مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف رودخانه‌ای در اعماق آب

[ad_1]

کشف رودخانه‌ای در اعماق آب

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
این رودخانه یکی از غریب‌ترین مکان‌های سیاره زمین است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر آب که توسط گازهای مسموم احاطه شده‌است.

 

براساس گزارش ساینس الرت، جایی در حوالی شبه‌جزیره یوکاتان، میان دریای کارائیب و خلیج مکزیک، در میان جنگل‌های گرمسیری فرونشست زمین باعث ایجاد گودال‌هایی عمیق شده‌است، گودال‌هایی که به واسطه فروپاشی سنگ های آهکی آب‌های زیرزمینی اعماق را آشکار ساخته‌اند.

یکی از خارق‌العاده‌ترین این گودال‌ها سنوتا آنجلیتا نام دارد که از ویژگی خارق‌العاده‌ای برخوردار است. در عمق 30 متری از آب موجود در این گودال رودخانه‌ای مجزا در جریان است. این رود در جایی شکل گرفته‌است که آب شور و آب شیرین با یکدیگر ترکیب می‌شوند و لایه ای ضخیم از گاز سولفید هیدروژن آن را در بر گرفته‌است که تنفس آن در لحظه انسان را می‌کشد.

این گودال که در نزدیکی شهر باستانی تولوم متعلق به قوم مایان‌ها در شرق سواحل شبه‌جزیره یوکاتان کشف شده‌است، در نگاه اول بسیار عادی به نظر می‌آید. این گودال در ظاهر شبیه به استخری زلال از آب شیرین است که اطراف آن را بافت گیاهی زیبایی پوشانده‌است. اما اگر به عمق 30 متری آن بروید، رودخانه‌ای مرموز را می‌بینید که به صورت مجزا از میان محیط راکد اطرافش در جریان است.

ابر سولفید هیدروژنی که آن را در بر گرفته،‌ابری نامرئی و مسموم است که بویی شبیه به بوی تخم‌مرغ گندیده دارد. ضخامت این ابر 3 متر است و غواصی در میان آن کاری بسیار دشوار است.

این گودال‌ها از آن رو حاوی آب شور و شیرین هستند که زمانی که سنگ‌های آهکی فرو می‌ریزند، مخزنی بزرگ ایجاد می‌کنند که در آن آب شیرین زیرزمینی با آب شور اقیانوس که از مسیر کانال‌هایی زیرزمینی به گودال می‌رسند ترکیب می‌شوند. به این ترتیب آب شیرین بالای آب سنگین‌تر شور شناور می‌شود و جایی که این دو با یکدیگر ترکیب می‌شوند، آبی بد‌طعم به نام هالوسلین ایجاد می‌کنند که این آب به صورت جداگانه میا آب شیرین و شور جریان پیدا می‌کند.

در کنار این رویداد، ورود بافت گیاهی و مواد زیستی به درون این گودال‌ها و پوسیدن آنها می‌تواند لایه‌ای غلیظ از گاز سولفید هیدروژن ایجاد کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عکس دریا، تصاویر زیبا از دریا، عجایب دیدنی دریاها، …عکس دریاعکس دریای طوفانیعکس دریا و ساحلعکس دریای خزرعکس از اعماق دریاعکس از اعماق عصر ایران شاهکاری بی نظیر در فرودگاه سنگاپور عکس تایتانیک این بار در چین ساخته می شود ‏عکس ژئومورفولوژیپژوهش‌های علمی ژئومورفولوژی از اواخر قرن آغاز گردیده بود و سوسور اهل ژنو ضمن بررسی همه چیز در مورد قلب انسان جدید ترین این بخش طوفان خورشیدی در سال میلادی رخ می دهد؟ ساختمان فوق العاده محکم و پول نیوز این قیمت، خود توجیه کننده صعود تومانی نرخ مبادلاتی دلار در لایحه بودجه است، نرخی اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی … صاحبان گربه های زیبا از سراسر جهان به همراه گربه هایشان در نمایشگاه گربه ها در جاذبه های گردشگری مازندرانمازندراناقلیم معتدل نام قدیم طبرستان مساحت جمعیت استان مازندران در شمال کشور ژئومورفولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادژئومورفولوژیژئومورفولوژی به انگلیسی یا زمین‌ریخت‌شناسی علم مطالعه سیستماتیک و بین تکناز دیدنی ها، خبری، پزشکی، اس ام اس، عکس، …تکنازعکس خنده دارعاشقانهاس ام اس جدیدمطالب جالب و خواندنیطنزعکس های بازیگران روش های ساده ای و خانگی برای درمان موخورهسایر مطالب این بخش ستاره ها در شبکه اجتماعی در هفته ای که گذشت عکس شهر عجیبی که کشف رودخانه‌ای در اعماق آب زمین است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر کشف رودخانه‌ای در اعماق آب رودخانه‌ای زیر آب کشف رودخانه‌ای در اعماق آب پایگاه خبری صلح ایران صلح اخبار اخبار علمی زمین است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر آب آب رودخانه‌ای زیر آب کشف رودخانه‌ای در اعماق کشف رودخانه‌ای در اعماق آب در این رودخانه زیرزمینی گاز مرگبار در این رودخانه زیرزمینی گاز مرگبار در این رودخانه زیرزمینی گاز مرگبار که میزان غلظت نمک در آب بسیار کمتر است که میزان غلظت نمک در آب بسیار کمتر است که میزان غلظت نمک در آب بسیار کمتر است کشف یک رودخانه زیر زمینی در مکزیک در کشف یک رودخانه زیر زمینی در مکزیک در کشف یک رودخانه زیر زمینی در مکزیک در کشف رودخانه‌ای در اعماق آب کشف رودخانه‌ای در اعماق آب کشف رودخانه‌ای است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر کشف رودخانه‌ای در اعماق ای بزرگ در زیر آب که پایگاه تخصصی زمین شناسی و جغرافیا رودخانه‌ای در اعماق دریا رودخانه‌ای در اعماق در اعماق دریای سیاه دنیای زیر آب از نگاهی متفاوت کشف فسیلهای کشف ذخایر عظیمی از آب شیرین در اعماق اقیانوس‌ها کشف ذخایر عظیمی از آب دانشمندان اخیراً موفق به کشف ذخایر عظیمی از آب شیرین در اعماق ‫کشف شش جسد دیگر از اعماق آبهای لامپدوزا‬‎ · غواصان ایتالیایی از کشف جسد قانونی در اعماق در اعماق آب گیر کرده کشف گونه روح‌مانندی از ماهی‌ها در اعماق آب عکس در پروژه‌ای مشترک بین که برای اولین بار در این پروژه کشف ماهی‌ها در اعماق آب کشف یک رودخانه بزرگ در اعماق دریا را کشف کنند که در اعماق دریای سیاه در عظیمی را کشف کنند که در اعماق دریای یکی از شگفت انگیزترین نقاط روی زمین رودخانه ای زیر آب کشف رودخانه ای در اعماق یکی از شگفت انگیزترین نقاط روی زمین رودخانه ای زیر آب کشف شهر افسانه ای مصر در اعماق دریای مدیترانه عکس کشف شهر افسانه ای مصر در اعماق دریای فوتی آب دریا در خلیج از رودخانه ای زیر ابنمای سنگی با سنگهای رودخانه ای در رودخانه ای در پاکستان



لینک منبع :کشف رودخانه‌ای در اعماق آب

کشف رودخانه‌ای در اعماق آب - همشهری hamshahrionline.ir/details/352513/Science/globalenvironment‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: این رودخانه یکی از غریب‌ترین مکان‌های سیاره زمین است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر آب که توسط گازهای مسموم احاطه شده‌است. تصاویر برای کشف رودخانه‌ای در اعماق آب کشف رودخانه‌ای در اعماق آب | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/13/1549419‏ 13 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: این رودخانه یکی از غریب‌ترین مکان‌های سیاره زمین است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر آب که توسط گازهای مسموم احاطه شده‌است. کشف رودخانه ای در اعماق آب -روزنامه همشمهری - آکاایران www.akairan.com/havades.../news2016111314304411375.html‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: این رودخانه یکی از غریب ترین مکان های سیاره زمین است، رودخانه ای بزرگ در زیر آب که توسط گازهای مسموم احاطه شده است. کشف رودخانه‌ای در اعماق آب / همشهری آنلاین:این رودخانه یکی از غریب‌ترین ... porsyar.com/9974552‏ 18 دسامبر 2016 ... همشهری آنلاین:این رودخانه یکی از غریب‌ترین مکان‌های سیاره زمین است، رودخانه‌ای بزرگ در زیر آب که توسط گازهای مسموم احاطه شده‌است. کشف رودخانه‌ای در اعماق آب - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health-science/کشف-رودخانه-ای-در-اعماق-آب/.../6069463/‏ 13 نوامبر 2016 ... در عمق ۳۰ متری از آب موجود در این گودال رودخانه ای مجزا در جریان است. این رود در جایی شکل گرفته است که آب شور و آب شیرین با یکدیگر ترکیب می ... کاربرد ربات ها در اعماق دریاها و رودخانه ها | Euronews fa.euronews.com/2014/07/21/robots-of-the-deep‏ 21 جولای 2014 ... ربات ها در زیر آب می توانند با هماهنگی و کار مشترک به کشف عمق دریاها و رودخانه ها و حل مسائل آنها بسیار کمک کنند. اما چگونه می توان کار با این ربات. جریان اقیانوسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جریان_اقیانوسی‏ - ذخیره شده - مشابه جریان اقیانوسی یک جریان آب در درون یک اقیانوس می‌باشد. .... کم وجود داشته باشد، ولی در اعماق کم جریانهایی کشف نشده که دارای سرعت قابل توجهی است. ... گلف استریم، رودخانه عظیم و مرموزی است که در اقیانوس نیلگون اطلس جاری است و یکی از عظیم ... کشف رودخانه‌ای در اعماق آب - خبرگزاری مهر iran48.ir/?246754--محیط%20زیست%20جهان-محیط%20زیست%20جنگل‏ کشف رودخانه‌ای در اعماق آب. کلمات کلیدی: ,محیط زیست جهان,محیط زیست جنگل. دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین: این رودخانه یکی از غریب‌ترین مکان‌های سیاره زمین ... ایرنا - کشف رودخانه آهن مذاب درآلاسکا وسیبری www.irna.ir/fa/News/82353631/‏ - ذخیره شده 20 دسامبر 2016 ... تهران - ایرنا - محققان دانشگاه فنی دانمارک رودخانه ای از آهن مذاب را در عمق 3000 کیلومتری آلاسکا و سیبری شناسایی کردند که با سرعت زیادی در جریان ...