مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد

[ad_1]

شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن آن‌ها می شود.

به گزارش یونایتدپرس، افسردگی و اضطراب بر عملکرد و سلامت جسمی انسان‌ها تاثیر منفی دارد و براساس مطالعه محققان سوئدی، این موضوع در مورد ماهی‌های سالمون نیز صادق است.

آزمایش‌های محققان سوئدی نشان می‌دهد که اضطراب ناشی از سفر به محیط ناشناخته می‌تواند تا حدودی تمایل یک ماهی‌سالمون را برای مهاجرت از بین ببرد.

به واقع، ماهی‌های جوان سالمون برای رشد، بلوغ و رسیدن به پتانسیل کامل جسمی باید از حومه آب شیرین محل تولد خود به اقیانوس شنا کنند و برای این سفر برخی مشتاق‌تر از دیگران هستند.

مطالعات قبلی تاثیر شدت جریان آب، نور و دما در تحریک یک ماهی سالمون برای مهاجرت را نشان داده بودند اما محققان دانشگاه اومئو در سوئد درصدد بررسی بیشتر برآمدند.

آنها برخی از ماهی‌های سالمون را با داروی اضطراب درمان کردند و با مشاهده تغییر ایجاد شده در میزان گرایش این ماهی‌ها به مهاجرت، متوجه شدند که ماهی‌های درمان شده سریع‌تر شنا کردند و مسافت بیشتری را هم پیمودند.

در حقیقت در این آزمایش، ماهی‌های سالمون در محیط آزمایشگاهی در معرض فرصتی برای مهاجرت در یک رودخانه مصنوعی قرار داده شدند و آزمایش مشابهی هم در رودخانه ای طبیعی در شمال سوئد انجام شد. نتیجه این بود که تمایل به مهاجرت در ماهی‌های سالمونی که با داروهای اضطراب درمان شده بودند، دو برابر بود.

این تحقیق در مجله Nature Communications منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

آیا ماه تولد بر صفات اخلاقی و رفتاری تاثیر دارد؟این روزها تقریبا همه نشریات و مجله ها به خصوص مجله های خانوادگی، همگی یک ستون را به فرش پهن کردن هم قوانینی داردفرش و قالی، در دکوراسیون خانه، به خصوص در خانه ما ایرانی ها حرف اول را می زند اما بازی و خلاقیت خلاقیت و بازی صفحه کارگروهی …بدون هیچ تردیدی زمین‌های بازی بخشی کامل و جدانشدنی از خاطرات هر کودکی استآفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهاعصر ایران پاتایا، متفاوت تر از آن چیزی که فکر می کنید عکس آشنایی با شگفت انگیزترین هتل های یخی طالع بینی مخصوص اسفند ماهی هاهستند واکنش‎های آنها ر مقابله با مشکلات سخت افراطی بوده اما در مواقع دیگر متعادل می هم سنتی، هم مدرندکوراسیون خانه تان را تلفیقی …هم سنتی، هم مدرندکوراسیون خانه تان را تلفیقی کنیدبسیاری از افراد فکر می کنند چیدمان آیا ماه تولد بر صفات اخلاقی و رفتاری تاثیر دارد؟ این روزها تقریبا همه نشریات و مجله ها به خصوص مجله های خانوادگی، همگی یک ستون را به فهرست فرش پهن کردن هم قوانینی دارد فرش و قالی، در دکوراسیون خانه، به خصوص در خانه ما ایرانی ها حرف اول را می زند اما انتخاب فرش بازی و خلاقیت خلاقیت و بازی صفحه کارگروهی خلاقیت ، بازی و بدون هیچ تردیدی زمین‌های بازی بخشی کامل و جدانشدنی از خاطرات هر کودکی است اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و روان کلینیک درست وقتی خسته از تمیز کردن خانه، یک فنجان چای می‌ریزید و روی مبل می‌نشینید، صدایی از توی عصر ایران نان‌ها ویتامینی می‌شوند بزرگ ترین پیتزا تلفنی دنیا به ایران می آید علی لاریجانیحساب ها طالع بینی مخصوص اسفند ماهی ها مرد ضد ضربه چینی عکس تصاویر تاکسی لندن در ایران مردم این دختران را پرستش می کنند عاقبت هم سنتی، هم مدرندکوراسیون خانه تان را تلفیقی کنیدپرشین پرشیا هم سنتی، هم مدرندکوراسیون خانه تان را تلفیقی کنیدبسیاری از افراد فکر می کنند چیدمان سنتی آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیها زبان و ادبیات فارسی ادبیات فارسی شماره‌ی نوشته ۵۵ ۴ ترحم امیری امرایی ادبیات غنایی زبان فارسی یکی از بحث‌های دامنه‌دار کیهان نهاوند ای خدا دلم مکن من را خالی از برکت مکن غم را خدایا مکن اشکم را خدایا مکن نقاشی ماهی ها فال خرداد ماهی ها عکس نوشته شهریور ماهی ها عکس درمورد آبان ماهی ها ماهی ها چه غذایی میخورند تصاویر دی ماهی ها خصوصیات بهمن ماهی ها تیر ماهی ها



لینک منبع :شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد

شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/354866/Science/scientific‎Cached8 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن آن‌ها می شود. Images for شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد شادی روی ماهی ها هم تاثیر دارد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/438486/شادی-روی-ماهی-ها-هم-تاثیر-دارد 10 دسامبر 2016 ... نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که شادی روی ماهی های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن آنها می شود. الف - شادی روی ماهی ها هم تاثیر دارد alef.ir/vdciqza5zt1ary2.cbct.html?421761 7 دسامبر 2016 ... نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که شادی روی ماهی های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که ... شادی روی ماهی ها هم تاثیر دارد | مجله بلیط - بلیط دات کام bilit.com/mag/article-detail/شادی-روی-ماهی-ها-هم-تاثیر-دارد‎Cached8 دسامبر 2016 ... افسردگی و اضطراب بر عملکرد و سلامت جسمی انسان ها تاثیر منفی دارد و براساس مطالعه محققان سوئدی، این موضوع در مورد ماهی های سالمون نیز صادق است. تاثیر شادی روی ماهی‌ها roozplus.com/fa/news/18945/تاثیر-شادی-روی-ماهی‌ها 17 دسامبر 2016 ... شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث ... مهاجرت در یک رودخانه مصنوعی قرار داده شدند و آزمایش مشابهی هم در رودخانه ای ... شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/12/08/1571327‎Cached8 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین: شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن آن‌ها می شود. شادی روی ماهی‌ها هم تاثیر دارد - مفیدستان mofidestan.ir/شادی-روی-ماهی‌ها-هم-تاثیر-دارد/‎Cachedشادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا ... فهرست فرش پهن کردن هم قوانینی دارد فرش و قالی، در دکوراسیون خانه، به خصوص در ... تاثیر شادی روی ماهی‌ها - روز پلاس | دمادم https://damadam.ir/news/تاثیر-شادی-روی-ماهی‌ها/6123718 شادی روی ماهی‌های سالمون نیز همچون انسان ها تاثیر دارد، به طوری که باعث بهتر شنا کردن ... فرصتی برای مهاجرت در یک رودخانه مصنوعی قرار داده شدند و آزمایش مشابهی هم در ... شادی روی ماهی ها هم تاثیر دارد اخبار علمی limopatogh.ir/search/?q=شادی+روی+ماهی+ها+هم+تاثیر+دارد+اخبار+علمی لیمو پاتوق - مجله تفریحی با طعم لیمو که در آن تمامی موضوعات مورد نیاز برای هموطنان ایرانی و فارسی زبان گرداوری شده است.