مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، متخصصان دانشگاه استنفورد در این مطالعه مشاهده کردند بخشی از مغز موسوم به "اینسولا" که با احساسات ارتباط دارد در دخترانی که دچار آسیب و فشار شده‌اند کوچک‌تر است در حالی که همین بخش از مغز در پسران آسیب‌دیده از حد معمول بزرگتر است.

محققان همچنین اظهار داشتند: یافته‌های به دست آمده در این مطالعه می‌تواند توضیح دهد که چرا دختران بیش از پسران احتمال دارد دچار اختلال استرسی پس از ضایعه روانی شوند.

همچنین این یافته نشان می‌دهد دختران و پسران پس از وقوع یک حادثه دلهره‌آور و ترسناک علائم مختلفی از خود بروز می‌دهند و در نتیجه درمان آنان نیز با هم متفاوت است.

در این بررسی محققان مغز ۵۹ کودک و نوجوان ۹ تا ۱۷ ساله را اسکن کردند. افراد حاضر در یکی از این گروه‌ها که متشکل از ۱۴ دختر و ۱۶ پسر بود حداقل یک بار دچار استرس‌های شدید شده‌اند در حالی که گروه دوم در معرض هیچ استرسی نبوده‌اند.

همچنین محققان مشاهده کردند در گروه نخست یک بخش از اینسولا در مقایسه با گروه دوم به لحاظ سایز و حجم تغییر پیدا کرده است. این بخش از مغز به دنبال قرار گرفتن در معرض استرس‌های حاد یا طولانی مدت تغییر کرده که نقش کلیدی در ابتلا به اختلال استرسی پس از ضایعه روانی بازی می‌کنند.



لینک منبع :تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران

تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران - ایسنا www.isna.ir/news/.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران-و-پسران‎Cached13 نوامبر 2016 ... متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر می‌دهد. تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران - مهرخانه mehrkhane.com/fa/.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران-و-پسران‎Cached14 نوامبر 2016 ... تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران. متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر ... تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران www.entekhab.ir/.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران-و-پسران‎Cachedمتخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر می‌دهد. به گزارش انتخاب، در این بررسی آمده است مغز دختران و پسران ... تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران/.../6069599/ متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر می دهد./ به گزارش انتخاب، در این بررسی آمده است مغز دختران و پسران ... ایرنا - تاثیر استرس روی مغز پسران و دختران تفاوت دارد www.irna.ir/fa/News/82305012/‎Cached12 نوامبر 2016 ... تهران- ایرنا- مطالعه دانشگاه استنفورد نشان می دهد که رخدادهای پراسترس مغز دختران و پسران را به صورت متفاوت تحت تاثیر قرار می دهد. :::Noandish.com::: تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران noandish.com/fa/news/.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران-و-پسران 14 نوامبر 2016 ... تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران. متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر ... تاثیر استرس روی مغز پسران و دختران تفاوت دارد - اضطراب - اعصاب و ... www.salamatnews.com/.../تاثیر-استرس-روی-مغز-پسران-و-دختران-تفاوت-دارد‎Cached12 نوامبر 2016 ... مطالعه دانشگاه استنفورد نشان می دهد که رخدادهای پراسترس مغز دختران و پسران را به صورت متفاوت تحت تاثیر قرار می دهد. بلاغ مازندران - تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران khabarone.ir/news/.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران-و-پسران‎Cached13 نوامبر 2016 ... متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر می‌دهد. تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران - خبرلند khabarland.com/news/228659/تا‎Cached7 ژوئن 2017 ... تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر ... - تاثیر متفاوت استرس بر مغز دختران و پسران javanannews.ir/.../تاثیر-متفاوت-استرس-بر-مغز-دختران-و-پسران‎Cached13 نوامبر 2016 ... متخصصان در یک بررسی جدید دریافتند استرس، ساختار مغز دختران و پسران را متفاوت از هم تغییر می‌دهد.