مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بزرگترین تلسکوپ نوری جهان ساخته می‌شود

[ad_1]

رصدخانه قسمت جنوبی اروپا قصد دارد از بزرگ ترین تلسکوپ فضایی جهان رونمایی کند.

 به گزارش مشرق، بعد از مطرح شدن تلسکوپ فضایی «جیمز وب» به عنوان بزرگ ترین وسیله رصد آسمان از سوی ناسا، این بار رصدخانه قسمت جنوبی اروپا قصد دارد در عرصه رقابت فضایی با ناسا عنوان بزرگ ترین تلسکوپ فضایی جهان را به خود اختصاص دهد.
 
این رصدخانه با تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری می خواهد با ساخت تلسکوپ فضایی غول پیکر خود در مقابل تلسکوپ «جیمز وب» ناسا عرض اندام کند.
 
قرار است آینه اصلی این تلسکوپ شعاعی تقریبا ۴۰ متری داشته باشد که با این رقم عنوان بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان را از آن خود می کند.
 
همچنین تلسکوپ رصدخانه قسمت جنوبی اروپا قرار است در مکانی واقع در «سرو آرمازونز» واقع در ارتفاع ۳ هزار متری در منطقه شمالی کشور شیلی احداث شود.
 
«تیم د زییو»، مدیر ارشد رصدخانه قسمت جنوبی اروپا گفت: این تلسکوپ قادر است به راحتی هر آنچه را که امروز قابل تصور نیست را از آسمان کشف کند ضمن اینکه مردم را به تامل بیشتر در حوزه علم، فناوری و جهان پیرامون خود ترغیب می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


28 مه 2016 ... قرار است آینه اصلی این تلسکوپ شعاعی تقریبا ۴۰ متری داشته باشد که با این رقم عنوان بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان را از آن خود می کند.واژه تلسکوپ میتواند به تمام حیطهٔ وسایل عملیاتی درسرتاسر ناحیهٔ میدان الکترومغناطیس اشاره ... اغلب تلسکوپهای ساخته شده در قرن بیستم از نوع بازتابی بودند، این درحالی است که بزرگترین تلسکوپهای بازتابیِ در حال کار، بزرگتر از ۱۰ متر هستند. ... در یک تلسکوپ نوری به منظور ایجاد تصویر از آینه و یا عدسی استفاده شده است.اخبار علمی - بزرگترین تلسکوپ جهان ساخته شد سازمان فضایی اروپا در شیلی ... با توجه به نظریه های جدیدی که درباره تکامل کهکشان ها داده می شود، بزرگترین سیاهچاله ...دانشمندان آمريكايي سرگرم تهيه طرحي براي احداث بزرگ ترين تلسكوپ جهان هستند ... قرمز عمل مي كند با ابزار نوري قابل انطباق ساخته مي شود تا اختلالات جوي زمين را كه ...28 مه 2016 ... اروپا صبح شنبه هشتم خرداد ماه 1395 خبر بزرگترین تلسکوپ نوری جهان ساخته میشود.31 مه 2015 ... TMT: بزرگترین تلسکوپ نوری جهان - زومیت. ... سامسونگ بیش از پیش روی گلکسی اس 8 تمرکز میکند. ساعت ۱۶:۳۰ ...ساخت بزرگترین ساخته میشود رویت جهان آغاز میشود تلسکوپ lsst بزرگترین پیاده راه جهان در رشت با ۷ .... نام بزرگترین و قویترین تلسکوپ نوری ساخته شده در جهان .4 جولای 2016 ... کشور چین هم با ساخت بزرگترین و حساسترین تلسکوپ رادیویی جهان به ... استفاده میشود که بیش از ۱۰۰۰ سال نوری در اعماق جهان با ما فاصله دارند.ساخت بزرگترین تلسکوپ نوری جهان با همکاری 11کشور با بودجه 500 میلیون دلاری آغاز شده است. به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، بزرگترین تلسکوپ ...


کلماتی برای این موضوع

افق رویداد ِسیاهچاله؛ در خروجی ِ جهان ما بیگ بنگ اگر یک جسم به داخل سیاهچاله سقوط کند برای همیشه گم می شود، شیپ دوئلمن معاون آموزش کامل ساخت تلسکوپراهنمای خرید تلسکوپ این مقاله رو برای این می نویسم که همه ما نظاره کنندگان آسمان با دقیقه آخر جهان چگونه می‌گذرد؟ ۳۰ دقیقه آخر جهان چگونه می‌گذرد؟ نوشته شده توسط سمیر الله وردی در تاریخ ۱۳۹۱۱۱۰۱برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …اگر با دقت به یک رشته فیبر نوری نگاه کنید، می بینید که از قسمت‌های زیر ساخته شده نمونه هایی از شگفتیهای جهانقدیمی ترین آثاری که از انسانهای اولیه بدست آمده اسکلتی بوده در غاری در تانگانیا در اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …نمونه رزومه کاریسوالات مصاحبه استخدامیاخبار روز اخباراخبار علمیاخبار آموزشی گیتی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادگیتیگیتی و یا جهان عبارت است از کلیت هر آنچه که وجود دارد، وجود داشته‌است و یا هر زمانی به عصر ایران فرودگاه ها در سال چگونه خواهند بود؟ عکس لوکس ترین هتل های جهان در سال عکس دانلود بازی کامپیوتر یاس دانلوددانلودبازیکامپیوتردانلود بازی برای کامپیوتر بازی شمع نسخه آپدیت نسخه اضافه شد… سایت صنعت ، آخرین و جدیدترین اخبار و مقالات علمی …سایت لیفتراک پالت پلاستیکی سایت تخصصی هوافضا سایت نساجی و پوشاک قیمت موبایل دارکوب



لینک منبع :بزرگترین تلسکوپ نوری جهان ساخته می‌شود

Images for بزرگترین تلسکوپ نوری جهان ساخته می‌شود بزرگترین تلسکوپ نوری جهان ساخته می‌شود - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../بزرگترین-تلسکوپ-نوری-جهان-ساخته-می-شود 28 مه 2016 ... رصدخانه قسمت جنوبی اروپا قصد دارد از بزرگ ترین تلسکوپ فضایی جهان رونمایی کند. آنا | ساخت و ساز بزرگ‌ترین تلسکوپ نوری جهان آغاز شد ana.ir/news/223359‎Cached30 مه 2017 ... ساخت و ساز بزرگ‌ترین تلسکوپ نوری جهان آغاز شد ... تلسکوپ عظیم در کشور شیلی ساخته می‌شود و پس از مرحله نخست که در سال 2024 به بهره‌برداری ... بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان ساخته می‌شود - عصر ایران www.asriran.com/.../بزرگترین-تلسکوپ-فضایی-جهان-ساخته-می‌شود‎Cached29 مه 2016 ... بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان ساخته می‌شود ... تقریبا ۴۰ متری داشته باشد که با این رقم عنوان بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان را از آن خود می کند. ساخت بزرگ‌ ترین تلسکوپ نوری جهان در شیلی کلید خورد | میهن پست mihanpost.com/زرگ‌-ترین-تلسکوپ-نوری-جهان/‎Cached31 مه 2017 ... ساخت بزرگ‌ ترین تلسکوپ نوری جهان در حالی در کشور شیلی کلید ... تلسکوپ عظیم در کشور شیلی ساخته می‌شود و پس از مرحله نخست که در سال ... عملیات ساخت بزرگ ترین تلسکوپ نوری جهان در شیلی آغاز شد - دیجیاتو digiato.com/.../05/.../آغاز-احداث-بزرگ-ترین-تلسکوپ-نوری-جهان/‎Cached28 مه 2017 ... پس از چندین سال برنامه ریزی و البته مشکلات متعدد مالی، بالاخره ساخت بزرگ ترین تسلکوپ نوری جهان به نام «تلسکوپ بسیار بزرگ» (Extremely ... ساخت‌وساز بزرگترین تلسکوپ نوری جهان آغاز شد - مردم نو www.zanjannews.com/.../13566-ساخت‌وساز-بزرگترین-تلسکوپ-نوری-جهان-آغاز-شد‎Cached31 مه 2017 ... ساخت‌وساز بزرگترین تلسکوپ نوری جهان آغاز شد ... مردم‌نو؛ بزرگترین تلسکوپ اوپتیکی که تاکنون به‌دست بشر ساخته شده، در شیلی به ... به‌گزارش بلومبرگ، این تلسکوپ می‌تواند کهکشان‌های نیمه‌دور از زمین را زیر نظر بگیرد و ... بزرگترین تلسکوپ نوری جهان ساخته می شود - onvansho onvansho.ir/result/بزرگترین-تلسکوپ-نوری-جهان-ساخته-می-شود.html بزرگترین تلسکوپ جهان ساخته می شود بزرگترین تلسکوپ می باشد ساخته . بزرگ ترین تلسکوپ جهان تصاویر بزرگترین تلسکوپ جهان این تلسکوپ نوری را 30 ... TMT؛ بزرگترین تلسکوپ نوری جهان - زومیت https://www.zoomit.ir/2015/5/31/.../mauna-key-telescopes-must-go/‎Cached31 مه 2015 ... TMT: بزرگترین تلسکوپ نوری جهان. ... حال دیوید ایگ فرماندار هاوایی اعلام کرده که بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان بر فراز کوهستان موناکی ساخته خواهد شد. اما مشکلی در روند ساخت این تلسکوپ به .... دبی آماده رونمایی از تاکسی پرنده می شود ... شروع ساخت یکی از بزرگترین تلسکوپ های جهان - BBC Persian www.bbc.com/persian/science/.../151112_u04_superscope_project‎Cached Similar13 نوامبر 2015 ... عملیات ساخت یکی از مهم ترین تلسکوپ های جهان که در یک دهه آینده فعال خواهد شد طی ... در یک پروژه بین المللی تحت سرپرستی آمریکا ساخته می شود.