مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها

دهانشویه‌ها را براساس نوع کاربردشان می‌توان به دو گروه تقسیم‌ کرد:

ـ گروه اول دهانشویه‌هایی که اثر ضدمیکروبی قوی دارند، مانند کلروهگزیدین که برای درمان بیماری‌های لثه و پس از جراحی دهان تجویز می‌شوند.

ـ گروه دوم دهانشویه‌هایی که با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها استفاده می‌شوند. این نوع از دهانشویه‌ها حاوی فلوراید است و توانایی توقف و ترمیم پوسیدگی را در مراحل اولیه دارد، همچنین می‌توانند از پوسیدگی بقیه دندان‌ها جلوگیری کنند.

برای استفاده از دهانشویه‌ها برای رفع بوی بد دهان، ابتدا باید منشا آن را پیدا کرد که می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

ـ مشکلات گوارشی که در این مورد حتما باید با پزشک مشاوره کرد.

ـ مشکلات لثه‌ها شامل جرم‌های زیاد، التهاب و عفونت لثه‌ها. در این مورد نیز مشاوره و معاینه سریع لثه‌ها توسط متخصصان بیماری‌های لثه توصیه می‌شود.

ـ ناشی از پوسیدگی دندان که پس از ترمیم‌های مناسب این مشکل برطرف می‌شود.

اما در مورد روزه‌داران که با این مشکل مواجه می‌شوند به این علت است که به مدت طولانی دهان بدون خوراکی و شست و شوهای منظم بزاق است و فعالیت‌های باکتری‌های موجود در دهان باعث بوی بد می‌شود.

دهانشویه‌های ضدباکتریایی با پایین آوردن میزان باکتری‌ها در دهان به دیرتر بد بو شدن دهان کمک شایانی می‌کنند وتوصیه می‌شود در این ایام بعد از صرف سحری استفاده شوند.

دکتر کیوان ساعتی

متخصص دندانپزشکی ترمیمی



لینک منبع :باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها

باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../باید‌ها-و-نباید‌های-دهانشویه‌ها‎Cached10 جولای 2016 ... دهانشویه در کنار مسواک و نخ دندان، جزءسوم بهداشت دهان است که دندانپزشکان روی استفاده از آن از دوره کودکی تاکید دارند. دهانشویه‌های مختلف هر یک ... باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها - آموزش - زندگی سالم - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/187627/باید‌ها-و-نباید‌های-دهانشویه‌ها 10 جولای 2016 ... باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها. سلامت نیوز-*دکتر کیوان ساعتی: دهانشویه در کنار مسواک و نخ دندان، جزءسوم بهداشت دهان است که دندانپزشکان روی استفاده ... باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها - صدای ایران | دمادم https://damadam.ir/news/باید‌ها-و-نباید‌های-دهانشویه‌ها/2985877 باید ها و نباید های دهانشویه ها. دهانشویه در کنار مسواک و نخ دندان، جزءسوم بهداشت دهان است که دندانپزشکان روی استفاده از آن از دوره کودکی تاکید دارند. به گزارش صدای ... باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی qudsonline.ir/news/400352/باید-ها-و-نباید-های-دهانشویه-ها 10 جولای 2016 ... به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، دهانشویه‌های مختلف هر یک کارکرد خاص خود را دارند. به همین دلیل مهم است انواع دهانشویه‌ها را بشناسیم و با ... باید ها و نبایدهای استفاده از دهانشویه - دکتر همه مرجع بهداشت درمان drhame.com/fa/Details/.../باید-ها-و-نبایدهای-استفاده-از-دهانشویه‎Cached16 مارس 2016 ... باید ها و نبایدهای استفاده از دهانشویه. گر بدنبال راه حل سلامت برای دندانها و لثه هایتان هستید، بهتر است از دهانشویه استفاده کنید. راههای متعددی برای ... دهان شویه ها و تاثیر آنها بر سلامت دهان و دندان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=30217‎Cached Similarاگر از بوی دهان رنج می برید اینگونه دهانشویه ها مناسب شما نیست. شما باید علت اصلی بوی بد دهان را به کمک دندانپزشک کشف کنید و در پی رفع مشکل باشید. داتیس - بایدها و نبایدهای دهانشویه بایگانی - داتیس www.datees.ir/tag/بایدها-و-نبایدهای-دهانشویه/ 29 مارس 2017 ... دهانشویه یا آب نمک ؟ آب نمک، PH دهان را تغییر می دهد و مانع تکثیر بسیاری از میکروارگانیسم ها می شود، اما فرم های مختلف آنها را کاملا از بین . باید‌ها و نباید‌های دهانشویه‌ها - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/7240889/باید-ها-و-نباید-های-دهانشویه-ها‎Cached10 جولای 2016 ... دهانشویه در کنار مسواک و نخ دندان، جزءسوم بهداشت دهان است که دندانپزشکان روی استفاده از آن از دوره کودکی تاکید دارند. دهانشویه‌های مختلف هر یک ... دهانشویه یا آب نمک؟ - نوآوران شریف noavaran-sharif.ir/1395/10/15/دهانشویه-آب-نمک؟/‎Cached4 ژانویه 2017 ... در کل باید گفت آب نمک حالت ضدعفونی کنندگی دارد که در جای خودش مفید است. دهانشویه نیز برای مشکلات خاصی توسط دندانپزشک توصیه می شود که ... وسایل مورد نیاز برای بهداشت دهان و دندان در ارتودنسی ثابت - وب سایت ... drsabzevari.com/وسایل-مورد-نیاز-برای-بهداشت-دهان-و-دندا/‎Cached23 فوریه 2017 ... دهانشویه حداقل باید ۱ دقیقه در دهان نگه داشته شده و سپس بیرون ریخته شود. پس از مصرف آن به مدت حداقل یک ساعت ، نباید چیزی خورد یا نوشید و نیز ...