مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟

[ad_1]
مفیدستان:

برندسازی عاطفی و عکس العمل مصرف‌کننده با هوش هیجانی بالا

Emotional Branding and the Emotionally Intelligent Consumer

برای یک مشتری که از نظر عاطفی به برندی وابسطه شده باشد استفاده از برند مشابه کار بسیار سختی است و برای همین فعالان حوزه برندسازی اهمیت ویژه ای برای برندسازی عاطفی قائل اند.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ برندسازی عاطفی اشاره به ساخت و توسعه برندهایی دارد که مستقیماً برای نفس مصرف‌کننده، ضمیر ناخودآگاه، وضعیت احساسی و هیجانی، نیازها و الهامات درونی وی دارای کشش و جذابیت باشد. هدف برندینگ عاطفی ایجاد یک رابطه عاطفی بین مصرف‌کننده و محصول از طریق تحریک هیجانات مصرف‌کننده است.

نیازهای انسانی از طریق عشق، قدرت، امنیت عاطفی و هیجانی و ارضاء نیازهای نفسانی، که به‌طور ناخودآگاه همگی هیجان محور هستند، به‌عنوان زیرساختی برای برندینگ عاطفی مورداستفاده بوده و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا پیشگویی دقیقی در رابطه با نیازهای مصرف‌کننده داشته باشند. مردم عموماً در پی ارضاء نیازها هستند و مدیران و فعالان عرصه تبلیغات اقدام به ترویج نیازها می‌کنند تا از آن نیازها را در یک چرخه ثابت ابدی ارضاء کنند.

درحالی‌که مدل‌های تصمیم‌گیری سنتی بر مبنای تئوری انتخاب‌های منطقی قرار دارد و به‌شدت دارای ماهیتی شناختی ترتیبی هستند، برندسازی عاطفی دارای ماهیتی کاملاً غیرمنطقی است. به عبارتی فقط کافی است یک موزیک غمگین را بر رو مجموعه‌ای از تصاویر نشان‌دهنده مردم عادی و در حال تلاش بدون معرفی یک محصول خاص پخش‌کنید و ببینید چگونه این تصاویر در ترکیب موزیک یادشده موجب تحریک یک ارتباط غیرمنطقی با غم و غصه در مردم می‌شود.

گاهی اوقات یک محصول در یک مفهوم تحت‌اللفظی دارای ارتباطی با یک محصول است، مثلاً هملت نام نمایشنامه‌ای از شکسپیر است و همچنین هملت نام یک نوع سیگار برگ هم هست. اغلب اوقات، روش‌های مختلفی برای با قصد و نیت ایجاد یک ارتباط عاطفی با تبلیغ، محصول و یا اطلاعات در رابطه با ناشران ویروسی در زیرمجموعه برندسازی عاطفی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

با گذشت زمان و البته تکرار، برندها می‌توانند ارتباطی ماندگار در قلب و ذهن مصرف‌کننده‌ها ایجاد کنند. برندها به‌منظور ایجاد یک رابطه دوسویه بین خودشان و انسان‌ها، نیاز به نمایش گذاشتن یک شخصیت خاص با ارزش‌های خاص و مشخص و نمادهایی مرتبط با آن دارند.

داستان‌ها اغلب از احساساتی برگرفته از الگوهای کهن استفاده می‌کنند که منطبق با الگوها و هیجانات جهان‌شمول است. به‌عنوان‌مثال، الگوی کهن و قهرمان اصلی در برند نایک موجب دمیدن روح وفاداری مشتری در سراسر جهان شده است. این قهرمان از آغازی فروتنانه شروع می‌کند، حریف ترسناکی را به چالش می‌کشد و در برابر تمام نابرابری‌ها پیروز می‌شود.

منتقدین چه می گویند؟

منتقدین برندسازی احساسی عموماً اشاره به مواردی می‌کنند که عبارت‌اند از سوءاستفاده اخلاقی که می‌توان در این راه از هیجان و احساس انسان داشت، استفاده آن از تبلیغات و مشابهات در حال ازدیاد محصولات با هم درحالی‌که بسیاری از بازاریابان پیوسته در حال متمایز ساختن محصولات خودشان در بین حجم زیادی از تبلیغاتی هستند که عموماً مردم هرروز با آن‌ها سروکار دارند.

البته بازاریابان هم جذابیت محصول و برند خودشان برای مشتری را نباید لزوماً محدود به هیجانات و احساسات مصرف‌کننده‌ها نمایند. این دسته از استراتژی‌های اثربخش ممکن است برای آن دسته از افرادی مؤثر واقع شوند که دارای هوش هیجانی پایین‌تری هستند، که در این صورت منجر به از دست دادن بخشی از بازار و مشتریان بالقوه خودشان می‌شوند که بدون دیدن عنصر شناختی در پیام‌های بازاریاب اقدام به خرید نمی‌کنند.

بنابراین استراتژی بهینه برای پیشبرد فروش می‌تواند استفاده از هر دودسته پیام‌های شناختی و احساسی در استراتژی بازاریابی باشد. یک استراتژی دیگر می‌تواند شامل استفاده از جذابیت‌های احساسی پیچیده باشد، چراکه همان‌طور که بالاتر اشاره شد، مصرف‌کننده‌های با هوش احساسی بالاتر ممکن است در زمان روبرو شدن با عناصر احساسی و غیر شناختی در بطن تبلیغات فرایند تصمیم‌گیری خود را برای کسب اطلاعات بیشتر به تأخیر بیندازند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد…برندسازیعاطفیچیستوچگونهبربرندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟ ارسال شده توسط امیر اکبری در دی ۲۷ برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟برای یک مشتری که از نظر عاطفی به رابطه احساسی برند با مشتری چگونه ایجاد می‌شود رابطهاحساسیبرند درک مشتری از محصول و و نظارت بر خدمت به مشتریمشاوره برندسازی و عنوان مقاله نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و … و چالش های برندسازی و ویژگی های عاطفی برند و مشتری بر رابطه احساسی برند با مشتری چگونه ایجاد می‌شود؟ – …آموزش مرجع آموزش برندینگ و برندسازی با مشتری چگونه اثر بر مغز مشتری بر پارک بازاریابی ایران بازاریابی و برندسازی روش های …بازاریابیوبرندسازیبازاریابی و برندسازی در تمامی روش فردی هر مشتری و ایجاد روابط عاطفی و تجربه نزدیک به مرگ چگونه بر ما اثر میگذارد مجله کسب و … نزدیک به مرگ چگونه بر ما اثر میگذارد ؟ کسب و کار برندسازی قطع رابطه عاطفی که مشاوره برندینگ مشاوره برندسازی ایجاد و حفظ نام ……اثر برندسازی بر کسب‌و رمز حفظ مشتری و افزایش نحوه ارائه مشاوره برندینگ و برندسازیمدیریت برند اولین سمینار تخصصی برندسازی در …برندسازی چیست و چگونه برندسازی برندسازی برندسازی عاطفی می توانید بر روی تبلیغات چگونه بر فرد اثر میگذاردتبلیغاتچگونهبرفردتبلیغات چگونه بر فرد اثر میگذارد های هر فروشنده و مدیر بیزینسی است بر هیچکس برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟



لینک منبع :برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟

برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟ - آلامتو www.alamto.com/emotional-branding.html‎Cached16 ژانویه 2017 ... برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟:برای یک مشتری که از نظر عاطفی به برندی وابسطه شده باشد استفاده از برند مشابه کار ... برندسازی عاطفی چیست؟ | برند ابات brandabout.ir/برندسازی-عاطفی-چیست؟/‎Cached4 ژانویه 2017 ... برندسازی عاطفی به معنی وفاداری مشتریان به مدت طولانی است! ... ایجاد یک پیوند عاطفی با مشتریان آسان شده و تاثیر مستقیمی بر سودآوری می گذارد. ... بنابراین، چگونه می توانید نشان دهید که شما مشتریان خود را جلوتر از تمام ملاحظات ... میهن مگ - برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟ https://mihanmag.com/.../برندسازی_عاطفی_چیست_و_چگونه_بر_مشتری_اثر_میگذارد؟‎Cached16 ژانویه 2017 ... برای یک مشتری که در آن احساسی به هویج و plainer آن است که استفاده از نام تجاری مشابه, به, بسیار دشوار است, به همین دلیل است که فعالان از علامت ... برندسازی عاطفی چیست ؟ - ماهنامه تجارت طلایی www.goldenbusinessmagazine.com/.../n847-برندسازی-عاطفی-چیست‎Cached7 ژانویه 2017 ... برندسازی عاطفی به معنی وفاداری مشتریان به مدت طولانی است! ... ایجاد یک پیوند عاطفی با مشتریان آسان شده و تاثیر مستقیمی بر سودآوری می گذارد. ... بنابراین، چگونه می توانید نشان دهید که شما مشتریان خود را جلوتر از تمام ملاحظات ... برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟ - جستجو - وسریا wesria.com/.../برندسازی+عاطفی+چیست+و+چگونه+بر+مشتری+اثر+میگذارد؟ This site may harm your computer. برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟ از بین کلیه محتوا، اطلاعات و اخبار سایتها و وبلاگهای مرجع جستجو و نتایج آن به صورت خلاصه و با درج لینک ... برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست؟ - شبکه مدیران Modir TV modir.tv/what-is-branding/‎Cachedبه طور کلی برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده می‌گردد، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان ... بازاریابی بشارتی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بازاریابی_بشارتی‎Cachedاین مشتریان آزادانه تلاش می‌کنند تا دیگران برای خرید و استفاده از محصول یا خدمات ... تحقیرآمیز و تبلیغ منفی دربارهٔ برندهای رقیب توسط برخی مشتریان است. تبلیغات دهان‌به‌دهان ناشی از بشارت برند ریشه در دل‌بستگی روانی و عاطفی افراد به ... و تجربیات مثبت خود در رابطه برند را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، آن‌ها با کاهش حس ... برندسازی اینترنتی و تاثیر بک‌لینک قوی روی جذب مشتری | جستجو wesria.net/.../برندسازی-اینترنتی-و-تاثیر-بک‌لینک-قوی-روی-جذب-مشتری This site may harm your computer. برندسازی اینترنتی و معرفی نام تجاری به عنوان یک برند محبوب و شناخته شده در میان کاربران و مخاطبین ... برندسازی عاطفی چیست و چگونه بر مشتری اثر میگذارد؟ برند بایگانی - شبتا www.shabta.com/category/برند/‎Cachedچگونه از مشتریان شیفته خود به عنوان بازاریاب و حامی برندمان استفاده کنیم؟ ... مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و اهمیت و تاثیر آن بر بهره‌وری و اعتبار اجتماعی شرکت ... در آن فراز و نشیب‌های تبدیل شدنش از یک کسب و کار کوچک شکست خورده را تا برندسازی کسب و کار کوچک موفق شرح می‌دهد. ... ارزش ویژه برند چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟ رابطه احساسی برند با مشتری چگونه ایجاد می‌شود ؟ :: مشاوره ... - برندسازی marketingbranding.ir/.../رابطه-احساسی-برند-با-مشتری-چگونه-ایجاد-می-شود‎Cached25 فوریه 2016 ... ارزش برند چیست ؟ ... رابطه احساسی (رابطه عاطفی) Emotional connection بین برند و ... است که برای فرد بااهمیت است و ارزش‌هایی را با آنان به اشتراک می‌گذارد. ... به سگ‌ها) بپردازد، یعنی به‌جای اثر بر مغز مشتری بر قلب وی اثرگذارند.