مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پستانک ارتودنسی

[ad_1]
پستانک ارتودنسی

خبرگزاری آریا-استفاده ی دراز مدت از پستانک باعث بروز مشکلات دندانی می شود

به گزارش خبرگزاری آریا ،نیاز به مکیدن در نوزادان، امری طبیعی است و ارتباطی با گرسنه بودن یا نبودن آن ها ندارد. پستانک یک وسیله پلاستیکی یا سیلیکونی شبیه به پستان مادر می باشد که برای کودکانی که احساس نیاز بیشتری به مکیدن می کنند مفید است.

 

ساخت پستانک به شکل امروزی به حدود صد سال پیش بر می گردد و برای اولین بار در کشور آمریکا روانه بازار شد و در ابتدا مخالفت هایی با این وسیله شد از جمله اینکه این وسیله به سلامت نوزاد صدمه می زند.

استفاده ی دراز مدت از پستانک باعث بروز مشکلات دندانی می شود. استفاده معمولی از این وسیله در اولین سال های تولد، مشکل جدی برای دندان ها ایجاد نمی کند. اما استفاده از پستانک بعد از سه سالگی می تواند منجر به مشکلات دندانی برای کودک شود و ممکن است باعث جلوزدگی دندانها شود و فک بالا و پایین را ناهمتراز کند.

 

در حقیقت خوردن شیشه و پستانک و حتی انگشت دست تا سنین 4 تا 5 سالگی تأثیر محسوسی بر کج شدن دندانها نخواهد گذاشت‎ ولی در صورت ادامه بعد از این سنین جهت ترک عادت و عوارض دندانی آن می بایست به متخصص ارتودنسی مراجعه نمود.

 

پستانک های ارتودنسی در اندازه‌های گوناگون موجود هستند و سر آنها به گونه‌ای است که مکیدن آن باعث آسیب به دندان‌ها و فک کودک‌ نمی‌شود. پستانک‌های ارتودنسی، تاشو و متقارن با توجه به شیوه طبیعی رشد کام، دندان‌ها و لثه ساخته می‌شود. حتی چنانچه در دهان به حالت واژگون قرار گیرند، این ویژگی‌ها را حفظ می‌کنند.

 

برخی پستانک‌های از سیلیکون تهیه شده‌اند. پستانک‌های سیلیکونی بدون بو و مزه بوده و بادوام‌ تر از پستانک‌های لاتکس هستند. به منظور رعایت بهداشت، همه پستانک‌های با درپوش‌های حفاظت‌کننده ارایه می‌شوند و از آنجا که منفذ دار هستند، قابلیت استریل شدن با بخار را دارند. این پستانک‌ها دارای دسته حلقوی ایمنی و سوراخ‌های هوا در بدنه هستند تا از تحریک پوست حساس کودک جلوگیری کنند.

 

سرشیشه‌هایی که به شکل سینه مادر هستند، طوری طراحی شده‌اند که زمانی کودک آن را می مکد، احساس می‌کند دارد سینه مادر را می‌مکد و به همین علت تکامل کام و فک کودک روند طبیعی خود را طی می‌کند. وقتی در شیشه کودک، این شکل از سرشیشه را قرار می‌دهید، باید آن را طوری در دهان کودک قرار دهید که سوراخ‌های آن رو به بالا باشد، در نتیجه در هنگام مکیدن، شیر به سقف دهان کودک بپاشد.

 نتیجه اینکه تا جایی که امکان دارد از دادن پستانک به کودکان بپرهیزیم تا از عوارض آن روی فک و دندانهای کودک در بزرگسالی جلوگیری کنیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نکاتی درباره دندان‌های شیریدر صورت نیاز پستانک ارتودونتیک بخرید بی‌نظمی‌های دندانی در کودکانی که از شیشه‌ ی زندگی پسر بچه عجیب و شبیه پینوکیو در چین عکسبه گزارش ایران ناز پسر بچه ای به نام شین یوهانگ مبتلا به توموری است که صورت او را ارتودنسی ، متخصص ارتودنسی ، ارتدنسی ، متخصص …دکتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی با سه مرکز در شرق ، غرب و شمال تهران آماده ارایه پستانک ارتودنسی مارک نکاتی درباره دندان‌های شیری در صورت نیاز پستانک ارتودونتیک بخرید بی‌نظمی‌های دندانی در کودکانی که از شیشه‌ ی شیر یا زندگی پسر بچه عجیب و شبیه پینوکیو در چین عکس به گزارش ایران ناز پسر بچه ای به نام شین یوهانگ مبتلا به توموری است که صورت او را پوشانیده و ارتودنسی ، متخصص ارتودنسی ، ارتدنسی ، متخصص ارتودنسی در تهران دکتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی با سه مرکز در شرق ، غرب و شمال تهران آماده ارایه خدمات پستانک ارتودنسی مارک پستانک ارتودنسی برای مدل پستانک ارتودنسی



لینک منبع :پستانک ارتودنسی

پستانک ارتودنسی چیست؟ – انجمن ارتودنتیست های ایران iao.ir/پستانک-ارتودنسی-چیست؟/ 14 مارس 2017 ... آشنایی با پستانک ارتودنسی. بسیاری از اختلالات و ناهنجاری های دهان، دندان، فک و صورت ریشه در عادات اشتباهی که افراد در کودکی داشته اند، باز می ... Images for پستانک ارتودنسی پستانک ارتودنسی - دکتر سهیل سالاری dr-salari.ir/Index.aspx?News=پستانک%20-%20ارتودنسی‎Cached Similarاستفاده ی دراز مدت از پستانک باعث بروز مشکلات دندانی می شود. استفاده معمولی از این وسیله در اولین سال های تولد، مشکل جدی برای دندان ها ایجاد نمی کند. اما استفاده از ... پستانک ارتودنسی برای نوزادان، ممنوع - نی نی بان niniban.com/fa/news/97783/پستانک-ارتودنسی-برای-نوزادان-ممنوع‎Cached17 ژوئن 2016 ... سوال مخاطب نی‌نی‌بان: فرزند سه ماهه ای دارم که هنگام خواباندنش یعنی وقتی خوابش می آید بهش پستانک ارتودنسی می دهم تا بخوابد. آیا مضراتی که در مورد ... بیخیال پستانک ارتودنسی شوید! - نی نی بان niniban.com/fa/news/51622/بیخیال-پستانک-ارتودنسی-شوید‎Cachedانجمن ارتودنسی امریکا سن هفت سالگی را سن خوب برای اولین معاینه ارتودنسی ذکر ... آیا استفاده از پستانک‌های جدیدی که به پستانک ارتودنسی معروف است می‌تواند ... پستانک ارتودنسی - بیتوته www.beytoote.com/health/.../orthodontic-pacifier2-tooth.html‎Cachedارتودنسی دندان انواع ارتودنسی ارتودنسی سریع عوارض ارتودنسی, سر شیشه ارتودنسی, پستانک ارتودنسی,سر پستانک ارتودنسی , پستونک ارتودنسی , ارتودنسی, پستانک ارتودنسی شفاف وی (Wee) مخصوص 6 تا 18 ماه - فروشگاه ... www.ninibazar.com/.../پستانک-ارتودنسی-شفاف-وی-6-18-ماه-wee/‎Cachedمعرفی محصول. بحث در مورد خوب بودن یا نبودن پستانک برای کودک تا جایی ادامه خواهد داشت که احساسِ لزومِ داشتن آن بر شما غلبه نکند، زیرا در بسیاری از مواقع شما مجبور ... پستانک ارتودنسی در دار وی (Wee) مخصوص 0 تا 6 ماهگی - فروشگاه ... www.ninibazar.com/.../پستانک-ارتودنسی-در-دار-وی-wee-مخصوص-0-تا-6-ما/‎Cachedخرید اینترنتی پستانک ارتودنسی در دار وی ، مناسب برای 0 تا 6 ماهگی، ساخت ترکیه، دارای سیستم گردش هوا،سری سیلیکونی، دارای درپوش محافظ، فاقد BPA | ارسال ... پستانک ارتودنسی کلاسیک شفاف رنگی ۰ تا ۶ ماه شیشه ای SCF170/68 aventiran.ir/پستانک/پستانک.../کلاسیک-شفاف-۶-شیشه-ای‎Cachedپستانک های ارتودنسی کلاسیک شفاف ساده رنگی فیلیپس اونت متناسب با رشد طبیعی لثه، دهان و رویش طبیعی دندانها و با طراحی متقارن - به طوری که از هر طرف در دهان ... پستانک ارتودنسی یا معمولی - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/question/.../پستانک-ارتودنسی-یا-معمولی‎Cached5 آگوست 2014 ... زمان استفاده پستانک ارتودنسی- تاریخ مصرف پستانک-دندانهای شیرخواران-