مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار

[ad_1]

، محققان دانشگاه نورث‌وسترن دریافتند که تنفس تنها دریافت اکسیژن از محیط نیست، بلکه این عمل حیاتی در حافظه، احساسات و رفتار انسان نیز موثر است.

 

 تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار انسان

محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و گرفتن تصمیمات هیجانی نیز موثر است.

در این مطالعه برای اولین‌بار مشخص شد که فعالیت مغزی انسان تابعی از شیوه دم و بازدم از طریق بینی یا دهان است.

پروفسور کریستانو زلانو، متخصص نورولوژی از دانشگاه نورث‌وسترن عنوان کرد: مهمترین یافته علمی این مطالعه، تفاوت فعالیت مغزی در ناحیه آمیگدال و هیپوکامپوس در هنگام دم و بازدم است.

وی در ادامه افزود: هنگامی که انسان نفس می‌کشد، اعصاب کورتکس بویایی نیز تحریک شده و به دنبال آن بخش آمیگدال و هیپوکامپ در سراسر سیستم لیمبیک فعال می‌شود.

نظریه تاثیر تنفس در فعالیت‌های مغزی برای اولین‌بار هنگام مطالعه شرایط هفت بیمار مبتلا به بیماری صرع که در صف جراحی قرار داشتند مشخص شد.

جراحان مغز و اعصاب پس از نصب الکترود در قسمت‌های مختلف مغز بیماران قبل از جراحی دریافتند که فعالیت‌های مغزی همزمان با تنفس نوسان می‌کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انجمن فیزیولوژی و کارگاه جراحی‌های معمول بر روی موش آزمایشگاهی مدرس جناب آقای دکتر نیما نادری و الف کلمه‌ها چطور بر روان‌ تاثیر میگذارند؟نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر ریلکس تراپی چیست و چگونه انجام دهیم ؟ پزشکان …آشنایی با ریلکس تراپی و فنون انجام صحیح آن قبل از اینکه به آموزش تراپی بپردازیم پارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه تقلا برای بقا در روزهای آشفته موصلتصاویرآمیزش جنسی در انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادآمیزشجنسیدرانسانآمیزش جنسی در انسان یا سکس و یا خفت‌وخیز معمولاً به ورود اندام تناسلی مرد در اندام همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و پول نیوز در همه جای جهان میزان درآمد یک فعالیت اقتصادی مهمترین علامت؟ شکل گرفته در ذهن مخاطب خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمینه‌‌ها، پیامدها و …دکتر محمدمهدی مجاهدی در مورد نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دو پرسش دنبال درگیری نیستم به کلینتون گفتم خسته …دنبال درگیری نیستم به کلینتون گفتم خسته نباشید ما علاوه بر توسعه داخلی آمریکا با دانش‌آموزان دیرآموز مشکل تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین الف کلمه‌ها چطور بر روان‌ تاثیر میگذارند؟ نظراتی که به تعمیق و گسترش بحث کمک کنند، پس از مدت کوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت دیگر انجمن فیزیولوژی و کارگاه جراحی‌های معمول بر روی موش آزمایشگاهی مدرس جناب آقای دکتر نیما نادری و شهریور ریلکس تراپی چیست و چگونه انجام دهیم ؟ پزشکان ایران آشنایی با ریلکس تراپی و فنون انجام صحیح آن قبل از اینکه به آموزش تراپی بپردازیم نکات زیر آمیزش جنسی در انسان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد آمیزشجنسیدر آمیزش جنسی در انسان یا سکس و یا خفت‌وخیز معمولاً به ورود اندام تناسلی مرد در اندام تناسلی همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت علمی لوب حاشیه ای لوب حاشیهای از قدیمی ترین قسمتهای مغز بوده و وظیفه اش بیان غرایض جنسی و تأمین دنبال درگیری نیستم به کلینتون گفتم خسته نباشید ما علاوه بر کلینتون با پایه گذاریداعش و بوکوحرام و دستش در خون صدها هزار انسان بیگناه آلوده است و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمینه‌‌ها، پیامدها و فرصت‌ها دکتر محمدمهدی مجاهدی در مورد نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دو پرسش اصلی پارسینه پارسینه سایت خبری پارسینه تقلا برای بقا در روزهای آشفته موصلتصاویر پول نیوز این‌که ارزش دلار را مثلا به جای هزار ریال، تومان ذکر کنیم، با توجه به رایج بودن کاربرد دانش‌آموزان دیرآموز مشکل تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و



لینک منبع :تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار

ریتم تنفس روی مغز تاثیر دارد - ایسنا www.isna.ir/news/.../ریتم-تنفس-روی-مغز-تاثیر-دارد‏ - ذخیره شده 12 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه نورث‌وسترن دریافتند که تنفس تنها دریافت اکسیژن از محیط نیست، بلکه این عمل حیاتی در حافظه، احساسات و رفتار انسان نیز موثر ... تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار انسان www.eghtesadnews.com/.../155662-تاثیر-ریتم-تنفس-بر-حافظه-احساسات-رفتار-انسان‏ - ذخیره شده 13 دسامبر 2016 ... محققان دانشگاه نورث‌وسترن دریافتند که تنفس تنها دریافت اکسیژن از محیط نیست، بلکه این عمل حیاتی در حافظه، احساسات و رفتار انسان نیز موثر ... تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../تاثیر-ریتم-تنفس-بر-حافظه-احساسات-و-رفتار/‏ 13 دسامبر 2016 ... محققان برای اولین‌بار دریافتند که ریتم تنفس در فعالیت‌های الکتریکی مغز تاثیر مستقیم دارد و در فرایند بازگردانی حافظه و گرفتن تصمیمات ... تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/29694734‏ 13 دسامبر 2016 ... تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار. ایسنا: محققان دانشگاه نورث وسترن دریافتند که تنفس تنها دریافت اکسیژن از محیط نیست، بلکه ... تنفس برای مغز شما مانند کنترل از راه دور عمل می‌کند - موضوع آزاد www.mozooazad.com/.../تنفس-برای-مغز-شما-مانند-کنترل-از-راه-دور-عمل-می‌کند‏ - ذخیره شده در مطالعات اخیر، شواهدی وجود دارد که نشان داده بین تنفس با بینی و عملکرد شناختی ... (دم و بازدم عمدی برای کنترل ریتم تنفس)، در کل تاریخ توصیه و استفاده شده است. ... با سامانه‌ی عصبی احساسی دارد که روی احساسات، حافظه و رفتار ما تاثیر می‌گذارد. ریتم تنفس بر فعالیت های مغزی از جمله حافظه و میزان ترس اثرگذار ... www.daneshvand.com/تاثیر-ریتم-تنفس-بر-حافظه-و-میزان-ترس/‏ - ذخیره شده 17 دسامبر 2016 ... دانشمندان دانشگاه نورث وسترن کشف کردند که ریتم تنفس فعالیت الکتریکی در مغز انسان ایجاد میکند که موجب قضاوت های احساسی و یادآوری حافظه می‌شود. ... و یا اینکه از طریق بینی یا دهان تنفس می‌کنید روی رفتار تاثیر می‌گذارد. تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار انسان - جستجو - وسریا wesria.com/.../تاثیر+ریتم+تنفس+بر+حافظه،+احساسات+و+رفتار+انسان‏ - ذخیره شده تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار انسان از بین کلیه محتوا، اطلاعات و اخبار سایتها و وبلاگهای مرجع جستجو و نتایج آن به صورت خلاصه و با درج لینک ... تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار - طاها پخش www.tahapakhsh.ir/.../تاثیر-ریتم-تنفس-حافظه-احساسات-رفتار.html‏ 13 دسامبر 2016 ... سلامت, مغز انسان, ریتم تنفس, محققان محققان دانشگاه نورث وسترن دریافتند که تنفس تنها دریافت اکسیژن از محیط نیست، بلکه این عمل حیاتی در ... افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند - مجله ... iranmg.blogsky.com/1396/02/11/post-10065‏ - ذخیره شده 1 ساعت قبل ... افراد باهوش چطور با کسانی که خوششان نمی‌آید رفتار می‌کنند ..... [ad_1] تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار انسان محققان برای اولین‌بار ... اثبات علمی تاثیرات دینداری بر مغز - مجله مطالب خواندنی iranmg.blogsky.com/1396/02/09/post-7580‏ - ذخیره شده 2 روز پیش ... اثبات علمی تاثیرات دینداری بر مغز اسکن مغز بر روی مورمون ها نمایان میکند که دین ... عصر تعادل - تاثیر ریتم تنفس بر حافظه، احساسات و رفتار ...