مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز شستن خاکشیر ، روش درست کردن شربت خاکشیر

[ad_1]

خاکشیر یکی از گیاهان پر استفاده در طب سنتی است که دانه‌های آن مصارف دارویی زیادی دارد. قبل از مصرف باید نحوه شستن خاکشیر را به خوبی بدانید.

همانطور که می‌دانید خاکشیر از قدیم برای درمان بیماری‌های مختلفی کاربرد داشته است. علاوه بر استفاده از خاکشیر در درمان بیماری‌هایی مثل یبوست و.. می‌توان از شربت آن هم به عنوان یک نوشیدنی اصیل ایرانی استفاده کرد که به دلیل پیشگیری از گرمازدگی مخصوصا برای فصل تابستان بسیار مناسب است. اما بهتر است قبل از اینکه برای درست کردن این شربت گوارا دست به کار شوید با نحوه شستن خاکشیر آشنا شوید. زیرا معمولا این دانه‌ها دارای شن‌ریزه‌هایی هستند که اگر به خوبی شسته نشونند می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

طرز شستن خاکشیر-نحوه درست کردن شربت خاکشیر

خواص خاکشیر

فصل تابستان که می‌رسد بازار مصرف خاکشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود. خاکشیر از زمان‌های گذشته کاربرد داشته است و بهترین کاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌کننده‌اش می‌باشد و برای ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است. براساس تحقیقات انجمن طب سنتی ایران، خاکشیر در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله رفع لک‌های پوستی، رفع بدبویی دهان، افزایش وزن و ضد اسهال موثر است. خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است. التیام دهنده زخم و جراحات است. صدا را باز می‌کند. التهاب کلیه را برطرف می‌کند( در بسیاری از متون طب سنتی به این موضوع اشاره شده است که استفاده از خاکشیر هنگام بروز التهاب‌های مجاری ادراری و کلیه بسیار موثر است، به ویژه زمانی که فردی مبتلا به بیماری سنگ کلیه است ). ادرار آور است. تب‌بر است. کهیر و التهابات پوستی را از بین می‌برد. سنگ کلیه را دفع می‌کند و موثر در برطرف کردن جوش‌های صورت است.

توجه: بعضی از افراد هنگامی که خاکشیر می‌‌خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

طرز شستن خاکشیر

برای شستن خاکشیر مقداری خاکشیر را در یک کاسه بزرگ ریخته و روی آن را آب می‌ریزیم. در این حالت خاکشیرها حالت گلوله‌ای پیدا می‌کنند. بنابراین باید با قاشق یا چنگال آن‌‌ها را به هم بزنید تا به مرور ته‌نشین بشوند. اگر خاکشیر دارای برگ و خاشاک هم هست بهتر است مدتی را در آب باشد تا برگ‌های زیر آن به روی سطح آب بیایند. بعد از این کار آب ظرف را خیلی آرام خالی می‌کنیم. دوباره درون ظرف را از آب پر می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و باز هم اضافات روی سطح آب را خالی می‌کنیم. این کار را تا جایی تکرار می‌کنیم که دیگر هیچ برگ و خاشاکی روی آب نباشد و آب روی خاکشیر کاملا زلال باشد.

در مرحله بعدی شستن خاکشیر یک ظرف بزرگ‌تر برداشته (بهتر است از ظروف پلاستیکی استفاده شود) و خاکشیر را آرام هم می‌زنیم و در ظرف بزرگ‌تر می‌ریزیم. این کار را برای این انجام می‌دهیم که اگر شن و یا سنگ‌ریزه‌ای ته ظرف جمع شده است دو مرتبه با خاکشیر مخلوط نشود و ته همان ظرف بماند. شن‌های ته ظرف را خالی کرده ظرف را می‌شوییم و دوباره عمل بالا را تکرار می‌کنیم( یعنی خاکشیر را آرام هم می‌زنیم و وارد ظرف دیگر می‌کنیم). برای شستن خاکشیر باید این کار را چند مرتبه تکرار کنیم تا دیگر هیچ شنی کف ظرف باقی نماند.

طرز تهیه شربت خاکشیر

بعد از شستن خاکشیر یعنی درست زمانی که از تمیز بودن خاکشیرها اطمینان پیدا کردید بهتر است یک شربت خوش طعم با آن‌ها درست و نوش جان کنید.
مواد لازم:
  • آلو بخارا (اختیاری) 

برای درست کردن شربت خاکشیر مقداری آب به ظرفی که از آن برای شستن خاکشیر استفاده کردید اضافه می‌کنیم. بعد از آن هم شکر و گلاب و یخ را اضافه کرده و نوش جان می‌کنیم. میزان شکر بستگی به ذائقه افراد دارد. برخی افراد برای خوش طعم شدن به آن کمی آب لیمو هم اضافه می‌کنند.

در صورت تمایل چند عدد آلو بخارا به شربت اضافه کنید که در اینصورت حدود ۷ ساعت باید صبر کنید تا آب مزه آلو بخارا را بگیرد و آلو ها هم نرم شوند. همچنین بهتر است به جای شکر از عسل و یا نبات آب شده استفاده شود.

نحوه شستن خاکشیر-آشنایی با خواص خاکشیر

نکاتی در رابطه با مصرف خاکشیر

  • اگر با شیر تازه خورده شود، بدن را چاق می‌کند.
  • می‌توان برای خوراندن آن به کودکان ژله خاکشیر درست کرد.
  • خوردن آن سبب نیکویی رنگ و رخسار می‌گردد.
  • می‌توان برای سفره آرایی دانه‌های خاکشیر را در قالب‌های یخ ریخت.
  • اگر پوستی باز و موی بدون شوره می‌خواهید خاکشیر بخورید.
  • اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید هر روز صبح قبل از صبحانه خاکشیر میل کنید.
  • به جهت از بین رفتن لک‌های پوستی خاکشیر را به مدت ۲ هفته هر روز با ترنجبین بخورید.

گردآوری: مجله اینترنتی ستاره


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

انواع شربت و نوشیدنی، آموزش درست کردن نوشیدنی، …در این بخش شما با انواع درست کردن دسر،انواع نوشیدنی،انواع دسر،آشپزی،انواع نوشیدنی طرز تهیه شربت، طرز تهیه شربت سکنجبینطرز تهیه شربت گل محمدی گل سرخ نحوه درست کردن شربت ریواس آموزش درست کردن شربت زنجبیل خاصیت خاکشیر چیست و خواص خاکشیر برای پوست – …خاصیتخاکشیرچیستوخواصخاصیت خاکشیر چیست و خواص خاکشیر برای پوست خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر استطرز تهیه شربت تخم شربتی خوشمزه سایت …آشپزی و تغذیهآشپزیطرز تهیه شربت تخم شربتی خوشمزه، را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها قرار داده جام نیوز فواید بی نظیر خوردن خاکشیر در …فصل تابستان که می‌رسد بازار مصرف خاکشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود با ما همراه شوید آشپزی رنگین عکس و تزئین انواع دسر شیرینی ژله پودینگ ، بستنی و حلوا عکس و تزئین غذای نوزادان سریعترین روش برای درمان آفت دهان سلامت و پزشکیسریعترین روش برایآفت های دهانی زخم های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه ها، درون آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا آلوورا آلوئه ورا آلوورا یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ گیاهان داروئی کامبوجا اگر می خواهید شربت چای قارچ کامبوجا مصرف کنید ابتدا موارد زیر را اجرا و عملی نمائید انواع شربت و نوشیدنی، آموزش درست کردن نوشیدنی، نوشیدنی گرم در این بخش شما با انواع درست کردن دسر،انواع نوشیدنی،انواع دسر،آشپزی،انواع نوشیدنی گرم طرز تهیه شربت، طرز تهیه شربت سکنجبین طرز تهیه شربت و مربای توت فرنگی شربت لیموناد طرز تهیه شربت آلبالو در منزل روش شستن خاکشیر و خاصیت خاکشیر چیست و خواص خاکشیر برای پوست – جدیدترین اخبار خاصیتخاکشیرچیستو خاصیت خاکشیر چیست و خواص خاکشیر برای پوست خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است طرز تهیه شربت تخم شربتی خوشمزه سایت سرگرمی و سبک زندگی جوانی ها … آشپزی طرز تهیه شربت تخم شربتی خوشمزه، را برای شما عزیزان و کاربران محترم جوانی ها قرار داده ایم جام نیوز فواید بی نظیر خوردن خاکشیر در بارداری فصل تابستان که می‌رسد بازار مصرف خاکشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود با ما همراه شوید تا با آشپزی رنگین عکس و تزئین انواع دسر شیرینی ژله پودینگ ، بستنی و حلوا عکس و تزئین غذای نوزادان گیاهان داروئی کامبوجا اگر می خواهید شربت چای قارچ کامبوجا مصرف کنید ابتدا موارد زیر را اجرا و عملی نمائید آلوئه ورا و خواص گیاه آلوئه ورا آلوورا آلوئه ورا آلوورا یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم فواید یک فنجان گل‌گاوزبان این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمرکز، کم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از



لینک منبع :طرز شستن خاکشیر ، روش درست کردن شربت خاکشیر

طرز شستن خاکشیر ، روش درست کردن شربت خاکشیر | ستاره setare.com/.../طرز-شستن-خاکشیر-روش-درست-کردن-شربت-خاکشیر‎Cached14 نوامبر 2016 ... خاکشیر یکی از گیاهان پر استفاده در طب سنتی است که دانه‌های آن مصارف دارویی زیادی دارد. قبل از مصرف باید نحوه شستن خاکشیر را به خوبی بدانید. شربت خاکشیر - بیتوته www.beytoote.com/cookery/ghazaha/syrup-khakesheer.html‎Cached Similarشربت خاکشیر طرز تهیه شربت خاکشیر. ... مجموعه: آموزش انواع غذاها ... مهمترین نکته ای که هنگام تهیه این شربت باید دقت کرد شستن خاکشیر و ریگ شور کردن آن است . روش شستن خاکشیر و تهیه شربت خاکشیر - مجله تصویر زندگی www.tasvirezendegi.com/washing-sisymbrium-irio-syrups/‎Cachedروش شستن خاکشیر - تهیه شربت خاکشیر. می تونین باهاش ژله خاکشیر درست کنین . طرز تهیه ژله خاکشیر. گردآوری : مجله تصویر زندگی. منبع : wisgoon.com. یک روش ساده برای شستن خاکشیر - فردا www.fardanews.com/fa/.../یک-روش-ساده-برای-شستن-خاکشیر‎Cached31 مه 2017 ... خاکشیر. روش شستن خاکشیر مقداری خاکشیر رو توی کاسه بزرگی ... تخمه شربتی مخلوط کنین. خاکشیر. می‌تونین باهاش ژله خاکشیر درست کنین. طرز تهیه شربت خاکشیر - ساعت 24 www.saat24.com/news/257304/‎Cached28 آوریل 2017 ... سخت ترین بخش تهیه شربت خاکشیر شستن آن است بدلیل آنکه ریگ زیادی داخل آن وجود دارد و ریگ شور کردن آن کمی زمان و حوصله میخواهد . پیشنهاد ... روش شستن خاکشیر و تهیه شربت خاکشیر - انواع نوشیدنی - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/drink/news20161251501322017.html‎Cached5 دسامبر 2016 ... جدیدترین مطالب انواع شربت و نوشیدنی، آموزش درست کردن نوشیدنی، نوشیدنی گرم، .... آکاایران: تمیز کردن و شستن خاکشیر / تهیه شربت خاکشیر. شربت خاکشیر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شربت_خاکشیر‎Cached Similarاین شربت از ترکیب آب، دانه‌های خاکشیر، شکر، گلاب و یخ تهیه می‌شود. برخی نیز آبلیمو ... طرز تهیه[ویرایش]. ابتدا خاکشیرها را ... تا خنک شود. چون شستن خاکشیر کمی سخت است می‌توان آن را به مقدار زیاد و غلیظ تهیه کرد و در بطری دربسته داخل یخچال نگهداری کرد و هربار با اضافه کردن آب و رقیق کردن شربت به مدت چند روز مصرف کرد. شربت خاکشیر | کدبانوی ایرانی kadbanoo.net/شربت-خاکشیر/‎Cached Similarشربت خاکشیر بسیار مفید بوده و خاکشیر از زمان های گذشته کاربرد بسیار داشته و ... چطوری درست کنیم؟ ... هنگام شستن خاکشیر باید مراقب باشید زیرا خاکشیرها تمایل زیادی به در رفتن دارند و اگر دقت نکنید بیشتر خاکشیرها از دست می روند. ... شربت خاکشیر با آبلیمو, طرز تهیه شربت خاکشیر, نوشیدنی, نوشیدنی تابستانی ... طرز شستن خاکشیر ، روش درست کردن شربت خاکشیر - ستاره | دمادم https://damadam.ir/.../طرز-شستن-خاکشیر-روش-درست-کردن-شربت-خاکشیر/4254247‎Cached14 نوامبر 2016 ... طرز شستن خاکشیر ، روش درست کردن شربت خاکشیر. خاکشیر یکی از گیاهان پر استفاده در طب سنتی است که دانه های آن مصارف دارویی زیادی دارد. طرز شستن خاکشیر ، روش درست کردن شربت خاکشیر - ویتامین ث vitamin-c.ir/.../طرز-شستن-خاکشیر-،-روش-درست-کردن-شربت-خاک/‎Cached29 ژوئن 2017 ... خاکشیر یکی از گیاهان پر استفاده در طب سنتی است که دانه‌های آن مصارف دارویی زیادی دارد. قبل از مصرف باید نحوه شستن خاکشیر را به خوبی بدانید.