مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد

[ad_1]

محققان دانشگاه نورث‌وسترن دریافتند که تنفس تنها دریافت اکسیژن از محیط نیست، بلکه این عمل حیاتی در حافظه، احساسات و رفتار انسان نیز موثر است.

روند کنترل پیری در مغز

به نقل از دیلی‌میل، محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و گرفتن تصمیمات هیجانی نیز موثر است.

در این مطالعه برای اولین‌بار مشخص شد که فعالیت مغزی انسان تابعی از شیوه دم و بازدم از طریق بینی یا دهان است.

پروفسور کریستانو زلانو، متخصص نورولوژی از دانشگاه نورث‌وسترن عنوان کرد: مهمترین یافته علمی این مطالعه، تفاوت فعالیت مغزی در ناحیه آمیگدال و هیپوکامپوس در هنگام دم و بازدم است.

وی در ادامه افزود: هنگامی که انسان نفس می‌کشد، اعصاب کورتکس بویایی نیز تحریک شده و به دنبال آن بخش آمیگدال و هیپوکامپ در سراسر سیستم لیمبیک فعال می‌شود.

نظریه تاثیر تنفس در فعالیت‌های مغزی برای اولین‌بار هنگام مطالعه شرایط هفت بیمار مبتلا به بیماری صرع که در صف جراحی قرار داشتند مشخص شد.

جراحان مغز و اعصاب پس از نصب الکترود در قسمت‌های مختلف مغز بیماران قبل از جراحی دریافتند که فعالیت‌های مغزی همزمان با تنفس نوسان می‌کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

تنفس صحیح و تاثیر آن بر افزایش تمرکز سایت …تنفس صحیح و فواید آن شما ممکن نیست کتابی در زمینه تمرکز حواس و آرامش ذهن پیدا کنید که نوبت کاری و اثرات آن روی پرستاران پرستاران …اتاق عملمقدمه نوبت کاری از جمله پدیده های اجتماعی است که ریشه در تاریخ انسان دارد و امروزه نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد میزان امنیت ویتامین‌های مورد نیاز برای مغز؟ویتامین های ، و ، کلسیم، منیزیم و روی غذای اصلی مغز هستند و کمبود این مواد عملکرد سکته مغزی – سیب سلامت مقدمه سکته مغزی هنگامی رخ می دهد که مغز در نتیجه نقص خونرسانی یا پاره شدن یک رگ یعنی ریلکس تراپی چیست و چگونه انجام دهیم ؟ پزشکان …آشنایی با ریلکس تراپی و فنون انجام صحیح آن قبل از اینکه به آموزش تراپی بپردازیم مغز گوگل چگونه کار می‌کند؟درست است پیچای نمی‏تواند با استیو جابز یا حتی مارک زوکربرگ یا جف بزوس یا تیم کوک پرستاری از بیماران بعد از بیهوشی در بخش …اتاق عملدر بیمارانی که به طور مستقیم از اتاق عمل به بخش مراقبت های ویژه منتقل و پذیرش می شوند عصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی ضمیر ناخوداگاه آلمان و آموزش رایگان آلمانیضمیرناخوداگاهخیلی عالی بود درود بر شما ، از مقالتون استفاده کردم و روم تاثیر گذاشت تنفس صحیح و تاثیر آن بر افزایش تمرکز سایت پزشکان بدون مرز تنفس صحیح و فواید آن شما ممکن نیست کتابی در زمینه تمرکز حواس و آرامش ذهن پیدا کنید که در آن نوبت کاری و اثرات آن روی پرستاران پرستاران توانمند ایران اتاق عمل مقدمه نوبت کاری از جمله پدیده های اجتماعی است که ریشه در تاریخ انسان دارد و امروزه نیز به نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد میزان امنیت، صمیمیت ویتامین‌های مورد نیاز برای مغز؟ ویتامین های ، و ، کلسیم، منیزیم و روی غذای اصلی مغز هستند و کمبود این مواد عملکرد مغز را سکته مغزی – سیب سلامت مقدمه سکته مغزی هنگامی رخ می دهد که مغز در نتیجه نقص خونرسانی یا پاره شدن یک رگ یعنی خونریزی ریلکس تراپی چیست و چگونه انجام دهیم ؟ پزشکان ایران آشنایی با ریلکس تراپی و فنون انجام صحیح آن قبل از اینکه به آموزش تراپی بپردازیم نکات زیر مغز گوگل چگونه کار می‌کند؟ درست است پیچای نمی‏تواند با استیو جابز یا حتی مارک زوکربرگ یا جف بزوس یا تیم کوک مقایسه شود پرستاری از بیماران بعد از بیهوشی در بخش پرستاران اتاق عمل پرستاریبیمارانبعدبیهوشیبخش در بیمارانی که به طور مستقیم از اتاق عمل به بخش مراقبت وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی و توصیه های درمانی اختلال روان تنی اختلالی که تحت تاثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت توسط ذهن ایجاد اراک زیست سوالات زیست شناسی سال دوم دبیرستان نمونه سوالات فصل۲زیست وآزمایشگاه۱ درست یا نادرست بودن هر مورد را مشخص کنید واکوئل لکه خون روی مغز انسان پلاک روی مغز فشارهای روی مغز سر



لینک منبع :ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد

ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - ایسنا www.isna.ir/news/95092213850/ریتم-تنفس-روی-مغز-تاثیر-دارد‎Cached12 دسامبر 2016 ... به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند ... ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/510950/ریتم-تنفس-روی-مغز-تاثیر-دارد به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و ... ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - پارسینه www.parsine.com/fa/news/326795/ریتم-تنفس-روی-مغز-تاثیر-دارد 13 دسامبر 2016 ... به گزارش دیلی‌میل، محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و ... ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=960667 به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و ... تنفس برای مغز شما مانند کنترل از راه دور عمل می‌کند - موضوع آزاد www.mozooazad.com/.../تنفس-برای-مغز-شما-مانند-کنترل-از-راه-دور-عمل-می‌کند‎Cachedدر مطالعات اخیر، شواهدی وجود دارد که نشان داده بین تنفس با بینی و عملکرد شناختی ما ارتباط مستقیمی وجود دارد. ... و بازدم عمدی برای کنترل ریتم تنفس)، در کل تاریخ توصیه و استفاده شده است. ... چگونه تنفس از راه بینی روی مغز شما تاثیر می‌گذارد؟ ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148155612012688 ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - عصر ایران. ... تحقق یک رویا در شرق آفریقا ( سفرنامه کنیا-تانزانیا) · شرایط فروش اعتباری سمندLX سال وEF7 بنزینی با مشارکت ... شیوه تنفس فعالیت مغز انسان را تحت تاثیر قرار می دهد - کلیک ... click.ir/1395/10/09/breathing-way-will-affect-human-brain-activity/‎Cachedمحققان دانشگاه نورت وسترن برای پی بردن به رابطه بین فعالیت مغز و تنفس انسان، ... بردند و دریافتند که فعالیت مغز آن ها نوسان دارد و در هماهنگی با ریتم تنفس افراد ... میهن مگ - ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد https://mihanmag.com/post/.../ریتم_تنفس_روی_مغز_تاثیر_دارد 15 مه 2017 ... ریتم رشد مغز اثر محققان دانشگاه نورث وسترن به توسعه تنها دریافت اکسیژن از محیط زیست اما این کار بسیار حیاتی است در حافظه و احساسات و ... ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد | محققان دانشگاه نورث وسترن - قطره www.ghatreh.com/news/nn35030488/ریتم-تنفس-روی-مغز-تاثیر-دارد 12 دسامبر 2016 ... به نقل از دیلی میل، محققان برای اولین بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و ... ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - سرپوش www.sarpoosh.com/medical/medical.../medical-research950900872.html 13 دسامبر 2016 ... نقل از دیلی‌میل، محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و.