مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد

[ad_1]

محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند.

 به گزارش مشرق، محققین دانشگاه هاروارد آمریکا توانستند «برگ بیونیکی» را توسعه دهند که نسبت به برگ های طبیعی عمل فتوسنتز را بهتر و از قابلیت بالایی برای تولید سوخت های مایع بر خوردار است.
 
این برگ بیونیکی در آب قرا می گیرد و می تواند انرژی خورشیدی را جذب کند ضمن اینکه قادر به جدا سازی ملکول های آب به اجزای گاز، هیدروژن و اکسیژن است که با توسعه بیشتر این روش می توان سلول های سوختی برای تولید برق بدست آورد اما در حال حاضر با کمک باکتری مهندسی شده موجود در این برگ مصنوعی می توان از هیدروژن برای تولید سوخت های مایع استفاده کرد.
 
در روش قبلی تولید انرژی بوسیله برگ بیونیک از کاتالیزور آلیاژ نیکل-مولیبدنم-زینک برای تولید هیدورژن استفاده می شد که منجر به رفتار واکنشی اکسیژن می شد و در نهایت دی ان آی باکتری را از بین می برد. در نتیجه محققین با استفاده از ولتاژ بالا به حل این مسئله پرداختند که نتیجه آن کاهش بازدهی در تولید انرژی به این روش بود.
 
در روش جدید از کاتالیزور آلیاژ کبالت- فسفر استفاده می شود که رفتار واکنشی اکسیژن را در بر ندارد ضمن اینکه به محققین اجازه می دهد با ولتاژ پایین تر به کار خود ادامه دهند که نتیجه آن افزایش بازدهی قابل توجه در تولید انرژی با این روش است.
 
با این کاتالیزور جدید می توان نور خورشید را با بازدهی ۱۰ برابر بیشتر از برگ طبیعی به منبعی برای تولید انرژی تبدیل کرد.
 
از این روش منحصر به فرد می توان به عنوان انرژی پاک در تولید برق برای خانه ها استفاده کرد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

کوچک‏‌ترین پرنده جهان کوچکترین پرنده جهان مرغ پرنده زرین ، پر زنبوری یا مرغ مگس خوار ، نام علمی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …باستان شناسان هنگام حفاری در توسکانی ایتالیا یک دست دندان مصنوعی قدیمی کشف…زیست نیوزسموم در محیط اطراف ما وجود دارند و برخی داروهایی که در بلند مدت مصرف می کنیم نیز می صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشداخبار رادیو اسرائیل پنجشنبه آذر ماه پنجشنبه چهارم آذر خورشیدی بیست و چهارم نوامبر میلادی بیست و سوم ماه حشوان از اخبارتکنولوژی،گوشی موبایل،تبلت،لپ …تور تایلند سفری به سرزمین شادی ها بنز،هیونداو بخریداقساط بلند مدت بهترین راه توالت در ژاپن ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتوالتدرژاپنتوالت غربی نوع استاندارد فلاش توالت‌ها که در سراسر جهان مرسوم است، در ژاپن به نام عکس پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هواییبله خلبان جلیل زندی تک خال آکروجت تیم تاج طلایی بهترین خلبان اف جهان همونی که عباس نایلون‌های کشاورزی سه لایه و نایلون‌های شرینک سه …عمده‌ترین تولیدات ما نایلون‌های کشاورزی سه لایه و نایلون‌های ایران مقتدر گالری عکس و تصاویراخبار، رویدادها و تحلیل های مرتبط با اقتدار ایران همیشه سرافراز و تهدیدات علیه آن



لینک منبع :پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد

پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد - خبرگزاری میزان www.mizanonline.ir/.../پیشرفته-ترین-برگ-مصنوعی-جهان-ساخته-شد‏ - ذخیره شده 8 ژوئن 2016 ... محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند. پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد | پایگاه خبری تراز www.taraznews.com/content/146519‏ 7 ژوئن 2016 ... تراز: محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند. پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد | خبروان khabarone.ir/news/2097853‏ 8 ژوئن 2016 ... محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی شدند. تصاویر برای پیشرفته‌ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد انسان مصنوعی یک میلیون دالری ساخته شد - خبرگزاری خامه پرس ... www.khaama.com/persian/archives/2451‏ - ذخیره شده - مشابه صفحه نخست » Uncategorized » انسان مصنوعی یک میلیون دالری ساخته شد ... فقط اعضای این انسان مصنوعی را که در پیشرفته ترین لابراتوار های جهان ساخته شده جمع ... پنجره فناوری - پنجره ایرانیان panjereh-iranian.com/TechnologyNews‏ - ذخیره شده پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان ساخته شد. پنجره ایرانیان: محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی ... ادامه مطلب ... توالت در ژاپن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/توالت_در_ژاپن‏ - ذخیره شده - مشابه در مناطق کوهستانی از برگ درختان به‌عنوان دستمال توالت استفاده می‌شد. ... پس از « زمین لرزه بزرگ کانتو» تأسیسات فاضلاب بیشتری ساخته شد تا از گسترش ... در حال حاضر، شرکت‌های ژاپنی، تولیدکنندهٔ پیشرفته‌ترین توالت‌ها در جهان هستند. ..... بااین‌وجود، برخی از زنان صدای این وسیله را مصنوعی می‌دانند و بازگذاشتن فلاش را به کارِ ... لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/لاکهید_مارتین_اف-۳۵_لایتنینگ_۲‏ - ذخیره شده - مشابه طراحان این جنگنده از آخرین و پیشرفته ترین روش های برای کاهش بازتاب راداری و کاهش ... اف-۳۵ اولین جنگنده در جهان است که از یک نمایشگر یکپارچه در داخل کابین خلبان ... هوش مصنوعی و اتوماسیون بالا، ترکیب اطلاعات حسگرها و ایجاد یک تصویر واضح از ... اف-۳۵ از بیشترین تعداد حسگر‌های در میان جنگنده هایی که تا کنون ساخته شده ... [PDF] فعالیت5۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلولهای بنیادی www.akhbaresanat.ir/Newspaper/PagePDF/4323‏ - ذخیره شده 8 ژوئن 2016 ... پیشرفته ترین برگ مصنوعی جهان. ساخته شد. محققین آمریکایی موفق به تولید پیشرفته. ترین برگ مصنوعی جهان برای تولید انرژی. شدند. محققین ... اولین برگ مصنوعی جهان که قابلیت فتوسنتز را دارد - آپارات www.aparat.com/.../اولین_برگ_مصنوعی_جهان_که_قابلیت_فتوسنتز_را_دارد‏ - ذخیره شده 8 سپتامبر 2014 ... در این صفحه جزییات این محصول شگفت انگیز زا بخوانید http://www.zoomit.ir/ articles/biography/13487-first-man-made-photosynthetic-leaf.