مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش

[ad_1]
به گزارش بلاغ، سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد خواهد شد. در این مطلب توصیه‌هایی ساده در رابطه با سلامت دستگاه گوارش ارائه می‌شود.

بهداشت را رعایت کنید

عدم رعایت بهداشت مواد غذایی به اسهال، تهوع و دیگر مشکلات گوارشی می‌انجامد. غذاهای سرد را به صورت سرد و غذاهای گرم را به صورت گرم نگه دارید. برای سبزیجات و گوشت‌ها از تخته‌های جداگانه استفاده کنید و لبنیات پاستوریزه مصرف کنید. 

رژیم غذایی خود کنترل کنید

اگر با مصرف لبنیات دچار نفخ و درد شکم می‌شوید، از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید. اگر در صورت مصرف حبوبات دچار نفخ می‌شوید، آنها را چند ساعت قبل پخت، خیسانده و آب آن را دور بریزید. اگر با مصرف غذاهای اسیدزا مانند چای، قهوه، گوجه فرنگی و غذاهای ترش دچار سوزش معده می‌شوید از آنها اجتناب کنید.

 

به مقدار کافی آب بنوشید

مایعات به دفع مواد زائد از بدن کمک کرده و باعث احساس شادابی می‌شوند. توصیه می‌شود روزانه 8 لیوان آب و مایعات بنوشید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه که به طور طبیعی دارای آب هستند نیز مفید است.

مصرف فیبر را افزایش دهید

  متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، روزانه 20تا 35 گرم فیبر مصرف کنید. منابع خوب فیبر، غلات کامل، حبوبات، آجیل، میوه‌ها و سبزیجات هستند. این مواد غذایی به رفع یبوست کمک کرده و با کاهش جذب قند و چربی موجود در غذا، باعث کاهش قند و کلسترول خون می‌شوند. از آنجایی که این مواد خاصیت سیر‌کنندگی دارند، اشتها را کم کرده و به کاهش وزن کمک می‌کنند. برای جلوگیری از ایجاد نفخ، مصرف فیبر را به طور تدریجی افزایش دهید.

 پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید موجود در روده هستند که به هضم غذا، تولید و افزایش جذب ویتامین‌ها و اسیدهای آلی کمک می‌کنند. بعضی مواد غذایی مانند ماست حاوی پروبیوتیک هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها برای درمان اسهال، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و بیماری التهابی روده (IBD) مفید هستند. سندرم روده تحریک‌پذیر نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ، اسهال و یبوست متناوب بروز می‌کند. بیماری التهابی روده نیز بیماری‌ای است که دیواره روده متورم، ملتهب و زخمی می‌شود و موجب مشکلات گوارشی می‌شود. علائم این بیماری بستگی به قسمت درگیر در مجرای گوارشی دارد.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …بیماری های دستگاه گوارش زخم معده – زخم اثنی عشر – ورم معده – رابطه هلیکوباکتری وزخم اکسیر شفابخش برای دستگاه گوارشدستگاه گوارش سالم، تضمین کننده سلامت افراد است اختلال در این روند نه تنها بدن را از توصیه‌هایی برای هضم بهتر غذااگر بعد از صرف غذا احساس سنگینی و نفخ می‌کنید و یا از ترش کردن یا گرفتگی عضلات معده دستگاه ادراری – سیب سلامتمشکلات ادراری برای مشکلات کنترل مثانه، به مبحث ۲، مشکلات آموزش رفتن به دستشویی دکتر غلامرضا خاتمی، فوق‌تخصص گوارش اطفال و …دکتر غلامرضا خاتمی، فوق‌تخصص گوارش اطفال و استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهرانبرای داشتن یک نوزاد سالم و زیبا چه باید کردآیا می دانید وضعیت سلامت و تغذیه شما قبل از بارداری نه تنها توانایی شما را برای زخم معده و اثنی عشر – سیب سلامتدر حقیقت، هرکسی گاهی از اوقات دچار سوء هاضمه می شود برای اکثر افراد این سوء هاضمه مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، بهداشت مقالات سلامتاخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری عصاره سیر و لیمو ترش؛ راهی برای باز کردن رگهای قلببسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی دختران هفت ساله با نشانه های بلوغ چگونه مواد …دختر من ٧سال و ٤ماهشه از سن دو سالگی چسبندگی در ناحیه تناسلی داشت و دکتر بزایش کرم توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش در این مطلب توصیه هایی ساده اما مهم در رابطه با سلامت دستگاه گوارش برای سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش وی طب اطلاعات پزشکی سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش توصیه‌هایی ساده در رابطه با سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش پایگاه خبری تراز سلامت ورزشی توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش دستگاه گوارش سلامت بدن توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش و توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش و توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش و توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش آکا سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد به طوری که در صورت وجود اختلالی در توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش سلامتدستگاهگوارش سلامت › توصیه هایی برای سلامت در این مطلب توصیه هایی ساده در رابطه با سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی ساده برای سلامت دستگاه گوارش آوای سلامتی برای سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی ساده اما مهم در رابطه با سلامت دستگاه گوارش توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش آکا اگر با مصرف لبنیات دچار نفخ و درد شکم می شوید، از شیر بدون لاکتوز استفاده کنید اگر در صورت توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش مجله راگا مجله راگا سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش توصیه‌هایی ساده در رابطه با سلامت دستگاه گوارش توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش واضح توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش اگر با مصرف هنر پزشکی و سلامت برای قیمت



لینک منبع :توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش

توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش www.fardanews.com/.../توصیه‌هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... دستگاه گوارش سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای ... توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش - جام جم jamejamonline.ir/sara/.../توصیه-هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش‏ - ذخیره شده - مشابه 24 نوامبر 2015 ... سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد خواهد شد. توصیه هایی برای گوارش بهتر مواد غذایی - بیتوته www.beytoote.com/health/.../recommendations2-food.html‏ - ذخیره شده - مشابه راههایی برای جذب بهتر مواد غذایی ضعف دستگاه گوارش راههایی برای هضم بهتر مواد ... سلامت و بهداشتپیشگیری بهتر از درمانتوصیه هایی برای گوارش بهتر مواد غذایی ... توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../توصیه‌هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش‏ - ذخیره شده 20 نوامبر 2016 ... سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد خواهد شد. سلامت دستگاه گوارش | پرتال پارسه گرد www.parsegard.com/greenliving/سلامت-دستگاه-گوارش.html‏ - ذخیره شده - مشابه عادات ناسالم خود را ترک کنید تا تضمین کنید تا آخر عمر از دستگاه گوارشی سالم بهره مند می شوید. ... بنابراین با کنترل استرس خود، سلامتِ گوارش خود را تضمین کنید. ... .com/کلینیک-آوای-سلامتی/ID/47/توصیههایی-ساده-برای-سلامت-دستگاه- گوارش. توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش - آفتاب | دمادم https://damadam.ir/.../توصیه‌هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش/4250213‏ - ذخیره شده دستگاه گوارش سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد خواهد ... توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش payeshonline.com/news/.../توصیه‌هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش‏ 25 دسامبر 2016 ... سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای بدن ایجاد خواهد شد. توصیه‌هایی برای سلامت دستگاه گوارش | اخبار شمال - اخبار گلستان ... news.shomalgardi.com/fa/news/.../توصیه‌هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش/‏ 16 نوامبر 2016 ... دستگاه گوارش سلامت بدن با وضعیت دستگاه گوارش ارتباطی تنگاتنگ دارد. به طوری که در صورت وجود اختلالی در فعالیت آن، مشکلات زیادی برای ... توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش - طب اسلامی health.hojatollah.com/توصیه-هایی-برای-سلامت-دستگاه-گوارش/‏ - ذخیره شده 10 جولای 2015 ... توصیه هایی برای سلامت دستگاه گوارش امام صادق علیه السلام : معده خانه ى درد است و پرهیز، یگانه درمان آن. تاثیر روزه‌داری بر سلامت دستگاه گوارش - راستینه - سایت پزشکی و ... https://rastineh.com/تاثیر-روزه‌داری-بر-سلامت-دستگاه-گوارش/‏ - ذخیره شده سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه سلامتی تغذیه و سلامتی تاثیر روزه‌داری بر سلامت .... روزه داری برای تمام افرادی که دچار بیماری های دستگاه گوارش هستند، نتیجه ...