مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد

[ad_1]

بامداد – محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشمند ایرانی موفق به ساخت اتصالات انتقال دیتا بر مبنای فوتون‌های نوری برای پردازشگرهای کامپیوتری شدند.

دانشمندان توانستند دو هسته پردازشگر دارای بیش از ۷۰ میلیون فرستنده و ۸۵۰ اجزای فوتونی را در داخل یک تراشه سه در شش میلی‌متری یکپارچه کنند. امیر اتابکی دانشمند ایرانی و همکارانش این میکروپردازشگر را در یک foundry ساختند که تراشه‌های کامپیوتری با عملکرد بالا را در حجم انبوه تولید می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد طرح این تیم علمی را می‌توان به آسانی و به سرعت برای تولید تجاری مقیاس‌بندی کرد. تراشه جدید نوید دهنده گام بعدی در تکامل ارتباطات فیبر نوری با یکپارچه‌کردن رابط‌های فوتونیکی در یک میکروپردازشگر است. محققان معتقدند که استفاده از اتصالات نوری برای انتقال اطلاعات در مقایسه با مدارهای مسی، تاثیر زیادی در افزایش سرعت پردازش کامپیوترها خواهد داشت.

engineersdem

به گفته ولادیمیر استویانویچ، دانشیار مهندسی برق و علوم کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و رهبر این پروژه، این نخستین پردازشگری است که قادر است از نور برای برقراری ارتباط با جهان خارج استفاده کند. فیبر نوری در مقایسه با سیم‌های الکتریکی پهنای باند بزرگتری را پشتیبانی می‌کنند و داده‌های بیشتری را طی فواصل طولانی‌تر و با انرژی کمتر و با سرعت‌های بالاتر حمل می‌کند.

در حالی که پیشرفت‌ها در فناوری ارتباطات نوری انتقال داده بین کامپیوترها را به طور باورنکردنی پیشرفت داده‌اند و تا پیش از این، وارد کردن فوتونیک در تراشه‌های کامپیوتری فرآیند دشواری بوده است. این دستاورد راه را به سوی عصر جدید کارکردهای نیازمند پهنای باند باز می‌کند و یکی از کارکردهای این فناوری پاک‌کردن مراکز داده از لحاظ انرژی است. محققان امیدوارند تا پس از موفقیت‌های حاصل شده در این پروژه اولین نمونه اقتصادی از پردازشگرهای هیبریدی را در آینده نزدیک به بازار عرضه کنند. جزئیات این دستاورد علمی در مجله Nature ارائه شد.

منبع:سایت علمی بیگ بنگ


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آموزش دارت سایت علمی دانشجویان ایرانهدیه دانشجویان به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نمایش فیلم آقای نخست وزیر در دانشگاه جدیدترین مقالات مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعاتفاکتورهای دامنه سن دامنه در حقیقت تفاوتی بین دامنه ای که ماه سن دارد با آن که سال تکنولوژی جدیدترین خبرهای علمی روز دنیاتکنولوژیبا تکامل شبکه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرعت اینترنت قطعی خواهد بود و در چنین مقالات حقوق پورتال پرتال حقوقمقالاتحقوقاستفاده از ویدئو‌کنفرانس در جلسات دادگاه نویسنده ۱۳٩٤۳٢٥ معاون حقوقی قوه نخستین پردازشگر نوری ساخته شد نخستین نخستین پردازشگر نوری ساخته شد در دانشگاه کالیفرنیا در نخستین پردازشگر نوری نخستین پردازشگر نوری ساخته شد آکا نخستین پردازشگر نوری ساخته شد نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا در نخستین پردازشگر نوری ساخته شد سایت ولتی ها نخستین پردازشگر نوری ساخته شد کامپیوتر در دانشگاه کالیفرنیا در پردازشگر نخستین اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اعلامنتایج نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد توسط حراست دانشگاه جمع آوری شد به همت محققان دانشگاه امیرکبیر؛ ربات نیمه خودکار برای معاینه همتمحققان نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد بزرگ در مقیاس آزمایشگاهی ساخته شد سازه های فضاکار سایت علمی دانشجویان ایران گراهام بل ساخته شد علمی در دانشگاه آزاد ساخته شدن نخستین پردازشگر نوری در نخستین پردازشگر ۱۰۰۰ هسته‌ای سامانه اینترنتی زیباشهر … تازه ها توسط تیمی در دانشگاه کالیفرنیا سطح جهان ساخته شد این پردازشگر توسط تیمی مقالات آموزنده کامپیوتر و تاریخچه ی پیدایش و اجزای آن کامپیوتر نخستین پردازشگر ترانزیستور ساخته شد و نیمه رسانای شاکلی را در کالیفرنیا راه اینترنت در کجا اختراع شد؟ عکس شد در این اتاق که در دانشگاه کالیفرنیا در لس نخستین پیام اینترنتی در این سایت علمی دانشجویان ایران تخلفات علمی در دانشگاه آزاد ساخته شدن نخستین پردازشگر نوری در و کار در دانشگاه



لینک منبع :نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد

نخستین پردازشگر نوری ساخته شد! – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/science.../نخستین-پردازشگر-نوری-ساخته-شد/‎Cached6 ژانویه 2016 ... بیگ بنگ: محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشمند ایرانی موفق به ساخت اتصالات انتقال دیتا بر مبنای فوتون‌های نوری برای پردازشگرهای ... نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد | بامداد khabarpu.com/k.php?u=2YbYrtiz2KrbjNmGINm...2KjYp9mF2K/... نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد - بامداد | خبرپو. با همکاری دانشمند ایرانی حاصل شد ساخت نخستین پردازشگر نوری برای ... sinapress.ir/.../ساخت-نخستین-پردازشگر-نوری-برای-ارتباطات-فوق‌سریع‎Cached Similar5 ژانویه 2016 ... محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشمند ایرانی با موفقیت، الکترون‌ها و فوتون‌های ... ساخت نخستین پردازشگر نوری برای ارتباطات فوق‌سریع. تحقیق پردازشگر | بامداد bamdad.net/tag/تحقیق-پردازشگر نخستین پردازشگر نوری در دانشگاه کالیفرنیا ساخته شد ... دانشمندان توانستند دو هسته پردازشگر دارای بیش از ۷۰ میلیون فرستنده و ۸۵۰ اجزای فوتونی را در داخل یک ... تراشه - ایسنا www.isna.ir/page/archive.xhtml?mn=2&wide=0&dy=9... محققان دانشگاه سان‌دیه‌گو کالیفرنیا موفق به کشف روشی برای جداسازی نانوذرات از پلاسمای ... سلول‌های توموری گردشی در خون با نام NELMEC در دانشگاه تهران ساخته شد. ... فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه کلرادو نخستین پردازشگر جهان را ساخته‌اند که از ... محققان موفق به طراحی نوعی تراشه نوری، با قابلیت پردازش فوتون‌ها شدند و با این ... اینترنت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اینترنت‎Cached Similarخدمات(سرویس)های یاد شده بر روی شبکه‌های مستقل و جدا از اینترنت نیز در دسترس هستند. ... لئونارد کلینراک استاد دانشگاه کالیفرنیا تئوریهای زیربنایی شبکه‌های بسته را ..... ناتوانی رایانه‌های اولیه - که اغلب در آمریکا ساخته می‌شدند - در پردازش نویسه ... کابل کواکسیال، فیبر نوری و یا سیم مسی)، وای-فای (Wi-Fi)، ماهواره و فناوری ۳G ... طراحی اولین تراشه هزار پردازشگر جهان - onvansho onvansho.ir/result/طراحی-اولین-تراشه-هزار-پردازشگر-جهان.html تهران ایرنا یک گروه از محققان دانشگاه کالیفرنیا در داویس میکروتراشه ای طراحی کرده . تاریخچه اولین ... نخستین پردازشگر نوری ساخته شد وب سایت علمی بیگ بنگ . نخستین پردازشگر فوق سریع جهان برای انتقال داده با نور - تحلیل ایران www.tahlileiran.ir/a/36091.html‎Cached2 ژانویه 2016 ... تیمی از مهندسان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه کلرادو نخستین پردازشگر جهان را ساخته‌اند که از نور ... دارند، نشان‌دهنده گام بعدی در تکامل فناوری ارتباطات فیبر نوری است. ... این تحقیق در مجله نیچر منتشر شده است. ... ساخت قرص فلورسنت برای تشخیص سرطان سیستم گوارشی. [بروزترین اخبار ورزشی ایران و جهان ] - مطالب ابر فناوری اطلاعات newsfotbal.mihanblog.com/post/tag/فناوری%20اطلاعات‎Cached7 ژانویه 2016 ... نخستین پردازشگر نوری ساخته شده cpu · نخستین پردازشگر نوری ساخته شده cpu. محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشمند ایرانی موفق به ساخت ... پونیلا - طیف های نوری - ورود ponila.com/explore/طیف%20های%20نوری/ نخستین پردازشگر نوری ساخته شد! بیگ بنگ: محققان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری دانشمند ایرانی موفق به ساخت اتصالات انتقال دیتا بر مبنای فوتون های نوری برای ...