مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟

[ad_1]

یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای افراد میانسال و پیر در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

 به گزارش مشرق، یکی از بیماری‌های شایع در کهنسالان، آلزایمراست.دکتر علی‌اکبر طاهر اقدم، اظهار کرد: آلزایمر بیماری است که در آن سلول‌های مغزی کارکرد خود را به مرور از دست می‌دهند و فرد در حافظه‌ نزدیک خود دچار مشکلات زیادی می‌شود.

وی اظهار کرد: بیماری آلزایمر به مرور زمان بدتر شده و میزان تحلیل مغز بیشتر می‌شود، اما سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است.

این بیماری می‌تواند بر روی صحبت کردن، فکر کردن و انجام فعالیت‌های روزانه تاثیر گذارد.

وی با بیان اینکه بروز این بیماری در سنین بالای ۶۰ سال بیشتر بوده و البته ممکن است در برخی افراد در سنین جوانی نیز این بیماری بروز پیدا کند، اظهار کرد: هم عوامل محیطی و هم عوامل ژنتیکی می‌توانند زمینه‌ساز آلزایمر باشند.

طاهری اقدم گفت: سلول‌های مغزی عملکردهای تعریف شده‌ای دارند، ناحیه هیپوکامپ مرکز حافظه‌ مغزی است و بیماری آلزایمر تاثیر زیادی بر روی این قسمت مغزی می‌گذارد.

خطر ابتلا به آلزایمر با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد ولی نمی‌توان ادعا کرد که تمام افراد مسن به آلزایمر مبتلا ‌می‌شوند.

داشتن یک خویشاوند مبتلا به آلزایمر می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد، اما بسیاری از افراد مبتلا هیچ گونه سابقه خانوادگی ندارند.

این متخصص مغز و اعصاب بر لزوم مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان تاکید کرد و گفت: میوه‌هایی که رنگدانه قرمز دارند مانند انار، زغال اخته، توت قرمز و گوجه فرنگی و غیره سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

منبع: روزنامه آرمان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ...احتمال ابتلا به آلزايمر بعد از 70 سالگي به ميزان چشمگيري افزايش مييابد به نحوي كه حدود 50 درصد از افراد بالاي 85 سال به اين بيماري مبتلا ميشوند. ○ چه كساني به ...بیماری آلزایمر درمان آلزایمر, تقویت قلب,بیماری فراموشی,از دست دادن حافظه,بیماری ... آنها به پژوهش و مطالعه وابسته نیست به بیماری های دمانس و آلزایمر مبتلا می شوند.چه کسی به بیماری آلزایمر مبتلا می شود؟ کلید این بیماری در دست ژن است. اما بررسی دوقلوهای همسان نشان می دهد که ژنها تعیین کننده ی سرنوشت نیستند. آیا شما در آینده ...8 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی ج.6 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ...19 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب با هشدار نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر، گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ...6 جولای 2016 ... آلزایمر چه کسانی بِه ام اس مبتلا می شوند؟ یک متخصص مغز وَ اعصاب نسبت بِه افزایش آمار مبتلایان بِه آلزایمر هشدار داد وَ گفت: طیف گسترده افراد جوان ...در سال ۲۰۰۶ میلادی ۲۶٫۶ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند و پیشبینی میشود که در سال ۲۰۵۰ میلادی از هر ۸۵ نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد.روی این قسمت مغزی میگذارد. خطر ابتلا به آلزایمر با بالا رفتن سن.


کلماتی برای این موضوع

کامل ترین مرجع در مورد بیماری آلزایمر و راه پیشگیری …پزشکی و سلامتآلزایمر و راههای درمان آن آلزایمر، درمان آلزایمرآلزایمر درجوانیآلزایمرگل سرخ واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی کشور و جهان محسوب می‌شود که اگر به بیماری آلزایمر مرجع کامل اطلاعات سایت پزشکان …بیماری آلزایمر آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها میگنا چه کسانی بعد از سکته زنده می مانند؟مغز ارگانی بسیار حساس به کاهش جریان خون و اکسیژن است، قطع کامل جریان خون در یک منطقه چه کسانی عفونت خون می گیرند؟بیشتر بخوانید تا سالم بمانید آب آوردن مغز در سالمندان افراد مبتلا به نارسایی کبد امگا چیست و چه خواصی دارد؟ امگا دقیقاً چیست؟ امگا یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها کلینیک مجازی کلینیک من معرفی برترین پزشکانشاید تا به حال به دنبال پزشکی مطمئن و منصف که دارای تخصص و مهارت لازم باشد بوده اید و زوال عقل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزوالعقلدمانس به انگلیسی ، یا خِرَدسودگی، عربیزوال عقل، در پزشکی و روان‌پزشکی امگا چیست و چه خواصی دارد؟ پایگاه تخصصی … پاسخ در تاریخ مرداد ۲۳ام ۱۳۹۴ ۱۶۵۷ سلام مستقیما که به مو نمیزنن بهتر است بدانید که چه کسی سرطان معده می گیرد؟، سرطان معده، تشخیص …سرطان معده و پوکی استخوان از عوارض مصرف زیاد نمک سالانه هزار نفر به سرطان لوزالمعده



لینک منبع :چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟

چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../چه-کسانی-به-آلزایمر-مبتلا-می-شوند‎Cached6 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ... چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟ - فردا www.fardanews.com/fa/.../چه-کسانی-به-آلزایمر-مبتلا-می‌شوند‎Cached7 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ... بیماری آلزایمر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بیماری_آلزایمر‎Cached Similarدر سال ۲۰۰۶ میلادی ۲۶٫۶ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا بودند و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۵۰ میلادی از هر ۸۵ نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد. ‎۱ تاریخچه - ‎۲ پروتئین‌های آمیلوئیدی - ‎۳ درمان بیماری آلزایمر - ‎۶ آلزایمر و گروه‌های خونیچه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟ - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/460494/چه-کسانی-به-آلزایمر-مبتلا-می‌شوند 23 دسامبر 2014 ... رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: آلزایمر بیماری تخریبی ماده خاکستری مغز است که سن شروع آن ۶۰ سالگی به بالا است و به صورت اختلال در حافظه ... چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/601131/چه-کسانی-به-آلزایمر-مبتلا-می-شوند 10 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ... چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟ - آفتاب | دمادم https://damadam.ir/news/چه-کسانی-به-آلزایمر-مبتلا-می‌شوند/2945823 یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای افراد ... سلامت - Hamshahri Newspaper www.hamshahrionline.ir/hamnews/1385/850204/Irshahr/irelmi.htm‎Cachedولی آیا هر کسی که دچار فراموشی می شود، مبتلا به آلزایمر است؟ .... بیماری آلزایمر با تأثیر گذاشتن بر حافظه نزدیک آغاز می شود. در ابتدا فرد مبتلا به آلزایمر حتی جزئیات کوچک مربوط به گذشته های دور خود را به یاد دارد، اما نمی تواند وقایع یا مکالمات اخیر ... آلزایمر - اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران his.ut.ac.ir/main.aspx?page=healtandill&hID=406‎Cached Similarاحتمال ابتلا به آلزایمر بعد از 70 سالگی به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد به نحوی که حدود 50 درصد از افراد بالای 85 سال به این بیماری مبتلا می‌شوند. ○ چه کسانی به ... چه کسانی به آلزایمر مبتلا می‌شوند؟ - روز پلاس roozplus.com/fa/news/1005/چه-کسانی-به-آلزایمر-مبتلا-می‌شوند 7 جولای 2016 ... یک متخصص مغز و اعصاب نسبت به افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر هشدار داد و گفت: طیف گسترده افراد جوان در هرم سنی جمعیت کشور، از آمار بالای ... چه کسانی بیشتر در خطر آلزایمر هستند؟ - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../چه-کسانی-بیشتر-در-خطر-آلزایمر-هستند-‎Cached2 ژانویه 2017 ... چه کسانی بیشتر در خطر آلزایمر هستند؟ ... انجام این فعالیت‌ها حتی به مبتلایان به آلزایمر هم توصیه می‌شود چراکه می‌تواند روند پیشرفت بیماری را ...