مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی

[ad_1]

رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به اینکه برنامه‌های وزارت بهداشت در این دولت در جهت توقف و افول طب سنتی بوده است،‌ گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و سفارشات ایشان در خصوص احیا طب ایرانی اسلامی، هیچ توجهی توسط دولت به این حوزه نشده است.

به گزارش مشرق، حسین خیراندیش در ارتباط با شکایت وزارت بهداشت از وی و تعطیلی مؤسسه تحقیقات حجامت ایران اظهار داشت: پرونده شکایت از بنده همچنان در دادگاه مفتوح است و بازپرس پرونده را نگه داشته و به دادگاه ارجاع نمی‌دهد.
 
وی با بیان اینکه وکیل ما پیگیر این پرونده است،‌ افزود: پرونده شاکی خصوصی ندارد البته تلاش‌های زیادی توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در این زمینه صورت گرفته ولی کسی شکایت شخصی نکرده است.
 
رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران ادامه داد: معاونت وزارت بهداشت البته در حال تلاش بوده که این مشکل را حل کند و تماس‌هایی در این زمینه نیز حاصل شده است.
 
خیراندیش اضافه کرد: در وزارت بهداشت و در دولت کنونی دوره توقف و افول طب سنتی بوده چرا که مجموع قوانین و نهادهایی که در این زمینه از قبل تشکیل شده بود، حذف شد و حتی معاونت طب سنتی در وزارتخانه بهداشت نیز منحل گشت و آئین‌نامه‌های قبلی به طور کلی ابطال شد.
 
وی اضافه کرد: برنامه‌های قبلی نیز هیچکدام زمینه اجرایی پیدا نکرد و تمدید حکم حکیمان طب سنتی نیز صادر نشد بنابر این دولت از طب سنتی جلوگیری کرد و حتی برخی از دانشگاه‌ها به دنبال این بودند که اصلاً دانشجو در حوزه طب سنتی پذیرش نکنند، البته این در حالی است که توسط وزیر بهداشت و معاونش به کرات حرف‌های خوبی در زمینه طب سنتی انجام گرفت.
 
این پژوهشگر طب سنتی و اسلامی گفت: بر اساس ابلاغیه رهبری دولت به صورت رسمی باید برنامه‌هایی در این راستا انجام می‌داد ولی حتی یک کمیته برای اجرایی شدن این موضوع تشکیل نشد.
 
خیراندیش در مورد تشکیل داروخانه‌های طب سنتی گفت: زمانی که می‌خواهیم دارو چه شیمیایی، چه گیاهی در اختیار بیماران قرار دهیم باید از استاندارد بودن آن مطمئن باشیم و سقف زمان مصرف نیز برای دارو مشخص باشد و این از وظایف دولت است که آن را کنترل کنند.
 
وی اضافه کرد: دولت حتی یک ریال سرمایه‌گذاری برای توسعه داروی گیاهی و یا برگزاری کلاس آموزشی برای عطاری‌ها هزینه نکرد و تمام آئین‌نامه‌های دولت جهت‌گیری براندازانه داشته است، لذا با این شیوه ساماندهی که عطاری‌ها جمع‌آوری شود مخالف هستیم.
 
رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: ساماندهی عطاری‌ها باید با برنامه‌ریزی و ارائه گواهی و آموزش برای آنها باشد، داروها نیز به صورت بسته‌بندی و با کنترل ماندگاری ارائه شوند، ولی این در حالی است که سیاست‌های وزارت بهداشت اصلاحی نبوده و کاملاً براندازانه است.
 
خیراندیش افزود:‌ راه‌اندازی داروخانه طب سنتی خوب است البته باید توجه داشت که زبان طب سنتی خاص بوده و اگر بخواهیم آن را منتقل به یک شبکه کنیم نشدنی است چرا که بیشتر از 15 تا 20 متخصص داروسازی طب سنتی در کشور نداریم و با این وجود نمی‌توان این داروخانه‌ها را وسعت داد.
 
وی عنوان کرد: لذا باید این معیار تغییر کند و متخصصان داروسازی سنتی به عنوان ناظر کلان باشند، نه مدیر داروخانه گیاهی چرا که این مسئله کم‌ثمر بوده و نتایج مؤثری نخواهد داشت، در حال حاضر به گفته وزارت بهداشت 20 سلامتکده طب سنتی دارای مجوز بوده و فعال است این در حالی بوده که حتی اگر 200 سلامتکده هم باشد برای کشور کفایت نمی‌کند.
 
رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: این برنامه‌ها تا 200 سال آینده هم نتیجه نمی‌دهد و باید طب سنتی را لایه لایه در جامعه در نظر گیریم و تنها لایه‌های تخصصی را به درمانگاه ارجاع دهیم. به نظرم همه مردم باید در مورد برخی از گیاهان دارویی همچون نعنا اطلاعات لازم را داشته باشند تا بتوانند در صورت لزوم از آن بهره‌مند شوند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانتا کنون آنچه از نامه نگاری های بین رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور درباره برجام در رسانه اخبار،اخبار اقتصادیجدیدترین اخبار اقتصادی و …قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۵۴ دلار و ۶۰ سنت اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه ای کلیه مشمولان کاردانی ، دیپلم و زیر دیپلم دارای پایگاه تخصصی نقد و بررسی عرفانهای کاذبشادی بی هدف دالای لاما گردآورندهمظاهری سیف سرور و شادمانی و رضایت مندی از گرایش پورتال پرتال حقوق دانش آموخته ی مهندسی اموات تاریخ مقطع پایگاه اطلاع رسانى موسسه جهانی سبطین علیهما …مقدّمه خداوند متعال دارای تقدس اصیل و ذاتی است و برخی از اشخاص و اشیاء به میزان انتساب دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی جهت توقف و افول طب سنتی این دولت در جهت توقف و افول یازدهم دوره توقف و افول دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی رویـش نیــوز دولت یازدهم دوره توقف و در وزارت بهداشت و در دولت کنونی دوره توقف و افول طب سنتی بوده دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت روحانی عامل توقف و افول طب سنتیقوانین و نهادهای طب سنتی حسینخیراندیشطبسنتی دوره افول و توقف طب سنتی دولت کنونی دوره توقف و طب سنتی در دولت یازدهم سایت خبری تحلیلی آباد سبز دولت یازدهم دوره توقف و افول طب دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی آخرین جزئیات دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی زخم معده و درمان آن به روش طب سنتی پایگاه اطلاع رسانی رجا دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دیوان محاسبات دولت یازدهم ثروتمندتر از دولت قبل دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی صبح یکشنبه آبان خبردولتیازدهم ماه خبر دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی طب سنتی درمان کنیم طبسنتیدرمانکنیم دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی نکاتی مفید درباره حجامت از منظر طب سنتی اینکه حجامت بر دربارهحجامتمنظرسنتی منابع طب سنتی اشاره دوره توقف و افول طب سنتی دولت یازدهم دوره توقف و سنت عاشورایی از گوشه ایران تصاویر دولت بهار دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دولت بهار این عزاداری ها در برخی شهر ها در روز رجزخوانی فیصل برای ایران و متحدان منطقه پایگاه اطلاع رسانی رجا دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی دیوان محاسبات دولت یازدهم ثروتمندتر از دولت قبل



لینک منبع :دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی ... www.farsnews.com/13950822000276‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به اینکه برنامه‌های وزارت بهداشت در این دولت در جهت توقف و افول طب سنتی بوده است، گفت: با توجه به ... دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی - تی نیوز tnews.ir/news/01b874166468.html‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... به گزارش سلام دلفان, رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به اینکه برنامه های وزارت بهداشت در این دولت در جهت توقف و افول طب سنتی بوده ... اخبار پارسیک - دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی/ آخرین جزئیات ... https://news.parseek.com/Url/?id=13232552‏ دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی/ آخرین جزئیات شکایت وزارت بهداشت از استاد طب سنتی. پورتال خبری گزارش روز هر یک ثانیه، یک خبر دست اول reportday.ir/دولت-یازدهم-دوره-توقف-و-افول-طب-سنتی-آخ-2/‏ سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵. سرخط خبرها · چگونه با گزارش روز پیشرفت کنید؟ پورتال خبری گزارش روز هر یک ثانیه، یک خبر دست اول. نیازمندی های رایگان های یو. دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی - رادیکال خبر www.radicalkhabar.ir/search/?q=دولت+یازدهم+دوره+توقف...افول+طب+سنتی‏ رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت ایران با اشاره به اینکه برنامه‌های وزارت بهداشت در این دولت در جهت توقف و افول طب سنتی بوده است، گفت: با توجه به سخنان مقام معظم ... دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی/ آخرین جزئیات شکایت وزارت ... www.espeli.ir/.../دولت+یازدهم+دوره+توقف+و+افول+طب+سنتی-+آخرین+جزئیات+شکایت+وزارت+بهداشت+از+استاد+طب+سنتی‏ - ذخیره شده دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی/ آخرین جزئیات شکایت وزارت بهداشت از استاد طب سنتی. دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی/ آخرین جزئیات شکایت وزارت ... khabarehfarsi.ir/fa/343144‏ c:windowssystem32inetsrv> "C:WindowsMicrosoft.NETFramework64v4.0.30319 csc.exe" /t:library /utf8output /R:"C:WindowsMicrosoft. mardomane.com - صدای آمریکا: مانند اوباما بسیاری از وعده‌های ترامپ هم ... mardomane.com/fa/rssreader/news?sec_id=37&id=19766‏ 13 نوامبر 2016 ... ... دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی · آرزوی رهبری برای حضور در راهپیمایی .... ترامپ برای تامین هزینه‌های ساخت دیوار ممکن است دولت مکزیک را با ... بلاغ مازندران - نقشه پژوهشی طب سنتی تدوین شد www.bloghnews.com/fa/doc/news/95967/نقشه-پژوهشی-طب-سنتی-تدوین‏ معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین نقشه راه پژوهشی طب سنتی در این مجموعه خبر داد و گفت: دانشکده ... دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی. طب سنتی، افول تا احیا عصر دوشنبه 13 دی 95 | خبرچه khabarche.ir/خبر/6071461/طب-سنتی--افول-تا-احیا‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2017 ... عصر دوشنبه سیزدهم دی ماه 1395 خبر طب سنتی، افول تا احیا. ... در دهه‌های اخیر، استفاده از طب سنتی و مکمل در اکثر کشورهای جهان گسترش .... عکس دولت یازدهم دوره توقف و افول طب سنتی/ آخرین جزئیات شکایت وزارت بهداشت از.