مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری

[ad_1]
فعالیت فیزیکی ملایم در میانسالی مثل پیاده روی با میزان شناخت بهتر در سنین پیری مرتبط اســت.
پائولا ایزومارکو، عضو تیم تحقیق ار دانشگاه هلسینکی فنلاند، در این باره می گوید: «این مطالعه بیانگر این مطلب اســت که تاثیر مفید و سودمند فعالیت فیزیکی بر مغز و ادراک تنها مبتنی بر کاهش فاکتورهای پرخطر عروقی نیست.»

این مطالعه بر روی دوقلوهای انجام شد که یکی از جفت ها بیش از دیگری فعالیت فیزیکی داشت و مشخص شد افزایش حجم فعالیت فیزیکی ارتباطی با افزایش فواید محافظت کننده مغز ندارد. بلکه مشخص شد صرفا داشتن فعالیت فیزیکی ملایم و متعادل می تواند برای حفاظت از مغز فایده داشته باشد و فقط افرادی که اصلا فعالیتی ندارند در معرض ریسک بالای اختلال شناختی قرار دارند.
همچنین فاکتورهای پرریسک عروقی نظیر فشارخون بالا، کلسترول بالا، چاقی، دیابت، و عدم ورزش با ریسک دمانس یا زوال عقل مرتبط هستند.

مهر


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

مقاله سلامت روان در دوران سالمندیسلامت روان در دوران سالمندی را جدی بگیریم افزایش طول عمر انسان‌ها و اضافه شدن جمعیت پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی مشروح اخبار سایت پزشکان بدون مرزرژیم مدیترانه ای اصیل متشکل از غذاهایی است که در ابتدای دهه ۶۰ در مناطقی چون جنوب دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دکتر احمدعلی …جمهوری اسلامی ایران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیروانشناسی فروید و نظریه روانکاویشرح حال فروید زیگموند فروید در ششم ماه مه میلادی در منطقه مراویای اطریش که بخشی از رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانهمانطور که جوامع در حال تغییر و تحول هستند، میزان شیوع و بروز بیماری ها نیز تغییرات دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار مردم نگاری یک بیماری فرهنگ شناسیاین مقاله در فصلنامه انسان شناسی شماره که در تیر بیرون آمد انتشار یافت موقع نگارش دکتر بیژن فروغ اولین کلنیک چند تخصصی درمان …یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت سینوزیت یک بیماری التهابی مزمن است که در ناحیه مخاط پوست و زیباییلبدهانجوشاکنهلکه …وسعت، دوره و شدت از دست رفتن رنگدانه در اشخاص مختلف متفاوت است افرادی که پوست روشنی



لینک منبع :ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری

ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری ... www.mehrnews.com/.../ارتباط-فعالیت-فیزیکی-در-میانسالی-و-قدرت-شناخت-در-پیری‏ - ذخیره شده 12 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم در اواسط عمر منجر به درک و شناخت بهتر در دوره پیری می شود. میگنا - ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری www.migna.ir/vdcaoene.49naa15kk4.html‏ 12 سپتامبر 2016 ... به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم در اواسط عمر منجر به درک و شناخت بهتر در دوره پیری می شود. ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری - pariman pariman.loxblog.com/.../ارتباط%20فعالیت%20فیزیکی%20در%20میانسالی%20و...‏ - ذخیره شده ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری. به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت فیزیکی ملایم در میانسالی مثل پیاده روی با میزان شناخت بهتر در سنین ... ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری - روز سفید rozsefid.ir/ارتباط-فعالیت-فیزیکی-در-میانسالی-و-قدر/‏ 12 سپتامبر 2016 ... فعالیت فیزیکی ملایم در میانسالی مثل پیاده روی با میزان شناخت بهتر در سنین پیری مرتبط است. پائولا ایزومارکو، عضو تیم تحقیق ار دانشگاه ... ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری - بانک ... tnews.ir/news/df1970372802.html‏ 12 سپتامبر 2016 ... فعالیت فیزیکی ملایم در میانسالی مثل پیاده روی با میزان شناخت بهتر در سنین پیری مرتبط است. پائولا ایزومارکو، عضو تیم تحقیق ار دانشگاه ... ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری | پایش ... khabarpu.com/k.php?u.../YsdiqINi02YbYp9iu2Kog2K/...‏ ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری - پایش آنلاین | خبرپو . ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری - Shafaqna life.shafaqna.com/FA/0448093‏ ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری. ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری ... khabarfarsi.com/ext/25064604‏ 12 سپتامبر 2016 ... ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری. به گفته محققان، فعالیت فیزیکی ملایم در اواسط عمر منجر به درک و شناخت بهتر در ... ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری - ماه ... mah-pishoony.persianblog.ir/post/6‏ 13 سپتامبر 2016 ... فعالیت فیزیکی ملایم در میانسالی مثل پیاده روی با میزان شناخت بهتر در سنین پیری مرتبط است. پائولا ایزومارکو، عضو تیم تحقیق ار دانشگاه ... مهناز مرامی -روان شناس بالینی - publications of telegram channel tsear.ch/posts/MahnazMarami/10‏ - ذخیره شده برای حفظ این رابطه، هفت عادت سازنده را در ارتباط خود به کار ببرید: حمایت کردن، احترام گذاشتن، .... ارتباط فعالیت فیزیکی در میانسالی و قدرت شناخت در پیری