مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین

طرز تهیه:

برای تهیه سمنو دقت داشته باشید که گندم سالم بوده و شکسته نباشد چون باعث ترشی سمنو می‌شود. ابتدا گندم را تمیز بشویید و خیس کنید و منتظر شوید تا جوانه‌ای سفید بزند ولی سبز نشود چراکه سبز شدن از شیرینی گندم می‌کاهد. برای اینکه خوب و به موقع جوانه بزند لازم است که گندم‌ها را در یک ظرف بریزید به طوری که روی آن‌ها را آب بگیرد.
در این مدت هر روز آب جوانه گندم را عوض کنید. بعد از دو روز آنها‌ را در سبد ریخته و رویشان را پارچه بکشید تا نور به آن‌ها نرسد. این گندم‌ها را در جای گرم قرار دهید و هر روز ۲ تا ۳ بار زیر آب بگیرید تا شسته شوند. در این مدت گندم از یک طرف جوانه می‌زند و از یک طرف ریشه می‌کند. در این حالت گندم جوانه زده را دو بار چرخ کنید.
سپس آن را در ظرفی ریخته و روی آن را حدود ۳ تا ۴ لیتر آب بریزید. از یک پارچه نازک برای صاف کردن آن استفاده کنید و آرد را کم‌کم به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید و مرتب به هم بزنید که به جوش بیاید ولی ته نگیرد.
این کار را آنقدر ادامه دهید تا آب آن تبخیر شود و تغییر رنگ بدهد و کم‌کم به سمنو تبدیل شود. بادام و گردو را هم قبلا با گلاب خیس کنید و در انتهای پخت بادام و گردو را به سمنو اضافه کنید. عده‌ای معتقدند که این بادام یا گردو‌ها در ظرف هر کسی بیفتد، برایش نشانه شگون است. وقتی سمنو رنگ قهوه‌ای به خود گرفت و قوام آمد و به صورت مالت درآمد، آن را از روی حرارت بردارید و تا سرد شدن کامل، آن را با پارچه تمیزی دم بگذارید و وقتی سرد شد در ظرف بکشید. سمنو را می‌توانید تا چند هفته در یخچال نگهداری کنید. سمنو بسیار مقوی و مغذی و سین مهم سفره هفت‌سین شماست. (جام جم سرا)

825



لینک منبع :عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین

Images for عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../عید-نزدیک-است؛-آموزش-پخت-سمنوی-هفت-سین‎Cached11 مارس 2015 ... تصویر عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین. طرز تهیه: برای تهیه سمنو دقت داشته باشید که گندم سالم بوده و شکسته نباشد چون باعث ترشی ... عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../عید-نزدیک-است؛-آموزش-پخت-سمنوی-هفت-سین‎Cached11 مارس 2015 ... تصویر عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین. طرز تهیه: برای تهیه سمنو دقت داشته باشید که گندم سالم بوده و شکسته نباشد چون باعث ترشی ... طرز تهیه سمنو و اینکه چرا در سفره هفت سین سمنو می‌گذاریم؟ - بامیلو ... blog.bamilo.com/طرز-تهیه-سمنو-و-اینکه-چرا-در-سفره-هفت-سی/‎Cached14 مارس 2017 ... در این مقاله به طرز تهیه سمنو و اینکه چرا در سفره هفت سین حضور دارد پرداخته شده است, سمنو عضوی جدا نشدنی از سفره هفت سین عید نوروز است. آیین پخت سمنو برای سفره هفت سین در دارالمومنین سبزوار: مجله ... www.asrarnameh.com/lifestyle.php?id=1560‎Cached Similarبه همین دلیل تهیه و پخت سمنو از روش و رسم خاص خود برخوردار است که این آیین ... وی گفت: شب‌های نزدیک به عید سرد و "عیاس" است؛ بنابراین سبزواری‌ها می‌گویند سمنو ... آموزش پخت سمنو هفت سین - نت شهر www.netshahr.com/70548/آموزش-پخت-سمنو-هفت-سین‎Cached28 فوریه 2017 ... امروز ما میخواهیم روش درست کردن سمنو به روش ساده خانگی را به شما آموزش دهیم. طرز تهیه سمنو در منزل و نکات اصلی طبخ بهتر - آرگا arga-mag.com/32095/طرز-تهیه-سمنو‎Cached7 دسامبر 2015 ... خانه آشپزی روش پخت سمنو سفره هفت سین در خانه ... سمنو یکی از سین های سفره هفت سین عید نوروز شما است که می توانید آن را در منزل خودتان تهیه ... از زمان های قدیم با نزدیک شدن به عید نوروز سمنو را برای سفره هفت سین طبخ می کردند. طرز تهیه سمنو برای سفره هفت سین + تصاویر - پرشین وی persianv.com/.../طرز-تهیه-سمنو-برای-سفره-هفت-سین-تصاویر.html‎Cached5 مارس 2015 ... پس اگر اولین باره که می‌خواید سمنو درست کنید با مقدار کمی شروع کنید که حجم زیادش موقع پخت خسته‌تون نکنه. طرز تهیه سمنو برای سفره هفت سین. آموزش درست کردن سمنو خانگی | فیلم - تگ https://tag.ir/educational/88771-آموزش-درست-کردن-سمنو-خانگی‎Cachedسمنو را معمولاً کمی پیش از عید نوروز درست می‌کنند و یکی از اجزای سفره هفت سین ایرانیان به شمار می‌آید. ... Escape will cancel and close the window. Text ... سَمَنو یا سمنک خوردنی چسبنده و شیرینی است که از جوانه گندم و آرد درست می‌کنند. .... برچسب ها : درست کردن سمنو, سفره هفت سین عید, سمنو, طرز تهیه سمنو با عکس, طرز تهیه سمنو ... آموزش تصویری پخت سمنو - مرجع تصویری tasviry.xyz/meta/آموزش/page/3/ 18 فوریه 2017 ... ... شکل سبزه. عکس پخت سمنو برای عید نوروز - آموزش تصویری پخت سمنو ..... تصویر عید نزدیک است؛ آموزش پخت سمنوی هفت سین. طرز تهیه: برای ...