مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

زندگی با چشمان بسته

چند سال پیش بود که ما زیر همین گنبد کبود زندگی می‌کردیم. زن‌های خانه‌دار برنامه‌های خانواده و آشپزی تماشا می‌کردند و در نهایت هم در چند شبکه آن‌طرف آبی اجرای زنده موسیقی یا نماآهنگ‌های ضعیف و دست چندم را دنبال می‌کردند. همین روزها بود که پای یک شبکه به‌نام فارسی‌وان به میان آمد؛ شبکه‌ای که ذائقه خانم‌های خانه‌دار را عوض کرد.

ذائقه مردها را هم عوض کرد. کم‌کم خانم‌های کارمند هم معتاد به دیدن تکرار قسمت‌های مختلف آن شدند و شب‌ها برایشان دیدن این سریال‌ها مهم‌تر از رسیدگی به خانه شد.

جوان‌ها و نوجوان‌ها هر جا می‌رفتند، از پوشش و زیبایی و اتفاقات سریال‌های این شبکه صحبت می‌کردند؛ سریال‌هایی که با بی‌وفایی آغاز می‌شد و با خیانت به پایان می‌رسید.

خیانت به‌عنوان اتفاقی که در همه دنیا و در هر فرهنگ و زبانی اتفاقی ناپسند محسوب می‌شود، با این فیلم‌ها در خانه‌های ما آرام و بی‌سر و صدا جای خود را باز می‌کرد، آن هم آن‌قدر نرم که شاید خودمان هم حواسمان نبود چه اتفاق وحشتناکی در حال رخ دادن است.

حالا هم زمان گذشته، تب فارسی وان فروکش کرده اما بی‌وفایی در ذهن جامعه ما دیگر قبح گذشته را ندارد. پیام‌هایی که در فضاهای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های وایبری رد و بدل می‌شود، آن‌قدر رنگ شوم بی‌وفایی را در خود دارد که آدم گاهی به چشم‌های خودش شک می‌کند و دوباره نوشته را از نظر می‌گذراند.

چرا چشم‌هایمان را بسته بودیم تا آنها که به کودکان خود می‌آموزند خیانت زشت و نکوهیده است بخواهند آن را در چشم ما عادی جلوه دهند؟ چرا حواسمان نبود؟ چه شد که بی‌وفایی این‌قدر آرام و بی‌صدا مثل مار خزید و به ذهن جامعه ما آمد؟ آن‌قدر که حالا هیچ جا از تبعاتش در امان نباشیم و هر جا می‌رویم در قالب طنز، خبر یا هر چیز دیگری با آن روبه‌رو باشیم، آن‌قدر که گاهی بخواهیم چشمانمان را ببندیم و گوش‌هایمان را بگیریم.(زینب مرتضایی فر/گروه فرهنگ و هنر)



لینک منبع :زندگی با چشمان بسته

زندگی با چشمان بسته - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/زندگی_با_چشمان_بسته‎Cached Similarزندگی با چشمان بسته فیلمی به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی محمدرضا ... این فیلم همچنین با نام یک خاطره بگو حواسمو پرت کن نیز شناخته می‌شود. Images for زندگی با چشمان بسته نقد و بررسی فیلم زندگی با چشمان بسته - مووی مگ moviemag.ir/cinema/movie-reviews/.../1345-زندگی-با-چشمان-بسته‎Cachedزندگی با چشمان بسته » را رسول صدرعاملی کارگردانی کرده است. صدرعاملی کارگردانی است که با ساخت فیلمهایی درباره زندگی دختران جوان و مشکلات اجتماعی شان ... دانلود فیلم زندگی با چشمان بسته با کیفیت HD - آپ تی وی www.uptvs.com/download-hd-quality-live-video-with-closed-eyes-free.html‎Cachedخلاصه داستان فیلم زندگی با چشمان بسته: پرستو و علی فرزندان خانواده ای مذهبی هستند که علی به دلیل موقعیت های شغلی اش چند سالی است از خانواده جدا شده است. در این ... آپارات - زندگی با چشمان بسته www.aparat.com/result/زندگی_با_چشمان_بسته‎Cached Similarآپارات - زندگی با چشمان بسته. ... حامد بهداد و ترانه علیدوستی در فیلم زندگی با چشمان بسته · امیر ... شاید برای شما هم اتفاق بیفتد اپیزود زندگی با چشمان بسته. زندگی با چشمان بسته - فیلیمو www.filimo.com/m/q5KL6/زندگی_با_چشمان_بسته‎Cached Rating: 3.9 - 502 votes پرستو و علی فرزندان خانواده ای مذهبی هستند که علی به دلیل موقعیت شغلی اش چند سالی است از خانواده جدا شده است. در این میان، پرستو پس از گذشت مدتی از تح. فیلم زیبای زندگی با چشمان بسته،با بازی حامد بهداد و ترانه ... ► 89:37https://www.youtube.com/watch?v=uASb9OVqQQc Jun 9, 2017 - 90 min - Uploaded by Kenneth Sanford Zendegi ba cheshmane bastete Film irani فیلم زیبای زندگی با چشمان بسته،با بازی حامد بهداد و ترانه علیدوستی. زندگی با چشمان بسته - YouTube ► 15:00https://www.youtube.com/watch?v=a5jrEo0fs6Y Feb 9, 2017 - 15 min - Uploaded by 30na Mohammadi Up next. مسعود فراستی - نقد فیلم زندگی با چشمان بسته - برنامه هفت - Duration: 36:05. Spider man 3,395 views · 36:05 ... چرا «زندگی با چشمان بسته» سانسور شد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../چرا-زندگی-با-چشمان-بسته-سانسور-شد‎Cached Similar11 سپتامبر 2011 ... نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «زندگی با چشمان بسته» به کارگردانی رسول صدرعاملی در پردیس سینمایی فرهنگسرای «رازی» برگزار شد. سینمایی ایرانی با چشمان بسته - نماشا www.namasha.com/v/TFpnZL4B‎Cached22 مارس 2017 ... همین موجب تغییراتی در رابطه ی او با پدر و مادر مذهبی اش میشود.پرستو هم در این میان تصمیم میگیرد تا سبک زندگی اش را عوض کند.این تغییر سبک ...