مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2)

[ad_1]

وب‌سایت آی بازاریابی: در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش دهیم که به‌خوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت موجب تحریک ما برای داشتن یک عمل یا رفتار مناسب می‌شود. بنابراین شناختن برخی اصول اولیه و اساسی در رابطه با ذات انسان ، عکس‌العمل‌ها و چگونه اداره کردن آن‌ها بسیار اهمیت دارد.


مردم از اقلام زیبا و پر زرق‌ و برق دار خوششان می‌آید

ما انسان‌ها موجوداتی هستیم که عموماً بدون فکر قبلی و به‌صورت هیجانی و یک‌باره دست به عمل زده و اقدام می‌کنیم. اغلب زیبا را دوست داریم و به سمت محصولات جذاب کشیده می‌شویم و وقتی با کالا یا محصولی جذاب روبرو می‌شویم بلافاصله خواهان داشتن آن در لحظه هستیم.

 

اصلاً به این نکته توجهی نمی‌کنیم که بزرگان ما، یا کتاب‌های درسی و . . . چه می‌گویند و ما را به سمت چه رفتارهای رهنمود می‌دهند . . . حسادت، غبطه و طمع تحریک‌کننده‌های پرقدرتی هستند . . . و شاید بتوان از آن‌ها به‌عنوان سنگ بنای شکل‌دهنده کاپیتالیسم یاد کرد (که البته خود داستان دیگر دارند).

جذابیت تقریباً در تمام نژادها ارزش قابل‌توجهی دارند و این موضوع در بازاریابی نیز قابل استثناء شدن نیست. مثلاً دو محصول مشابه و با عملکرد یکسان را انتخاب کنید و هر یک را در یک جعبه مجزا قرار دهید که یکی بسیار شیک و زیبا و دیگری ظاهری بد و زشت دارد . . . به‌خوبی می‌توانید ببیند که جعبه زیباتر برنده می‌شود. این طبیعت و ذات ماست که خواهان جذب و کسب زیبایی‌ها باشیم.
 

برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و پایانی

مردم احساس تعلق را دوست دارند

اما زیبایی تنها مسئله‌ای نیست که اهمیت دارد. ما به‌شدت علاقه داریم که مورد تائید دیگران قرار بگیریم و ببینیم که دیگران نیز انتخاب ما را تائید کرده و قبول دارند که انتخاب ما زیبا اســت. ما به فکر و احساس دیگران اهمیت می‌دهیم . . . حتی اگر در اغلب موارد خودمان طرز فکر آن‌ها را تائید نکرده و نپسندیم.

 

البته مطمئناً پس از مدتی که بزرگ‌تر می‌شویم ممکن اســت که طرز فکر خودمان هم تا حدودی تغییر بکند . . . اما همیشه نظر هر فردی برای ما در مقابل اهمیت دارد. این فرد دیگر می‌تواند، همسر، نامزد، اعضای خانواده یا حتی از دوستان نزدیک ما باشد. وقتی‌که چیز جدید می‌خرید، نزد اولین کسی که می‌روید تا آن را به وی نشان دهید، مطمئناً همین شخص اســت.

برخلاف باور عموم، ما همواره در پی کسب تائید دیگران هستیم. در حقیقت، با گذشت زمان، تولید انبوه موجب همگن‌سازی فرهنگ جهان شده اســت. این نکته را به‌راحتی در سفری به دور دنیا می‌توانید شاهد باشید و ببینید که برندهایی مانند McDonals، KFC و GAP در سراسر دنیا شعبه داشته و محصولات مشابه و یا بعضاً یکسانی را عرضه می‌کنند.

 

این موضوع به دلیل اهمیت داشتن پذیرفته شدن در گروه بزرگ‌تر و جامع‌تر اســت. مثلاً به خال‌کوبی‌های روی بدن افراد در محل و شهر خود نگاه کنید. شاید زمانی استفاده از خال‌کوبی نشانی از یک فرد پرخاش‌جو بود که تعلقی به فرهنگ و محل شما نداشت، اما امروزه تبدیل به یک موضوع عادی شده که همه از زن و مرد از آن استفاده می‌کنند.

به‌عنوان بازاریاب ما همواره در پی درک این موضوع هستیم که محصول یا خدمت ما چه جایگاهی دراین‌بین دارد. آیا خریدار ما در پی قرار گرفتن دریکی از این روندها اســت یا نه خودش در پی تشکیل دادن یکی از این روندها اســت؟

مردم کمک کردن را دوست دارند

اما در یک‌کلام ساده اینکه ما حیوانات شهوت‌پرست، ترسو و پست نیستیم. انسان‌ها عموماً می‌توانند تحت تأثیر موارد و فاکتورهای دیگر تحریک شوند. در عمق وجود و ذهن، همه ما به‌نوعی خواهان کمک به دیگران هستیم. این ماهیت ذاتی انسان موجب سوخت و انرژی مفیدی برای رشد در بازاریابی مبتنی بر علت هست.

برندهایی از قبیل Tom’s Shoes به‌خودی‌خود موجب الهام بخشیدن برای خرید مشتریان هستند، چرا که در خرید از این برندها، مشتری نه‌تنها رضایتی قابل‌قبول کسب می‌کند، بلکه احساس خوبی از کمک کردن به دیگران هم دارد. این رویکرد به گونه توسعه پیداکرده که شامل دیگر فعالیت‌های خیره مشابه هم شده اســت – با این تعهد که چیزی در حدود 1% از خریدهای انجام‌شده مثلاً به خیره . . .  داده می‌شود.


این نکته بسیار مهمی اســت که توجه داشته باشیم که تمام نوع بشر عهد و میثاقی مشترک با هم دارند – حتی با وجود تفاوت‌های آشکاری بین آن‌ها، و آن چیزی نیست جز حس هم نوع‌دوستی و کمک به دیگران که در فرایند بازاریابی خود حتماً و حتماً باید به آن توجه داشته باشیم.

مردم‌ دوست احساس خاص بودن داشته باشند

به‌طور مشابه، برندی بنام Zappos که اتفاقاً فعالیت‌های زیادی در رابطه با امور خیریه و دیگر فعالیت‌های انسان دوستانه هم داشته، در رابطه با خدمات مشتریان سابقه و فعالیت بسیار خوبی داشته اســت. مردم موارد بسیاری در رابطه با چگونگی کمک آن‌ها به مصرف‌کنندگان خودشان شنیده‌اند، کمک به‌گونه‌ای که انگار این افراد همه و همه بخشی از خودشان هستند – این نوع رفتار با مشتری موجب انتقال حس خوب بودن و ویژه بودن به مردم می‌شود.

به‌عنوان یک بازاریاب اگر شما قادر به فروش چیزی به یک مشتری هستید و در این راه موفق به انتقال حس ویژه بودن به فرد را دارید، می‌توانید مطمئن باشید که درواقع به هدف زده‌اید. این دسته از مشتریان، نه‌تنها خرید خود از شمارا تکرار می‌کنند، بلکه رفتار و شیوه کار شمارا تحسین کرده و تعریف از شما، محصول و خدمت شمارا به دیگران منتقل می‌کنند که امروزه به معنای صحبت کردن درباره شما با صدها یا هزاران نفر از طریق شبکه‌های اجتماعی اســت.

پس زمانی که مشغول بازاریابی هستید، برخلاف ذات انسان رفتار نکنید و برعکس، به‌گونه‌ای رفتار کنید که مطمئن باشید فعالیت‌های شما اثربخش‌تر از گذشته اســت. کاری کنید که محصول و خدمات شما در ذهن مشتری بدرخشد، زیبا به نظر برسد، برایش رضایت‌بخش باشد، موجب کمک به دیگران شود و اینکه در پایان حس ویژه بودن را به خریدار شما انتقال دهد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


27 آگوست 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2). در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید بهگونهای به خودمان آموزش دهیم که بهخوبی درک کنیم ...25 آگوست 2016 ... درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در رابطه با ماهیت و ذات انسان نیست. ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش اول ... درس های بازاریابی به روش مک دونالد (2).در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید بهگونهای به خودمان آموزش دهیم که بهخوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت موجب تحریک ما برای دا...27 آگوست 2016 ... موفقیت, ذات انسان ها, محرک های رفتاری انسان, بازاریابی برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1)در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی ...برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2). وبسایت آی بازاريابي: در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاريابي باید بهگونهای به خودمان آموزش دهیم که بهخوبی درک ...در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید بهگونهای به خودمان آموزش ... بنابراین شناختن برخی اصول اولیه و اساسی در رابطه با ذات انسان، عکسالعملها و ...در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید بهگونهای به خودمان آموزش دهیم که بهخوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت موجب تحریک ما برای داشتن یک ...روانشناسی، شخصیت شناسی، اصول روانشناسی رادرسایت روانشناسی مشاهده نمایید.2. واقعیت دار بودن جهان هستی محمدتقی جعفری قبل از اثبات معنادار بودن انسان، به اثبات واقعیتدار بودن جهان هستی میپردازد. وی واقعیت داشتن جهان هستی را نخستین ...


کلماتی برای این موضوع

مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش بازاریابی راهنمای بازاریابی کتاب برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید آکادر بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به گونه ای به خودمان آموزش برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید مجله پنجره …برخلافذاتانساندر بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و …برخلافذاتانسانبرخلاف ذات انسان بازاریابی ذات انسان رفتار نکنید و برخلاف ذات انسان مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید بخش مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید برخلاف ذات انسان آنها در امر بازاریابی چه صورت در ذات انسان موجب برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید آکابرخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید آکاایران برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید بخش اولبرخلافذاتانسان محرک ها در ذات انسان چه برخلاف ذات انسان بازاریابی به‌راحتی رها نکنید مشتری‌ عزیز به سمت من بیابرخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید نوع متفاوت از انواع بازاریابی موفقیت بازاریابی نوع متفاوت از انواع بازاریابی برچسب ها



لینک منبع :برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2)

Images for برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/375841/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید-2 27 آگوست 2016 ... در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش دهیم که ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش دوم و پایانی. برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/373853/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید-1 25 آگوست 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (1). درواقع، منظور از عنوان فوق برای این مطلب این است که چون شما یک انسان هستید به معنای کارشناس بودن شما در ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) - برترین‌ها | دمادم https://damadam.ir/news/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید-2/3436858 در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش دهیم که به‌خوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت موجب تحریک ما ... مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش 2 - روانشناسی برتر www.ravanshenasibartar.com/not-unlike-the-human-essence-article-marketing-part-2/ مقاله برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید – بخش 2,بازاریابی ,راهنمای بازاریابی , کتاب بازاریابی ,بازاریابی موفق,شخصیت شناسی بازاریابی ,چگونه بازاریابی ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) - آکا www.akairan.com/maghalat-persia/.../news20169819325874667.html‎Cached8 سپتامبر 2016 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته از سایت ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) / آرشیو farspage.com/w/6/lbt1i‎Cachedدر بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش دهیم که به‌خوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت موجب تحریک ما برای داشتن یک ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24259684 برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2). وب سایت آی بازاریابی: در بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به گونه ای به خودمان آموزش دهیم که به خوبی درک ... برخلاف ذات آدمیزاد بازاریابی نکنید (2) - سرزه www.serze.com/برخلاف-آدمیزاد-بازاریابی-نکنید-1762490/ 9 سپتامبر 2016 ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) در قسمت اول از این مطلب ذکر کردیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خود ما آموزش دهیم که به‌خوبی درک کنیم ... برخلاف ذات انسان بازاریابی نکنید (2) - قالب وردپرس - قالب خوب news.gtheme.ir/news/7792/برخلاف-ذات-انسان-بازاریابی-نکنید-2‎Cachedدر بخش اول از این مطلب یادآور شدیم که در بازاریابی باید به‌گونه‌ای به خودمان آموزش دهیم که به‌خوبی درک کنیم که چه عواملی و به چه صورت موجب تحریک ما برای داشتن یک ...