مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان

[ad_1]

اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهم‌ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکت‌های فناوری داخلی روبه‌رواست.میزان فروش کل اپل درچین طی سه ماهه دوم‌ سال‌جاری درمقایسه همین بازه زمانی از‌سال گذشته با ۳۳‌درصدکاهش روبه‌روشده است.

به گزارش مشرق، یکی از دلایل این کاهش، رشد تولیدکنندگان داخلی چینی مانند هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی است. براساس تحقیقات موسسه IDC این چهار برند در کنار یکدیگر56‌درصد بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند. محبوبیت آنها سبب شده در رده‌بندی این شرکت از بزرگترین فروشنده تلفن‌همراه به پنجمین فروشنده بزرگ نزول کند و تنها 8‌درصد بازار را به خود اختصاص دهد. در این میان شرکت نوپای Gionee  نیز تلفن‌های موبایلی با قیمت کمتر از 100دلار به بازار عرضه می‌کند و موسسه Strategy  Analytics  معتقد است که این شرکت خیلی زود به رقیب بزرگی برای چین تبدیل می‌شود.

یک بررسی کلی نشان می‌دهد که موفقیت اپل در بازارهای مختلف دلیل اصلی بروز چنین چالشی در چین است. تقلیدهای مکرری از طراحی آیفون انجام شده و به این ترتیب این دستگاه سخت‌تر می‌تواند در بازار عرض‌اندام کند. از سوی دیگر غول فناوری دنیا باید با استراتژی بازاریابی رقبای محلی و شناخت سلیقه مخاطبان رقابت کند.

تیم کوک، مدیرعامل ارشد اپل در آخرین نشست خبری مربوط به درآمد این شرکت از کاهش عایدی در چین خبر داد و آن را مرتبط به رکود اقتصادی در این کشور دانست. به‌ هرحال آنچه در زیر می‌خوانید مشخصات و شیوه فعالیت تعدادی از رقبای چینی اپل است.

اوپو

این شرکت پس از معرفی نخستین دستگاه موبایل خود در‌ سال 2011میلادی فعالیت‌هایش را گسترش داد و به دومین فروشنده بزرگ تلفن‌همراه در چین و چهارمین فروشنده بزرگ جهان تبدیل شد. موبایل‌های شکیل آن مانند Selfie Expert و R9 بسیار شبیه آیفون 6S Plus هستند. در این تلفن‌های همراه روی شارژ سریع تمرکز شده است. به‌طوری که برای دو ساعت صحبت کردن با تلفن فقط نیاز است دستگاه 5 دقیقه شارژ شود. بهبود ویژگی‌های دوربین سلفی و پایین بودن قیمت در مقایسه با دستگاه‌های مشابه از دلایل محبوبیت این برند به شمار می‌روند.

در حال حاضر  oppo R9 پرچمدار این برند است؛ موفقیت این تلفن‌همراه به دلیل ارایه آن در اندازه کوچک و متوسط است. از سوی دیگر برای تبلیغ این تلفن به‌طور مرتب از افراد مشهور و هنرپیشگان استفاده می‌شود.

این شرکت برای رشد باید تعداد بیشتری از مشتریان اپل و سامسونگ را در شهرهای بزرگ از آن خود کند. نیکل پنگ، مدیر بخش چین در موسسه فناوری Canalys می‌گوید: میدان بعدی مبارزه برای اوپو همین جاست.

اما چنین مسیری هموار نخواهد بود. اپل در مقایسه با برندهای دیگر عملکرد بسیار بهتری دارد. حدود 40 ‌درصد مشتریان کنونی حتی با وجود آن‌که مجبورند تلفن‌های خود را ارتقا دهند، باز هم آن را ترجیح  می‌دهند.

ویوو

اوپو و ویوو رقبای اصلی یکدیگر هستند هر دو این شرکت‌ها توسط غول الکترونیکی چینی یعنی
BBK Electronics  خلق شده‌اند. شاید به همین دلیل است که مشابهت‌های زیادی در روش‌های بازاریابی هر دو آنها وجود دارد.

ویوو هم برای تبلیغ محصولات خود از افراد مشهور استفاده می‌کند و هم حضور قدرتمندی در شهرهای کوچکتر دارد. فروشگاه‌های آن نیز طوری طراحی شده‌اند تا مشتری هنگام استفاده از دستگاه‌های جدید احساس راحتی بیشتری کند.

IDC در گزارشی می‌نویسد: این برای مشتریانی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند، یک گزینه بسیار مطلوب است؛ چون آنها می‌توانند خیلی راحت با دسترسی به خدمات پس از فروش به فروشگاه‌های فیزیکی بروند.

فروشگاه‌های ویوو

همزمان با شدیدتر شدن رقابت برای دستیابی به سهمی از بازار تلفن‌همراه چین، اوپو و ویوو نیز با یکدگیر رقابت تنگاتنگی را آغاز کرده‌اند. ویوو که محصولات جدیدتری مانند V3 و V3 Max دارد، در حال حاضر سومین فروشنده بزرگ تلفن هوشمند در چین است؛ البته میزان سهم آن در بازار از اوپو کمتر است.

هواوی

با فاصله‌ای بسیار زیاد هواوی شناخته شده‌ترین برند چین است و بیشترین سهم از بازار این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین در بستر جهانی نیز این شرکت پس از سامسونگ و اپل در رده سوم قرار دارد. این شرکت به‌تازگی خط جدیدی از تلفن‌های همراه Honor را در چین و آمریکا ارایه کرده است. 8 Honor مشتریانی را هدف گرفته که خواهان موبایلی با صفحه‌نمایش بسیار بزرگ با قیمتی متوسط هستند.

سری Honor از هواوی

این شرکت امیدوار است تا با 8 Honor  مشتریان آمریکایی را به خود جلب کند. در چین نیز هواوی دستگاه‌های خود را با توجه به ویژگی‌های خاصشان تبلیغ می‌کند. به‌عنوان مثال در  Huawei P9 نکته مهم دو دوربین آن است. هواوی هم مانند رقبایش در این اواخر افراد مشهور را برای تبلیغ کالاهای خود به کار گرفته است؛ اما شیاهوان تای، تحلیلگر IDC درباره این استراتژی تردید دارد. او می‌نویسد: استخدام افراد مشهور ممکن است در کوتاه‌مدت تعداد مشتریان را بیفزاید، اما این خود به تنهایی برای گسترش تعداد مشتریان کافی نیست.

شیائومی

این برند هم درست مانند اپل (که بیشتر اوقات با اپل هم مقایسه می‌شود) طی ‌سال گذشته شاهد کاهش فروش محصولات خود بوده است. طبق گزارشIDC این شرکت اکنون کمتر از 10‌درصد سهم بازار چین را در اختیار دارد که نسبت به 16‌درصد‌ سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. به ‌هرحال شیائومی با فروش آنلاین خود به مشتریان در چین سروصدای زیادی به پا کرد. این شرکت با استفاده از این روش و ارایه اخبار تمام انبارهای خود را خالی کرد و به این ترتیب تصور محبوبیت خود را بیش از پیش افزود؛ اما رقبا به سرعت این روش را اجرا کردند و دیگر شیائومی انحصار فروش آنلاین را نداشت.

او می‌گوید: به نظر می‌رسد تب و تاب برای خرید گوشی‌های شیائومی در بازار فروکش کرده است. محصول ارزانقیمت Redmi بیشتر محموله‌های آن را تشکیل می‌دهد. برای مبارزه با این کاهش فروش، شیائومی هم به تقلید از رقبای خود افراد مشهور را دعوت کرده تا کالاهایش را تبلیغ کنند و فروشگاه‌های خرده‌فروشی جالبی تأسیس کرده است.

سخنگوی رسمی این شرکت معتقد است که عملکرد فروش آن قابل قبول است؛ اما به هر حال گزارش موسسه  Strategy Analytics نیز شیائومی را چهارمین فروشنده بزرگ بازار می‌داند که خود نشان‌دهنده کاهش فروش محصولات آن است.

منبع: شهروند


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 سپتامبر 2016 ... روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان. اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهمترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ...31 آگوست 2016 ... اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکت های فنا.اپل روزگار خوشی در چین ندارد. در این کشور مهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی از جانب شرکت های فناوری داخلی روبه رو ... ادامه خبر.اخبار مهم روز · سیاست · اقتصاد · ورزش · فرهنگ · فناوری · عکس · فیلم · روزنامه · مجله · خبرنامه · Vista News Hub.31 آگوست 2016 ... روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان. اپل روزگار ... بهترین گوشی های هوشمند بازار با قیمت 800 هزار تا 1.5 میلیون تومان؛ شهریور 95.اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهمترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکتهای فناوری داخلی روبهرواست.میزان فروش کل اپل درچین ...31 آگوست 2016 ... اپل روزگار خوشی در چین ندارد. در این کشور مهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی از جانب شرکت های فناوری داخلی روبه رو ...به گزارش مشرق، یکی از دلایل این کاهش، رشد تولیدکنندگان داخلی چینی مانند هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی است. براساس تحقیقات موسسه IDC این چهار برند در کنار ...30 آگوست 2016 ... اپل روزگار خوشی در چین ندارد. در این کشور مهمترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی از جانب شرکتهای فناوری داخلی روبهرو ...zoomit.ir - حمیده خادم زاده: "تفاوت" یکی از شاخصهای بارز رقابت در بازارهای جهانی است و طبیعتا هر تولیدکنندهای که بتواند تمایز چشمگیرتری در محصولات خود ایجاد ...


کلماتی برای این موضوع

روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان اپل روزگار اپل روزگار خوشی درچین ندارددر این کشورمهم‌ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهاناپل روزگار خوشی درچین ندارددر این کشورمهم‌ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان واضحروزگارناخوشاپلدرروزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان در مهم‌ترین محصول درآمدزای چین یعنی روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان …اپل روزگار خوشی درچین ندارددر این کشورمهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان …در مهم‌ترین محصول درآمدزای چین یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکت‌های فناوری خبرگزاری تسنیم روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف روزگاراپل روزگار خوشی درچین ندارددر میزان فروش کل اپل درچین طی سه ماهه دوم جهان کشتی و روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهانروزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان اپل روزگار خوشی در چین ندارد در این کشور روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان …روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان اپل روزگار خوشی درچین ندارددر این روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان …در انتخاب و چینش خبرها هیچ دخالت انسانی وجود ندارد و تمامی فرآیندها توسط موتور هوشمند روزگار ناخوش اپل در بازار مصرف جهان روزگار ناخوش اپل در بازار مصرف جهان ناخوش اپل در بازار مصرف از بزرگترین



لینک منبع :روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان

روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان ... - خبرگزاری تسنیم https://www.tasnimnews.com/.../روزگار-ناخوش-اپل-در-بزرگترین-بازار-مصرف-جهان-بررسی-شرکت-های-پرفروش-موبایل-در-چین‎Cached1 سپتامبر 2016 ... اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهم‌ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکت‌های فناوری داخلی روبه‌رواست. روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان | اپل روزگار - قطره www.ghatreh.com/news/.../روزگار-ناخوش-اپل-بزرگترین-بازار-مصرف-جهان 1 سپتامبر 2016 ... اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکت های فنا. روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان/ بررسی شرکت های ... www.ghatreh.com/.../روزگار-ناخوش-اپل-بزرگترین-بازار-مصرف-جهان-بررسی-شرکت-های 31 آگوست 2016 ... اپل روزگار خوشی درچین ندارد.در این کشورمهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی ازجانب شرکت های فنا. روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان - ایران جیب | خبر ... khabarfarsi.com/u/24479427 روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان. اپل روزگار خوشی در چین ندارد. در این کشور مهم ترین محصول درآمدزای آن یعنی آیفون با رقابت سختی از جانب شرکت ... روزگار ناخوش اپل در بازار مصرف جهان - پایگاه خبری تحلیلی پیرغار pireghar.ir/news/226157/روزگار+ناخوش+اپل+در+بازار+مصرف+جهان+‎Cached1 سپتامبر 2016 ... اپل روزگار خوشی در چین ندارد. در این ... روزگار ناخوش اپل در بازار مصرف جهان ... محبوبیت آنها سبب شده در رده‌بندی این شرکت از بزرگترین فروشنده ... روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../روزگار_ناخوش_اپل_در_بزرگترین_بازار_مصرف_جهان‎Cachedدانلود تیمچه مظفریه بازار تاریخی تبریز مرکز فرش ایران و جهان ... روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان ... دانلود ۱۰تا از بزرگترین گردباد جهان تاکنون. روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان/ بررسی ... - خبرچه khabarche.ir/.../روزگار-ناخوش-اپل-در-بزرگترین-بازار-مصرف-جهان--بررسی-شرکت-های-پرفروش-موبایل-در-چین 1 سپتامبر 2016 ... بازار چین فناوری سحر گاه پنجشنبه یازدهم شهریور ماه 1395 خبر روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان/ بررسی شرکت‌های پرفروش موبایل ... تولید دولومیت جهان hitechengineers.co.in/20435_تولید-دولومیت-جهان.html‎Cachedهمدان، دولومیت است که از منحصر به فردترین مواد معدنی در جهان به حساب می‌آید. . خاکی با اشاره به ... روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان/ بررسی شرکت های. بزرگترین شرکت زغال سنگ جهان https://www.jkdmm.in/Aug-17/بزرگترین-شرکت-زغال-سنگ-جهان/‎Cachedشرکت انرژی پیبادی، بزرگترین شرکت خصوصی تولیدکننده زغال سنگ دنیا، روز چهارشنبه با استناد به .... روزگار ناخوش اپل در بزرگترین بازار مصرف جهان. برچسب ها - بازار تلفن - فرارو fararu.com/fa/tag/1/بازار%20تلفن‎Cachedجدیدترین گزارش از بازار مصرف دیجیتال ایران اقبال مصرف کنندگان. ... روزگار ناخوش اپل در چین ... رشد 40 درصدی داشت تقاضای چین بزرگترین بازار تلفن همراه.