مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد

[ad_1]

تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است.

به گزارش مشرق، مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان می دهد عملکرد شناختی و قابلیت های مغز افرادیکه برنامه فشرده ای دارند، بیشتر است و برنامه فشرده روزانه یکی از فاکتورهای سلامت مغز است.

به گفته محققان، افراد پرمشغله در تست های مربوط به حافظه، پردازش اطلاعات و استدلال بهتر عمل می کنند. اما یافته های این مطالعه اثبات نمی کند که پرمشغله بودن موجب باهوش تر شدن فرد می شود.

تحقیقات قبلی نشان داده بود افراد مسنی که فعالیت بیشتری از لحاظ ذهنی، فیزیکی یا اجتماعی دارند، از عملکرد بهتر فکری هم برخوردار هستند و کمتر در معرض ریسک دمانس یا زوال عقل قرار دارند.

دکتر سارا فستینی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در این مطالعه به مشغله ذهنی مفید اشاره شده و اکیدا توصیه می شود که مشغله توام با استرس و تنش روحی، اثرات مخربی بر حافظه و عملکرد مغز دارد.»

محققان توصیه می کنند با برنامه ریزی دقیق می توان چند کار را به طور همزمان مدیریت کرد. مشغله های مثبت شامل پرداختن به امور الهام بخش و مفیدی است که با انگیزه انجام می شود و برای بدن و مغز مفید است.

در این مطالعه، ۳۳۰ مرد و زن در رده سنی ۵۰ تا ۸۹ سال از لحاظ میزان پرمشغله بودن رده بندی شدند. همچنین از این شرکت کنندگان، تست های اندازه گیری کننده حافظه، سرعت پردازش اطلاعات، استدلال و دایره لغت به عمل آمد.

در مجموع در این مطالعه مشخص شد هرچقدر افراد در زندگی روزمره پرمشغله تر باشند، در تست ها عملکرد بهتری داشتند، مخصوصاً زمانیکه از آنها خواسته می شد تا یک واقعه خاص در گذشته را به خاطر آورند.

محققان به افراد و به ویژه افراد میانسال و سالمند توصیه می کنند که برای داشتن ذهن قوی، همواره فعال بمانند و به انجام فعالیت های بپردازند که سبب نرمش ذهن می شود. یکی دیگر از مزیت های فعالیت ذهنی، پیشگیری از افسردگی است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


22 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است.23 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان میدهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است.به گزارش مهر، مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان میدهد عملکرد شناختی ...22 مه 2016 ... میگنا: مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان می دهد عملکرد شناختی و قابلیت های مغز افرادیکه برنامه فشرده ای دارند، بیشتر است و برنامه فشرده روزانه ...23 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است. ... برنامه فشرده در طول روز مغز را سالم نگه میدارد ... اجتماعی دارند، از عملکرد بهتر فکری هم برخوردار هستند و کمتر در معرض ریسک دمانس یا زوال عقل قرار دارند ...22 مه 2016 ... به گزارش مشرق، مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان می دهد عملکرد شناختی و قابلیت های مغز افرادیکه برنامه فشرده ای دارند، بیشتر است و برنامه ...22 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است. مشغله فکری,مشغله ذهنی بیشتر، ذهن سالم تر. سلامت نیوز: مطالعات اخیر نشان می دهد مشغله ذهنی برای مغز مفید است و علاوه بر افزایش حافظه و استدلال منطقی، عملکرد شناختی مغز را ...شاید مغز انسان با انجام فعالیت های متعدد و مداوم، قدرت و توانایی بیشتری به دست می آورد و در واقع هوش افراد با مشغله زیاد تیزتر است. همه ما افراد با مشغله فکری و کاری ...22 مه 2016 ... مشغله فکری مغز را سالم نگه میدارد. عکس/ واژگونی تریلر حامل سنگ روی پل رسالت. پاکستان حمله هوایی آمریکا را محکوم کرد. داود اوغلو استعفای دولت ...به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای،در واقع، ابداع رایانه موجباتی را فراهم آورد که میلیونها انسان امکان خلق آثاری را پیدا کنند که پیش از آن حقوق ...


کلماتی برای این موضوع

پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …مطالعه جدید نشان می دهد بدبین بودن سلامت قلب را به خطر می اندازد به گزارش مهر، یافته عشرت سر ا ی کا بل نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج …نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج موقت با دختر باکره ، بدون اجازه پدر چیست؟ به طور کلی همه چیز درباره مغز و عوامل موثر بر آن آرشیو سایت …گروهی از دانشمندان ایتالیایی موفق شدند در داوطلبان فضایی از مغز را کشف کنند که مسئول بیماریهای غیر واگیر شایع سایت پزشکان بدون مرز یک نوع نارسایی مغز استخوان میباشد که در اون یکی از پیش ساخت های خونی گلبول قرمز ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانیدر خصوص تغذیه چیزهایی که مانع رشد می شود را نباید مصرف کنند مثل قند های شیمیا یی ایجاد مشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور معجزه قلم چهار مطلب جذاب درباره نوشتنسلام چند ماه پیش یکی از دوستان عزیزم ازم خواسته بود تا مطالبی درباره نویسندگی رو براش وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …اختلال دوقطبی اختلال دوقطبی به انگلیسی یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌ نوعی ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ساله‌اش ثروت واقعی …ازدواج شرم‌آور زنی با پسر ساله‌اش برکو زن ۴۰ ساله اهل زیمبابوه در کمال ناباوری قصد افسردگی تشخیص و راه درمان آرشیو …افسردگی را چقدر می شناسید؟ اگر تصویر ذهنی ما از خود یک تصویر ناسالم و ضعیف باشد نگرشی



لینک منبع :مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد

مشغله فکری مغز را سالم نگه می دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../مشغله-فکری-مغز-را-سالم-نگه-می-دارد‏ - ذخیره شده 22 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است. روزنامه آفتاب یزد - مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد aftabeyazd.ir/37329-مشغله-فکری-مغز-را-سالم-نگه-می‌دارد.html‏ - ذخیره شده 23 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان می‌دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است.به گزارش مهر، مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان می‌دهد عملکرد شناختی ... مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد - دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی ... www.dolatebahar.com/view/.../مشغله-فکری-مغز-را-سالم-نگه-می‌دارد-‏ - ذخیره شده 23 مه 2016 ... مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد. دولت بهار: تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است. مهر نوشت: مطالعات محققان ... مشغله فکری مغز را سالم نگه می دارد - پیک نکا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/18942294‏ 23 مه 2016 ... مشغله فکری مغز را سالم نگه می دارد. به گزارش پیک نکا ، مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان می دهد عملکرد شناختی و قابلیت های مغز افرادیکه برنامه ... مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد www.rahekhob.ir/ch/مشغله_فکری_مغز_را_سالم_نگه_می‌دارد‏ دانلود سه کار جالب به گیره نگه دارنده پرنده حمام · دانلود نسخه آرامش در پلی کلینیک تخصصی مغز و اعصاب مهر · دانلود شهیدی که پس از شانزده سال پیکرش سالم بود ! برنامه فشرده در طول روز مغز را سالم نگه میدارد - تیتریک titre1.ir/fa/news/96283/برنامه-فشرده-در-طول-روز-مغز-را-سالم-نگه-میدارد‏ 23 مه 2016 ... تحقیقات جدید نشان می دهد مشغله بسیار زیاد برای سلامت مغز بسیار خوب است. ... برنامه فشرده در طول روز مغز را سالم نگه میدارد ... اجتماعی دارند، از عملکرد بهتر فکری هم برخوردار هستند و کمتر در معرض ریسک دمانس یا زوال عقل قرار دارند ... حیات اعلی • مشاهده مبحث - ساده و مفید www.aelaa.net/Tal/Fa/viewtopic.php?f=13&t=612&start=20‏ مشغله فکری مغز را سالم نگه می‌دارد. به گزارش مشرق، مطالعات محققان دانشگاه تکزاس نشان می دهد عملکرد شناختی و قابلیت های مغز افرادیکه برنامه فشرده ای دارند، ... مشغله فکری و سلامت مغز | رسانه تی وی rasanetv.ir/page-853434.html‏ - ذخیره شده برای سلامت مغز شناختی و قابلیت های مغز مشغله فکری مغز مشغله فکری مغز را سالم نگه می دارد [ آرشیو پزشکی و سلامت ] پربازدیدترینها مشغله فکری مغز را سئوالات ... خوراکی‌‌هایی که از سَم هم بدتر است - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../خوراکی‌‌هایی-که-از-سَم-هم-بدتر-است‏ - ذخیره شده 11 مه 2016 ... این نکته یک فاجعه ساده را نشان می‌دهد: خیلی‌ها، به میزان وحشتناکی از شکر ... همین مسئله هم کار دست بدن می‌دهد. .... مشغله فکری مغز را سالم نگه می دارد. اخبار مغز جوان - آفتاب www.aftabir.com/news/article/tag/tag/+مغز+جوان‏ اخبار مغز جوان ... مشغله فکری مغز را سالم نگه می دارد. ۲۷ روز پیش; سلامت. مغز خود را جوان نگه دارید/ بهترین ورزش برای مغز را بشناسید. ۱ سال پیش; علم و تکنولوژی ...