[ad_1]
تراکم بیشتر، تمرکز کمترتوسعه، یک روند جهانی اسـت. در حال حاضر تعداد شعبهها و شاخههای شرکتهای بزرگ نسبت به دهه ۱۹۹۰ بیش از دو برابر شده اسـت. اما این تراکم در آمریکا بسیار نگرانکننده اسـت.

به گزارش مشرق، سیاستگذاران محتاط باید سیاستهای ضد اعتمادی را برای عصر دیجیتال بازسازی کنند. این به معنای وجود هشدار بیشتر برای عواقب بلندمدت تصاحب استارتآپهای کوچک توسط شرکتهای بزرگ خواهد بود. این موضوع یعنی این که مصرفکنندگان برای جابجایی اطلاعات خود از یک شرکت به شرکت دیگر آسانتر خواهند بود و شرکتهای تکنولوژی از ارائه ناعادلانه خدمات خود روی پلتفرمهایی که کنترل میکنند منع میشوند.
هفتهنامه اکونومیست، سرمقاله جدیدترین شماره خود را به ابرشرکتها اختصاص داد.
دراین سرمقاله آمده اسـت: اخلاق ممکن اسـت شعار هیئتهای مدیره شرکتهای بزرگ باشد اما برجستهترین ویژگی کسبوکار امروز، از بین رفتن نظم ایجاد شده نیست. بلکه استقرار گروهی از شرکتهای فوقستاره در قلب اقتصاد جهانی اسـت.
برخی از آنها همانند جنرال الکتریک، شرکتهای قدیمی هستند که خود را بازسازی کردهاند. برخی دیگر مانند سامسونگ، قهرمانان بازارهای نوظهور هستند که فرصتها فراهمشده توسط جهانیشدن را تصاحب کردند. در راس این نخبگان، جادوگران های-تک قرار دارند، فیسبوک، اپل، گوگل و بقیه امپراطوریهایی برآمده از بیتها و بایتها هستند.
همانطور که گزارش ویژه این هفته اکونومیست به وضوح بررسی کرده اسـت، شرکتهای فوقستاره یا سوپراستارها از بسیاری جهات قابل ستایش هستند. آنها لحظه به لحظه محصولاتی چون تلفنهای هوشمندتر و تلویزیونهای با وضوح بیشتر را تولید میکنند که زندگی مصرفکنندگان را بهبود میبخشد.
آنها به مردم آمریکا و اروپا خدماتی رایگان نظیر موتورهای جستجو و نقشههای جهتیابی، با ارزشی معادل ۲۸۰ میلیارد دلار در سال ارائه میکنند. اما آنها دو اشکال بزرگ دارند. این شرکتها رقابت را از بین برده و با استفاده از هنرهای تیرهتر مدیریت به پیش میروند. حل هیچکدام از این دو مشکل آسان نیست. اما شکست در این راه منجر به واکنش شدیدی میشود که برای همه بد خواهد بود.
تراکم بیشتر، تمرکز کمتر
تراکم بیشتر، تمرکز کمترتوسعه، یک روند جهانی اسـت. در حال حاضر تعداد شعبهها و شاخههای شرکتهای بزرگ نسبت به دهه ۱۹۹۰ بیش از دو برابر شده اسـت. اما این تراکم در آمریکا بسیار نگرانکننده اسـت. سهم GDP تولید شده به وسیله ۱۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی از ۳۳ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۴۶ درصد در سال ۲۰۱۳ رسیده اسـت.
۵بانک بزرگ ۴۵ درصد از کل دارایی بانکی را در اختیار دارند و این در حالی اسـت که سهم این ۵ بانک در سال ۲۰۰۵ تنها ۲۵ درصد بود. در کشور کارآفرینان، تعداد استارتآپها به پایینترین سطح از دهه ۱۹۷۰ رسیده اسـت. در این مدت تعداد شرکتهایی که از بین رفتهاند بیشتر از شرکتهایی بوده که متولد شدهاند. رویای بنیانگذاران برای فروش شرکتهای خود به یک غول دیگر بسیار رایجتر از ایده ایجاد امپراطوریهای خود بوده اسـت.
برای بسیاری از انواع بازارهای آزاد این تنها یک مشکل موقت اسـت. تکنولوژی مدرن، در حال کاهش موانع ورود اسـت، متصدیان وارفته به وسیله متصدیان کوچکتر نابود شدهاند. اما این ایده که تراکم بازار خاصیت خوداصلاحی دارد نسبت به آنچه قبلا بود پرسشبرانگیزتر شده اسـت. رشد اقتصادی آهستهتر شرکتها را تشویق میکند تا رقبای خود را خریداری کرده و هزینهها را کاهش دهند. رشد شرکتهای هایتک برای مشتریان زمانی مفیدتر خواهد بود که آنها بتوانند کاربران بیشتری جذب کرده و اطلاعات بیشتری را در خصوص این کاربران جمعآوری کنند.
بخش عمده این سوپراستارها برتری خود را در فعالیتهای کمبازدهتر منعکس میکنند. در حدود ۳۰ درصد از سرمایهگذاری مستقیم خارجی جهانی از طریق هزینههای مالیاتی جریان پیدا میکند. شرکتهای بزرگ به منظور تظاهر به سودآوری در یک بخش از جهان، به طور معمول از «قیمتگذاری انتقالی» استفاده میکنند.
هیچکدام از اینها به تصویر کسبوکارهای بزرگ کمکی نمیکند. به نظر میرسد پرداخت مالیات برای افراد اجتنابناپذیر اسـت اما برای شرکتها اختیاری اسـت. قوانین برای شهروندان بسیار سفتوسخت اسـت و بستگی با قراردادی و مذاکرات با شرکتهای مختلف دارد.
در سال ۱۹۹۰، سه شرکت بزرگ خودروسازی در دترویت سرمایه بازاری معادل ۳۶ میلیارددلار جمع آوری کرده و ۱.۲ میلیون نفر را استخدام کردند. در سال ۲۰۱۴ سه شرکت برتر سیلیکونولی، با ارزش سرمایهای بیش از یکهزار میلیارد دلار، تنها ۱۳۷ هزار کارمند داشتند.
خشم در تمامی این موارد قابل درک اسـت، اما تمایل ناتمام برای ترساندن کسبوکارها همه را نگران کرده اسـت. توهمزدایی از سیاستهای کسبوکار پیشرفته به خصوص قوانین مهاجرت لیبرال، به حامیان «خروج» از اتحادیه اروپا در همهپرسی برگزیت و دونالد ترامپ برای تصدی نامزدی حزب جمهوریخواه آمریکا کمک کرده اسـت. حمایت از تولیدات داخلی و ملیگرایی تنها استانداردهای زندگی را پایینتر میآورد. مهار این غولها نیاز به چاقوی جراحی دارد نه جعبه صابون.
این به معنای ایجاد رویکردی سختتر به مسائلی نظیر فرار مالیاتی میشود. کشورهای OECD در حال حاضر در ایجاد قوانین مشترک به منظور حفاظت از شرکتها از انباشت پول در پناهگاهای مالیاتی پیشرفتهایی را حاصل کردهاند. تراکم حتی مشکل حادتری اسـت. آمریکا به طور معمول به سودرسانی شک به کسبوکارهای بزرگ عادت دارند.
این موضوع در دهههای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ و زمانی که غولهای بزرگی نظیر جنرالموتورز و IBM توسط رقبای خارجی یا تازهکارهای داخلی تهدید شدند، کاملا محسوس بود. در حال حاضر این موضوع کمتر قابل دفاع اسـت که شرکتهای سوپراستار در حال گرفتن کنترل کل بازار و یافتن راههای جدید برای محکمکردن جای خود هستند.
سیاستگذاران محتاط باید سیاستهای ضد اعتمادی را برای عصر دیجیتال بازسازی کنند. این به معنای وجود هشدار بیشتر برای عواقب بلندمدت تصاحب استارتآپهای کوچک توسط شرکتهای بزرگ خواهد بود. این موضوع یعنی این که مصرفکنندگان برای جابجایی اطلاعات خود از یک شرکت به شرکت دیگر آسانتر خواهند بود و شرکتهای تکنولوژی از ارائه ناعادلانه خدمات خود روی پلتفرمهایی که کنترل میکنند منع میشوند.
ظهور غولها در تاریخ اخیر معکوس شده اسـت. در دهه ۱۹۸۰، زمانی که مارگارت تاچر و رونالد ریگان رونق شرکتهای بزرگ مورد حمایت دولت نظیر AT&T و بریتیشلیلند را از کمکردند، شرکتهای بزرگ عقبنشینی کردند. اما در عصر حاضر نیز نگرانیهای مشابهی وجود دارد. در بین سالهای ۱۸۶۰ تا ۱۹۱۷ اقتصاد جهانی با ظهور صنایع جدید نظیر نفت و فولاد و تکنولوژیهای جدید انقلابی نظیر الکتریسته و موتورهای سوخت دوباره شکل گرفت. این اختلالات پس از یک عصر طولانی انحصارطلبی، موجب افزایش جزئی رقابت شد.
امپراطوریهای کسبوکار آن زمان جایگاه خود را با خارج کردن رقبای خود از کسبوکار تثبت کرده و با سیاستمداران رابطهای تنگاتنگ پیدا کردند. این موضوع به تخریب نظم لیبرال در اکثر اروپا کمک کرد.
بنابراین، در کنار جشن و شادمانی از دستاوردهای حیرتآور شرکتهای سوپراستار امروزی، باید مراقب آنها نیز بود. دنیا نیاز به رقابت سالک دارد تا غولهای امروز را سرپا نگهداشته و به شرکتهای در سایه شانس رشد بدهد.
منبع: خبر ایرانی
[ad_2]
لینک منبع بازنشر:
مفیدستان
عبارات مرتبط
کلماتی برای این موضوع دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت …دانلودمتنکاملمقالاتدرببهتره برای پیدا کردن مقاله از این همه حجم مقاله، از منوی بالا روی گزینه ی رفته و برند ثروت زایی برندویوان نیوز مقدمه معمولاًشرکت ها و موسسات سعی می کنند تا با انجام یک فرایند کارشناسی و سلام خوزستان خوزستانی ها، در انتظار نخستین باران پائیزی هستند باران امسال، بیش از آنچه هواشناسی دانلود متن کامل مقالات در رشته های مختلف بصورت …دانلودمتنکاملمقالاتببهتره برای پیدا کردن مقاله از این همه حجم مقاله، از منوی بالا روی گزینه ی رفته و چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالجواب این سوال در تعریف بدبختی و بیچارگی است واقعا بدبختی چیست؟ کسی که معاد را باور سینمای هندسینمای هند سینمای هند و جهان عکس از بازیگران بالیوود و هالیوودصفحه کارگروهی خلاقیت تد لئونهارت مشاور و مدیرعامل شرکت طراحی همیشه قبل از ملاقات با یک مشتری
لینک منبع :نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها | فرهنگ نیوز
www.farhangnews.ir/content/231018 - ذخیره شده
18 سپتامبر 2016 ... تراکم بیشتر، تمرکز کمترتوسعه، یک روند جهانی است. در حال حاضر تعداد شعبهها و
شاخههای شرکتهای بزرگ نسبت به دهه ۱۹۹۰ بیش از دو برابر شده ...
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها - مشرق نیوز | خبر ...
khabarfarsi.com/u/25344811
18 سپتامبر 2016 ... نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها. تراکم بیشتر، تمرکز
کمترتوسعه، یک روند جهانی است. در حال حاضر تعداد شعبه ها و شاخه های ...
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها - بی باک نیوز | خبر ...
khabarfarsi.com/u/25348988
18 سپتامبر 2016 ... نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها. به گزارش بی باک نیوز؛ سیاست
گذاران محتاط باید سیاست های ضد اعتمادی را برای عصر دیجیتال ...
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها - irbist
www.irbist.ir/.../نگاهی-بر-چگونگی-توسعه-و-راز-بقای-ابر-شرکت-ها
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها. یکشنبه، 28 شهریور ماه ، 1395 04:
14:06pm. نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها. مشرق آمریکا اروپا ...
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها
www.rahekhob.ir/.../نگاهی_بر_چگونگی_توسعه_و_راز_بقای_ابر_شرکت_ها
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکت ها ... دانلود بهترین شرکت طراحی نما-
بهترین شرکت ساختمانی-شرکت طراحی ن ... دانلود ظاهر کردن سکه زیر ابر خالی.
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها بعد از ظهر یکشنبه ...
khabarche.ir/.../نگاهی-بر-چگونگی-توسعه-و-راز-بقای-ابر-شرکت-ها - ذخیره شده
18 سپتامبر 2016 ... آمریکا توسعه بعد از ظهر یکشنبه بیست و هشتم شهریور ماه 1395 خبر نگاهی بر
چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها.
زشت ترین محصولات در حوضه تکنولوژیک در سال ۲۰۱۶ | دیجیتال سلام
hi01.ir/زشت-ترین-محصولات-در-حوضه-تکنولوژیک-د/ - ذخیره شده
با رسیدن به انتهای سال جاری میلادی بد نیست تا نگاهی بر زشت ترین محصولات
تکنولوژیک معرفی ..... 73) نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها - مشرق.
چگونگی توسعه فوتبال بانوان آسیا ارزیابی شد - رادیکال خبر
www.radicalkhabar.ir/search/?q=چگونگی+توسعه+فوتبال+بانوان...
نگاهی بر چگونگی توسعه و راز بقای ابر شرکتها. 18-9-2016 اجتماعی مشرق نیوز،
جامعه 2. تراکم بیشتر، تمرکز کمترتوسعه، یک روند جهانی است. در حال حاضر تعداد ...
مطالعه کتاب خلاصه کتب مدیریتی - صفحه 5208 | کتابخانه دیجیتال ...
www.ghbook.ir/index.php?name...option=com...id...
... فرماندهی در اسلام; بهشت جوانان یا آنچه باید یک زن و مرد بدانند; راز موفقیت دربازار
کار; مدیریت و اصول سرپرستی .... اینترنت یکی از پرتوان ترین واسطه های
دگرگونی در روش کسب وکار طی سال های آینده است . ... شرکت ما ١٥ سال است که
پیوسته به ابررشد خود ادامه میدهد. ... رهروان ابر رشد، د ر ذات خود سازمانی یادگیرنده از راه
تجربه ها دارند .
١٠) - لحظاتی با حیوانات <#> راز بقـا - - صفحه نخست
pgkneek.blogsky.com/PAGE10 - ذخیره شده
١٠) - لحظاتی با حیوانات <#> راز بقـا. عکس های دیدنی از لحظه شکار حیوانات. منظره های
دیدنی از جهان حیوانات. عکس های خیلی جالب از لحظه شکار حیوانات ...
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1396 ساعت 13:24