مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سه سرطان شایع را بشناسید

[ad_1]

دبیرعلمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان‌ها در کل دنیا و در ایران سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و سرطان پروستات هستند، گفت: متاسفانه غربالگری سرطان دستگاه گوارش در کشور ما خیلی کم انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، کوروش صادقی - متخصص داروسازی بالینی و دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی که از 5 تا 7 خرداد در مرکز همایش رازی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: شایع ترین سرطان‌ها در کل دنیا و در ایران سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و سرطان پروستات است و بحث درمان و موفقیت درمان آنها وابسته به این است هر چه زودتر سرطان را تشخیص دهیم، به‌خصوص افرادی که ریسک بیشتری در بروز سرطان دارند باید به طور جدی مورد غربالگری قرار گیرند.
 
وی عنوان کرد: بحث غربالگری در تشخیص زودهنگام سرطان‌ها در کشور ما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بیماران بیشتر در مورد سرطان بدانند و اهمیت غربالگری آن را بشناسند به عنوان مثال در مورد سرطان دستگاه گوارش بحث تست‌های غربالگری از سن بالای 50 سال هر 3 سال یکبار مورد تاکید است.
 
صادقی عنوان کرد: متاسفانه این غربالگری در کشور ما خیلی کم انجام می‌شود و لازم است مردم اهمیت انجام آن را بدانند به‌خصوص در افرادی که سابقه سرطان را در خانواده دارند از ریسک بیشتری برخوردارند و باید با مراجعه به پزشک متخصص و با راهنمایی همکاران پزشک و در زمان لازم این تست‌ها را انجام دهند تا بتوان از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کرد .
 
دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی عنوان کرد: در سرطان بحث پیشگیری بسیار مهم تر و موفق‌تر از درمان است و ریز فاکتورهایی که در تشخیص سرطان‌ها باید به آنها توجه کرد شامل مصرف سیگار و قلیان به عنوان یکی از ریزفاکتورهای کاملاً شناخته شده و قطعی در بروز سرطان، چاقی و اضافه وزن و همینطور استفاده بی‌رویه مواد غذایی آماده که متاسفانه در جمعیت‌های مختلف دنیا رو به افزایش است و همچنین بحث آلودگی‌های محیطی بسیار مهم است و برای کاهش مواد آلوده وآلودگی‌های شهری و صنعتی لازم است دولتمردان چاره ای جدی بیاندیشند.
 
صادقی در خاتمه تاکید کرد: افزایش سهم مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات در رژیم غذایی و کاهش مصرف چربی و کربوهیدراتها در سهم غذایی افراد می‌تواند در بحث پیشگیری از سرطان‌ها بسیار کمک کننده باشد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


21 مه 2016 ... دبیرعلمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطانها در کل دنیا و در ایران سرطانهای دستگاه گوارش، پستان و سرطان ...21 جولای 2016 ... از همین رو پنج سرطان شایع در بین زنان سراسر جهان را معرفی می کنیم و راه های ... دارای اضافه وزن و چاق به سرطان رحم بیش از سه برابر دیگر زنان است.10 سپتامبر 2016 ... سه شنبه 27 مهر 1395 | به روز شده: 44 دقیقه قبل ... این سرطان سومین سرطان شایع در بین زنان است و غالبا در افراد ۵۰ سال به بالا شیوع بیشتری دارد.سازمان جهانی بهداشت سرطان پستان را شایع ترین سرطان در بین زنان در سراسر جهان .... بروز یک یا چند غده در قسمت گردن باید جدی گرفته شود، به ویژه اگر بیش از سه ...21 مه 2016 ... سرطان سرطان پروستات ظهر شنبه یکم خرداد ماه 1395 خبر سه سرطان شایع را بشناسید.21 مه 2016 ... شفا آنلاین>سلامت>دبیرعلمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان ها در کل دنیا و در ایران سرطان های دستگاه گوارش، ...10 سپتامبر 2016 ... این سرطان سومین سرطان شایع در بین زنان است و غالبا در افراد ۵۰ سال به ... شهرضا گفت: آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان نشان میدهد که سه سرطان ...10 سپتامبر 2016 ... به گفته متخصصان در حالی که ریسک ابتلا به انواع سرطان ها همواره وجود دارد، اما ... این سرطان سومین سرطان شایع در بین زنان است و غالبا در افراد ۵۰ سال به بالا ... مرگ 3000 هزار نفر به علت گازگرفتگی در سه سال · خون و خونريزي در ...به گزارش مشرق، کوروش صادقی - متخصص داروسازی بالینی و دبیر علمی هفتمین همایش داروسازان بالینی که از 5 تا 7 خرداد در مرکز همایش رازی تهران برگزار میشود، اظهار ...


کلماتی برای این موضوع

علائم و نشانه های سرطان معده را بشناسیدعلائمسرطانمعدهعلائم و نشانه های سرطان معده کدامند؟ چه عواملی باعث ابتلا به سرطان معده می شود ؟ آیا علامت سرطان خون را بشناسیدلوسمی نوعی سرطان خون یا مغز استخوان است در این بیماری، سلول‌های خون به ویژه سلول گیاهان ضدسرطان را بشناسید گیاهان ضدسرطانداروی گیاهی سرطانگیاهان دارویی سرطانداروی سرطانعلایم سرطاندرمان خودتان را بهتر بشناسید تا بهتر …محمود ز سلام دوستان من نمی دونم شما چی می گید بروید علم را یاد بگیرید درست هم یاد کلینیک مجازی کلینیک من معرفی برترین پزشکانکلینیک مجازی کلینیک من اولین کلینیک مجازی معرفی مجرب ترین و منصف ترین نشانه های بارداری را بشناسیدنشانه های بارداری را بشناسید در بسیاری از موارد حتی قبل از تایید قاطع به وسیله طب به درد نخورترین وسایل سیسمونی‌ نوزاد را بشناسیدممکن است دوست داشته باشید خیلی از اینها را بخرید تا به اصطلاح سیسمونی تان کامل باشد زیباترین سواحل تایلند را بشناسید عکسسواحل تایلند اگر سواحل تایلندنور آفتاب را دوست دارید و از آن لذت می‌برید، حتماً به پوست و مو پزشکان ایران از زمانی که اولین تولیدکننده صنعتی شامپو در دهه ۱۹۳۰، این فرآورده را در مقیاس کوچک علایم شایع بیماری زخم روده یا کولیت اولسروپربیننده ترین خبرها تولد نوزاد در آمبولانس ، نوزاد سرمای برف را به گرمای بیمارستان



لینک منبع :سه سرطان شایع را بشناسید

تصاویر برای سه سرطان شایع را بشناسید خبرگزاری تسنیم - سه سرطان شایع را بشناسید / یک غربالگری ... https://www.tasnimnews.com/.../سه-سرطان-شایع-را-بشناسید-یک-غربالگری-ضروری-ولی-بسیار-اندک-در-کشور‏ - ذخیره شده 21 مه 2016 ... دبیرعلمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان‌ها در کل دنیا و در ایران سرطان‌های دستگاه گوارش، پستان و سرطان ... سه سرطان شایع را بشناسید | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/18889406‏ 21 مه 2016 ... سه سرطان شایع را بشناسید. متاسفانه این غربالگری در کشور ما خیلی کم انجام می شود و لازم است مردم اهمیت انجام آن را بدانند به خصوص در افرادی که ... سه نوع بیماری سرطان شایع را بشناسید - پورتال رنگی https://www.portal-rangi.com/سه-نوع-بیماری-سرطان-شایع-را-بشناسید/‏ 23 مه 2016 ... سه نوع بیماری سرطان شایع را بشناسید. بیماری سرطان: بدن انسان دارای پیچیدگی های خاصی است که هر روز دانشمندان موفق به کشف بعدی تازه از این ... سرطان‌های شایع در میان زنان را بشناسید - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/.../سرطان‌های-شایع-در-میان-زنان-را-بشناسید‏ - ذخیره شده سازمان جهانی بهداشت سرطان پستان را شایع ترین سرطان در بین زنان در سراسر جهان .... بروز یک یا چند غده در قسمت گردن باید جدی گرفته شود، به ویژه اگر بیش از سه ... 5 سرطان شایع در کشور را بشناسید - جام جم jamejamonline.ir/sara/.../5-سرطان-شایع-در-کشور-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 17 نوامبر 2014 ... تصویر 5 سرطان شایع در کشور را بشناسید .... به گفته وی، غربالگری می تواند سه سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم را زودهنگام مشخص کند و هر چه ... اهواز؛ سرطان‌های شایع در زنان و مردان را بشناسیم 8tag.ir/news/8167850438859738195-12061929060801946422‏ - ذخیره شده 25 ژانویه 2017 ... اهواز؛ سرطان‌های شایع در زنان و مردان را بشناسیم متخصص رادیوتراپی وانکولوژی ... وی افزود: در زنان، سرطان پستان و در مردان، سرطان های معده و کولورکتال شایع ترین نوع .... قائم‌مقام وزارت بهداشت عنوان کرد؛ سه عامل افزایش بروز سرطان در ... سه سرطان شایع را بشناسید - آکا www.akairan.com/havades-akhbar/dana/news201652119274283896.html‏ 21 مه 2016 ... شبکه اطلاع رسانی راه دانا-سه سرطان شایع را بشناسید : دبیرعلمی هفتمین همایش داروسازان بالینی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطان ها در کل دنیا و ... سه بیماری شایع در زنان را بشناسیم - سایت هندوانه Hendevaneh hendevaneh.com/سه-بیماری-شایع-در-زنان-را-بشناسیم/‏ - ذخیره شده گاهی بیماران با توده در زیر بغل مواجه می شوند که نشان دهنده رشد سرطان تا غدد لنفاوی زیر بغل است. زنان می توانند با در نظر گرفتن این سه بیماری شایع و کسب اطاعات ... سه سرطان شایع در ایران را بشناسید - خطب شکن khatabshekan.ir/12391/سه-سرطان-شایع-در-ایران-را-بشناسید‏ - ذخیره شده 6 ژوئن 2015 ... سرطان‌های شایع در ایران مانند سایر کشورهای آسیایی پس از سرطان پوست به ترتیب سرطان سینه در زنان، سرطان پروستات در مردان و سرطان معده است که ...