مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سکوت بچه ها را جدی بگیرید

به گزارش جام جم سرا به نقل از مهر، این اختلال در واقع نوعی ترس یا فوبیای حرف زدن است که در آن کودک موقع حرف زدن به یک نقطه خیره شده و عضلاتش سفت می شود. این حالت با خجالتی بودن کاملا متفاوت است.

این بچه ها در خانه به راحتی حرف می زنند ولی در شرایط دیگر کاملا ساکت می شوند.

محققان می گویند این وضعیت معمولا از سنین قبل از ۵ سالگی شروع می شود ولی می تواند تا سنین مدرسه رفتن تشخیص داده نشود.

شیوع این نوع سکوت در بچه های دوزبانه سه برابر بیش از معمول است که می تواند به علت بیشتر بودن میزان استرس در زندگی آنها باشد.

این وضعیت می تواند موجب اختلالات جدی در ارتباطات کودک شده و در یادگیری او مشکلاتی ایجاد کند. سکوت اضطرابی می تواند همراه با دیگر اختلالات مربوط به اضطراب و یا همراه با اوتیسم بروز کند.

درمان این نوع از سکوت با تغییر در محیط زندگی کودک است. آنها را در مراحل جداگانه در معرض محیط های جدید قرار داده و در هر مرحله میزان شلوغی و استرس محیط را بیشتر می کنند.

در همان حال کودک را از علائم اضطراب و راه های مواجه شدن با آن آموزش می دهند. کلید موفقیت در مواجهه با این افراد وجود یک مربی مورد اعتماد کودک است که با این بیماری آشنایی کامل داشته باشد.



لینک منبع :سکوت بچه ها را جدی بگیرید

Images for سکوت بچه ها را جدی بگیرید سکوت بچه ها را جدی بگیرید/ اختلال در یادگیری کودک - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../سکوت-بچه-ها-را-جدی-بگیرید-اختلال-در-یادگیری-کودک‎Cached Similar27 ا کتبر 2015 ... محققان می گویند حرف نزدن بعضی بچه ها می تواند به علت وضعیتی موسوم بهselective mutism باشد. سکوت بچه ها را جدی بگیرید - تبیان article.tebyan.net/365557/سکوت-بچه-ها-را-جدی-بگیرید‎Cached18 جولای 2017 ... سکوت اضطرابی می تواند همراه با دیگر اختلالات مربوط به اضطراب و یا همراه با اوتیسم بروز کند. سکوت بچه ها را جدی بگیرید - آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../silence4-guys-seriously.html‎Cached2 نوامبر 2015 ... درمان سکوت بچه ها,سکوت در بچه های دوزبانه,حرف نزدن بچه ها,خجالتی بودن بچه ها,سکوت در بچه ها,سکوت اضطرابی. سکوت بچه ها را جدی بگیرید news0.ir/.../سکوت%20بچه%20ها%20را%20جدی%20بگیرید%20.html‎Cached... واکنشی به روایت اخیر موسوی خوئینی ها از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی · راه اندازی موزه پاسارگاد تا دو سال آینده · سکوت بچه ها را جدی بگیرید · مردی که در محیط ... سکوت بچه ها را جدی بگیرید - منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران tnews.ir/news/e86b90106506.html‎Cached18 جولای 2017 ... به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، محققان می گویند حرف نزدن بعضی بچه ها می تواند به علت وضعیتی موسوم بهselective mutism باشد. سکوت بچه‌ها را جدی بگیرید - هشتگ 8tag.ir/news/8271061835043893371-8037123092610743027‎Cached7 مارس 2017 ... سکوت بچه‌ها را جدی بگیرید محققان می‌گویند حرف نزدن بعضی بچه‌ها می‌تواند به علت وضعیتی موسوم به selective mutism باشد. سکوت بچه ها را جدی بگیرید - اقتصاد آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/41924096 17 جولای 2017 ... هشدارهای اجتماعی قتل آتنا. مغان پس از سپری شدن سه هفته همراه با اضطراب و نگرانی، به سوگ آتنا اصلانی، دختربچه هفت ساله شهرشان نشستند و عامل ... سکوت بچه ها را جدی بگیرید | دری نیوز www.darinews.com/سکوت-بچه-ها-را-جدی-بگیرید/ 28 ا کتبر 2015 ... تاریخ انتشار: ۰۶:۳۱ ۱۳۹۴/۸/۶ کد خبر: ۱۰۴۹۲۰ منبع: نسخه چاپی محققان می گویند حرف نزدن بعضی بچه ها می تواند به علت وضعیتی موسوم بهselective ... سکوت بچه ها را جدی بگیرید af.shafaqna.com/FA/035138 سکوت بچه ها را جدی بگیرید. ... سرمربی جدید تیم ملی فوتبال یکشنبه معرفی می‌شود. - پیام آفتاب. پاکستان براى محصلین افغان سه هزار سکالرشیپ جدید اعلام کرد.