انجام می‌دهیم. در این مقاله ۱۰ چیز عجیب و غریب را خواهید دید که می‌توانید هنگام پرواز در آسمان راجع به آنها حسابی بیندیشید.

همچنین بخوانید: چگونه در هواپیما بخوابیم؟

حالا این ۹ حقیقت مهم درباره سفر با هواپیما را بخوانید

۱. اگر در هنگام پرواز یکی از موتورها از کار بیفتد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

هیچ مشکلی پیش نمی‌آید! هواپیماهای مدرن می‌توانند به راحتی با یک موتور به پرواز ادامه بدهند، حتی اگر هواپیمایی که سوارش هستید دو موتوره باشد. اگر تمام موتورها از کار بیفتند، باز هم خطر آن‌قدرها جدی نیست. چنین اتفاقی در سال ۱۹۸۲ برای هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بریتیش ایرویز (British Airways) رخ داد. زمانی که این هواپیما از درون توده‌‌ی ابر آتش‌فشانی بر فراز اندونزی پرواز کرد، هر چهار موتورش به‌تدریج از کار افتادند. کاپیتان پرواز اریک مودی استادانه به کارکنان پرواز اعلام کرد “ما دچار یک مشکل کوچک شده‌ایم. هر چهار موتور هواپیما از کار افتاده‌اند. درحال‌حاضر هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم تا این لعنتی‌ها دوباره به کار بیفتند. من ایمان دارم که گرفتار مشکل چندان بزرگی نشده‌ایم.” خوشبختانه خلبان توانست همه‌ی موتورها را زمانی که هواپیما در حالت گلاید بود دوباره راه‌اندازی کند، و از توده‌ی ابر خاکستر خارج شود، البته زمانی که برخی از مسافران پیام خداحافظی‌شان را نوشته بودند!

۲. جلیقه‌ی نجات من کجاست؟

همیسه در سفر با هواپیما به شما می گویند که جلیقه‌ی نجات معمولا زیر صندلی است، اما شاید بهتر باشد خودتان هم بررسی کنید. بعضی از آدم‌ها این جلیقه‌های زیبا را سوغات می‌برند. جلیقه آن‌جا نیست؟ حتما خدمه‌ی پرواز را در جریان بگذارید. هرچند امکان این‌که به آن نیاز پیدا کنید بی‌نهایت کم است، اما قطعا شما دوست ندارید در حالی که سایر مسافران در جلیقه‌های نجات زرد رنگ و زیبای‌شان به این سو و آن سو می‌دوند، تلاش و تقلایی بی‌حاصل داشته باشید.

۳. ماسک اکسیژن همین حالا پایین آمد، من چه‌قدر زمان دارم؟

اگر هواپیما در حالت کروز است و شما در حال نفس کشیدن به صورت نرمال هستید، حدود ۱۵ ثانیه تا ابتلا به تنگی‌نفس وقت دارید. در ۱۵ ثانیه‌ی بعدی احتمالا بیهوش خواهید شد. به همین دلیل است که در صحبتی که در ابتدای پرواز با مسافران صورت می‌گیرد به شما توصیه می‌شود که قبل از کمک به دیگران ابتدا ماسک خودتان را روی دهان بگذارید. سیستم اکسیژن به شما کمک خواهد کرد که به مدت ۱۵ دقیقه نفس بکشید. این زمان برای خلبان کاملا کافی است که هواپیما را به ارتفاع پایین‌تر ببرد.

۴. آیا احتمال دارد که در هواپیما در هنگام پرواز باز شود؟

درهای هواپیما طوری طراحی شده‌اند که از داخل باز شوند، بنابراین معمولا قبل از باز شدن می‌چرخند. از آن‌جا که فشار داخل کابین بالاتر از فشار خارج از کابین است، حتی در ارتفاعات نسبتا پایین در به سمت بیرون تحت فشار است، و به این ترتیب در کاملا مهر و موم می‌شود. برای باز کردن در به سمت داخل، باید بتوانید بر این نیرو غلبه کنید، و این کاری است که از عهده‌ی انسان یا حتی نیم دوجین انسان ابرقدرتمند برنمی‌آید. تنها چیزی که می‌تواند در را باز کند یک تراکتور است که بردن آن به داخل هواپیما خیلی دشوار است!

۵. آیا در دستشویی‌ها را می‌توانیم از بیرون باز کنیم؟

در شرایطی که یک مسافر بیهوش شود و آسیب ببیند، یا یک کودک در داخل دستشویی حبس شود، مسئولان پرواز باید امکان این را داشته باشند که در را باز کنند، و در واقع آنها این امکان را دارند. صفحه‌ی فلزی روی در که کلمه‌ی “دستشویی” روی آن نوشته شده، لولادار است. آن را به سمت بالا بچرخانید؛ پشت آن یک اهرم کوچک است که در را باز می‌کند. وسوسه نشوید، حتی اگر ۱۵ دقیقه در صف دستشویی معطل شده باشید! یادتان باشد این یک سفر با هواپیما است نه منزل شخصی شما!

۶. چرا در دستشویی‌ها زیر سیگاری هست؟

آیا این یکی درست در کنار علامت “سیگار کشیدن ممنوع” قرار دارد؟ از آن‌جایی که برخی از آدم‌های بی‌مبالات داخل دستشویی سیگار می‌کشند، اگر ته سیگارشان را به جای زیرسیگاری داخل سطلی که مخصوص دستمال کاغذی‌های استفاده‌شده است بیندازند، احتمال آتش‌سوزی وجود دارد. در سال ۱۹۷۳ یک بوئینگ ۷۰۷ برزیلی پس از آن‌که داخل کابین پر از دود شد، در فرانسه سقوط کرد. در اثر این حادثه ۱۲۳ نفر مردند. به احتمال زیاد علت این دود سیگار خاموش شده در سطل آشغال داخل دستشویی بوده‌است.

۷. آیا خلبانان وعده‌های غذایی مخصوص دارند؟

برخی از آنها غذای مخصوص دارند، اما اغلب آنها غذای‌شان را از منوی پرواز، فرست کلاس یا بیزنس کلاس، انتخاب می‌کنند. اگر شرکت هواپیمایی بخواهد، وعده‌های غذایی هر خلبان معمولا با خلبان دیگر فرق دارد. در این صورت اگر یکی از آنها در اثر مواد غذایی آلوده قادر به ادامه‌ی کار نباشد، دیگری می‌تواند پرواز را انجام دهد (و به این ترتیب از ایجاد وضعیت اضطراری هوایی پیش‌گیری می‌شود.)

۸. آیا پتوهای داخل هواپیما تمیز هستند؟

اگر آن را در یک کیسه‌ی پلاستیکی و بسته‌بندی شده به شما بدهند که شانس آورده‌اید، در غیر این صورت به احتمال زیاد شخص دیگری از آن استفاده کرده‌است. پتوی تازه و تمیز معمولا در نخستین پرواز روز وقتی که هواپیما در فرودگاه برای تامین ذخیره مستقر شده، ارائه می‌شوند. در پروازهای میانی پتوها تا می‌شوند و در کابین‌های بالای سر مسافر قرار داده می‌شوند. می‌توانید پتو را روی پاهای‌تان بیندازید یا اصلا از ژاکت خودتان استفاده کنید. همین موضوع در مورد بالش هم صدق می‌کند، اگر آن را پشت‌تان بگذارید اشکالی ندارد، ولی شاید بهتر باشد آن را زیر سرتان نگذارید.

۹. روکش پنجره‌ها همیشه بالا هستند- چرا؟

از آن‌جایی که بیشتر حوادث در هنگام بلند شدن هواپیما یا موقع فرود اتفاق می‌افتد، برای مسافران و همچنین خدمه‌ی پرواز مهم است که آن‌چه در حال رخ دادن در خارج از هواپیما است، ببینند. دست کم در یک مورد خلبانان تا زمانی که مسافرها موضوع را به آنها اطلاع نداده بودند، متوجه نشده بودند که هنگام تاکسی کردن هواپیما (حرکت روی باند فرودگاه) یکی از موتورها آتش گرفته است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانستنی های جالب در مورد چشم انسانجدید ترین این بخش حقیقت در مورد گوگل که باید بدانید دانستنی های جالب مذهبی و قرآنی اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار ازدواج بسیار عجیب یک مرد با زن مصنوعی تصاویرکانیوس زن مصنوعی اول خود را در سال و با قیمت دلار خریداری کرد و نام این مانکن را پورتال پرشین ویاخبار خواندنی گفت‌و‌گو با بازیگر زن برزیلی نمایشی ایرانی که تماشاگران ایتالیایی تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، مطالب جالب و تکنازعکس خنده دارعاشقانهاس ام اس جدیدمطالب جالب و خواندنیطنزعکس های بازیگران اطلاعات عمومی ،آیا میدانیدتلویزیونتلویزیون تلویزیون تمساحرزومه کاری دانستنی های جالبآیا میدانید علمی عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام …عکسفالاس ام اسعکس های خنده دارطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی ده روش جالب و سنتی برای پیش بینی آینده طالع …کارت های تاروت مردم درباره موضوعات مختلفی سوال می کنند قراردادهای مختلف، طول عمر، و دانستنی های جالب در مورد چشم انسان جدید ترین این بخش حقیقت در مورد گوگل که باید بدانید دانستنی های جالب مذهبی و قرآنی خواب دانستنی های کوتاه و جالب درباره حیوانات ترفند برای اینکه از سرما نلرزید برای مقابله با سرما در روزهای سرد سال و برای اینکه از افت … اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی های جالب اخبار جالبجالب انگیزمطالب جالب عکس جالبرکورد گینس اخباردانستنی های جالباخبار گوناگون پورتال پرشین وی اخبار خواندنی گفت‌و‌گو با بازیگر زن برزیلی نمایشی ایرانی که تماشاگران ایتالیایی‌اش تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، مطالب جالب و تکنازعکس خنده دارعاشقانهاس ام اس جدیدمطالب جالب و خواندنیطنزعکس های بازیگرانلاغری و عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی های راه و رسم سفر به ارمنستان دور دنیا با یک کلیک جاذبه های گردشگری ارمنستان قسمت اول جاذبه های گردشگری ارمنستان قسمت عکسهای جدید و جالب آرام جعفری عکسهای جدید و جالب آرام جعفریجدیدترین عکسهای جدید و جالب آرام جعفریعکس آرام جعفری



لینک منبع :9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما

9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما - آلامتو www.alamto.com/plane-important-fact.html‎Cached9 دسامبر 2016 ... 9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما:اگر بعد از صدها بار سفر با هواپیما فکر میکنید همه نکات ریز و درشت اینگونه سفرها را میدانید بهتر ... 9 دانستنی جالب عجیب درباره سفر با هواپیما - onvansho onvansho.ir/result/9-دانستنی-جالب-عجیب-درباره-سفر-با-هواپیما.html اثرات سفر هوایی با هواپیما بر روی بدن 9 دانستنی جالبعجیب درباره سفر با هواپیما . دانستنی های جالب asriran com آیا میدانید در جهان به ۶۰۰۰ زبان تکلم میشود آیا ... میهن مگ - 9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما https://mihanmag.com/.../9_دانستنی_جالب_و_عجیب_درباره_سفر_با_هواپیما‎Cached9 دسامبر 2016 ... اگر پس از صدها بار با هواپیما سفر فکر می کنم تمام نکات زیبایی و درشت سفر برای دیدن ویدئو به ادامه این مقاله با ایالات متحده است. گزارش آلامو و ... ۱۰ دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما – رسانه دکتر سلامت https://drsalamatx.com/10-curious-and-interesting-about-traveling-by-plane/‎Cached11 جولای 2017 ... دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما,مشکلات بدنی در زمان پرواز هواپیما و پرواز و مشکلات بدنی را از رسانه دکتر سلامت بخوانید. دانستی های جالب درباره پرواز با هواپیما 1 . دانستنی های جالب ... - رزبلاگ godaal.rozblog.com/post/.../دانستی-های-جالب-درباره-پرواز-با-هواپیما.html 23 ژانویه 2017 ... دانستنی های جالب در مورد هواپیما و سفر هوایی - تاپ ناز 31 جولای 2014 . ... 9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما:اگر بعد از صدها بار سفر با ... جالب و خواندنی 10 رفتار عجیب از مسافران هواپیما که روی اعصاب ... taffrihi.ir/search/?q=جالب+و+خواندنی+10...عجیب...هواپیما...‎Cached1 ژوئن 2017 ... رکنا: لرزش عجیب هواپیما در پرواز ایرآسیا باعث ترس و وحشت میان مسافران شد. ... رکنا: پیرزن خرافاتی که برای تضمین سفر هوایی‌اش، به طورمخفیانه 9 سکه در موتور ... بسیار افزایش یافته اند مردم با شروع تعطیلات تابستانی مسافران به سواحل... رازهای عجیب در مورد هواپیمای مسافربری + تصاویر و ۱۰ دانستنی جالب. دانستنی های جالب در مورد هواپیما و سفر هوایی - تاپ ناز www.topnaz.com/دانستنی-های-جالب-در-مورد-هواپیما-و-سفر-ه/‎Cached Similarنکاتی برای سفرهای هوایی, اصول پرواز با هواپیما, مطالب جالب و خواندنی, تصاویر دیدنی, حقایقی از سفرهای هوایی, حقایقی جالب از هواپیما, حقایقی جالب از سفرهای هوایی. 9 مورد از بهترین نوع هواپیما برای سفر با امنیت و راحتی بالا - تالاب www.talab.org/scientific/plane/بهترین-شرکت-هواپیمایی.html‎Cachedبا این که کشور ایران تحریم هست اما بلعکس نسبتا هواپیماهای با کیفیتی دارد و خوب ساخت می کند در ادامه با 9 مورد از بهترین شرکت های هواپیمایی برای سفر با امنیت ... 10 اتفاق عجیبی که در طول پرواز با هواپیما در بدن انسان روی می دهند ... rooziato.com/1396104004/تغییرات-عجیب-بدن-در-طول-پرواز/‎Cached۱۰ اتفاق عجیبی که در طول پرواز با هواپیما در بدن انسان روی می دهند. فروغ بیداری چهارشنبه، ۱۷ خرداد. دانستنی ها. ۲ نظر. http://rzto.ir/joe. فصل تابستان از راه رسیده و بسیاری از ما ... برای دانستن این تغییرات عجیب و جالب در ادامه با روزیاتو همراه باشید. ... 9. سعی کنید در طول پرواز فقط آب معدنی بنوشید و از تماس غذا یا خوراکی های خود با ... تریبون - مسافرت هوایی با نوزاد، اونم با دوقلو! 3bune.ir/post/z3fDeL9Ktg/مسافرت_هوایی_با_نوزاد،_اونم_با_دوقلو! 20 دسامبر 2016 ... اگر چه برنامه ریزی سفر بسیار مهم است اما مادران با تجربه دوقلو یا NDCO باید وقایع انرژی خود را ... 9 دانستنی جالب و عجیب درباره سفر با هواپیما.