مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شارژ تلفن همراه با لمس انگشت

[ad_1]

محققان نانوژنراتوری ابداع کرده اند که به گفته آنها، با بهره از انرژی حاصل از ضربه انگشت روی صفحه لمسی تلفن های هوشمند می تواند انرژی آنها را برای یک هفته تامین کند.

به گزارش صبحانه، این نانوژنراتور که توسط محققان دانشگاه میشیگان ابداع شده است، موفقیت بزرگی در مهار انرژی از حرکات انسان به شمار می رود.
شارژ تلفن همراه با لمس انگشت
به گزارش روزنامه دیلی میل،محققان در آزمایش این نانوژنراتور بر یک صفحه لمسی ال.سی.دی که شامل 20 چراغ ال.سی.دی و یک صفحه کلید قابل انعطاف می شد، متوجه شدند که تمامی آنها تنها با یک لمس ساده و بدون کمک باتری کار کردند.

نلسون سپولودا استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه میشیگان و محقق ارشد این تحقیق گفت: این یافته های بزرگ که در مجله Nano Energy منتشر شده است، نشان می دهد که ما در مسیر ابداع ابزارهای پوشیدنی قرار داریم که انرژی آنها از حرکات انسانی تامین می شود.

ساخت این نانوژنراتور با یک 'ویفر' سیلیکونی آغاز می شود که با چند لایه یا صفحات نازک که کاملا از مواد سازگار با محیط زیست مانند نقره، پلی آمید و پلی پروپیلن هستند، تکمیل می شود.

سپس یون ها نیز به گونه ای به این صفحات افزوده می شود که هر لایه این دستگاه حاوی ذرات شارژ شده شوند. این دستگاه زمانی که توسط حرکت انسان یا انرژی مکانیکی تحت فشار قرار می گیرد، انرژی الکتریکی تولید می کند. این نانوژنراتور زیست سازگار بوده و به نازکی کاغذ است.

مزایایی مانند سبک بودن، انعطاف پذیری، زیست سازگاری، مقیاس پذیری، کم هزینه و قوی بودن این ژنراتور ، آن را به روشی نویدبخش و جایگزین در حوزه مهار انرژی مکانیکی برای بسیاری از لوازم الکترونیکی مستقل مانند هدست های بی سیم، تلفن های همراه و سایر دستگاه ها که صفحه لمسی دارند ، تبدیل می کند.

منبع : ایرنا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :شارژ تلفن همراه با لمس انگشت

ایرنا - شارژ تلفن همراه با لمس انگشت www.irna.ir/fa/News/82343188/‎Cached12 دسامبر 2016 ... تهران-ایرنا- محققان نانوژنراتوری ابداع کرده اند که به گفته آنها، با بهره از انرژی حاصل از ضربه انگشت روی صفحه لمسی تلفن های هوشمند می تواند ... شارژ تلفن همراه با لمس انگشت | یاد بگیر دات کام www.yadbegir.com/new/?p=16419‎Cachedمحققان نانوژنراتوری ابداع کرده اند که با بهره از انرژی حاصل از ضربه انگشت روی صفحه لمسی تلفن های هوشمند می تواند انرژی لازم برای آن ها را تامین کند. شارژ تلفن همراه با لمس انگشت - تبیان article.tebyan.net/344373/شارژ-تلفن-همراه-با-لمس-انگشت‎Cached12 دسامبر 2016 ... شارژ تلفن همراه. این نانوژنراتور که توسط محققان دانشگاه میشیگان ابداع شده است، موفقیت بزرگی در مهار انرژی از حرکات انسان به شمار می رود. شارژ تلفن همراه با لمس انگشت | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/12/1575164 12 دسامبر 2016 ... تهران-ایرنا- محققان نانوژنراتوری ابداع کرده اند که به گفته آنها، با بهره از انرژی حاصل از ضربه انگشت روی صفحه لمسی تلفن های هوشمند می تواند ... شارژ تلفن همراه تنها با لمس انگشت - روز پلاس | دمادم https://damadam.ir/news/شارژ-تلفن-همراه-تنها-با-لمس-انگشت/5210225 محققان نانوژنراتوری ابداع کرده اند که به گفته آنها، با بهره از انرژی حاصل از ضربه انگشت روی صفحه لمسی تلفن های هوشمند می تواند انرژی آنها را برای یک ... میهن مگ - شارژ تلفن همراه با لمس انگشت https://mihanmag.com/post/.../شارژ_تلفن_همراه_با_لمس_انگشت‎Cached12 دسامبر 2016 ... نلسون solda, دستیار استاد در مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه میشیگان و محقق ارشد این تحقیق و نتایج در مجله نانو انرژی منتشر شده است ، نشان ... شارژ تلفن همراه با لمس انگشت | دری نیوز www.darinews.com/شارژ-تلفن-همراه-با-لمس-انگشت/ شارژ تلفن همراه با لمس انگشت. متاسفانه سیستم Rssfeed وبسایت صدای افغان (آوا) امکان نمایش متن کامل خبرها را ندارد. برای مشاهده کامل این خبر به لینک منبع مراجعه ... شارژ تلفن همراه با لمس انگشت - خبرگزاری علم و فرهنگ - تی نیوز tnews.ir/news/f8c375880831.html 12 دسامبر 2016 ... محققان نانوژنراتوری ابداع کرده اند که به گفته آنها، با بهره از انرژی حاصل از ضربه انگشت روی صفحه لمسی تلفن های هوشمند می تواند انرژی آنها را برای ... شارژ تلفن همراه با لمس انگشت آکا - مجله تفریحی نیوزس newzes.ir/search/?...شارژ%20تلفن%20همراه%20با%20لمس%20انگشت%20آکا... به منظور کاهش وقوع جرم صورت گرفت؛ امضای تفاهم نامه همکاری همراه اول و قوه قضائیه به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به منظور همفکری، همکاری و ... شارژ تلفن همراه با لمس انگشت | الف - خبر پو khabarpu.com/k.php?u.../YtNiq...2KfZhNmB شارژ تلفن همراه با لمس انگشت - الف | خبرپو. ... با سیستم عامل رسمی گوگل برای اینترنت اشیاء آشنا شوید: Android Things · اولین واکنش قاطع ایران به آمریکا درباره ...