مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه کمردرد را درمان کنیم؟

[ad_1]
وب‌سایت هاو کن یو: چگونه درد کمر را درمان کنیم؟ چگونه کمر درد را در منزل درمان کنیم؟ راه های درمان کمر درد چیست؟  درد کمر پیش از این که درمان شود باید پیشگیری شود. شاید به اشتباه اجسام را از زمین بلند می کنید یا شاید بد روی صندلی می نشینید و هزاران دلیل دیگر. با همه ی این احوالات زمانی متوجه این حرکات اشتباه می شوید که حال درد اجازه حرکت را به شما نمی دهد و از ابتدا باید تمامی پوزیشن ها و حرکات خود را بررسی و اصلاح کنید.
چگونه کمردرد را درمان کنیم؟

برخی مواقع درد به حدی شدید اسـت که شما را از انجام هر حرکتی باز می دارد در این شرایط اولین و بهترین اقدام مراجعه به پزشک اسـت که باید در اولویت قرار گیرد. اما گاها درد آنچنان شدید نیست و در برخی مواقع زمانی با آن روبه رو می شوید که این مورد زنگ خطری برای اصلاح عادت ها و حرکت های غلط در طی روز اسـت. در ۱۰ روش زیر تمامی آن ها را اشاره خواهیم کرد.

۱) آن را خنک نگه دارید

به گفته دکتر معروف "Anne Reicherter” از اولین اقدامات در ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آغازین درد استفاده از یک پک یخ و یا خنک نگه داشتن مکان درد برای کاهش التهاب اسـت. به گفته این دکتر با این وجود که گرما به نظر کمک کننده و کاهش دهنده درد اسـت و به ریلکس و آرام شدن عضله ها کمک می کند ولی گرما به خودی خود به التهاب کمک می کند که بهتر اسـت در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه مواجه با درد از سرما و یا پک یخ برای خنک نگه داشتن مکان کمک بگیرید. پس از این ۴۸ ساعت در صورت نیاز از کمربند های گرم کننده و .. برای گرم نگه داشتن می توانید بهره ببرید. چه برای خنک نگه داشتن و چه برای گرم نگه داشتن بعد از هر ۲۰ دقیقه پک را برداشته و پوست را استراحت دهید. اگر انجام متناوب این حرکات در کاهش درد کمکی نکرد بهتر اسـت به پزشک مراجعه کنید.

۲) حرکت کنید

 مهره های ستون فقرات ما همانند یک قسمت ادامه دار بدن می باشند که این همان معنی حرکت و تحرک اسـت. پس با وجود کمر درد پس از مدت کوتاهی استراحت نباید دست از تحرک کشید. کارهای روزمره ی خود رامتوقف نکنید. تخت خود را مرتب کنید، سر کار بروید و زمانی که احساس بهتری داشتید تمرینات ایروبیک مانند شنا کردن، دوچرخه سواری و پیاده روی انجام دهید که همگی می نوانند شما و کمرتان را متحرک تر کنند. اما در انجام صحیح این ورزش ها دقت کنید و در انجام آن ها زیاد روی نکنید. در این جا هیچ احتیاجی نیست که مانند یک دونده  ماراتون بدوید در حالی که کمرتان درد می کند.

۳) قوی بمانید

زمانی که با درد کمر مواجه می شوید  باید بدانید که زمان حمایت کردن مهره ها رسیده اسـت. (البته این امر قبل از مواجه باید انجام می شد) اما چگونه؟ عضله های اطراف مهره ها یکی از بهترین کمک کننده ها برای برداشتن بار و فشار از روی مهره ها هستند که باید به فکر تقویت این عضله ها باشید. دکتر Reicherter  اشاره می کند داشتن عضله های قوی در ناحیه باسن، لگن، کمر و البته عضله های شکمی تاثیر به سزایی در پیشگیری والبته بهبود سریع کمر درد ها دارند. ماهیچه های بازکننده ی کمر در طرز صحیح ایستادن و هم محور کردن ستون فقرات به شما کمک می کنند. در نحوه انجام حرکات حتما با راهنمایی و زیر نظر یک مربی حرکات را پیگیری کنید.


چگونه کمردرد را درمان کنیم؟
۴) حرکات کششی

تمام روز را بصورت افتاده در محل کار روی صندلی خود سپری نکنید. هر ۲۰ دقیقه بلند شوید و خود را به یک سمت بکشید . بخاطر اینکه اکثر ما بیشتر روز را درحالی که غرق در کار شده ایم سپری می کنیم و این مسئله ی مهمی اسـت که در طول روز از جای خود بلندشویم و حکات کششی انجام دهیم. همچنین از انجام حرکات کششی پا قافل نشوید. بعضی از مردم درد کمر خود را با انجام حرکات کششی معمولی همانند یوگا تسکین می بخشند. اگر سر کار هستید در همان مکان با بلند شدن از جای خود و انجام چند حرکت کششی به خود کمک کنید و اگر می توانید این کار را مداوم و حرفه ای تر دنبال کنید.

۵) ارگونومیک فکر کنید

ارگونمی بسته به توانای های انسان به شما در طراحی و به کار گیری طراحی ها و تجهیزات کمک می کند. محل کارتان را خودتان طراحی کنید تا در هنگام استفاده از کامپیوتر مجبور به خم شدن برای دسترسی آسان به موس و مانیتور نباشید. از صندلی و میزی استفاده کنید که به شما این امکان را بدهد تا پاهای خود را محکم روی زمین بگذارید.  باید بدانید که در مجموع محل و محیط کار شما دقیق برای خود شخص شما و متناسب با ویژگی های فیزیکی شما باید تهیه و ساخته شده باشد. اگر اینچنین نیست با تغییرات می توانید آن را متناسب  باخود بازطراحی کنید.


چگونه کمردرد را درمان کنیم؟
۶) مراقب طرز ایستادن خود باشید

شل و افتاده ایستادن و نشستن باعث می شود که کمرتان بیشتر در معرض آسیب و درد باشد و نتواند از پس وزن شما بر بیاید و نتیجتا فشار مستقیما به مفصل ها و ستون فقرات منتقل شود. مراقب نحوه ی ایستادن خود به خصوص در مواقعی که می خواهید یک جسم سنگین را بلند کنید باشید. درهنگام بلند کردن اجسام سنگین هیچوقت از کمر خم نشویدکمر ها در حالت صاف کمترین فشار را به خود میبینند. پس برای بلند کردن اجسام همیشه کمر صاف و سعی کنید از زانو ها خم شوید.


چگونه کمردرد را درمان کنیم؟
۷) اندازه پاشنه کفش

کفش های پاشنه بلند خود را دور بیندازید و از کفش های پاشنه کوتاه استفاده کنید. کفش های پاشنه بلند باعث عدم تعادل و بد ایستادن شما  می شود و همچنین باعث افزایش ایجاد درد در ناحیه ی کمر می شود. البته کفش های طبی هم دردسترس هستند که با توجه به پاشنه واندازه و ارتفاع آن ها از نوع استانداردشان می توانید استفاده کنید.

۸) عادت های بد را ترک کنید

استعمال دخانیات می تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان در قسمت ستون فقرات و دیگر استخوان ها را افزایش دهد. پوکی استخوان می تواند باعث شکستگی در قسمت متراکم شده ی ستون فقرات شود. تحقیقات اخیر نشان داده اسـت که خطر ابتلا به کمر درد در افرادی که دخانیات استعمال می کنند بیشتر از افرادی اسـت که دخانیات استعمال نمی کنند. در مجموع با تغذیه سالم و دوری از عادت های بد تا حد بسیار زیادی می توانید از تمامی این خطرات دور بمانید.

۹) مراقب وزن خود باشید

رژیم بگیرید و حرکات ورزشی انجام دهید و وزن خود را متناسب با قد خود تنظیم و متعادل نگه دارید. اضافه وزن باعث ایجاد فشار بیشتر روی ستون فقرات می شود. اگر می خواهید وزن متعادل خود را پیدا کنید

۱۰) پزشک را فراموش نکنید

بنا به هر دلیلی در مدتی در کم کردن درد و کاهش کمر درد موفق نبودید باید به پزشک مراجعه کنید هر چند این مورد در همان ابتدای کار توصیه می شود. چه بسیار مواقعی که با نوع خاصی از آسیب دیدگی یا مشکل در کمر خود مواجه هستید و با درمان های خانگی تنها به ادامه و پیشرفت مشکل کمک میکنید. پس مشاوره با یک پزشک می تواند خیال شما را راحت کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


درمان کمر درد چیست، درمان سیاتیک، درمان کمر درد حاد، درمان کمر درد مزمن، متخصص ... چگونه بایستیم، بنشینیم، چگونه اجسام را بلند کنیم، چگونه رانندگی کنیم و .کمر درد شدید را درمان کنید و آنرا تقویت کنید تا از صدمه مجدد آن جلوگیری کنید.ورزش و تندرستیدرمان با ورزشچگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟ ... بهبود تدریجی . اما کمردرد معمولاً عود می کند. عوارض احتمالی. کمر درد مزمن. درمان.2 سپتامبر 2016 ... وبسایت هاو کن یو: چگونه درد کمر را درمان کنیم؟ چگونه کمر درد را در منزل درمان کنیم؟ راه های درمان کمر درد چیست؟ درد کمر پیش از این که درمان شود باید ...کمر درد و درمان کمردرد و علت کمر درد و عوامل ایجاد کمر درد و پیشگیری از کمر درد و کمر درد شدید را در نمناک ببینید. ... برای درمان کمر درد چه کنیم .... یبوست تقسیم می شود که به طور کامل برایتان خواهیم گفت که چگونه به سرعت “یبوست” را درمان کنید.17 ا کتبر 2010 ... اگر کمردرد مزمن، کلافه تان کرده؛ حداقلش این است که می توانید دل تان را به این ... شدم هرراهى هم كه بگین رفتم نمى دونم چیكار كنم واقعا این درد درمان نداره.25 جولای 2015 ... چگونه کمردرد را بدون مسکن درمان کنیم؟ کمرتان درد میکند؟ شاید شما هم مثل بسیاری افراد این درد را تحمل کرده و درنهایت با مصرف مسکن با آن مدارا کنید.در گذشته درمان کمردرد استراحت کردن بود . اما توصیه های پزشکی اخیر می گوید که کلید شکست کمردرد فعالیت کردن است . در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه از ...درمان غیر جراحی دیسك بین مهره ای علائم ناشی از كمردردهای وابسته به دژنراسیون دیسك بین مهرهای اغلب موذیانه هستند. ... چکار کنم ؟ .... چگونه از کبد خود مراقبت کنیم؟درمان دیسک کمر - کمر درد - دیسک کمر خود را چگونه درمان کنم؟ - عمل بسته دیسک کمر- جراحی لیزری دیسک کمر.


کلماتی برای این موضوع

بیماری ها کمر درد حاد چگونه آنرا درمان کنیم و کمر را کمر درد شدید را درمان کنید و آنرا تقویت چه درمان هایی برای چگونه از صدمه چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ورزشی چگونه رفتار کنیم درمان کمردرد با چگونه کمردرد را درمان کنیم؟ درد کمر پیش از این که درمان به گزارش دبلیوخبر و به نقل از برترین ها شهریور ١٢ چگونه کمردرد را درمان کنیم؟ درد کمر کمر درد چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیمدرمان کمر درد آن جلوگیری کنیمدرمان زندگی کنید و چگونه استرس را از روش های درمان کمردرد درمان دیسک کمر کمر درد دیسک کمر خود را چگونه درمان … دیسک کمر خود را چگونه درمان بررسی راه های درمان کمردرد های خود را تقویت کنیم چگونه کمردرد را درمان کنیم؟چگونهکمردردرادرمانکنیموب‌سایت هاو کن یو چگونه درد کمر را درمان کنیم؟ چگونه کمر درد را در منزل درمان کنیم؟چگونه کمردرد را درمان کنیم؟به گزارش بازار خبر، چگونه درد کمر را درمان کنیم؟ چگونه کمر درد را در منزل درمان کنیم؟چگونه کمردرد را درمان کنیم؟ درد کمر پیش از این که درمانچگونهکمردرددرمانچگونه کمردرد را درمان کنیم؟ درد کمر پیش از این که درمان شود باید پیشگیری شود شاید به چگونه کمردرد را بدون مسکن درمان کنیم؟چگونهکمردردچگونه کمردرد را بدون مسکن درمان کنیم؟ کمرتان درد می‌کند؟ شاید شما هم مثل بسیاری کمر درد را چگونه درمان کنیم؟ کوکاکمر درد را چگونه درمان کنیم درمان های مکمل کمردرد چند روش درمانی دیگر نیز وجود



لینک منبع :چگونه کمردرد را درمان کنیم؟

چگونه کمردرد را درمان کنیم؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/378652/چگونه-کمردرد-را-درمان-کنیم‏ - ذخیره شده 2 سپتامبر 2016 ... وب‌سایت هاو کن یو: چگونه درد کمر را درمان کنیم؟ چگونه کمر درد را در منزل درمان کنیم؟ راه های درمان کمر درد چیست؟ درد کمر پیش از این که درمان شود باید ... چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟ - بیتوته www.beytoote.com/sport/darman/remedybackache.html‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟ مجموعه: درمان با ورزش ... بهبود تدریجی . اما کمردرد معمولاً عود می کند. عوارض احتمالی. کمر درد مزمن. درمان. اصولی کلی. کمر درد چگونه درمان میشود www.iranorthoped.ir/fa/news/194/کمر-درد-چگونه-درمان-میشود‏ - ذخیره شده درمان کمر درد چیست، درمان سیاتیک، درمان کمر درد حاد، درمان کمر درد مزمن، متخصص ... چگونه بایستیم، بنشینیم، چگونه اجسام را بلند کنیم، چگونه رانندگی کنیم و . راه های درمان کمر درد - نمناک namnak.com/درمان-کمر-درد.p13942‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۷۵۸ نقد کمر درد و درمان کمردرد و علت کمر درد و عوامل ایجاد کمر درد و پیشگیری از کمر درد و کمر درد شدید را در نمناک ببینید. ... اضافه وزن. بارداری · برای درمان کمر درد چه کنیم ... بیماری ها -- کمر درد حاد چگونه آنرا درمان کنیم و کمر را تقویت کنیم -- www.yadbegir.com/main/health2/backpain.htm‏ - ذخیره شده - مشابه کمر درد شدید را درمان کنید و آنرا تقویت کنید تا از صدمه مجدد آن جلوگیری کنید. چگونه کمردرد را درمان کنیم؟ | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../143528-چگونه-کمردرد-را-درمان-کنیم‏ - ذخیره شده 3 سپتامبر 2016 ... چگونه درد کمر را درمان کنیم؟ چگونه کمر درد را در منزل درمان کنیم؟ راه های درمان کمر درد چیست؟ درد کمر پیش از این که درمان شود باید پیشگیری شود. چگونه کمردرد را بدون مسکن درمان کنیم؟ - الو دکتر www.alodoctor.ir/.../چگونه-کمردرد-را-بدون-مسکن-درمان-کنیم؟‏ - ذخیره شده - مشابه 25 جولای 2015 ... چگونه کمردرد را بدون مسکن درمان کنیم؟ کمرتان درد می‌کند؟ شاید شما هم مثل بسیاری افراد این درد را تحمل کرده و درنهایت با مصرف مسکن با آن مدارا کنید. کمر درد را در خانه چطور درمان کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/4354514/کمر-درد-را-در-خانه-چطور-درمان-کنیم‏ - ذخیره شده - مشابه کمر درد معمولا در اثر عادات بد نشستن و یا حمل و نقل اشیاء و عواملی از این دست رخ می دهد پزشکان برای جلوگیری از بروز کمر درد به ویژه در منزل راهکارهایی ارائه می نماید. چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=13742‏ - ذخیره شده - مشابه خانه / اخبار علمی پزشکی / چگونه درد در قسمت پایینی کمر را درمان کنیم ؟ ... عوارض احتمالی کمر درد مزمن درمان. اصولی کلی آزمایشات تشخیصی ممکن است شامل آزمایش خون ... کمر درد را چگونه درمان کنیم؟ - کوکا www.coca.ir/treat-back-pain/‏ - ذخیره شده ورزش، فیزیوتراپی، جراحی، طب سوزنی و استفاده از دارو ها و ماساژ از راه های درمان کمر درد به شمار می روند، درمان خانگی کمر درد، راه های پیشگیری از کمردرد.