مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟

[ad_1]

3 Powerful Steps to Write Your Brand Story

شاید یکی از موثرترین ترفندهای برندسازی داشتن یک داستان قوی و زیبا از سرگذشت برندتان باشد چیزی که در عین واقعیت به نکات ریز و جذابی اشاره کند که دیگران را به برند شما علاقمند کند.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ بیان مؤثر داستان برند و سرگذشت گذشته شما در حین فرایند برندسازی کاری است که در عمل تأثیر بسیار زیادی بر نتیجه نهایی فعالیت‌های شما داشته و در کل می‌تواند تفاوت بسیار زیادی درنتیجه نهایی ایجاد کند.

از ابتدای تاریخ ما انسان‌ها عموماً از طریق بیان داستان با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌ایم. این داستان‌ها همواره به گونه‌های مختلف جلب‌توجه ما را کرده و از حکایات و امثال پنهان‌شده در آن‌ها درس‌های بسیار زیادی فراگرفته‌ایم. بنابراین نباید تعجبی باشد که بیان مؤثر داستان یک مهارت مشترک در بین سخنرانان بزرگ، رهبران، کارآفرینان باشد که البته برندهای بزرگ همیشه محصول کارآفرینان بزرگ بوده و هست. چرا؟ چون همیشه برندهای بزرگ و مطرح داستان برند خودشان را به‌صورت استادانه و زیبا بیان کرده و می‌کنند.

قدرت داستان برندهای بزرگ

شرکت‌ها و برندها به‌طورکلی در چند سطح به سرگرم کردن و ایجاد تعامل با مخاطبین خود می‌پردازند. همیشه یک پیام تبلیغاتی که متمرکز بر یک فروش مثلاً یک‌دلاری یا یک پیشنهاد جالب در فروشگاه محل است، بلافاصله پس از پخش شدن با یک عکس‌العمل منفی یا مثبت از طرف مخاطبین روبرو می‌شود و البته بسیاری از این مخاطبین هم پیام آن را تنها پس از گذشت چند ساعت از یاد می‌برند. بااین‌وجود تبلیغات برند که داستانی زیبا و جذاب برای مخاطبین ارائه می‌کند، به ایجاد تعامل با این مخاطبین در سطحی بسیار عمیق‌تر می‌پردازد – چراکه داستان عموماً ماندگاری بیشتری داشته و به خاطر سپرده می‌شود. یک مشتری بالقوه هم در اولین برخورد با برند تحت مدیریت شما با بررسی این داستان تصمیم می‌گیرد که آیا باید داستان ارائه‌شده رو بپذیرد یا آن را رد کند و پس‌ازآن است که در مورد ادامه تعامل با شما و همچنین دنبال کردن باقی محتوای تولید و منتشرشده توسط شما تصمیم می‌گیرد.

سه‌گام مؤثر برای نوشتن داستان برند:

1. از یک یادداشت ساده استفاده کنید و داستان گذشته، حال و آینده خودتان را مکتوب کنید.

داستان شرکت و برند شما با داستان مؤسس آن و چرایی آغاز این کسب‌وکار در وهله اول آغاز می‌شود. در این داستان از هیچ نکته جزئی نباید چشم‌پوشی کنید و این داستان را از ابتدا همانند یک روایت تاریخی مکتوب کنید. حقایق جالب، حکایت‌ها، شواهد و دلایلی را که موجب رسیدن شرکت به وضعیت کنونی مکتوب کنید. داستان هر برند بزرگی در درون خود هدف و رؤیایی را مدنظر دارد که موجب شکل‌گیری و تولد آن شرکت شده است و درواقع درک این نکته که شرکت به چه سویی رهنمون است و چه چیزی باعث رسیدن آن به این نقطه شده است نقطه‌ای بسیار عالی برای شروع به‌حساب می‌آید. پس‌ازاین مرحله ما آماده وارد شدن به گام بعدی می‌شویم.

2. بیانیه‌ای آماده کنید که بیانگر دلیل وجودی شرکت شما باشد.

بیانه برند که از آن صحبت کردیم درواقع چیزی است که شما به‌صورت برون‌سازمانی بیان می‌کنید و ارتباطی با رسالت و چشم‌انداز سازمان ندارد؛ درواقع در ارتباط با چیزی است که برای مشتریان و سهام‌داران و هدف اصیل شرکت در ارتباط است. بر اساس ارزش‌ها آینده‌ای را ترسیم می‌کند که در ارتباط مشتری خواهان دست‌یابی به آن هستید. به عبارتی در ارتباط با مشتری به این دو سؤال پاسخ می‌دهد: “چرا ما اینجا هستیم؟” و “چگونه قصد داریم تا جهان را به فضایی بهتر برای مشتریان خودمان تبدیل کنیم؟”

3. داستانی را حول‌وحوش آن بیانیه آماده کنید.

بیانیه‌ای که در گام دوم تهیه کردید، نقطه آغازی برای داستان برند شما به‌حساب می‌آید که برای تقویت آن باید یک متن یک‌صفحه‌ای تهیه کنید یک داستان برند فوق‌العاده عموماً موجز و مختصر بوده و سرگذشت برند شمارا تعریف می‌کند که شامل نقطه‌ای می‌شود که از آن آغاز کرده‌اید و نقطه‌ای که در آینده قصد رسیدن به آن را دارید. یک داستان برند باید زیبا، صادقانه و صحیح باشد. این داستان هرگز نباید ساختگی و کپی شده از جای دیگری باشد، چراکه مصرف‌کننده و مخاطب شما خیلی سریع‌تر از آنی که تصور کنید به آن پی می‌برد و مطمئناً با رفتارش شمارا تنبیه می‌کند. این داستان باید هدف داشته باشد که اگر هدف داشته باشد، مخاطب شما با آن بهتر ارتباط برقرار می‌کند.

داستانی آماده کرده‌اید! حالا باید چکار کرد؟

هر برندی به‌نوبه خود نیاز به فعالیت در بازار دارد. ما باید بدانیم که چگونه می‌توانیم داستان برند خود را به اشتراک بگذاریم، کجا آن را به اشتراک بگذاریم و چگونه از آن به‌عنوان یک سکوی پرتاب برای نوآوری استفاده کنیم. اول‌ازهمه باید محتوای خود را مرور کنید و ببینید آیا واقعاً داستانی که بیان کرده‌اید با روندی که برند شما طی کرده همخوانی دارد و آیا مسیری که در آینده برای آن پیش‌بینی کرده‌اید با گذشته آن در تطابق است؟

دوم اینکه داستان برند شما می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتابی برای ایده‌های مختلف در نظر گرفته شود و سنگ بنایی برای کار و فعالیت اعضای جدید تیم شما باشد. این داستان باید موجب جرقه زدن ایده‌های جدید برای کمپین‌هایی باشد که در راستای اهداف و چشم‌انداز برند شما تعریف‌شده‌اند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسیم …مراحل نوشتن یک تبلیغ موفق می خواهید برای کسب و کار خود تبلیغ نمایید؟ این نکات و مراحل چگونه طرح درس بنویسیم؟ آموزش فناوری دانلودبتوانند بدون خطا و با مهارت نقشه ساختمان را در یک ساعت ترسیم کنند روانی حرکتی،عادی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم یا …‎با وارد کردن ایمیل خود در کادر زیر می‌توانید از ارسال اخبار جدید در سایت از طریق وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر …تکنولوژی فکراز خود شناسی به خدا شناسی رسیدن توضیحات تکنولوژی فکر یک سیستم جدید کلمه جادویی برای بازاریابی که باید از آنها …کلماتی تاثیر گذار در بازار یابی و هنگام صحبت با مشتری چگونه مشتری را به خرید از خود معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتنسلام اسم خداست سلام به هنرجویان عزیز داستان کانون نویسندگان قم، هنرجوهای نازنین بخوانیم و بنویسیم در جمله های زیر منادا را مشخص کنید یا رب مرا کمک کن سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز چگونه مشکل را در فلش درایو‌ها از بین …در ابتدا باید مطمئن شوید مشکل فلش شما رایت پروتکتت است آیا مطمئن هستید که پورت سالم داستان مقاومت دیگرانمقدّمه یکی از ویژگی‌های رهبر معظّم انقلاب این است که پس از مطالعه‌ی هر کتاب، نظرات گروه تئاتر دیما نمایشنامه چیست؟ چگونه …گروه تئاتر دیما نمایشنامه چیست؟ چگونه نمایشنامه بنویسیم؟ چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسیم یاد بگیر دات کام مراحل نوشتن یک تبلیغ موفق می خواهید برای کسب و کار خود تبلیغ نمایید؟ این نکات و مراحل را چگونه طرح درس بنویسیم؟ آموزش فناوری دانلود بتوانند بدون خطا و با مهارت نقشه ساختمان را در یک ساعت ترسیم کنند روانی حرکتی،عادی شدن عمل فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم یا نکنیم؟ علی گوگل کار و کاسبی خیلی‌ها را کساد کرده است و می‌کند بنظرم بدترین جمله ای بود که ذکر شد معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتن سلام اسم خداست سلام به هنرجویان عزیز داستان کانون نویسندگان قم، هنرجوهای نازنین مدرسه وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ شهر سوال تکنولوژی فکراز خود شناسی به خدا شناسی رسیدن توضیحات تکنولوژی فکر یک سیستم جدید برنامه بخوانیم و بنویسیم مطلب کلاس چهارم در جمله های زیر منادا را مشخص کنید یا رب مرا کمک کن سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز گروه تئاتر دیما نمایشنامه چیست؟ چگونه نمایشنامه بنویسیم؟ گروه تئاتر دیما نمایشنامه چیست؟ چگونه نمایشنامه بنویسیم؟ چگونه مشکل را در فلش درایو‌ها از بین ببریم در ابتدا باید مطمئن شوید مشکل فلش شما رایت پروتکتت است آیا مطمئن هستید که پورت سالم است؟ داستان مقاومت دیگران مقدّمه یکی از ویژگی‌های رهبر معظّم انقلاب این است که پس از مطالعه‌ی هر کتاب، نظرات خود را



لینک منبع :چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟

چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟ - آلامتو www.alamto.com/write-your-brand-story.html‎Cached3 ژانویه 2017 ... چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟:شاید یکی از موثرترین ترفندهای برندسازی داشتن یک داستان قوی و زیبا از سرگذشت برندتان باشد ... چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟ | اطلاعات جامع و مفید از وب ... www.weblogskin.com/planet/?p=39587 3 ژانویه 2017 ... چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟ | اطلاعات جامع و مفید از وب سایت های ایراناطلاعات جامع و مفید از وب سایت های ایران,Download Free. چگونه داستان کسب وکار خود را به بهترین شکل بنویسیم؟ - اخبار رسمی https://blog.akhbarrasmi.com/کسبوکار/‎Cached28 ژوئن 2016 ... اما چگونه می‌توانیم داستان کسب وکار خود را به شیوه‌ای صحیح و متقاعدکننده ... از کسب وکار خود به اشتراک بگذارند بیش از دیگران از مزیت آگاهی از برند برخوردارند. ... مشخص کردن هدف و دلیل‌تان از نوشتن داستان کسب‌وکار در موفقیت و ... شناخت درست از برند شخصی با نمایش داستان های موفقیت donya-e-eqtesad.com/news/1098006‎Cached23 آوریل 2017 ... اگر نمی‌توانید برند شخصی خود را به درستی تعریف کنید، پس چگونه ... با به نمایش گذاشتن دستاوردها و داستان‌های موفقیت خودتان برای برند خود ... چگونه داستان موفقیت برند خود را بنویسیم؟ - پونیلا ponila.com/post/380253/ شاید یکی از موثرترین ترفندهای برندسازی داشتن یک داستان قوی و زیبا از ... چگونه از طریق تولید و اشتراک محتوا با کیفیت برند خود را محکم تر از قبل کنیم؟ داستان موفقیت برند نایک | مدیر سبز modiresabz.com/داستان-موفقیت-برند-نایک/‎Cached Rating: 4.5 - 13 votes داستان موفقیت برند نایک ... فیل کیفیت کفش‌های خود را تا جایی که می‌توانست بهبود داد و تا اندازه‌ای ... این مطلب را از دست ندهید: چگونه به کسب و کار خود رونق دهیم؟ برند :: امیر حسین ایماغیان | Amir Hussein Imaghian baninik.net/tag/برند‎Cachedچگونه می توان با تقویت تاثیرگذاری برند فردی، موفقیت شخصی و یا کسب‌و‌کار را بیشتر کرد؟ علاوه بر ..... چگونه داستان برند خود را بنویسیم؟ داستان برند نیز ... داستان برند؛ راه برقراری ارتباط عاطفی برندها با مخاطبان :: امیر حسین ... baninik.net/.../داستان-برند-راه-برقراری-ارتباط-عاطفی-برندها-با-مخاطبان‎Cached13 دسامبر 2016 ... چگونه داستان برند خود را بنویسیم؟ داستان برند نیز مانند هر داستان دیگر، درست از ابتدای راه شروع می شود. یعنی معرفی اجمالی شخصیت های داستانی ... داستان برند؛ راه برقراری ارتباط عاطفی برندها با مخاطبان | Amir ... https://www.linkedin.com/.../داستان-برند-راه-برقراری-ارتباط-عاطفی-برندها-با-مخاطبان-imaghian‎Cached13 دسامبر 2016 ... جذب مخاطبان و مشتریان با یک خط داستانی خوب از برند ... اما این ارتباط عاطفی را چگونه می توان برقرار کرد. ... چگونه داستان برند خود را بنویسیم؟ داستان برند: والت دیزنی - زومیت www.zoomit.ir/2017/5/18/156587/walt-disney-brand-story/‎Cached16 مه 2017 ... چهار شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ آموزش: چگونه خبرنامه جذاب بنویسیم .... بسیاری از انیمیشن‌هایی که ما در دوران کودکی خود دیده‌ایم و با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، محصول شرکت دیزنی هستند. ... برای خواندن داستان شکل‌گیری این برند با زومیت همراه باشید. ... والت دیزنی بعد از موفقیت این انیمیشن متوجه شد که انیمیشن‌های کوتاه می‌توانند ...