مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران

[ad_1]

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات، گفت:‌ دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و طبق بررسی‌ انجام شده در سال‌های 82 و 86 میزان گرایش دختران 13 تا 15 سال به مصرف قلیان از 9 درصد به 19.5 درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا مسجدی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات گفت:‌ دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و سازنده دخانیات همیشه از ترفندهایی استفاده می‌کند تا جوانان به استعمال آن گرایش داشته باشند.
 
وی ادامه داد: در دود سیگار 4 هزار ماده سرطان‌زا و در دود قلیان 7200 ماده سرطان‌زا وجود دارد و یک وعده قلیان برابر با مصرف 2 تا 3 پاکت سیگار است.
 
وی افزود:‌دود قلیان علاوه بر مصرف‌کنندگان برای اطرافیان نیز بسیار مضر است به ویژه برای زنان باردار به طوریکه برای جنین خطراتی ایجاد می‌کند و در برخی موارد اختلال در رشد و مرگ جنین ثمره آن است.
 
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات گفت:‌ امسال در زمینه کنترل مصرف مواد دخانی حرکت‌های جدی خواهیم داشت با وزارت علوم و وزارت بهداشت برنامه‌هایی را در دانشگاه‌ها اجرا می‌کنیم تا دانشگاه‌هایی بدون دخانیات داشته باشیم. طرح پاد در مدارس را نیز امیدواریم آغاز کنیم.
 
مسجدی ادامه داد: امیدواریم وزارت ارشاد نیز در فرهنگ‌سازی لازم و در نمایش فیلم و در سینما به ما کمک کند تا مصرف دخانیات کمتر دیده شود. صدا و سیما باید با صحنه‌هایی که دخانیات در آن نشان داده می‌شود برخورد کند.
 
وی گفت:‌ بیماری‌های قلبی عروقی،‌ سرطان‌،ت نفسی و ریوی و دیابت 4 بیماری مهم در کشور هستند که 4 عامل خطر آن دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، ورزش ناکافی و مصرف الکل است. بنابر این 15 درصد مردم که دخانیات مصرف می‌کنند مقابله با این عامل می‌تواند راهکاری برای کاهش بیماری‌های دیگر باشد.
 
همچنین در این نشست حسن آذری‌پور عضو انجمن زندگی بدون دخانیات گفت: مطالعه‌ای در کشور انجام شد در سال 82 و نشان داده شد که دو طبقه زنان و جوانان بیشترین مصرف‌کننده مواد دخانی هستند. در این تحقیق سن شروع مصرف 13 تا 15 سال بوده و از 12 به 17.5 درصد افزایش مصرف دخانیات را نشان داده است.
 
وی ادامه داد:‌ در این تحقیق مشخص شد که فقط 2 درصد این گروه سنی سیگار می‌کشند در سایر موارد مواد دخانی دیگر مصرف می‌شود. در سال 86، تحقیق دیگری انجام شد که نشان داد 3 درصد به افراد سیگاری در گروه سنی 13 تا 15 سال اضافه شده و 24 درصد از سایر مواد دخانی استفاده می‌کرده‌اند.
 
آذری‌پور گفت:‌ درسال 82، حدود 9 درصد دختران 13 تا 15 سال قلیان استعمال می‌کرده‌اند و در سال 86،‌این رقم به 19.5 درصد رسیده است.
 
عضو انجمن زندگی بدون دخانیات گفت:‌ اعتیاد به نیکوتین باعث مصرف سیگار پس از استعمال قلیان می‌شود بنابر این به زودی شاهد اعتیاد به سیگار در گروه نوجوانان و زنان خواهیم بود.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


23 مه 2016 ... افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران. دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات، گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و طبق بررسی انجام شده در سالهای ...23 مه 2016 ... دیابت، قلیان، سرطان، دخانیات، دختران تله ای به نام قلیان یک بار مصرفدبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات، گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و ...افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران. محمدرضا مسجدی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و سازنده دخانیات ...میل به مصرف قلیان و البته اقسام دیگر دخانیات، این روزها میان اقشار مختلف جامعه به خصوص دختران افزایش یافته و دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از افزایش ...23 مه 2016 ... آکاایران: افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران. به گزارش مشرق، محمدرضا مسجدی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات گفت: دخانیات ...23 مه 2016 ... بعد از ظهر دوشنبه سوم خرداد ماه 1395 خبر افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران.افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران سن مصرف دخانیات به 10 سال كاهش یافته .... افزایش رشد مصرف قلیان در دختران آنچنان چشمگیر است که دختران هم، همپای مردان ...7 ژوئن 2016 ... افزایش رشد مصرف قلیان در دختران آن چنان چشمگیر است که دیگر یک آسیب اجتماعی هم به حساب نمی آید - گروه گوناگون تیت.28 مه 2016 ... رئیس مرکز سلامت در وزارت بهداشت گفت که مصرف قلیان بین نوجوانان و بهویژه دختران افزایش چشمگیر داشته است. او انتقاد کرد که قلیان برخلاف ...همچنین مصرف قلیان در میان دختران دبیرستانی و دانشجوی ما رشد 20 درصدی داشته است. .... مواد دخاني، بيماري پنومونی را بطور چشمگيري در مصرف كنندگان افزايش ميدهد.


کلماتی برای این موضوع

مامایی پزشکان ایران ۱اثر بر روی رشد و نمو کودکان مصرف سیگار مادر باردار ،باعث قرار گرفتن جنین وی در معرض پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی نکاتی درباره مضرات مصرف فست‌فودمعاون بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت مصرف بیش از حد فست‌فودها جدیدترین خبرهای شهرستان شهرضا خبر فارسیستار سبزه علی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا، عنوان کرد روند کاهشی دمای مشکلات کیفی و کمی آموزش و پرورش ایران در قرن بودجه آموزش و پرورش ایران در بخش آموزش و پرورش که در هر کشورى کلید توسعه پایدار و الفبای تفسیر آزمایش خونالفبایتفسیراگر چه امروزه آزمایشهای بسیار دقیقی وجود دارند که می توانند مقدار میکروسکوپی مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری اخباراخبار اجتماعی، اخبار اجتماعی ایران،اخبار اجتماعی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف در محورهای ۱۰ استان کشور اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریثبت نام هزار زائر اربعینی گیلان در سایت سماح سازمان رسانه ای هنری اوج همکاری با میل راههای کنترل شهوت و احساسات جنسی شهر سوالدوست عزیز ناشناس شما در اظهار نظر آزادی که این راهکارها رو رد یا قبول کنید اما دلایلی



لینک منبع :افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران

افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران - پارس نیوز www.parsnews.com/.../367823-افزایش-چشمگیر-مصرف-قلیان-در-دختران‏ - ذخیره شده 23 مه 2016 ... دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات، گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و طبق بررسی‌ انجام شده در سال‌های 82 و 86 میزان گرایش دختران 13 تا 15 ... افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران | مشرق | خبروان khabarone.ir/news/1856843‏ - ذخیره شده 23 مه 2016 ... افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران. دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات، گفت: دخانیات دروازه ورود به اعتیاد است و طبق بررسی انجام شده در سال‌های ... مقام مسئول: مصرف قلیان در ایران خانوادگی شده است | زنان | DW.COM ... www.dw.com/fa-ir/مقام-مسئول-مصرف-قلیان-در.../a-19290606‏ - ذخیره شده 28 مه 2016 ... رئیس مرکز سلامت در وزارت بهداشت گفت که مصرف قلیان بین نوجوانان و به‌ویژه دختران افزایش چشمگیر داشته است. او انتقاد کرد که قلیان برخلاف ... مصرف چشم‌گیر ماده دخانی سنتی توسط دختران - فرارو fararu.com/fa/.../مصرف-چشم‌گیر-ماده-دخانی-سنتی-توسط-دختران‏ - ذخیره شده - مشابه میل به مصرف قلیان و البته اقسام دیگر دخانیات، این روز‌ها میان اقشار مختلف جامعه به خصوص دختران افزایش یافته و دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از افزایش ... افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/.../news2016523152456962.html‏ 23 مه 2016 ... آکاایران: افزایش چشمگیر مصرف قلیان در دختران. به گزارش مشرق، محمدرضا مسجدی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات گفت: دخانیات ... دختران و مصرف قلیان! | افزایش رشد مصرف قلیان در دختران - قطره www.ghatreh.com/news/nn32098899/دختران-مصرف-قلیان‏ 7 ژوئن 2016 ... افزایش رشد مصرف قلیان در دختران آن چنان چشمگیر است که دیگر یک آسیب اجتماعی هم به حساب نمی آید - گروه گوناگون تیت. دختران و دود‌های حلقه‌ای! | افزایش رشد مصرف قلیان در دختران آن‌چنان ... padsha.com/دختران-و-دود‌های-حلقه‌ای‏ - ذخیره شده 24 فوریه 2017 ... افزایش رشد مصرف قلیان در دختران آن‌چنان چشمگیر است که دختران هم، همپای مردان مصرف‌کننده شده‌اند و صرف‌نظر از عواقب آن، مصرف قلیان را نوعی کلاس ... سن شروع مصرف دخانیات به زیر 10 سال رو به کاهش است/خطر بیشتر ... shafaonline.ir/.../سن-شروع-مصرف-دخانیات-به-زیر-10-سال-رو-به-کاهش-استخطر-بیشتر-دختران-و-زنان-را-تهدید-می‌کند‏ سن شروع مصرف دخانیات به زیر 10 سال رو به کاهش است/خطر بیشتر دختران و زنان ... وی افزود : اما متاسفانه در بحث مصرف قلیان ما شاهد افزایش چشمگیری بودیم که این ... افزودن شیشه به قلیان توسط عرضه کنندگان غیرمجاز/ شیوع مصرف ... mehrkhane.com/.../افزودن-شیشه-به-قلیان-توسط-عرضه-کنندگان-غیرمجاز-شیوع-مصرف-قلیان-در-دختران‏ - ذخیره شده 22 سپتامبر 2015 ... به این ترتیب احتمال افزایش شیوع مصرف مواد دخانی در آینده افزایش ... شیشه به قلیان توسط عرضه کنندگان غیرمجاز/ شیوع مصرف قلیان در دختران. [PDF] قلیان، س رطان، خان واده file.qums.ac.ir/repository/vch/Edu/1395/950325dokhaniat_3.pdf‏ - ذخیره شده طی سال های اخیر، افزایش چشمگیری در میزان مصرف قلیان در ایران، کشورهای منطقه .... نگران کننده تجربه مصرف قلیان در گروه سنی جوان و نوجوان و خصوصا دختران است.