مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 خاصیت پرتقال

[ad_1]

به گزارش جام جم آنلاین، با 10 خاصیت پرتقال در ادامه آشنا شوید.

1 ـ حدود 20 گرم برگ خشک درخت پرتقال را در یک لیتر آب جوش بریزید و 10 تا 15 دقیقه به همان حالت بگذارید بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده با عسل شیرین کنید و قبل از خواب یک فنجان از آن را با 2 قاشق عرق بهارنارنج مخلوط کرده و میل کنید. این دمکرده خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

2 ـ غذاهای گوشتی بخصوص گوشت قرمز اسید اوریک خون را افزایش می‌دهد، خوردن پرتقال و دیگر مرکبات اسیداوریک خون را با خاصیت قلیایی خود خنثی می‌کنند.

3 ـ آب یک عدد پرتقال را در یک فنجان آب جوش بریزید و با دو حبه قند شیرین کرده و گرم میل کنید. (بهتر است موقع خواب میل کنید.) این شربت برای درمان سرماخوردگی و حالت گریپ و گرفتگی بینی بسیار موثر است.

4 ـ پرتقال محرک اشتهاست البته باید قبل از غذا خورده شود نه بعد از غذا.

5 ـ پوست یک عدد پرتقال را حدود 30 دقیقه بجوشانید. آب تلخ اولیه را دور بریزید و دوباره در آبی که با قند یا شکر شیرین شده (حدود 20 گرم قند یا شکر در یک لیتر آب) حدود 20 دقیقه بجوشانید.
پوست‌های جوشانده شده را پس از خنک شدن صبح ناشتا یا موقع خواب میل کنید. برای درمان یبوست بی‌اندازه موثر است.

6 ـ یک عدد پرتقال را در کنار آتش ملایم یا داخل فویل و درون خاکستر بگذارید تا خوب بپزد. سپس آن را دو نیم کرده و به صورت ضماد روی زخم بگذارید. برای التیام زخم بسیار مفید و موثر است.

7 ـ پرتقال سرشار از ویتامین بخصوص ویتامین C است و خوردن مداوم و افزودن آب آن به شیر و غذای کودکان از ابتلا به بیماری‌هایی همچون اسکوربوت و راشیتیسم جلوگیری می‌کند.

8 ـ دمکرده برگ پرتقال با عرق بهارنارنج برای آرام کردن تپش و ناراحتی‌های قلبی بسیار موثر است.
9 ـ خوردن روزی 2 تا 3 فنجان دمکرده برگ پرتقال که در شرح آن داده شد برای درمان دردهای میگرنی بسیار مفید است.

10 ـ پرتقال دارای مقادیر زیادی ویتامین C، A، انواع ویتامین B، املاح معدنی، فسفر، آهن، کلسیم و... است، اما دارای کالری کمی است. یک لیوان بزرگ آب پرتقال طبیعی حدود 50 گرم کالری دارد. بنابراین برای افرادی که رژیم لاغری دارند، بسیار موثر است. زیرا بیشتر ویتامین‌های بدن را تامین می‌کند. در ضمن افراد دارای دیابت نیز به دلیل پایین بودن کالری پرتقال می‌توانند با خیال آسوده مقدار زیادی پرتقال میل کنند.

مژده مظهری


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

غذای مقوی و پر خاصیت غذای مقوی و پر خاصیت غذاهای پرخاصیت دقیقا به چه غذاهایی گفته می‌شود؟پرتقال، فواید خاص پرتقال، خواص دارویی پرتقال آکاپرتقالخواص سبزیجاتسلامتخواص پرتقالخواص دارویی پرتقالفواید پرتقالخاصیت پرتقال چه میوه‌هایی اسیدی هستند؟ آب پرتقال و آب گریپ‌فروت در سبد غذایی، آب پرتقال و آب گریپ‌فروت وجود دارد که هر دو خاصیت فوق‌العاده‌ی لیموترشلیموترش می‌تواند روی رنگ و روی شما تأثیر بگذارد و پوست‌های کدر و تیره را روشن و خوش آشنایی با خواص پرتقال خواص پرتقال پرتقال درخت کوچکی است دارای برگهای سبز و گلهای سفید پوست پرتقال نارنجی شش خاصیت برای خوردن کیوی، کیوی، خاصیت کیوی، …خواص سبزیجاتکیوی از جمله میوه‌هایخواص کیوی خواص دارویی کیوی فواید کیوی خاصیت در مورد خاصیت هسته زردآلو چیزی می دانیدخواص زرد آلو ، خواص هسته زرد آلو ، پیشگیری از سرطان با مصرف هسته زرد آلو ، جلوگیری از این خوراکی ها را با شکم خالی نخوریداسلایدبا شکم خالی کار نکنید پرتقال چای خرمالو خوراکی خوراکی ها خوردن با شکم خالی دارو کاربرد و خاصیت جوش شیرینجوش شیرین یا همان بی کربنات سدیم دارای کاربردهای خلاقانه بسیاریست که به آنها اشاره خواص برنج و ویتامینهای آن سرآشپزبرنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف خاصیت پرتقال خاصیت خاصیت پرتقال یکشنبه آبان ساعت پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین ‫ خاصیت پرتقال مجله خبری دابی ‫به گزارش جام جم آنلاین، با خاصیت پرتقال در ادامه آشنا شوید ـ حدود گرم برگ خشک درخت خاصیت پرتقال خاصیت به گزارش جام جم آنلاین، با خاصیت پرتقال در ادامه آشنا شوید ـ حدود گرم برگ خشک درخت خاصیت اعجاب انگیز پرتقال اسلاید پرتقال پزشکی خاصیت خاصیت پرتقال خواص خواص پرتقال فواید فواید پرتقال مزایای پرتقال خاصیت های آب پرتقال طبیعی فایده آب پرتقال خاصیت های آب پرتقال طبیعیاگر به دنبال یک نوشیدنی معجزه گر برای سلامت خود هستید پیشنهاد ما خاصیت پرتقال خاصیتپرتقال خاصیت پرتقال پرتقالپرتقال یا مالته میوه‌ای از خانواده مرکبات می‌باشد درخت آن همیشه سبز آشنایی با خواص پرتقال خواص پرتقال پرتقال درخت کوچکی است دارای برگهای سبز و گلهای سفید پوست پرتقال نارنجی رنگ خاصیت پرتقال ـ حدود گرم برگ خشک درخت پرتقال را در خاصیتپرتقال خاصیت پرتقال ـ حدود گرم برگ خشک درخت پرتقال را در یک لیتر آب جوش بریزید و تا دقیقه خاصیت پرتقال خاصیتپرتقال پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات به گزارش شفا آنلاین، با خاصیت پرتقال آشنا خاصیت پرتقال را بشناسید افکار نیوز دقیقه پیش آخرین خبر در ساعت ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان خاصیت پرتقال



لینک منبع :10 خاصیت پرتقال

10 خاصیت پرتقال - جام جم jamejamonline.ir/sara/.../10-خاصیت-پرتقال‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است. تصویر 10 خاصیت پرتقال. به گزارش جام جم ... 10 خاصیت پرتقال - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/198056/10-خاصیت-پرتقال‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، با 10 خاصیت پرتقال در ... خواص پرتقال | فواید و خواص بی نظیر پرتقال - نمناک namnak.com/خواص-پرتقال.p314‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۶ - ۴۱۲ نقد خواص پرتقال و خواص دارویی پرتقال و فواید مصرف پرتقال و خواص پرتقال در ... 10. اگر چند دانه میخک را در پرتقال فروکنید ترکیبی می شود برای از بین بردن بید ... 10 خاصیت پرتقال www.24khabar.com/news/10477497/10-خاصیت-پرتقال/‏ - ذخیره شده پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است. با 10 خاصیت پرتقال در ادامه آشنا شوید. 1 حدود 20 گرم برگ خشک ... 10 خاصیت شگفت انگیز پرتقال | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28424038‏ 20 نوامبر 2016 ... در این مطلب قصد داریم شما را با 10 خاصیت شگفت انگیز این میوه لذیذ آشنا کنیم. ... نوشیدنی میوه نوشیدنی یا شربت های میوه مثل شربت پرتقال یا . 10 خاصیت پرتقال - پورتال سیحو seiho.ir/news/316742/‏ سلامت نیوز: پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن ... به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، با 10 خاصیت پرتقال در ادامه آشنا ... 10 خاصیت پرتقال - وقت غذای خوبه goodfoodtime.com/10-خاصیت-پرتقال/‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... 20 نوامبر 2016 ... پرتقال یکی از میوه های فصل های سرد است که دارای ویتامین ث زیادی است.در این مطلب قصد داریم شما را با 10 خاصیت شگفت انگیز ... 10 خاصیت پرتقال - مجله خبری شوش مال shooshmall.com/blog/10-خاصیت-پرتقال/‏ 13 نوامبر 2016 ... پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است. با 10 خاصیت پرتقال در ادامه آشنا شوید. خاصیت های آب پرتقال طبیعی - 10 فایده آب پرتقال - آلامتو www.alamto.com/orange-juice-benefits.html‏ - ذخیره شده 7 نوامبر 2016 ... خاصیت های آب پرتقال طبیعی:اگر به دنبال یک نوشیدنی معجزه گر برای سلامت خود هستید پیشنهاد ما اضافه کردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی روزانه ... 10 خاصیت مهم در مورد پرتقال - دانشنامه فرزند farzand.net/step/263263-10-health-benefits-of-orange‏ - ذخیره شده سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی حفاظت از سیستم قلبی عروقی سلامت دندان ها و استخوان ها تنظیم فشار خون پایین آورنده کلسترول محافظت از کلیه مبارزه با عفونت.