[ad_1]
مجله پنجره خلاقیت - دکتر شهریار شفیعی: به کنفوسیوس گفتند: ای حکیم بزرگ چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای عمارت «لو» برسید، اولین کاری که به عنوان یک فرد خردمند انجام می دهید، چه خواهد بود؟ او گفت: اولین کاری که می کنم این است که به تدقیق واژه ها می پردازیم تا مشخص شود من چه می گویم و طرف مقابل به من چه می گوید. این تدقیق واژه ها بسیار مهم است. پرسش اصلی در یادداشت های من این است که برندسازی در کسب و کارهای کوچک و متوسط چگونه باید باشد؟ در حالی که کوچک و متوسط بودن صنایع و سازمان ها مشخص است؛ وقتی از برند سازی سخن می گوییم، هر کسی از ظن خود یار ما می شود و برداشت های متفاوتی می کند.
چند خصوصیت در برند سازی وجود دارد که در مورد همه سازمان ها اعم از کوچک و متوسط و بزرگ مصداق دارد و به تفکیک، آن ها را بر می شماریم. نخست آن که یک برند به «تمایز» زنده است. اگر ما تمایز را از حوزه برند سازی بر داریم، تو گویی یکسره در بازی فروش و بازاریابی قرار داریم. البته فروش و بازاریابی هم تا حدی بر تمایز تکیه دارند؛ اما همه استراتژی های بازاریابی و فروش می توانند بر پایه تمایز نباشند و مواردی نظیر «دسترسی» و «قیمت پایین» مواردی از این قبیل را شامل شوند. تمایز، جوهره و اصل برندسازی است که آن را شاخص تمایزی یا Brand - Differentiation می نامیم که از آن با عنوان شاخص D در برندسازی هم یاد می شود.
شاخص دیگر این است که برند ما چقدر گره از کار مخاطب می گشاید و چقدر کاربرد دارد و مفید است؟ این موضوع را با شاخص ارتباط Brand _ Relevance مشخص می کنیم. از این دو شاخص روی هم در مدل (BAV) Brand Asset Valuator به عنوان Brand _ strength یا قدرت برند نام برده می شود.
شاخص دیگر، Brand _ Knowledge یا برند آگاهی هست که در آن بر این تاکید می شود که چقدر برند را می شناسند؟ برندی را که نشناسند، برند نیست. می تواند کالای ما کیفیت خوب، کارکرد بالا و خدمتی خوب داشته باشد، اما تا آن را نشناسند، برند نیست. خیلی از مواردی که در پارک های علم و فناوری یا مراکز رشد کارآفرینی در ایران می بینید، اغلب، در مورد آدم هایی فنی ست که به راه حل هایی خوبی رسیده اند و محصول خوبی ساخته اند و توانسته اند فناوری را به درستی به استخدام بگیرند، اما این برون داد را کسی نمی شناسد و نمی توانند مطرحش کنند و آن ادراک لازم را در ذهن و ضمیر مخاطب به وجود بیاورند تا مخاطب بیاید از این ها خرید کند. بنابراین محصول خوبی دارند که از کیفیت و عملکرد هم برخوردار است، اما برند ندارند؛ چون برند آگاهی ندارند.
شاخص دیگر که باید به آن اشاره شود، شاخص Brand _ Esteem یا احترام است. اگر صرفا قرار به نام آوری و تمایز باشد، می توان گفت که خیلی از برند های منفی هم از همین دسته هستند. به ویژه در برند سازی شخصی، ده ها نفر را می توان نام برد که از بدنامی، متمایز و معروف هستند. در اینجاست که عنصر احترام برند به کار می آید و مطرح می شود. اگر برند شما متمایز باشد و به کار بیاید و شناخته شده هم محسوب شود؛ آن وقت باید محترم هم باشد و اگر این 4 شاخص کنار هم جمع شد، آن وقت می توان گفت حداقل های داشتن یک برند فراهم است؛ چون جمع شد معانی / گوی بیان توان زد.
یادمان باشد که این شاخص ها به تنهایی از ارزش خاصی برخوردار نیستند؛ بلکه قرار است از کنار هم چیدن این ها به یک نیم رخ برسیم. بر این اساس لازم است که یک نوع تعادل میان این 4 شاخص به وجود آید. برند شما نمی تواند تمایزی چشمگیر داشته باشد؛ اما کاربردی در آن یافت نشود. یا تمایز و کاربردتان در تعادل باشند؛ ولی کسی شما را نشناسد. یا همه این ها باشد، ولی با برند محترمی روبرو نباشیم. در حوزه آسیب شناسی برند، اولین چیزی که دقت می شود این است که در میان این 4 شاخص، کدام یک ناهمگون و از قواره در رفته است.
چرا که بعدا اگر بخواهیم برند سازی کنیم، باید هزینه در آن بخش هایی کنیم که از تناسب در رفته است. مثلا اگر تمایز خوبی داریم، ولی مدخلیت و مربوطیت مان پایین است، باید روی Relevance یا مربوطیت کار کنیم. یا اگر این دو خوب هستند، ولی ما آن چنان دوست داشتنی نیستیم. باید در تحبیب قلوب و ایجاد ارتباطات عاطفی و معنوی کار کنیم. یا اگر همه این قسمت ها را داریم، ولی قسمت شناخته شدگی مان ضعیف است، باید روی روابط عمومی و تبلیغات متمرکز شویم. ولی اگر بر عکس است؛ یعنی همه ما را می شناسند و مدام می خواهیم با تبلیغات، خودمان را مطرح کنیم، به نوعی آب در هاون می کوبیم و نتیجه ای نمی گیریم.
نمونه اش را در صنعت خودروسازی ایران شاهد هستیم که به سابقه نه چندان مثبت متهم است و در این وضعیت، تبلیغات اصلا کاربرد ندارد و فقط ناخوشایندی را دو چندان می کند. در اینجا هر چقدر هزینه صرف تبلیغات شود، از آن جا که در بخش Esteem یا احترام مشکل داریم، با تقویت بخش Knowledge یا آگاهی، نتیجه ای معکوس آنچه می خواهیم به دست می آوریم.
[ad_2]
لینک منبع
بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط با این موضوع این عامل را نداشته باشید، برند نداریداینشاخص دیگر این است که برند ما چقدر گره از کار مخاطب می گشاید و چقدر کاربرد دارد و مفید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید آکااین عامل را نداشته باشید، برند این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید مجله پی جواینعاملرانداشتهباشیداین عامل را نداشته باشید، برند ندارید ۰۸۴۴ ۱۳۹۵۰۹۰۱ وارد شوید یا ثبت نام کنید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید مجله …به کنفوسیوس گفتند ای حکیم بزرگ چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای عمارت این عامل را نداشته باشید، برند ندارید…رازهای موفقیتتازه ها شامت را اینجا بخور و دهن گیره ات را جای دیگر زایمان طبیعی با شیوهای نویناین عامل را نداشته باشید، برند نداریدبرنداینبه کنفوسیوس گفتند ای حکیم بزرگ چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای عمارت این عامل را نداشته باشید، برند نداریداینچهار عامل مهم در برند سازی به کنفوسیوس گفتند ای حکیم بزرگ چنین شنیده ایم که شما قرار اگر صبحانه دوست ندارید، این شیرینی را بخورید …سبک زندگیغذا و نوشیدنیاین عامل را نداشته باشید، برند ندارید اگر صبحانه دوست ندارید، این شیرینی را چگونه در زندگیمان یک برند موفق باشیم؟این عامل را نداشته باشید، برند ندارید ویژگی های افراد ناموفق را برندینگ عاطفی برندبرندینگعاطفیاین عامل را نداشته باشید، برند ندارید مطالب این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این این عامل را نداشته باشید، برند ندارید شاخص دیگر این است که برند ما عاملرانداشته این عامل را نداشته باشید، برند ندارید آکا این عامل را نداشته باشید، برند این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید است یک اورکلاک که انتظار اش را ندارید است یک اورکلاک که انتظار اش را ندارید است یک اورکلاک که انتظار اش را ندارید است یک اورکلاک که انتظار اش را ندارید است یک اورکلاک که انتظار اش را ندارید است یک اورکلاک که انتظار اش را ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید مجله پی جو اینعاملرا اگر ما تمایز را از حوزه برند سازی بر داریم، تو گویی این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید مجله اینترنتی ایران این تدقیق واژه ها در حالی که کوچک و متوسط بودن صنایع و سازمان ها مشخص است؛ وقتی از برند این عامل را نداشته باشید، برند ندارید این این عامل را نداشته باشید چهار عامل مهم در برند هم باشد و اگر این شاخص کنار هم این عامل را نداشته باشید، برند ندارید … رازهای موفقیت این ۴ عامل را نداشته باشید رازهای موفقیت این ۴ عامل را نداشته باشید، برند ندارید این عامل را نداشته باشید، برند ندارید برنداین اولین کاری که می کنم این است که به تدقیق واژه ها می پردازیم تا مشخص شود من چه می برند چگونه در زندگیمان یک برند موفق باشیم؟ این عامل را نداشته باشید، برند ندارید ویژگی های افراد ناموفق را موفقیت این عامل را نداشته باشید، برند ندارید آنچه باعث پیشرفت نکردن شما می شود، چیست؟ فرهنگ قیمت برنج افزایش چندانی نداشته است افزایشچندانینداشتهاست این عامل را نداشته باشید، برند ندارید
لینک منبع :این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید - برترین ها
www.bartarinha.ir/fa/.../این-4-عامل-را-نداشته-باشید-برند-ندارید - ذخیره شده
16 نوامبر 2016 ... این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید. به کنفوسیوس گفتند: ای حکیم بزرگ
چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای عمارت «لو» برسید، ...
تصاویر برای این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید - ماهنامه تجارت طلایی
www.goldenbusinessmagazine.com/.../n799-این-4-عامل-را-نداشته-باشید-برند-ندارید - ذخیره شده
16 نوامبر 2016 ... چهار عامل مهم در برند سازی. به کنفوسیوس گفتند: ای حکیم بزرگ چنین شنیده ایم که
شما قرار است به صدارت عظمای عمارت «لو» برسید، اولین کاری که ...
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید | مجله تفریحی حیاط خلوت
hayatkhalvat.com/...مهم...برند.../این-4-عامل-را-نداشته-باشید،-برند-ندارید/
16 نوامبر 2016 ... با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید ... کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر برای وب
سایت حیاط خلوت محفوظ می باشد . تهیه و تولید : پارس وی پی.
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید | تیم موفقیت پارس دا… | Flickr
https://www.flickr.com/photos/136942070@N07/32938864186/
19 فوریه 2017 ... تیم موفقیت پارس دان این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید مجله پنجره خلاقیت -
دکتر شهریار شفیعی: به کنفوسیوس گفتند: ای حکیم بزرگ ...
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید
www.coka.ir/articles/.../این-4-عامل-را-نداشته-باشید-برند-ندارید - ذخیره شده
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید برند , بازاریابی.
این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید - tgnews.ir
tgnews.ir/result/?...این%204%20عامل%20را%20نداشته%20باشید،%20برند%20ندارید
مجله پنجره خلاقیت - دکتر شهریار شفیعی: به کنفوسیوس گفتند: ای حکیم بزرگ
چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای عمارت «لو» برسید، اولین کاری که ...
این 4 عامل را نداشته باشید، مارک ندارید - سرزه
www.serze.com/عامل-نداشته-باشید-مارک-ندارید-2275654/ - ذخیره شده
16 نوامبر 2016 ... این 4 عامل را نداشته باشید، برند ندارید به کنفوسیوس نقل کردند: ای حکیم بزرگ
چنین شنیده ایم که شما قرار است به صدارت عظمای بنا «لو» برسید، ...
سال 2017، این فیلمها میترکانند! - مجله اینترنتی طوطی | پورتال خبری ...
toty.ir/سال-2017،-این-فیلمها-میترکانند/ - ذخیره شده
11 آوریل 2017 ... صفحه اصلی فرهنگ و هنر سینما سال ۲۰۱۷، این فیلمها میترکانند! ... لیستِ
موردانتظارترینها قرار دارند را برای شما تشریح کنیم، پس با ما همراه باشید. .... این 4
عامل را نداشته باشید، برند ندارید · این ۴ عامل را نداشته باشید، برند ندارید.
ساخت برند - 4 استراتژی اشتباه - VASL
vasl.ir/build-brands-4-wrong-act/ - ذخیره شده
20 دسامبر 2016 ... در مقابل این توصیههای اشتباه، دو عامل اعتبار و ارتباط، استراتژیهایی هستند که
بهکار میگیرم و در ... در صورتی که دستیاری ندارید، اشتباه است که وانمود به داشتنش
کنید. ... اگر هیچ ارتباطی نداشته باشید، آنها تعاملی نخواهند داشت.
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 09:06