مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شوهرم کتکم می‌زند، بعد می‌گوید: شوخی کردم!

پاسخ مشاور: معمولاً افراد برای تصمیم‌های مهم زندگی خود، اهداف، انگیزه‌ها، راهکار‌ها و بخصوص معیارهای شخصی و خاصی را مدنظر قرار می‌دهند و سعی می‌کنند در چارچوب این معیار‌ها، پیش بروند تا انتخاب درستی داشته باشند. ازدواج و تشکیل خانواده، یکی از این تصمیم‌های مهم است و حتی بجرئت می‌توان گفت که دیگر مسائل مهم زندگی مانند اشتغال، تحصیل، فرزندپروری، پیشرفت و رفع بیشتر نیاز‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
افراد برای ازدواج معیارهایی را در نظر می‌گیرند و از نظر روان‌شناسی، باید هر فردی معیارهای شخصی و شخصیتی برای ازدواج و گزینش همسر آینده‌اش داشته باشد و انتخاب خود را بر این اصل پایه ریزی کند. نداشتن معیارهای واضح و در دسترس و یا حتی اشتباه و یا معیارهایی که از طرف دیگران توصیه و اجبار شده است، می‌تواند در آینده زندگی زوجین را با تهدید روبرو کند.
حال مسئله این است که آیا از ابتدا همین رفتار‌ها بین شما و همسرتان وجود داشته است یا خیر؟ در ادامه این مشکل را از دو زاویه بررسی می‌کنیم.


کشف عوامل، راه مقابله با مشکلات نوظهور

اگر از ابتدا همه چیز خوب شروع شده است؛ اولاً معیارهای فردی شما در همسرتان و معیارهای فردی او در شما وجود داشته است و ثانیاً ارتباط شما با هم از نظر گفتاری و رفتاری و همچنین ارتباط با خانواده‌ها مخصوصاً رابطه همسرتان با خانواده شما، خوب بوده است و مدتی پس از ازدواج دچار چالش شده‌اید، باید به دنبال علت این تغییر رفتار بگردید؛ یعنی باید عوامل بروز این مشکلات را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز با مراجعه به مشاور خانواده به حل مسائل بپردازید.


زوج درمانی، راه حل معضلات قدیمی

چنانچه از ابتدای ازدواج این مشکلات وجود داشته است و در واقع معیارهای ازدواج بین شما و همسرتان و یا حتی خانواده‌ها، خیلی با هم همسانی و تطابق نداشته است؛ با توجه به گذشت ۷ سال از زندگیتان و رفع نشدن این مسائل، توصیه اکید ما مشاوره و زوج درمانی است. حتی پس از رفع اختلافاتتان، حضور خانواده‌ها برای مشاوره نیز لازم است.

شوخی و شوخ‌طبعی بین همسران بسیار توصیه شده است؛ لیکن نوع شوخی و رعایت حد و مرز و حریم آن نیز مورد سفارش قرار گرفته است؛ به عنوان مثال شوخی نامتعارف در حضور فامیل یا حتی فرزندان، حریم شخصی و حریم خانواده را به هم می‌ریزد و قبح برخی مسائل را از بین می‌برد و می‌تواند آسیب روان‌شناختی، اجتماعی و خانوادگی را به همراه داشته باشد.
همچنین برخی شوخی‌های غیر معمول (مانند نوع شوخی‌های شوهرتان با شما) بجز مشکلات روان‌شناختی از نظر بدنی نیز آسیب زننده است.


اختلالات شخصیتی، زمینه ساز پرخاشگری

از آنجا که شوخی با پرخاشگری تضاد دارد؛ بنابراین شوخی‌های همراه با عصبانیت یا با پرخاشگری فیزیکی می‌تواند نوعی اختلال یا ناهنجاری رفتاری محسوب شوند و نشانگر پیش زمینه مشکلات و اختلالات شخصیتی در فرد باشند. فحاشی و نداشتن ارتباط مناسب با خانواده همسر نیز این فرضیه را تأیید می‌کند.
با فرض اینکه رفتارهای شما درست است و عصبانیت شوهرتان را برنمی‌انگیزد و شما مهارتهای رفتاری خوبی دارید، این نوع رفتارهای همسرتان قطعاً به علت مشکلات روان‌شناختی فردی بروز می‌کند. در این خصوص توصیه می‌شود برای بهتر شدن تعامل زناشویی و خانوادگی به عنوان ضرورت و اولویت اول، با مشاوره بالینی، برای زوج درمانی و کشف علت اصلی این نوع رفتارهای همسرتان اقدام و آن را کنترل کنید و در قدم بعدی راهکارهای ارتباط بین فردی مؤثر (در قالب رعایت حریم و احترام متقابل) همراه با نشاط زناشویی را فرا گیرید و در زندگی به کار بندید. (علی کاظمی دلویی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

114



لینک منبع :شوهرم کتکم می‌زند، بعد می‌گوید: شوخی کردم!

شوهرم کتکم می‌زند، بعد می‌گوید: شوخی کردم! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شوهرم-کتکم-می‌زند،-بعد-می‌گوید-شوخی-کردم‎Cached19 آوریل 2015 ... تصویر شوهرم کتکم می‌زند، بعد می‌گوید: شوخی کردم! پاسخ مشاور: معمولاً افراد برای تصمیم‌های مهم زندگی خود، اهداف، انگیزه‌ها، راهکار‌ها و بخصوص ... مادرانه :: شوهرم بعد از کلی کتک زدن میگوید شوخی کردم madaraneh.com/fa/content/868.html‎Cachedشوهرم بعد از کلی کتک زدن میگوید شوخی کردم. کنترل کردن خشم در عصبانیت یکی از دستورات الهی است خداوند در قرآن نیز گفته اند که خشم خود را فرو ببرید پس ... شوهرم می‌گوید کاری می‌کنم که تو را در تیمارستان بگذارم و بچه‌ها را از ... ► 13:12https://www.youtube.com/watch?v=CpjegJwmue0 Jun 29, 2017 - 13 min - Uploaded by Persian Ravanshenasi شوهرم می‌گوید کاری می‌کنم که تو را در تیمارستان بگذارم و بچه‌ها را از ... پیشنهاد میکنم شما هم یە زنگی بە این دکتر بزنید و بپرسید چرا وقتی اسم کورد بە گوشم میرسد ... مشاوره زناشویی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/ir.moshavere.zanashoee.d6/?l=fa‎Cached Rating: 4.2 - 41 votes - Free - Android - Business/Productivity شوهرم مشکوک می‌زند؛ تازگی‌ها برای تلفنش رمز گذاشته خرجی خودم ... والدینم نمی‌دانند؛ در ۲۶ سالگی شوهر زنی ۵۸ ساله شده‌ام ... شوهرم کتکم می‌زند، بعد می‌گوید: شوخی کردم مردان کتک خور و زنانی که دست بزن دارند - ماهنامه گزارش www.gozaresh.com/fa/.../مردان-کتک-خور-و-زنانی-که-دست-بزن-دارند‎Cached Similar8 آگوست 2015 ... اول از لیچارهای زن شروع می‌شود و چند دقیقه بعد صدای مرد در می‌آید که ... کم کم، بگو مگوها مثل شعله آتش کم‌جانی، آرام آرام گُر می‌گیرد و ولوم ... از قدیم اختلافات زن و شوهری و زبانم لال کتک کاری بوده ولی نه به حدی ... عجیب است، شاید هم یک شوخی است! ... بیرون می‌زند و پیش از رفتن فریاد می‌زند «برمی‌گردم، خانه نباشی ها». برادرم کتکم می زند news0.ir/news/برادرم%20کتکم%20می%20زند%20.html‎Cachedشوهرم کتکم می‌زند، چطور طلاق بگیرم؟ - خبرگزاری ملی ایران. شوهرم کتکم می‌زند، بعد می‌گوید: شوخی کردم!jamejamonline.ir/sara/1911357988189795422دائم به ... شوهرم مرا کتک می‌زند - محمود معظمی moazami.ca/pe/consult/family.../198-شوهرم-مرا-کتک-می‌زند.html‎Cachedبطور مثال ایشان ۱۲ سال زحمت کشیده‌اند وپستی را گرفته‌اند ودقیقا کسی بعد از ۱ ... رسیده است ومیخواهد ریس ایشان شود (با پارتی وبی سواد) بطوریکه می‌گوید وقتی در ... شوهر کردم اما کاش نمیکردم کتکم میزنه امروز تو خیابون منو زد من واگذارش کردم به ... 90-3-11-خانم نیلچی زاده - سمت خدا samtekhoda.tv3.ir/index.php?option=com_content...‎Cached Similar1 ژوئن 2011 ... سوال – شوهر من می گوید که با این حرفها دارند ما را از دین می ترسانند و مقام امام ... حرف این همسر من بخاطر این است که خودش حرفهای زشت زیاد می زند حتی به من . ... روحیه اش شده باشد و خیلی طبیعی و عادی ، چه به شوخی و چه به جدی فحش بدهد ، این ... هم انجام می دهد ولی با اهل خانه بد رفتار است و اهل کتک زدن و ناسزا گفتن است . روانشناسی و مشاوره man-psychology.blogfa.com/‎Cached Similarبعد از چند ماه که فرانک به امادگی لازم بدنی برای مقابله با تام میرسه، طبق معمول .... دانند که من بزرگتر هستم خودش می گوید برایم اصلا مهم نیست اصلا و دلیل ندارد که خانواده ... من 26 سالمه در سن15 سالگی ازدواج کردم اوایل زندگی با مادر شوهرم زندگی میکردیم ..... تا شوخی و حرف بیجا میزنه اما کافیه من یه کلمه بگم قیامت میکنه همش میگه میزنم ... چطور وابستگی شوهر را به خانواده اش کم کنید؟ - نوعروس www.noarous.com/fa/content/13203‎Similarاگه شوهرم به شوخی حتی منو اذیت کنه مادرشوهر پدرشوهرم دعواش میکنن،برادرشوهرم هم چون ...... وروزم باخودم حرف میزنم و گریه میکنم بعد کل کارام میمونه اینقد فکروخیال کردم ۲۳سالمه ..... برای اولین بار بعد دو سال زندگی کتکم زد منم یک ساله بینیمو عمل کردم الان منتظرم ...... باهاش خیلی صمیمی میشم اما دریک کلام میگوید خواهرم مادرم بعد تو .