مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از ابتدای مهر هندوانه نخورید

[ad_1]

 

از ابتدای مهر هندوانه نخورید

تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۵

Share/Save/Bookmark

 

یک متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی‌هایی همچون هندوانه، خیار و کاهو خودداری شود.

به گزارش بلاغ، ناصر رضایی‌پور متخصص طب سنتی در گفت‌وگویی در ارتباط با تدابیر تندرستی در فصل پاییز اظهار داشت:‌در این فصل باید تا جایی که ممکن اســت تری یا رطوبت بدن را افزایش دهیم و از رفتارهایی که موجب خشک‌تر و سردتر شدن بدن می‌شود، پرهیز کنیم.

 
وی افزود: توصیه شده اســت که در این فصل با دقت و وسواس بیشتری از غذاهایی همچون غذاهای مانده، گوشت گوساله، گاو، کنسروجات، کمپوت، سوسیس و کالباس، فست‌فود، ادویه‌های تند و تیز، بادمجان، قارچ، دوغ ترش و چاپ پررنگ پرهیز کنیم.
 
متخصص طب سنتی اضافه کرد: در فصل پاییز باید از زیاده‌روی در مصرف میوه‌های سرد و تر تابستانی، لبنیات، قهوه، نسکافه، کاکائو، سیر و پیاز نیز پرهیز کرد و این مسئله در حالی بوده که متأسفانه امروزه در همه روزهای سرد سال هندوانه در میوه‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد و مصرف خوراکی‌هایی همچون خیار و کاهو نیز ذره‌ای کم نمی‌شود.
 
رضایی اضافه کرد:‌ آبگوشت با گوشت بره، آش‌های ساده، مرغ‌های درشت، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته (مانند جوز قند)، مصرف آن برای فصل پاییز توصیه شده اســت، البته سفارش شده که افراد با رعایت تعادل و بر حسب مزاج فردی و شرایط جسمی، سنی، گوارشی و اقلیمی از خوردنی‌های مناسب فصل پاییز بهره‌مند شوند.
 
دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران در دانشگاه شاهد، ادامه داد: در فصل پاییز باید از نوشیدن آب بسیار سرد پرهیز کرد و قوانین نوشیدن آب را به خوبی مورد توجه قرار داد مثلاً پرهیز از نوشیدن آب در میانه خواب و صبح ناشتا، از یک ساعت پیش تا یک ساعت پس از غذا و همراه با آن، در داخل و بلافاصله پس از حمام و استخر و سونا، با فاصله کوتاه از ورزش سنگین از جمله مواردی اســت که در نوشیدن آب هنگام پاییز باید مورد توجه قرار گرفت.
 
 

مرجع : خبرگزاری فارس

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

پوست و مو پزشکان ایران بسیاری از مشکلات پوستی از قبیل جوش و آکنه ناشی از کمبود ویتامین است ولی اغلب مردم فکر مرکز جامع سرطان مقالاتراهنمایی‌های تغذیه ای در …راهنمایی‌های تغذیه ای در بیماران سرطانی قبل، در طول و بعد از درمان جهان پزشکی پزشکان ایران متخصص گوش و حلق و بینی گفت یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌تواند خارش گوش را به حداقل انجمن زنان موفق و سخت کوش آی وی افی صفحه آیویاف چیست؟ و فرق آن با سایر روشهای کمک باروری از قبیل میکرو اینجکشن، زیفت و گیفت رنگ سال چیست؟ لباس رنگ مد در سال و …رنگسالورنگسالرنگ سال ۲۰۱۷ چیست؟ لباس رنگ مد در سال ۹۶رنگ سال ۲۰۱۷ اعلام شده است رنگ سال ۲۰۱۷ ۱۳۹۶ فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران کهیر چیست الرژی یاحساسیتآسم …کهیرچیستکهیر تورم قرمز رنگ پوست است که توأم با خارش است هر ضایعه کهیر بعد از چند دقیقه تا چند دوره پاکسازی بدن از استروئیدها پایگاه …هنگامی که بحث بهبود عملکرد ورزشی مطرح میشود بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف یادگیری بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی …اینکه پروتئین مصرفی روزانه خود را چگونه در طول روز مصرف می کنید به اندازه رسیدن به



لینک منبع :از ابتدای مهر هندوانه نخورید

تدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید www.farsnews.com/printable.php?nn=13950704000096‎Cached25 سپتامبر 2016 ... متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد تدابیر تندرستی در فصل پاییز / از ابتدای مهر هندوانه نخورید متخصص طب سنتی تدابیر ... تدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147478380010070‎Cachedتدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید - خبرگزاری فارس. از ابتدای مهر هندوانه نخورید - فرهنگ نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/25700928 26 سپتامبر 2016 ... از ابتدای مهر هندوانه نخورید. یک متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف ... تدابیر تندرستی در فصل پاییز از ابتدای مهر هندوانه نخورید | خبر از ما www.khabarazma.com/.../تدابیر-تندرستی-در-فصل-پاییز-از-ابتدای-مهر-هندوانه-نخورید متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی‌هایی همچون هندوانه، خیار و کاهو خودداری شود. تدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید - قطره www.ghatreh.com/.../تدابیر-تندرستی-فصل-پاییز-ابتدای-مهر-هندوانه-نخورید 25 سپتامبر 2016 ... متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی هایی همچون هند. از ابتدای مهر هندوانه نخورید ! - اخبار روز ایران روشن تاب www.roshantab.com/از-ابتدای-مهر-هندوانه-نخورید/ یک متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی‌هایی همچون هندوانه، خیار و کاهو خودداری شود. از ابتدای مهر هندوانه نخورید | تهران پرس vista.ir/news/30752013/از-ابتدای-مهر-هندوانه-نخورید‎Cached26 سپتامبر 2016 ... یک متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی‌هایی همچون هندوانه، خیار و ... تدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید sepidnews.ir/4686‎Cachedکانال تلگرام · لینک قبلی · لینک بعدی. تدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید - لیست ... newslist.ir/news/.../t/تدابیر-تندرستی-در-فصل-پاییز-از-ابتدای‎Cachedسلامت نیوز متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی هایی همچون هندوانه خیار و کاهو خودد. تدابیر تندرستی در فصل پاییز/ از ابتدای مهر هندوانه نخورید - خوب خوان khubkhan.ir/.../تدابیر-تندرستی-در-فصل-پاییز-از-ابتدای-مهر-هندوانه-نخورید 25 سپتامبر 2016 ... متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی‌هایی همچون هندوانه، خیار و کاهو ...