مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

محققان: درست بنشینید تا کمردرد نگیرید

متخصصان استرالیایی بر اساس مطالعات اخیر خود اظهار داشتند: انجام مشاغل و کارهای دستی که موجب می‌شوند بدن در وضعیت جسمی نامناسبی قرار گیرد احتمال بروز کمردرد را تا ۸ برابر افزایش می‌دهد.

همچنین خستگی و آشفته بودن در مواقع کار کردن از دیگر فاکتورهای خطرزا در بروز کمردرد و تشدید آن به حساب می‌آید. علاوه بر این، طبق مشاهدات متخصصان استرالیایی احتمال بروز کمردرد در ساعت‌های هفت صبح تا هنگام ظهر به بیشترین حد می‌رسد.

«مانوئلا فریرا» از متخصصان این مطالعه گفت: مطالعه ما در نوع خود اولین موردی است که قرار گرفتن در معرض طیفی از محرک‌های بروز کمردرد را بررسی کرده‌ که بسیاری از این محرک‌ها اصلاح‌شدنی هستند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۱۰ درصد مردم سراسر جهان در مرحله‌ای از زندگی خود، کمردرد را تجربه کرده‌اند. کمردرد دلیل اصلی ناتوانی و از کار افتادگی به حساب می‌آید و نسبت به مالاریا، دیابت یا سرطان ریه بیشترین میزان تاثیر سوء را بر سلامت عمومی دارد.

به نقل از هلث‌دی نیوز، درک و شناسایی عوامل خطرزای موثر در بروز کمردرد و کنترل میزان قرار گرفتن در معرض این عوامل می‌تواند اولین گام مهم در پیشگیری از این عارضه باشد. (ایسنا)

271



لینک منبع :محققان: درست بنشینید تا کمردرد نگیرید

درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!! (+تصاویر) - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/sit3-take1-pain.html‎Cached Similarدرست بنشینید تا کمر درد نگیرید!! ... محققان با بررسی تمامی ‌نتایج آزمایش اعلام کردند که حالت نشستن 135 درجه‌ای بهترین وضعیت برای کمر است و توصیه می‌کنند ... محققان: درست بنشینید تا کمردرد نگیرید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../محققان-درست-بنشینید-تا-کمردرد-نگیرید محققان: درست بنشینید تا کمردرد نگیرید. چهارشنبه 29 بهمن 1393 ساعت 08:59. جام جم سرا: پزشکان هشدار می‌دهند که قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب به هنگام کار ... [PDF] !! درﺳﺖ ﺑﻨﺸﻴﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻛﻤﺮ درد ﻧﮕﻴﺮﻳﺪ pedex.ir/upload/partspics/1496141298-ergo.pdf‎Cachedﺷﻮد ﻛﻪ درﺳﺖ ﺑﻨﺸﻴﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻛﻤﺮ درد ﻧﮕﻴﺮﻳﺪ، اﻣﺎ ﺑﺮای ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از ﻛﻤﺮ درد ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺷﻜﻠﻲ ﻧﺸﺴﺖ و ﻧﺤﻮه. ی ﺻﺤﻴﺢ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺑ ... ﻣﺤﻘﻘﺎن اﺳﻜﺎﺗﻠﻨﺪی و ﻛﺎﻧﺎداﻳﻲ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺷﻜﻞ ﺟﺪﻳﺪی از ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺑﺮداری. « ام.آر.آی. ». ساقیا - درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!! gholam1356.blogfa.com/page/kamar.aspx‎Cached Similarهمیشه گفته می شود که درست بنشینید تا کمر درد نگیرید،اما برای پیشگیری از کمر درد ... محققان اسکاتلندی و کانادایی با استفاده از شکل جدیدی از تصویر برداری « ام. درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!! (+تصاویر) | - این - قطره www.ghatreh.com/news/.../درست-بنشینید-کمر-درد-نگیرید-تصاویر 26 فوریه 2017 ... درست بنشینید تا کمر درد نگیرید! ... محققان با بررسی تمامی نتایج آزمایش اعلام کردند که حالت نشستن 135 درجه ای بهترین وضعیت برای کمر است ... درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!! (+تصاویر) - تالار گفتگوی هم میهن ... forum.hammihan.com/thread120281.html‎Cached Similar(+تصاویر) درست بنشینید تا کمر درد نگیرید! ... محققان با بررسی تمامی ‌نتایج آزمایش اعلام کردند که حالت نشستن 135 درجه‌ای بهترین وضعیت برای ... چگونه درست بنشینیم تا کمردرد نگیریم - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../چگونه-درست-بنشینیم-تا-کمردرد-نگیریم‎Cachedروش درست و صحیح نشستن برای پیشگیری از ابتلا به کمردرد چیست. خبرگزاری آریا - درست بنشینید تا کمر درد نگیرید!! (+تصاویر) www.aryanews.com/News/.../درست-بنشینید-تا-کمر-درد-نگیرید-تصاویر 26 فوریه 2017 ... خبرگزاری آریا - درست بنشینید تا کمر درد نگیرید! ... محققان با بررسی تمامی ‌نتایج آزمایش اعلام کردند که حالت نشستن 135 درجه‌ای بهترین وضعیت ... روش صحیح نشستن برای پیشگیری از کمردرد | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/25020‎Cachedهمیشه گفته می شود که درست بنشینید تا کمر درد نگیرید،اما برای پیشگیری از کمر درد ... محققان با بررسی تمامی ‌نتایج آزمایش اعلام کردند که حالت نشستن 135 درجه‌ای ... درست بنشینید تا کمر درد نگیرید - پی سی پارسی www.pcparsi.com/درست-بنشینید-تا-کمر-درد-نگیرید-7445.html‎Cachedپی سی پارسی پزشکی و سلامتی درست بنشینید تا کمر درد نگیرید ... محققان با بررسی تمامی ‌نتایج آزمایش اعلام کردند که حالت نشستن 135 درجه‌ای بهترین وضعیت ...