مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت

[ad_1]

به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های متابولیکی می شود.

به گزارش مشرق، مطالعه محققان دانشگاه ایالتی کلورادو آمریکا نشان می دهد مصرف روزانه گلابی موجب بهبود فشار خون و عملکرد عروقی افراد میانسال مبتلا به سندروم متابولیک می شود.

سندروم متابولیک مجموعه ای از عوامل پرخطر قلبی عروقی است که به شدت با بروز بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی-عروقی و دیابت نوع ۲ مرتبط است.

در بین محبوب ترین میوه های جهان، گلابی منبع عالی فیبر و منبع خوب ویتامین C به ازای هر ۱۰۰ کالری در هر وعده است. یک گلابی متوسط ۲۴ درصد از نیاز روزانه فیبر بدن را تامین می کند.

محققان در مطالعه ای ۵۰ فرد شرکت کننده با میانگین سنی ۴۵ و ۶۵ سال را که مبتلا به سه مورد از پنج علامت سندروم متابولیک بودند مورد بررسی قرار دادند. به آنها به طور تصادفی به مدت ۱۲ هفته دو عدد گلابی با اندازه متوسط یا ۵۰ گرم نوشیدنی مخلوط با طعم گلابی (به عنوان دارونما) داده شد.

یافته ها نشان داد بعد از گذشت ۱۲ هفته از مصرف گلابی تازه در ۳۶ فرد شرکت کننده، فشار خون سیستولیک آنها و فشار نبض آنها به شکل قابل توجهی پایین تر از سطح مبنا بود در حالیکه هیچ تغییری در گروه کنترل مصرف کننده دارونما حاصل نشد.

سارا جانسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نتایج اولیه بسیار امیدوارکننده است و به نظر ما بررسی پتانسیل مواد غذایی نظیر گلابی در جهت بهبود فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی نظیر فشار خون در افراد میانسال مبتلا بسیار مهم است.»

محققان توصیه می کنند رژیم غذایی متعادل حاوی میوه ها و سبزیجات از جمله گلابی، ریزمغذی های مفید، ویتامین ها، فیبر رژیمی، پتاسیم و فیتوشیمیایی های بدن را تامین می کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 آوريل 2016 ... به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های متابولیکی می شود.خواص گلابي در مقابله با بيماري هاي قلبي و ديابت. خوردن يک گلابي در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي متابوليکي مي شود ...میتوان با داشتن رژیم غذایی طبق هرم غذایی و رژیم سلامتی به وزن مناسب رسید. با داشتن رژیم غذایی مناسب با حداقل دارو، بیماری دیابت ، کبد چرب، پر فشاری خون ...10 آوريل 2016 ... به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز، موجب بهبود فشار خون، عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های متابول.عبارت ' خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت ' در بین وبلاگهای وب سایت بلاگفا جستجو شده و نتایج با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این ...به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های متابولیکی می شود.22 آگوست 2016 ... مطالعه محققان دانشگاه ایالتی کلورادو آمریکا نشان می دهد مصرف روزانه گلابی موجب بهبود فشار خون و عملکرد عروقی افراد میانسال مبتلا به سندروم ...10 آوريل 2016 ... زندگی سلامت - همشهری آنلاین: - به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز، موجب بهبود فشار خون، عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های ...به گزارش گروه رسانه هاي خبرگزاری تسنیم، یکی از میوه هاي هاي پرطرفدار که خواص درمانی بالایی دارد؛ نارگیل میباشد. از این میوه خوش طعم و آبدار، مشتقاتی مثل پودر ...10 آوريل 2016 ... سلامت:خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت. کد مطلب : 204146 نیوز:به محققان، یک در موجب فشار و قلب پیشگیری ابتلا بیماری ...


کلماتی برای این موضوع

خواص مفید گلابی، خواص گلابی، خاصیت گلابی، فواید گلابی …خواص سبزیجاتخواص گلابی خواص دارویی گلابی فواید گلابی خاصیت گلابی گلابی در طب سنتی خواص پیاز در استحکام استخوان و پیشگیری از …اعجاز پیاز در مقابله با بیماری های قلبی عروقی خواص درمانی خوردن پیاز با آب پیاز میوه ها سایت موسسه فرهنگی و رنگ های مختلف انگور، خواص مختلف فکت گرافی در مورد خواص انگور زیاد خوانده ایم و شنیده رژیم مدیترانه‌ای برای مقابله با شکم بزرگرژیم مدیترانه‌ای و تأثیر آن در کوچک کردن شکم رژیم غذایی مدیترانه‌ای یعنی رژیمی بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …پیشگیری از این بیماری با ترک سیگار و الکل می‌تواند صورت گیرد افرادی که به داروهای خوراکی های سرشار از منیزیوم یاد بگیر دات کاماگر لطف کنید و درباره زیاده روی در مصرف مواد مغذی مثل کلسیم و منیزیم هم بنویسید خیلی کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان خواص …خواص قهوه قهوه همه روزه در سراسر دنیا توسط افراد مختلف مصرف می ‌شود، اما گاهی اوقات کدام میوه های شیرین برای دیابتی ها مضر نیستند؟از خواص درمانی مخلوط آب لیمو و آناناس پیشگیری از ابتلا به سرطان است برای تقویت بنیه دیابت نوین طب بیمار آقای رحمان ندایی که در حدود ۲۵ سال مبتلا به بیماری دیابت شده و انسولین تزریق می اهمیت اسکن آنومالی در زنان باردار یاد بگیر دات کامآشنایی و اهمیت اسکن آنومالی در زنان حامله و در هفته تا این اسکن موارد غیر طبیعی و



لینک منبع :خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت

خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../خواص-گلابی-در-مقابله-با-بیماری-های-قلبی-و-دیابت‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2016 ... به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های متابولیکی می شود. خواص گلابی در مقابله با بیماری‌های قلبی و دیابت - صفحه اصلی www.drsalehi-diet.com/...بیماریهای...اخبار2/157-خواص-گلابی-در-مقابله-با-بیماری‌های-قلبی-و-دیابت.html‏ - ذخیره شده میتوان با داشتن رژیم غذایی طبق هرم غذایی و رژیم سلامتی به وزن مناسب رسید. با داشتن رژیم غذایی مناسب با حداقل دارو، بیماری دیابت ، کبد چرب، پر فشاری خون ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت - صفحه اصلی shefa4u.ir/?...خواص+گلابی...مقابله+با+بیماری+های+قلبی...دیابت‏ - ذخیره شده به نقل تبیان به نقل از خبرنگار مهر، مطالعه محققان دانشگاه ایالتی کلورادو آمریکا نشان می دهد مصرف روزانه گلابی موجب بهبود فشار خون و عملکرد عروقی افراد میانسال ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت – میوه باکس ... mivehbox.com/tag/خواص-گلابی-در-مقابله-با-بیماری-های-قلبی/‏ - ذخیره شده خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت. لینک های مهم. خانه · فروشگاه · همکاری با ما · شرایط و ضوابط; تخفیف های ویژه; پیشنهادات و انتقادات. تماس با میوه ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت - شفا آنلاین | خبر ... khabarfarsi.com/u/16710417‏ 12 آوریل 2016 ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت. شفاآنلاین:تغذیه به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت - کرج رسا | خبر ... khabarfarsi.com/u/16620359‏ 10 آوریل 2016 ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت. به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت www.zahedan-tebyan.ir/main.asp?id=35280‏ - ذخیره شده 10 آوریل 2016 ... محققان توصیه می کنند؛خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابتبه گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت | به گفته - قطره www.ghatreh.com/news/.../خواص-گلابی-مقابله-بیماری-های-قلبی-دیابت‏ 19 ا کتبر 2016 ... به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های متابولی. خواص گلابی در مقابله با بیماری‌های قلبی و دیابت – صبح وزوان www.sobhevazvan.ir/?p=4400‏ خواص گلابی در مقابله با بیماری‌های قلبی و دیابت. توسط حسن اسدی ·. به گفته محققان، خوردن یک گلابی در روز موجب بهبود فشار خون و عملکرد قلب و پیشگیری از ... خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت | قند خون bloodsugar.ir/tag/خواص-گلابی-در-مقابله-با-بیماری-های-قلبی/‏ خواص گلابی در مقابله با بیماری های قلبی و دیابت · bloodsugar.ir توضیحات بیشتر ... توصیه های غذایی در دیابت که بهتر است بدانید. image. 09/27/2016 0 0.