مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است

[ad_1]

اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
برنامه‌های کنترل دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده‌اند تا در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سیگار را ترک کنند.

به گزارش هلث‌دی پژوهشگران می‌گویند این مقدار کاهش در میزان‌های سیگار کشیدن حفظ جان بیش از ۲۲ میلیون نفر در این کشورها می‌انجامد.

دیوید لوی، استاد سرطان‌شناسی در مرکز فراگیر سرطان جرج‌تاون لومباردی در واشنگتن دی سی و نویسنده اصلی مقاله این بررسی گفت: «یافته‌های ما نشان‌دهنده امکان بالقوه فراوان و مداوم برای نجات جان میلیون‌ها نفر با اعمال سیاست‌های کنترل دخانیات است که مؤثر بودنشان ثابت شده است.»

او افزود: «یافته‌های جدید می‌توانند به کشورها کمک کنند که شناخت بهتری از تأثیر نیرومند بهداشتی اقدامات ضد سیگار پیدا کنند.»

بیش از نیمی از ۱۹۶ کشور جهان هنوز اقدامات حیات‌بخش کنترل دخانیات را به اجرا در نیاورده‌اند.

این بررسی جدید اثر «پیمان چارچوب کنترل دخانیات» سازمان جهانی بهداشت را که در سال ۲۰۰۵ آغاز شد، بازبینی کرده است. ۱۸۶ کشور تا سال ۲۰۱۵ این پیمان را پذیرفته‌اند.

به گفته این پژوهشگران دست‌کم ۸۸ کشور دست‌کم یکی از این اقدامات را به اجرا درآورده‌اند.

اما دقیقاً چه چیزی به افراد کمک می‌کند تا سیگار کشیدن را متوقف می‌کند؟

این پژوهشگران تخمین زدند که میزان‌های بالاتر مالیات‌ها بر سیگار در نجات جان ۷ میلیون زندگی نقش داشته است و قوانین محیط‌های عاری از دود سیگار به نجات جان ۵.۴ میلیون نفر انجامیده‌اند.

این پژوهشگران گفتند این شمار نجات جان افراد با اعمال اخیر اقدامات ضد سیگار در بنگلادش (هشدارهای بهداشتی، مالیات‌های بالاتر)، فدراسیون روسیه (قوانین محیط‌های عاری از دود سیگار، محدودیت‌های آگهی کردن) و ویتنام (هشدارهای بهداشتی) افزایش یافته است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مضرات سیگار و قلیان تاپیک جامع دخانیات آرشیو استعمال دخانیات سبب افزایش ضربان قلب و در نتیجه کار قلب می شود و فشار خون را هم بالا می پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …وسعت، دوره و شدت از دست رفتن رنگدانه در اشخاص مختلف متفاوت است افرادی که پوست روشنی مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های …مواد مخدر و انواع ان شیره مطبوخ سوخته تریاک و تریاک را به نسبت به مخلوط کرده در مضرات سیگار و قلیان تاپیک جامع دخانیات آرشیو سیگار کشیدن پیر پوستی را تشدید می‌کند برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید



لینک منبع :اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است

اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است www.hamshahrionline.ir/details/355372‎Cached13 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: برنامه‌های کنترل دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده‌اند تا در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سیگار را ترک کنند. اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/13/1576597 13 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: برنامه‌های کنترل دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده‌اند تا در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سیگار را ترک کنند. اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است - بتانیوز betanews.ir/.../اقدامات-ضد-دخانیات-شمار-سیگاری-ها-را-۵۳-میلیون-کاهش-داده-است‎Cached13 دسامبر 2016 ... دانش پزشکی همشهری آنلاین برنامه های کنترل دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده اند تا در فاصله سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سیگار را... اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است - kodoom ... news.kodoom.com/iran.../اقدامات-ضد-دخانیات-شمار-سیگاری/.../6123067/‎Cached13 دسامبر 2016 ... برنامه های کنترل دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان کمک کرده اند تا در فاصله سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ سیگار را ترک کنند./ به گزارش هلث دی ... اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است newzz.ir/search/?...اقدامات+ضد+دخانیات+شمار+سیگاری...۵۳+میلیون+کاهش+داده+است‎Cachedبه گزارش پرس‌تی‌،این تحقیق که بر اساس اطلاعات مربوط به استعمال دخانیات در 195 کشور و منطقه از سال 1990 تا 2015 میلادی صورت گرفت نشان داد در سال 2015 ... اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است | جستجو ... weblog724.gdn/.../اقدامات-ضد-دخانیات-شمار-سیگاری‌ها-را-۵۳-میلیون-کاهش-داده-است عبارت ' اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است ' در بین وبلاگهای سایتهای وبلاگی جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خ ر بازنشر شده و ... سیگار - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سیگار‎Cached Similarسیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند، و یا ، در ... سالانه ۱۵ هزار سیگاری در استرالیا جان خود را از دست می‌دهند و این مسئله مبلغی بالغ ... و با این تغییرات به خون اجازه دریافت میزان بیشتری اکسیژن از ریه داده می‌شود. ... کند، تعداد مصرف‌کنندگان مواد دخانی به میزان ۳/۵ میلیون نفر کاهش یافته‌است. سیگار - ایسنا www.isna.ir/page/archive.xhtml?mn=2&wide=0&dy=8... تاثیر برنامه‌های ضد دخانیات بر کاهش 53 میلیونیِ سیگاری‌های جهان. نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد اجرای برنامه‌های کنترل مصرف دخانیات به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ ... شرکت توزیع برق استان همدان edch.ir/index_new.php?p=feed_reader&fi=5363 مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، ضمن انتقاد از حذف افزایش مالیات بر .... اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است · کشیدن روزانه یک ... معیارهای پایش گردشگاههای طبیعی بر اساس کنترل اقدامات مدیریتی zabol-velayat.data6.ir/.../معیارهای+پایش+گردشگاههای+طبیعی+بر+اساس+کنترل+اقدامات+مدیریتی.html سیگار طبق یافته های یک مطالعه جدید، برنامه های کنترل تنباکو به ۵۳ میلیون نفر در ۸۸ کشور جهان ... اقدامات ضد دخانیات شمار سیگاری‌ها را ۵۳ میلیون کاهش داده است.