مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشگیری از سرطان با رژیم غذایی متنوع

دکتر محمد کاظم‌‎زاده تاکید کرد: همه افراد باید در برنامه روزانه خود از تمام گروه‎های غذایی شامل میوه‎‌ها، سبزی‎‌ها، غلات، گوشت و محصولات لبنی استفاده کنند. مواد مغذی مورد نیاز بدن فقط از یک یا دو منبع غذایی تامین نمی‌‎شود و سلامتی همه افراد در هر سنی مشروط به استفاده از همه گروه‌های غذایی است.

وی چاقی را عامل اصلی به وجود آورنده بسیاری از بیماری‌ها بیان کرد و افزود: وزن خود را همواره در حد متعادل نگه دارید تا گرفتار بیماری‌های قلبی، عروقی، فشار خون، دیابت و بعضی از سرطان‌ها نشوید.

کاظم‌‎زاده یادآور شد: مصرف چربی زیاد، غذاهای حاوی چربی اشباع، کلسترول و رژیمی که چربی آن بالاست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‎‌های پستان، پروستات، کولون و رکتوم را افزایش دهد.

وی با اشاره به افزایش غذا‌های نشاسته‎ای و فیبری در رژیم غذایی گفت: به آسانی می‌‎‌توان مقدار نشاسته و فیبر رژیم را با خوردن میوه‎، سبزی، سیب‎ زمینی، دانه، نان‎ و غلات کامل افزایش داد؛ چرا که یک رژیم پرفیبر احتمال ابتلا به سرطان کولون و رکتوم را کاهش می‌دهد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه افزود: الگوهای غذایی حاوی شیرینی و غذاهای شیرین معمولا پرچرب، پرکالری و خالی از مواد مغذی و معدنی است که چنین رژیمی زمینه‌‎ساز بروز بعضی از سرطان‌‎‌ها است.

وی با اشاره به چند برابر بودن میزان ابتلا به سرطان در الکلی‌‎هایی که سیگار می‌‎کشند، گفت: مصرف الکل می‌‎تواند منجر به ایجاد سرطان دهان، حلق، مری و کبد شود.

کاظم‌زاده با تاکید بر مصرف گوشت‌های کم‎چرب در برنامه غذایی روزانه، تصریح کرد: پیش از اینکه گوشت را بپزید همه چربی‌‏‌های قابل مشاهده آن را جدا کرده و دور بریزید و اگر چربی باقی ماند، پیش از خوردن آن را جدا کنید.

وی افزود: از گوشت سفید بویژه ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کنید البته بهتر است پیش از پخت، پوست و چربی آن جدا شود.

کاظم‌زاده بر استفاده از مواد لبنی کم‌ چرب به جای مواد پرچرب تاکید کرد و گفت: این گروه از مواد غذایی منابع خوبی از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی بویژه کلسیم هستند. همچنین مصرف غذاهای حاوی ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C احتمال ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌‎دهند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه با اشاره به جایگزین کردن میوه‌ها و سبزی‌ها به جای تنقلات سرخ شده، گفت: سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود از سبزی‌‎های برگی شکل سبز تیره، زرد، نارنجی و میوه‌‎‌ها به ویژه مرکبات استفاده کنید.

وی افزود: سبزی‌های خانواده کلم منابع خوبی از فیبر، ویتامین‎‌ها و مواد معدنی و در نتیجه کاهش دهنده احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها هستند.

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: به جای مواد غذایی که از آردهای تصفیه شده و غلات فرآیند شده درست شده‌اند مانند نان‌‎‌های سفید، از محصولات با آرد کامل و غلات کامل استفاده کرده و برای پخت غذا از روش‌هایی مانند تنوری کردن، بخارپز و آب‌پز استفاده کنید که نیازی به افزودن روغن نداشته باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه در پایان گفت: سعی کنید با توجه به برچسب غذا‌ها و میزان چربی، کالری و فیبر در آن‌ها برای هر روز خود یک برنامه غذایی تنظیم کنید. (ایسنا)

980



لینک منبع :پیشگیری از سرطان با رژیم غذایی متنوع

رژیم غذایی متنوع، موثر در پیشگیری از سرطان - ایسنا www.isna.ir/news/.../رژیم-غذایی-متنوع-موثر-در-پیشگیری-از-سرطان 7 فوریه 2015 ... رژیم غذایی متنوع، موثر در پیشگیری از سرطان ... وی با اشاره به افزایش غذا‌های نشاسته ای و فیبری در رژیم غذایی گفت: به آسانی می‌ ‌توان مقدار ... رژیم غذایی متنوع، موثر در پیشگیری از سرطان - مستر دیزی www.mrdizi.com/.../رژیم-غذایی-متنوع،-موثر-در-پیشگیری-از-سرطان-‎Cached9 جولای 2016 ... رژیم غذایی متنوع، موثر در پیشگیری از سرطان ... وی با اشاره به اینکه مواد مغذی مورد نیاز بدن فقط از یک یا دو منبع تامین نمی‌ شود، اظهار کرد: سلامتی ... پیشگیری از سرطان با تغذیه مناسب - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../پیشگیری-از-سرطان-با-تغذیه-مناسب‎Cached Similar13 ژانویه 2015 ... عوامل تغذیه‌ای که سبب پیشگیری از سرطان می‌شوند عبارتند از: ... برای پیشگیری از سرطان و سایر بیماری‌های مزمن روزانه حداقل پنج واحد از میوه‌ها و سبزی‌های متنوع مصرف کنید. ... مصرف غذاهای چرب بویژه با منشا حیوانی را محدود کنید. پیشگیری از سرطان با رژیم غذایی متنوع www.tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=75662‎Cached12 مارس 2015 ... پیشگیری از سرطان با رژیم غذایی متنوع. همه افراد باید در برنامه روزانه خود از تمام گروه های غذایی شامل میوه ها، سبزی ها، غلات، گوشت و محصولات لبنی ... پیشگیری از سرطان با تغذیه - تبیان article.tebyan.net/340786/پیشگیری-از-سرطان-با-تغذیه‎Cached8 نوامبر 2016 ... «جایگاه تغذیه در پیشگیری از سرطان»، «سوالات شایع در مورد تغذیه و .... «غذاهای سلام و متنوع مصرف کنید، بر روی غذاهای گیاهی تأکید بیشتری می ... چگونه با تغذیه مناسب به جنگ سرطان برویم؟ - پارسی طب fa.parsiteb.com/چگونه-با-تغذیه-مناسب-به-جنگ-سرطان-برویم/‎Cached Similarاین رژیم غذایی ابزار مهمی برای مبارزه با سرطان است. ... شواهد کافی موجود نمی‌باشد تا بتوان گفت که ممکن است خوردن انگور در پیشگیری یا درمان سرطان مفید است. ... تغییر شکل، تکثیر، و حمله سلول‌های سرطانی را در گروه متنوعی از سرطان‌ها مهار کند. پیشگیری از ابتلا به سرطان با کاهش کالری مصرفی - onvansho onvansho.ir/.../پیشگیری-از-ابتلا-به-سرطان-با-کاهش-کالری-مصرفی.html بر کاهش خطر ابتلا به سرطان می کالری موجود سرطان پیشگیری از عود سرطان با . پیشگیری از سرطان ... پیشگیری از سرطان با رژیم غذایی متنوع. را در پیشگیری از ... تغذیه و پیشگیری از سرطان - وب دا خوزستان | پایگاه خبری و اطلاع ... webda.ajums.ac.ir/view/10506/تغذیه-و-پیشگیری-از-سرطان‎Cached21 ژانویه 2017 ... تغذیه با کالری بالا زمینه سرطان را فراهم می آورد: تغذیه و پیشگیری از سرطان ... روزانه 5 بار یا بی شتر سبزیجات و میو ههای متنوع مصرف کنید. نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان - سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت www.piho.ir/fa/news/142/نقش-تغذیه-در-پیشگیری-از-سرطان‎Cached28 ژانویه 2017 ... رژیم های سرشار از چربی در ارتباط با افزایش خطر سرطان کولون، رکتوم، پروستات و اندومتر(رحم) می ... غذاهای متنوع بویژه از منابع گیاهی مصرف کنید طب سنتی : رژیم غذایی کامل برای پیشگیری از سرطان - آپارات ► 16:05www.aparat.com/v/K3T2f/طب_سنتی_%3A_رژیم_غذایی_کامل_برای_پیشگیری_از_سرطان Jun 16, 2017 - 16 min انجمن علمی طب سنتی ایران در این ویدئو دکتر غزاله حیدری راد متخصص طب سنتی یک رژیم غذایی متنوع و عالی را برای پیشگیری از سرطان و همین طور ...