مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کم‌خوابی مزمن در خردسالان

جام جم سرا:
دکتر «السی تاوراس» از بیمارستان عمومی کودکان ماساچوست و متخصص ارشد این مطالعه گفت: ما در این بررسی‌ها مطمئن شدیم که کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر چاقی دوران کودکی را تشدید می‌کند.
به نقل از ایسنا، در این بررسی تاثیرات کمبود خواب مزمن از زمان تولد تا سن هفت سالگی ارزیابی شد. همچنین پرسش‌هایی از مادرانِ کودکانِ تحت مطالعه در مورد مدت زمان خواب فرزندشان در شش ماهگی، سه سالگی و هفت سالگی و میزان خواب این کودکان در طول شب و روز مطرح شد. پس از گذشت هفت سال، میزان قد، وزن، شاخص توده بدنی، چربی شکمی و دورکمر این کودکان اندازه گیری شد.

به گفته این متخصصان، خوابیدن کمتر از 12 ساعت در روز از شش ماهگی تا دو سالگی، کمتر از 10 ساعت در روز در سنین سه تا چهار سالگی و کمتر از 9 ساعت در روز در سنین پنج تا هفت سالگی، کمبود خواب به حساب می‌آید.

به نقل از مدیکال دیلی، نتایج به دست آمده از این بررسی نشان داد خطر چاقی در کودکانی که کمترین میزان خواب را در این آزمایش‌ها داشتند به مراتب بیشتر بوده است.



لینک منبع :کم‌خوابی مزمن در خردسالان

خطر کم‌خوابی مزمن برای خردسالان - ایسنا www.isna.ir/news/93022918264/خطر-کم-خوابی-مزمن-برای-خردسالان‎Cached19 مه 2014 ... پزشکان هشدار دادند کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر چاقی دوران کودکی را تشدید می‌کند. کم‌خوابی مزمن در خردسالان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../کم‌خوابی-مزمن-در-خردسالان‎Cachedدکتر «السی تاوراس» از بیمارستان عمومی کودکان ماساچوست و متخصص ارشد این مطالعه گفت: ما در این بررسی‌ها مطمئن شدیم که کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر ... خطر کم خوابی مزمن برای خردسالان nobat.ir/mag/a/EQDJ7/‎Cachedپزشکان هشدار دادند کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر چاقی دوران کودکی را تشدید می‌کند. به نقل از ایسنا، دکتر «السی تاوراس» از بیمارستان عمومی کودکان ... خطر کم خوابی مزمن برای خردسالان tasalamati.com/e/EQDJ7/ پزشکان هشدار دادند کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر چاقی دوران کودکی را تشدید می‌کند. به نقل از ایسنا، دکتر «السی تاوراس» از بیمارستان عمومی کودکان ... خطر کم‌خوابی مزمن برای خردسالان tasalamati.com/e/OYldP/ پزشکان هشدار دادند کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر چاقی دوران کودکی را تشدید می‌کند. دکتر «السی تاوراس» از بیمارستان عمومی کودکان ماساچوست و متخصص ... خطر کم‌خوابی مزمن برای خردسالان - قدس آنلاین - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1400478240042230‎Cached19 مه 2014 ... پزشکان هشدار دادند کم‌خوابی مزمن در نوزادان و خردسالان، خطر چاقی دوران کودکی را تشدید می‌کند. به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،دکتر «السی ... بی‌خوابی در کودکان؛ علل، علائم و درمان - تبیان article.tebyan.net/252985/بی-خوابی-در-کودکان-علل-علائم-و-درمان‎Cached28 جولای 2013 ... 4- مصرف الکل و مواد مخدر: اما این مورد از علل کم خوابی در کودکان ... بی خوابی های مزمن: در این نوع بی خوابی، کودک نه تنها قادر به خوابیدن در طول شب ... 12 راه برای رفع بی‌خوابی کودکان - تبیان article.tebyan.net/254514/12-راه-برای-رفع-بی-خوابی-کودکان‎Cached18 آگوست 2013 ... معمولا تغییر مکان خواب حتی برای بزرگسالان هم ناخوشایند است و ممکن ... 10- به والدین کودکانی که معمولا از کم خوابی رنج می برند توصیه می شود ... جو فراست بچه ها را خوب می‌خواباند - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../جو-فراست-بچه-ها-را-خوب-می‌خواباند‎Cached Similar19 ا کتبر 2013 ... بدون‌تردید بی‌خوابی و بدخوابی مزمن حتی خوش‌اخلاق‌ترین افراد را هم آسیب‌پذیر می‌کند . اگر چه بی‌خوابی یا کم‌خوابی و بدخوابی کودکان بسیار ... بی خوابی و کم خوابی:علت ها و درمان - متخصص مغز و اعصاب تهران- فوق ... drsakhabakhsh.ir/بی-خوابی-کم-خوابیعلت-ها-درمان/‎Cachedاین نوع بی‌خوابی دست کم سه بار در هفته رخ داده و حداقل سه ماه طول می‌کشد. حدود 10 درصد از افراد به بی‌خوابی مزمن دچار هستند.