[ad_1]
به کمک این سه روش هوشمندانه، میتوانید به جمعآوری اطلاعات از مشتریانتان بپردازید و با نگارش پیامهای تبلیغاتی اغواکننده، مقاومت آنها را در برابر خرید کالا یا خدماتتان در هم بشکنید.
هر یک از صاحبان کسبوکار، رؤیای روزی را در سر میپرورانند که مشتریان پس از خواندن و مشاهدهی تبلیغات متنی یا آنلاین آنها، ناگهان به وجد بیایند و فریاد بزنند:
آره! این درست همون چیزیه که میخواستم! مثل اینکه اینا میتونن ذهن من رو بخونن! این کالا رو از کجا باید بخرم؟
چه نکات کلیدی برای ارائهی بستههای پیشنهادی مناسب به مشتریان یا نوشتن تبلیغات متنی اغواکننده برای آنها وجود دارد که به یکباره بتواند آتش اشتیاقشان را برای خرید کالا یا خدمات، شعلهورتر کند؟ «سعی و خطا» یکی از دهها روش برای پی بردن به این نکات کلیدی است. اگر پرداختن به بازاریابی برای صاحبان کسبوکار، بهاندازه کافی وقتگیر نبود؛ آنگاه آنها میتوانستند با صرف زمان و تلاش بسیار، کارزارهای تبلیغاتی مختلفی را برای خواندن ذهن مشتریان خود طراحی، ارزیابی و اجرا کنند.
اما زمان بسیار محدود است و راهاندازی کارزارهای متعدد هم به دردسر آن نمیارزد؛ با این حال، جای نگرانی نیست، چرا که یک منبع غنی و بکر از رازهای بازاریابی، درست در برابر دیدگان شما قرار دارد؛ چیزهایی که بسیاری از صاحبان کسبوکارهای کوچک، هنگام سروشکل دادن به کارزارهای بازاریابی خود از آنها غافل میشوند.
مشتریان ایدهآل شما
چه بحث بر سر مشتریان واقعی شما باشد یا افرادی که در آینده قرار است به دایرهی مشتریان شما اضافه شوند، اطلاعات زیادی در مورد آنها میتوان گردآوری کرد. بنابراین وقت آن رسیده است که شرلوک هولمز خفتهی درون خود را بیدار کنید و ذرهبین به دست، تمامی این اطلاعات پراکنده را مورد واکاوی قرار دهید تا بتوانید پیش از هرگونه طراحی، ارتقا یا راهاندازی یک برنامهی بازاریابی جدید، دستیابی به موفقیت را برای خود تضمین کنید.
در این مقاله، سه نکته برای چگونگی مواجههی رودررو با مشتریان ایدهآل، پی بردن به نیازهای واقعی آنها و همچنین جمعآوری اطلاعاتشان آورده شده است.
۱. شناسایی
اول از همه باید مشتریان ایدهآل خود را شناسایی کنید.
- یک پروفایل دقیق از مشخصات مشتری ایدهآل خود تهیه کنید؛ اینکه او کیست، زندگی او از چه میزان کیفیتی برخوردار است، با چه مشکلاتی دستوپنجه نرم میکند و دست آخر اینکه راهکارهای لازم برای گشودن گرههای زندگی او چیست. دستهبندیهایی از قبیل «زنان ۲۵ تا ۶۵ ساله» دردی از شما دوا نمیکند. باید کاملا وارد جزئیات شوید و از هر فرد، پروفایل ویژهای بسازید.
- اگر در مراحل آغازین معرفی و برندسازی کسبوکار خود هستید، باید در حلقههای کاری و حرفهای به دنبال مشتریان ایدهآل بگردید و نه در بین افراد خانواده یا دوستان دور و نزدیک. با پرسوجو از برادر یا همسایهی خود در مورد تمایلها و نیازهایشان، وقت خود را تلف نکنید؛ چرا که آنها ممکن است مخاطب هدف شما نباشند.
- اگر کسبوکار شما مراحل ابتدایی را پشت سر گذاشته است و مشتریانی برای خود دستوپا کردهاید، از بهترینهای آنها فهرستی برای خود تهیه کنید. اینها باید همان افرادی باشند که دادوستد با آنها برایتان لذتبخش بوده است یا گمان میکنید بینقصترین مشتریانتان هستند.
۲. پرسوجو
این مرحله ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد؛ اما بسیاری از صاحبان کسبوکار، آن را از قلم میاندازند. از مشتریان در مورد کاستیها یا نیازهایشان پرسوجو کنید و به حدس و گمان بسنده نکنید. در ادامه به معرفی چهار روش زیرکانه برای انجام این کار میپردازیم:
- یک نظرسنجی ایمیلی کوتاه برای آنها بفرستید: اگر فهرستی پروپیمان از ایمیلهای افراد مختلف در اختیار دارید، سریعتر دستبهکار شوید و با استفاده از SurveyMonkey یا فرمساز گوگل، یک نظرسنجی کوتاه بسازید. برای تشویق به مشارکت هر چه بیشتر، میتوانید یک هدیهی کوچک برای مشتریان در نظر بگیرید یا فرصت شرکت در یک قرعهکشی را در اختیار آنها قرار دهید. همچنین میتوانید در ازای دریافت نسخهی چاپشدهی نظرسنجی در فروشگاه، مشوقهایی از قبیل تخفیف ۱۰ درصدی در خریدهای بعدی برای آنها منظور کنید. از مشتریان در مورد بزرگترین چالشها و منافعی که از خرید کالا و خدمات شما نصیبشان میشود، پرسوجو کنید.
- از اتوریسپاندرها یا پاسخدهندههای خودکار استفاده کنید: زمانی که مشتریان در فهرست ایمیلی شما ثبتنام میکنند، با بهرهگیری از پاسخدهندههای خودکار از چالشها و نیازهای آنها بپرسید. بیشک در میان این پاسخها، میتوان اطلاعات گرانبهایی پیدا کرد.
- ملاقات رودررو ترتیب دهید: از یکی از مشتریان وفادار خود برای یک ملاقات خصوصی، دعوت به عمل آورید و با او به بحث و تبادل نظر بپردازید. همچنین یک تماس تلفنی یا دعوت به صرف قهوه نیز میتواند بهانههای خوبی برای پی بردن به نیازهای واقعی او باشد. علاوه بر این میتوانید یک هدیهی کوچک بهرسم تقدیر و تشکر برای او در نظر بگیرید. در خلال این ملاقات و تماس چهره به چهره، نهتنها ایدههای جدید نصیب شما میشود، بلکه از بازخوردی شگفتانگیز برای تائید یا رد برنامههای آیندهی خود بهرهمند میشوید؛ چیزی که از اتلاف بیشتر زمان و پول شما جلوگیری میکند.
- یک گردهمایی برگزار کنید: بسیاری از صاحبان هوشمند کسبوکار، گروههای کانونی خود را شکل میدهند و مشتریان ایدهآل را به بهانهی صرف چای یا ناهار، کارگاه آموزشی رایگان یا رویدادهای دیگر، دور هم جمع میکنند. این کار باعث ایجاد یک تعامل ساختاری میان مشتریان میشود؛ چرا که آنها چالشها و اهداف خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند و با هم ارتباط برقرار میکنند. شما با این کار یک تجربهی خاطرهانگیز و بهیادماندنی برای آنها میسازید و در ضمن، اطلاعات بسیار ارزشمند و ذیقیمتی از آنها به چنگ میآورید.
۳. انعکاس
این مرحله، شالوده و اساس بازاریابی «ذهنخوانی مشتریان» است. کلمات یا عباراتی را که لقلقهی زبان مشتریان است، بی کموکاست و بدون کوچکترین دخل و تصرف، ثبت و ضبط کنید و به حدس و گمان متوسل نشوید. پس از آن، همان کلمات را عینا در آگهیهای بازرگانی و تبلیغات متنی خود منعکس کنید تا کسبوکارتان به آینهای از نیازهای مشتریانتان تبدیل شود.
به این ترتیب، از به کار بردن عبارات و اصطلاحات زائد پرهیز و این احساس را به مشتریان منتقل میکنید که تمام هموغم شما تحقق بیچونوچرای خواستهها و نیازهای آنها است. همواره باید گوشهای شما برای شنیدن مسائل و مشکلات مشتریانتان تیز باشند. برای مثال، آنها ممکن است از لغاتی همچون «ازکارافتاده»، «گیجکننده» یا «درهمشکسته» بهجای واژهی «معیوب» استفاده کنند، بنابراین شما نیز باید از این کلمات در محتوای تبلیغاتی خود بهره ببرید تا مشتریانتان بیدرنگ، نسبت به آن واکنش نشان دهند و تحت تأثیر قرار بگیرند.
[ad_2]
لینک منبع بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط با این موضوع روش تحقیقموضوع روش تحقیق بررسی نمایش خلاق در پرورش جسم و روان کودکان پیش از دبستان موضوع تکلیف سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر روش تحقیقروش تحقیق وبلاگ کلاسی درس روش تحقیق چگونه برروند تحصیلی دانش آموزان مطالعه شریفتقویت حافظه یکی از بهترین و پیشرفته ترین روش های تقویت حافظه که تا کنون پیشنهاد شده فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو روش …فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو روش ها و فنون روایتگری ،قصه گوئی و نقل گویی کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیمنویسندگان مترجم سید ساجد متولیان منبع طی دهه اخیر دانلود کتاب نام کتاب صد سخن نیک نویسنده ندا غیاثی ناشر دانلود کتاب زبان کتاب فارسی تعداد خوشفکری ارزش آفرینی برای ایده ها و کمک به …هر قدر کارکردهای ذهنِ انسان را بهتر بفهمید، بهتر میتوانید مشتریها را متقاعد کنید تقویت حافظه بهسرعت فانتومچطور می توانیم ……تقویت حافظه بهسرعت فانتوم چگونه با تقویت حافظه به سرعت فانتوم،سریعتر ازآنچه تصور معماری پایدار ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزادمعماریپایدارمقدمه سیمای شهرهای اقصی نقاط جهان که تا چندی پیش هرکدام درون خود دنیایی متفاوت داشت روش تحقیق موضوع روش تحقیق بررسی نمایش خلاق در پرورش جسم و روان کودکان پیش از دبستان موضوع تکلیف جدید معماری پایدار ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد معماریپایدار مقدمه سیمای شهرهای اقصی نقاط جهان که تا چندی پیش هرکدام درون خود دنیایی متفاوت داشت، هر روز دانلود کتاب نام کتاب صد سخن نیک نویسنده ندا غیاثی ناشر دانلود کتاب زبان کتاب فارسی تعداد صفحه روش تحقیق موضوع علل گرایش زنان به اعتیاد بیان مسئلهجهان اطراف ما روزبه روز تغییر می کند و سرعت نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج نقاشی سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس عطر فروشی عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر ایبرشم توییتر ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد توییتر قوانین هدف توییتر از ارائه این سرویس اجازه دادن به کاربران برای کشف و دریافت مطالب از منابع یک ایده خلاقانه برای پیش فروش ۱۰۴ آپارتمان در ۴ ساعت از طریق یک ایده خلاقانه برای پیش فروش ۱۰۴ آپارتمان در ۴ ساعت از طریق بازاریابی چریکی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم یا نکنیم؟ منوچهر برای خرید عطر گل محمدی خالص و ناب به سایت برین و از اینجا خرید کنید کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم نویسندگان مترجم سید ساجد متولیان منبع طی دهه اخیر، ما به
لینک منبع :۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان
۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان - زومیت
https://www.zoomit.ir/2016/12/14/.../customers-minds-reading/Cached15 دسامبر 2016 ... خواندن ذهن مشتریان، یکی از راههای اصلی برای پی بردن به خواستهها و نیازهای مشتریان
، راه اندازی کارزارهای بازاریابی و نگارش محتوای تبلیغاتی است.
۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان - انجمن پی سی وب
https://forum.p30web.org/thread6159.htmlCachedبه کمک این سه روش هوشمندانه، میتوانید به جمعآوری اطلاعات از مشتریانتان ... مختلفی
را برای خواندن ذهن مشتریان خود طراحی، ارزیابی و اجرا کنند.
۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان - تی نیوز
tnews.ir/news/927276097662.html
15 دسامبر 2016 ... به کمک این سه روش هوشمندانه، می توانید به جمع آوری اطلاعات از مشتریانتان بپردازید
و با نگارش پیام های تبلیغاتی اغواکننده، مقاومت آن ها را در برابر ...
۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان - دانلود و نمایش ویدیو
www.airvideo.ir/search/۳_روش_هوشمندانه_برای_خواندن_ذهن_مشتریانCachedدانلود خبرهای خوب قبل از عید 96 برای مشتریان مدیر وب (فیلم) · دانلود کیمیا،
باشگاه وفاداری مشتریان - لویالتی. ۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان.
Btitr - 3 روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان
www.btitr.com/.../3-روش-هوشمندانه-برای-خواندن-ذهن-مشتریانCached16 دسامبر 2016 ... به کمک این سه روش هوشمندانه، می توانید به جمع آوری اطلاعات از مشتریانتان ...
مختلفی را برای خواندن ذهن مشتریان خود طراحی، ارزیابی و اجرا کنند.
3 روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان | به کمک این سه روش - قطره
www.ghatreh.com/news/.../روش-هوشمندانه-برای-خواندن-ذهن-مشتریان
15 دسامبر 2016 ... به کمک این سه روش هوشمندانه، می توانید به جمع آوری اطلاعات از مشتریانتان بپردازید
و با نگارش پیام های تبلیغاتی.
۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان - تلگرامی
webloge.top/news/428216
به کمک این سه روش هوشمندانه، میتوانید به جمعآوری اطلاع.
دی خرید مگ: ۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان | دیجی تلگرام
goodha.ir/دی-خرید-مگ-۳-روش-هوشمندانه-برای-خواندن/
15 دسامبر 2016 ... به کمک این سه روش هوشمندانه، میتوانید به جمعآوری اطلاعات از مشتریانتان بپردازید و
با نگارش پیامهای تبلیغاتی اغواکننده، مقاومت آنها را در برابر ...
اخبار فرهنگ و اجتماع | اخبار میهن مارکت
news.mihanmarket.com/NewsCategories/902/فرهنگ-و-اجتماع
تصویر ۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن مشتریان ۳ روش هوشمندانه برای خواندن ذهن
مشتریان 1395/09/26 آرشیو. به کمک این سه روش هوشمندانه، میتوانید به جمعآوری
اطلاعات ...
5 روش برای خواندن ذهن دیگران - دیجیاتو
digiato.com/article/2015/08/30/5-روش-برای-خواندن-ذهن-دیگران/Cached
Similar30 آگوست 2015 ... از پیش بینی نیازهای یک مشتری تا دانستن اینکه چطور باید با مدیرتان ... در ادامه
این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا 5 روش ساده را برای خواندن ذهن ... تصویر جدیدی از
اکسپریا Z5 فاش شد؛ سونی به زودی سه تلفن هوشمند معرفی می کند.
دوشنبه 30 مرداد 1396 ساعت 00:23