مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خنک‌سازی مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات

[ad_1]

محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن می‌توان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستم‌های پردازش اطلاعات را با کارایی بالاتری خنک‌ کرد. این نانوسیال آزمایشگاهی در سیکل‌های خنک‌کننده‌ نیروگاه‌های هسته‌ای نیز کاربرد دارد.

 به گزارش مشرق، یکی از مهمترین دغدغه‌های کارخانه‌ها و صنایعی مانند میکروالکترونیک و صنعایعی که با تولید و انتقال حرارت مرتبط هستند، سیستم‌های خنک‌کننده است؛ با پیشرفت فناوری در صنایع مختلف از جمله الکترونیک که عملیات حجیم در سرعت‌های بالا اتفاق می‌افتد و از موتورهایی با توان و بار گرمایی بالا استفاده می‌شود، بکارگیری سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته و بهینه، امری اجتناب‌ناپذیر است.

بهینه‌سازی سیستم‌های انتقال گرمای موجود می‌تواند به ‌وسیله‌ افزایش سطح آنها صورت گیرد که همواره باعث حجم این تجهیزات می‌شود؛ بنابراین، برای غلبه بر این مشکل به خنک‌کننده‌های جدیدی بر پایه‌ نانوسیالات نیاز است.

دکتر محمد محسن سرافراز محقق دانشگاه سمنان هدف از انجام این طرح را بررسی تأثیر حضور نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم بر عملکرد حرارتی سیستم‌های خنک‌کننده‌ سنتی نظیر آب، در سیستم‌های در حال جوش عنوان کرد.

وی افزود: حضور نانوذرات موجب بهبود عملکرد حرارتی سیستم‌های خنک‌کننده می شود که این امر کاهش هزینه‌های مربوط به اتلاف حرارت را نیز در پی خواهد داشت. همچنین بهینه عمل کردن سیستم‌های خنک‌کننده می‌تواند موجب بهبود عملکرد کلی مدارها و تجهیزات شود.

این تحقیقات حاصل تلاش‌های محمدمحسن سرافراز محقق دانشگاه سمنان و دانشگاه آدلاید استرالیا، فرامرز هرمزی عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان، سید محسن پیغمبرزاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر و الهام سالاری فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر است.

نتایج این تحقیق در نشریه‌ Periodica Polytechnica Chemical Engineering منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


6 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردهاند که به کمک آن میتوان مدارات الکترونیکی موجود در ...6 ژوئن 2016 ... تهران- ایرنا- محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن میتوان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستمهای پردازش ...6 ژوئن 2016 ... سیناپرس: محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کرده اند که به کمک آن می توان مدارات ...تهران- ایرنا- محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن میتوان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستمهای پردازش اطلاعات را با کا.تهران- ایرنا- محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن میتوان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستمهای پردازش اطلاعات را با ...سایت آزمون دکتری ( www.PhdAzmoon.Net ) – محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردهاند که به کمک آن میتوان ...خنکسازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات.6 ژوئن 2016 ... امکان خنکسازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات. nano ICTPRESS - محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ...6 ژوئن 2016 ... خنکسازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات. گردآوری جی نیوز : یکی از مهمترین دغدغههای کارخانهها و صنایعی مانند میکروالکترونیک و ...6 ژوئن 2016 ... تهران- ایرنا- محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن میتوان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستمهای پردازش ...


کلماتی برای این موضوع

خنک‌سازی مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات



لینک منبع :خنک‌سازی مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات

ایرنا - خنک‌سازی بهینه‌ مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات www7.irna.ir/fa/News/82101952/‏ - ذخیره شده 6 ژوئن 2016 ... تهران- ایرنا- محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن می‌توان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستم‌های پردازش ... امکان خنک‌سازی بهینه‌ مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات - ایسنا www.isna.ir/.../امکان-خنک-سازی-بهینه-مدارهای-الکترونیکی-به-کمک-نانوسیالات‏ - ذخیره شده 6 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کرده‌اند که به کمک آن می‌توان مدارات الکترونیکی موجود در ... امکان خنک‌سازی بهینه‌ مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات www.taktavan.com/.../امکان-خنک‌سازی-بهینه‌-مدارهای-الکترونیکی-به-کمک-نانوسیالات‏ - ذخیره شده 6 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کرده‌اند که به کمک آن می‌توان مدارات الکترونیکی موجود در ... خنک سازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات www.dastavardha.com/index.aspx?pid=99&articleid=183956&itemid...‏ 6 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن می توان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستم های پردازش اطلاعات را با ... همشهری استان ها | خنک‌سازی بهینه‌ مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات ostani.hamshahrilinks.org/.../خنک‌سازی-بهینه‌-مدارهای-الکترونیکی-به-کمک-نانوسیال‏ - ذخیره شده 11 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه سمنان و دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن می‌توان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستم‌های پردازش اطلاعات ... امکان خنک سازی بهینه ی مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات ... tnews.ir/news/56b364196163.html‏ 6 ژوئن 2016 ... سیناپرس: محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کرده اند که به کمک آن می توان مدارات ... امکان خنک سازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات ایرانی ... khabarfarsi.com/u/19750303‏ 6 ژوئن 2016 ... امکان خنک سازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات ایرانی ... این نانوسیال آزمایشگاهی در سیکل های خنک کننده نیروگاه های هسته ای نیز ... امکان خنک سازی بهینه مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات - قطره www.ghatreh.com/.../امکان-خنک-سازی-بهینه-مدارهای-الکترونیکی-کمک-نانوسیالات‏ 6 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه سمنان با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کرده اند که به کمک آن. خنک سازی مدارهای الکترونیکی به کمک نانوسیالات - آکا www.akairan.com/havades.../news2016661340753946.html‏ - ذخیره شده 6 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه های سمنان و آزاد واحد ماهشهر نانوسیالی را سنتز کردند که به کمک آن می توان مدارهای الکترونیکی موجود در سیستم های پردازش اطلاعات را با ... [DOC] تازه های علمی و فناوری تیر ماه 1395 بسمه تعالی آَنچه در این مجموعه می ... wellington.mfa.ir/uploads/بولتن_تیر_95_80524.doc‏ - ذخیره شده 2- خنک سازی بهینه مدارهای الکتریکی به کمک نانو سیالات. 3- تولید کم هزینه گاز هیدروژن با نانو کاتالیست توسط محققان کشور. 4- ساخت یخ شکن خودرو سازگار با ...