مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط محققان دانمارکی صورت گرفته است، هرچه تعداد تجویز آنتی بیوتیک برای فرد در هر سال بیشتر باشد، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ افزایش می یابد.

برآورد شده است که حدود ۲۹.۱ میلیون آمریکایی که معادل ۹.۳ درصد جمعیت ایالات متحده است، مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش مهر، دیابت نوع ۲ شایع ترین شکل این بیماری است و حدود ۹۰-۹۵ درصد از تمام موارد مربوط به این بیماری را در بر می گیرد. این بیماری زمانی روی می دهد که بدن قادر به استفاده از هورمون انسولین به طور موثر نیست و این منجر به ایجاد سطح غیر طبیعی قند خون می شود.

دانشمندان دانمارکی با استفاده از داده های مربوط به سه مرکز بهداشت و درمان ملی دانمارک، تجویز آنتی بیوتیک برای ۱۷۰۵۰۴ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ را مورد بررسی قرار دادند. علاوه بر این، تیم فوق در مطالعه خود ۱.۳ میلیون فردی را که مبتلا به این بیماری نبودند را نیز مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تجویز آنتی بیوتیک بالایی داشتند (۰.۸ در هر سال). این در حالی است که افراد سالم در سال تنها ۰.۵ درصد تجویز آنتی بیوتیک داشتند.



لینک منبع :آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../آنتی-بیوتیک-خطر-ابتلا-به-دیابت-را-افزایش-می-دهد 30 آگوست 2015 ... آنتی بیوتیک عامل مهمی در افزایش خطر به ابتلا به دیابت نوع ۲ است. آیا مصرف آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد؟ www.jarahzadeh.com/.../1520-آیا-مصرف-آنتی-بیوتیک-خطر-ابتلا-به-دیابت-را-افزایش-می-دهد؟.html‎Cachedآنها متوجه شدند خطر ابتلا به دیابت در کسانی که آنتی بیوتیک مصرف کرده بودند خیلی بیشتر بوده و این داروها روی تعدادی از باکتری ها تاثیر خاصی داشته اند. دیابت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت‎Cached Similarبه این ترتیب که ویروس باعث ایجاد آنتی بادی‌هایی علیه پروتئین ویروس می‌شود که شعله‌ور ... در سال‌های اخیر افزایش میزان ابتلا به دیابت بارداری مشاهده شده است. ..... باید از مرحله پیش دیابتی عبور نمایند و لذا این یک شانس را به این گروه در معرض خطر می‌دهد که با ... آنتی بیوتیک‌ها: آنتی بیوتیک‌ها حتی زمانی که عفونت‌ها بروز نکرده‌اند ... استفاده مکرر از آنتی بیوتیکها خطر ابتلا به دیابت را افزایش میدهد ... virtualdr.ir/2016/12/09/diabetes-and-antibiotics/‎Cached9 دسامبر 2016 ... طبق تحقیقی جدید، کسانی که به طور مکرر از آنتی بیوتیک استفاده کرده اند امکان ابتلا به دیابت نوع ۲ در آنها افزایش می یابد. پژوهشگران فهمیدند ... مصرف آنتی بیوتیک و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 drhame.com/.../مصرف-آنتی-بیوتیک-و-خطر-ابتلا-به-دیابت-نوع-2‎Cachedمصرف آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش میدهد. بر اساس مطالعه جدیدی که محققان دانمارکی انجام دادند،هر چه تعداد دفعات مصرف آنتی بیوتیک برای هر فرد ... مصرف آنتی بیوتیک ها و افزایش احتمال ابتلا به دیابت - YouTube ► 3:19https://www.youtube.com/watch?v=gmDqD70mzog Aug 28, 2015 - 3 min - Uploaded by VOA Farsi نتیجه یک تحقیق در دانمارک نشان می دهد که مصرف برخی ار آنتی بیوتیک ها، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ یا بالغین را افزایش می دهد. دیابت ... PressTV-ارتباط آنتی بیوتیک با دیابت نوع اول www.presstv.ir/Detail/2016/08/23/481298/antibiotics-kids-diabetes‎Cached23 آگوست 2016 ... یافته‌های جدید حاکی از آن است که مصرف زیاد آنتی بیوتیک خطر ابتلا به دیابت نوع اول را در کودکان افزایش می دهد. افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ با مصرف مداوم آنتی بیوتیک! shafaonline.ir/.../افزایش-ابتلا-به-دیابت-نوع-۲-با-مصرف-مداوم-آنتی-بیوتیک‎Cachedافزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ با مصرف مداوم آنتی بیوتیک! ... این یافته ها نشان دادند خطر ابتلا به دیابت همراه با تعداد آنتی بیوتیک های تجویزی افزایش می یابد. ... تا ۸ درصد می شود، در حالیکه مصرف بیش از ۵ دوره این خطر را تا ۲۳ درصد افزایش می دهد. خطر آنتی بیوتیک برای کودکان و احتمال ابتلا به دیابت - نازلایف nazlife.ir/.../546-خطر-آنتی-بیوتیک-برای-کودکان-و-احتمال-ابتلا-به-دیابت.html‎Cachedمطالعه جدید محققان نشان می دهد مصرف آنتی بیوتیک می تواند به شکل قابل توجهی ریسک ابتلا به دیابت نوع ۱ را در کودکان افزایش دهد.به گزارش خبرنگار مهر، در ... مصرف مداوم آنتی بیوتیک، خطر بروز بیماری دیابت را افزایش می دهد. kooy.ir/News2037.html‎Cachedبراساس پژوهشی جدید مشخص شد، افرادی که نوع خاصی از آنتی بیوتیک را بطور مداوم مصرف می کنند در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 قرار دارند.