مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه عدم رضایت از یک محصول یا خدمت اعلام کنیم؟

[ad_1]

روشهای ابراز نارضایتی خود را به عنوان مصرف‌کننده‌ی کالا یا خدمات؛

effective-complain-tips

اعلام اعتراض نسبت به کیفیت یک کالا یا خدمتی که از آن استفاده میکنیم میتوان قدمی مثبت در راستای تکامل شخصیت شما باشد پس اگر واقعاً از چیزی اعتراض دارید از ابراز آن فرار نکنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از چطور؛ شاید خیلی وقت‌ها احساس کرده باشید حقوق‌تان به عنوان مصرف‌کننده‌ی کالا یا خدمات رعایت نشده است. فرض کنید تبلتی که همین چندی پیش خریدید زود‌ به‌ زود شارژ خالی می‌کند یا مثلا در آخرین سفرتان از طرز برخورد مهماندار هواپیما خوش‌تان نیامده است. هیچ وقت فکر کرده‌اید در این قبیل موارد چطور باید نارضایتی‌تان را عنوان کنید؟ اگر می‌خواهید از ابراز شکایت‌تان نتیجه بگیرید، نکاتی را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم از یاد نبرید.

۱. اسم طرف صحبت‌تان را بپرسید و با او محترمانه حرف بزنید

این سوال را در نهایت ادب و احترام مطرح کنید تا طرف صحبت‌تان فکر نکند با دانستن اسمش قصد سوءاستفاده دارید. بعد از اینکه در حد چند جمله‌ی کوتاه مشکل‌تان را گفتید، بپرسید: «در مورد این مشکل باید با شما صحبت کنم؟» اگر دیدید مشکل‌تان در حوزه‌ی کاری آن شخص نیست، دیگر وارد جزئیات نشوید. فقط وقتی اجازه دارید اسم طرف صحبت‌تان را بپرسید که مطمئن شده باشید دقیقا همان شخصی است که باید به مشکل‌تان رسیدگی کند. وقتی اسمش را به شما گفت، در طول مکالمه با اسم خودش خطابش کنید. یادتان نرود از کمک و توضیحاتی که به شما داده می‌شود حتما تشکر کنید.

۲. با فریاد زدن کارتان پیش نخواهد رفت

آرامش‌تان را حفظ کنید، اما اینکه تا کجا بتوانید خشم‌تان را کنترل کنید بستگی به رفتار طرف صحبت‌تان هم دارد. در هر صورت، پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان خونسرد باقی بمانید. یادتان باشد با داد زدن و توهین کردن راه به جایی نخواهید برد. اگر تلفنی صحبت می‌کنید، احتمال دارد عصبانیت‌تان باعث شود مسئول رسیدگی به شکایات تلفن‌تان را قطع کند.

۳. قبل از برقراری تماس، حرف‌های‌تان را یادداشت کنید

مکالمه وقتی به حاشیه می‌رود که بداهه‌گویی کنید، پس قبل از اینکه با مسئول رسیدگی به شکایات تماس بگیرید، خلاصه‌ی حرف‌هایی را که قصد دارید بزنید یادداشت کنید. از ذکر جزئیات بی‌مورد به شدت بپرهیزید. بیشتر مسن‌ترها عادت دارند از جزئیاتی حرف بزنند که هیچ ربطی به مشکل‌شان ندارد. مختصر و مفید و البته واضح و دقیق مشکل‌تان را عنوان کنید تا مسئولان راحت‌تر بتوانند مشکل‌تان را برطرف کنند.

۴. خواسته‌ی‌تان را هرچه هست، حتی دریافت خسارت، شفاف بیان کنید

قبل از اینکه شکایت‌تان را عنوان کنید، از خودتان بپرسید چه جوابی خوشحال‌تان خواهد کرد، یعنی دوست دارید از عنوان کردن شکایت‌ چه نتیجه‌ای بگیرید. ممکن است هدف‌تان فقط این باشد که مشکل‌ را به نمایندگان شرکت انتقال دهید تا به گوش بخش مدیریت برسد، اما شاید گاهی تقاضای پرداخت خسارت مالی داشته باشید. خلاصه اینکه هر خواسته‌ای را که دارید شفاف بیان کنید تا نمایندگان شرکت بهتر بتوانند رضایت‌تان را جلب کنند. مثلا اگر تقاضای خسارت مالی دارید، خواسته‌ی خود را مستقیم انتقال دهید، یا همان چیزی می‌شود که خودتان می‌خواهید یا به هر حال یک جوری کمک‌تان می‌کنند تا نارضایتی‌تان جبران شود. در تمامی این مراحل، رعایت ادب فراموش‌تان نشود.

۵. بپرسید چطور می‌توانید از سایر نارضایتی‌هایی که ممکن است برای‌تان پیش بیاید جلوگیری کنید

برخی مشکلات هست که اگر زودتر درباره‌‌ی‌شان بدانید، می‌توانید جلوی به وجود آمدن‌شان را بگیرید. شاید کالایی خریداری کرده باشید که حالا یک ایرادی پیدا کرده است. اگر بدانید چه کارهایی این یک ایراد را به ایرادهای دیگر تبدیل می‌کنند، می‌توانید با انجام ندادن‌شان از هزینه‌های بعدی که باید بابت تعمیر آن کالا می‌پردازید جلوگیری کنید. پس حتما از نماینده‌ی شرکت بپرسید برای بیشتر نشدن مشکلی که اکنون به خاطر آن تماس گرفته‌اید، چه اقداماتی لازم است.

مهارت‌ها‌ی ارتباطی مهم‌ترین اصل در همه‌ی نکاتی است که به آنها اشاره کردیم. برای اینکه از ابراز شکایت‌تان نتیجه بگیرید، باید درست وارد عمل شوید تا مسئول رسیدگی به شکایات مجاب شود به طریقی رضایت‌تان را جلب کند.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق … فروشنده موفق کیست ؟ ، چگونه در فروشندگی موفق شویم ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان …چگونهخشمخودراچگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیمکارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم اعلام لیست پاداش‌های کارکنان یک بانک دولتی؛ از …اعلام لیست پاداش‌های کارکنان یک بانک دولتی؛ از پاداش هفته بانکداری تا عید قربانمشاوره حقوقی پارسینه چطور از پزشک شکایت کنیم؟بهتر است از فردی که مورد قبول پدرتان است بخواهید با او صحبت کندمتاسفانه فکر میکنم در فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی نازنین عروسک زشتفال هفته شنبه آذر فال های گروه ارور ، همه هفته از فال هندی و چینی به دست می میگنا بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی رضایت …احتمالا قسمت عمده‌ای از زندگی روزانه شما صرف یک کار می‌شود فرق میان اشتغال به شغلی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …دوره های آذرماه مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران محتوای دوره آموزشی مهارتهای جذب و آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم، روشهای فروشنده موفق کیست ؟ ، چگونه در فروشندگی موفق شویم ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم کارآفرینی سازمان خود را چگونه هدایت کنیم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ×××××××××موجیم چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهخشمخودرا چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و روانی فیزیوتراپی اخلاق حرفه‌ای ، ضرورتی برای سازمان چکیده یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های مدیران اعلام لیست «پاداش‌های کارکنان» یک بانک دولتی؛ از پاداش هفته اعلام لیست «پاداش‌های کارکنان» یک بانک دولتی؛ از پاداش هفته بانکداری تا عید قربان مشاوره حقوقی پارسینه چطور از پزشک شکایت کنیم؟ بهتر است از فردی که مورد قبول پدرتان است بخواهید با او صحبت کندمتاسفانه فکر میکنم در این نازنین عروسک زشت فال هفته شنبه آذر فال های گروه ارور ، همه هفته از فال هندی و چینی به دست می آید که مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش مالیآموزش مدیریت سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از سال عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی های



لینک منبع :چگونه عدم رضایت از یک محصول یا خدمت اعلام کنیم؟

چگونه عدم رضایت از یک محصول یا خدمت اعلام کنیم؟ - آلامتو www.alamto.com/effective-complain-tips.html‏ - ذخیره شده 21 نوامبر 2016 ... چگونه عدم رضایت از یک محصول یا خدمت اعلام کنیم؟:اعلام اعتراض نسبت به کیفیت یک کالا یا خدمتی که از آن استفاده میکنیم میتوان قدمی مثبت در ... چگونه عدم رضایت از یک محصول یا خدمت اعلام کنیم؟ | اطلاعات جامع و مفید ... www.weblogskin.com/planet/?p=38515‏ 21 نوامبر 2016 ... چگونه عدم رضایت از یک محصول یا خدمت اعلام کنیم؟ | اطلاعات جامع و مفید از وب سایت های ایراناطلاعات جامع و مفید از وب سایت های ایران,Download Free. راهکارهای دستیابی به رضایت مشتری - کرسف karasfi.ir www.karasfi.ir/1388/06/26/post-457/‏ - ذخیره شده مشتریان، مردم یا عملیاتی هستندکه محصــــول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می کننــــد ... ودر چنین حالتی نارضایتی خود را به چند نفردیگرنیز اعلام خواهد کرد. ... شودو بتوانیم مشتری ناراضی را به مشتری راضی تبدیل کنیم درجه وفاداری او به شرکت .... نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه چند برخورد نادرست با مراجعین یا عدم ارایه خدمات ... بیانیه حریم خصوصی Microsoft - Privacy at Microsoft https://privacy.microsoft.com/prs-af/privacystatement‏ - ذخیره شده جزئیات مربوط به محصول که در ذیل آمده است معلومات بیشتری را در مورد هر یک از .... اعلانات را برایتان ارسال کنیم، آنچه شما در ایمیل، گفتگو، تماس های ویدیویی یا پیام صوتی .... ما با رضایت شما یا قسمیکه برای انجام یک تبادله یا ارائه محصولی که تقاضا ... شما همیشه میتوانید بالای دریافت یا عدم دریافت ایمیل تبلیغاتی، پیام های اس ام ... آموزش شغل فروشندگی ، چگونه یک فروشنده موفق باشیم، روشهای ... www.zibaweb.com/perfumer%20teach.htm‏ - ذخیره شده - مشابه چگونه در فروشندگی موفق شویم ، ویژگیهای یک فروشنده موفق. ... بیائید خود را شرطی کنیم و در آغاز روز دو سوال بسیار مهم از خود بپرسیم. ..... مشتری خریدار کالا یا خدمت نیست ، بلکه خریدار راه حل برای مسائل خود است . ..... 14% به دلیل عدم رضایت از محصول دیگر کالاها و یا محصولات ما را نمی خرند، 68% آخر به دلیل بی تفاوتی فروشندگان ... 21 استراتژی موفق برای بازارهای آشفته و متحول | Omid Hosseini ... https://www.linkedin.com/.../21-استراتژی-موفق-برای-بازارهای-آشفته-و-متحول-omid-hosseini‏ - ذخیره شده - مشابه 9 فوریه 2015 ... این مقاله به شما یا خواهد داد که چگونه شرکت را تحلیل استراتژیک کنید و تصمیم هایی ... منطقه شماره یک رضایت مشتری چیست ؟ ... خلق کرده و آنها را بطور خودکار و بصورت چاپ شده در دنیای خارج اطرافمان پیدا کنیم . ... اعلام اهداف سازمان .... هرکسی را مسئول کاری کنید : دلیل اصلی موفقیت یک محصول یا خدمت آن است که یک ... [DOC] بین اعضای یک سازمان وقتی با مفروضات مشترکی نسبت به اهداف ... www.niordc.ir/uploads/modiriyate%20strategy_5269.doc‏ - ذخیره شده استراتژی را ایجاد یک مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا تعریف می کنند ... 5) مقاومت در مقابل تغییر کاهش می یابد و مشارکت مورد نیاز به حذف عدم اطمینان که با ... انجام داد و چگونه می توان از آینده نامطلوب اجتناب نمود برنامه ریزی عبارتند از ارائه ..... جداگانه ای از رقبای تولید کننده محصول یا خدمت وجود دارند که در جهت برآورده ساختن ... سیاست حریم خصوصی - privacy policy | Samsung account https://account.samsung.com/membership/pp?paramLocale=fa...‏ - ذخیره شده - مشابه این سیاست حفظ حریم خصوصی به هر یک از دستگاههای سامسونگ، وب سایت، یا برنامه ... همچنین ممکن است برای جمع آوری اطلاعاتی که در سیاست حفظ حریم خصوصی بیان نشده است، رضایت شما را بخواهیم. ... در صورتی که یک محصول یا سرویس پولی سفارش دهید، برای پردازش سفارش شما، ممکن است ... چگونه ما از اطلاعات شما استفاده می کنیم؟ [DOC] 3-روش های اندازه گیری رضایت مشتری ftp://doc.nit.ac.ir/mec/s.emami/...M/رضایت%20مشتری/1.docx‏ - ذخیره شده - مشابه ریچارد الیور اعتقاد دارد که رضایتمندی مشتری یا عدم رضایت او از تفاوت بین انتظارات ... سازی میزان رضایت آنان از طریق عرضه محصولات یا خدمات مناسب مطرح شده بود. ... در سال 1906 طی بیاناتی پایبندی سازمانش را به اصل رضایت مشتری اینگونه اعلام کرد: ... اشلسینگر و هسکیت (1991) با ارایه یک نظریه تحت عنوان «چرخه خدمت مطلوب ... استیو جابز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/استیو_جابز‏ - ذخیره شده - مشابه در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. .... من و وزنیاک یادگرفتیم که چگونه با هم کار کنیم. .... اگر از آن حفاظت نمی‌شد، برای ساختن نرم‌افزار یا طراحی محصولات جدید انگیزه‌ای نداشتیم. .... استیو جابز در نهایت پس از دو سال و نیم خدمت در اپل، در ورلد اکسپو سال ۲۰۰۰، واژهٔ «موقت» را ...