مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس

[ad_1]
به گزارش مشرق، مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و نیز عصب بینایی آسیب می زند. بسته به محل ایجاد آسیب، علائم این بیماری شامل اشکال در کنترل عضلات، تعادل، بینایی یا حرف زدن است.

با این حال برخی از نشانه های خاموش ابتلا به این بیماری وجود دارند که اغلب ممکن است از آنها چشم پوشی شود. در صورت مشاهده هر کدام از علائم زیر، برای تشخیص ام اس با پزشک تان حتما در تماس باشید.

مشاهده رنگ ها به شکل غبار آلود:

نوریت اپتیک نوعی بیماری خاص عصبی است که تنها عصب بینایی را گرفتار می سازد. این بیماری به عنوان اولین علامت از گرفتاری وسیع دستگاه عصبی موسوم به ام اس می تواند باشد. نوریت اپتیک معمولا در سنین 25 تا 50 سالگی رخ می دهد و در خانم ها شایع تر است. اولین علامت این بیماری کاهش دید است که اغلب به سرعت و طی چند ساعت و گاهی چند روز رخ می دهد. این کاهش دید به حدی شدید است که بیمار فقط توانایی درک نور را دارد ضمن این که بیماری، اغلب یک چشم را درگیر می کند. همچنین علاوه بر کاهش دید، بیمار معمولا با حرکات چشم احساس درد می کند و رنگ ها را به شکل غبار آلود و رنگ و رو رفته می بیند.

دفع ادرار دردناک:

نوشیدن مقادیر زیادی مایعات و در عین حال ادرار دردناک، می تواند نشانه ابتلا به ام اس باشد. این علامت اغلب از اولین نشانه های این بیماری است. هر گونه دفع ادرار مکرر و ناگهانی، و اختلال کنترل تخلیه روده باید جدی گرفته شده و با پزشک در میان گذاشته شود.

از دست دادن تعادل:

عدم تعادل تنها نشانه ضعف نیست اما داشتن ضعف در یک پا یا هر دو پا می تواند نشانه ای از پیشرفت تخریب سلول های عصبی و شروع بیماری ام اس باشد.

احساس سوزن سوزن شدن:

ایستادن و یا ماندن طولانی مدت بر روی یک عضو ممکن است باعث قطع موقت جریان خون و احساس سوزن سوزن شدن شود. اما گر بی حسی، سوزش و یا احساس خارش در اندام به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی ظاهر شد، نیاز به چک کردن دارد و می تواند نشانه ای از ابتلا به ام اس باشد.

سرگیجه بی دلیل:

احساس سرگیجه ثابت بدون هیچ دلیل روشنی از دیگر نشانه های بیماری ام اس است.

ناتوانی در احساس تغییرات دما:

این علامت نیز نشانه دیگری از آسیب های عصبی ناشی از ام اس است به طوری که حتی با گرفتن یک لیوان داغ قهوه یا چای نیز، فرد ممکن است تغییر دمای آن را حس نکند.

گرفتگی عضلات:

اسپاسم ها و گرفتگی های عضلانی حمله ای یکی از علائم آزاردهنده ام اس است. این اسپاسم ها معمولا شدیدا دردناک هستند، در بخش های انتهایی بدن نظیر دست ها و پاها ایجاد می شوند و بعد از چند دقیقه برطرف می شوند.

افسردگی و بی حالی:

ابتلا به بیماری آزاردهنده ای نظیر ام اس، علاوه بر آسیب جسمی می تواند ابزاری برای آسیب روحی فرد باشد. بسیاری از مبتلایان به ام اس، احساس افسردگی، تحریک پذیری و تغییرات خلق و خو را یکی از مشکلات رایج خود بیان می کنند.

کاهش سطح حافظه:

کاهش و ضعف حافظه، ناتوانی در تمرکز، صحبت کردن و مشکلات زبانی از اختلالات رایج در نتیجه پیشرفت ام اس است که البته خیلی وقت ها می تواند از علائم شروع این بیماری باشد.

منبع: سلامت نیوز


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 مه 2016 ... مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب ... با این حال برخی از نشانه های خاموش ابتلا به این بیماری وجود دارند که اغلب ...15 مه 2016 ... نوشیدن مقادیر زیادی مایعات و در عین حال ادرار دردناک، می تواند نشانه ابتلا به ام اس باشد. این علامت اغلب از اولین نشانه های این بیماری است. هر گونه ...24 جولای 2016 ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. اولین علامت این بیماری کاهش دید است که اغلب به سرعت و طی چند ساعت و گاهی چند روز رخ می دهد. این کاهش دید به حدی شدید ...مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و نیز عصب بینایی آسیب می زند. بسته به محل ایجاد آسیب، علائم این ...29 جولای 2016 ... ظ. 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. خبرگزاري آريا- اسپاسم ها و گرفتگي هاي عضلاني حمله اي يکي از علائم آزاردهنده ام اس است. درمان بيماري ام اس, نشانه هاي ...25 جولای 2016 ... ام اس - 9 تا از نشانه های خاموش ابتلا به ام اس - مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و نیز عصب ...14 مه 2016 ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. اولین علامت این بیماری کاهش دید است که اغلب به سرعت و طی چند ساعت و گاهی چند روز رخ می دهد. این کاهش دید به حدی شدید ...14 ژوئن 2016 ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. اولین علامت این بیماری کاهش دید است که اغلب به سرعت و طی چند ساعت و گاهی چند روز رخ می دهد. این کاهش دید به حدی شدید ...13 ژوئن 2016 ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. اولین علامت این بیماری کاهش دید است که اغلب به سرعت و طی چند ساعت و گاهی چند روز رخ می دهد. این کاهش دید به حدی شدید ...مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب ... با این حال برخی از نشانه های خاموش ابتلا به این بیماری وجود دارند که اغلب ممکن است ...


کلماتی برای این موضوع

همه چیز در باره اماسبیماری خاموشچرا بیماری ام اس در نواحی شمالی نیمکره زمین شایع تر است؟ مشخص شده که در نیمکره شمالی نشانه های بیماری ام اس علائم بیماری ام اس بیماری ام اس درمان ام اسنشانه های بیماری ام اسدرمان بیماری ام اس آیا من به بیماری ام اس دچار شده ام؟علایم اولیه بیماری اماس چیست بیماری اماس یا اسکلروز چندگانه یک اختلال در سیستم نشانه های خاموش سرطان خون سرطان خون سرطان خون علائم ظریف و غافلگیر کننده ای در سراسر بدن ایجاد می کند که نیاز به ایالاس چیست؟ ای ال اس ایرانبیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس یک بیماری بدخیم است در سلسله جذاب سایت تفریحی و سرگرمی جذاب فالاس ام اسعکس های خنده دارعکسطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی کامل ترین مرجع برای شناخت سریع سکته مغزی و …پزشکی و سلامتآموزش کامل علائم سکته مغزی و درمان سریع برای سکته مغزی سکته مغزی خفیفسکته مغزی کامل ترین مرجع در مورد بیماری آلزایمر و راه پیشگیری …پزشکی و سلامتاس ام اس ولنتاین اس ام اس سربازی اس ام اس روز ازدواج اس ام اس دفاع مقدس اس ام اس علایم و تشخیص بیماری هپاتیت مهم‌ترین مسئله در ارتباط با ناقلین هپاتیت این بیماران هیچ گونه علامت، نشانه و دانستنیهای پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایراننرخ ابتلا به فشارخون بالا در جهان ۲ برابر شده است طبق نتایج یک مطالعه جدید، شمار



لینک منبع :9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس

9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../9-نشانه-خاموش-ابتلا-به-ام-اس-‏ - ذخیره شده 9 مه 2016 ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. سلامت نیوز: مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و نیز عصب ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس - بهار نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/18385920‏ 12 مه 2016 ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. گروه علمی: مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و نیز عصب ... وب سایت رسمی آخرین خبر | دکتر سلام/ 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس akharinkhabar.ir/health/2670849‏ 12 مه 2016 ... خبر فارسی/ مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک نوع اختلال خود ایمنی است که به اعصاب در طناب نخاعی و مغز و نیز عصب بینایی آسیب می زند. بسته به ... بیماری ام اس - نمناک namnak.com/درمان-بیماری-ام-اس.p21027‏ - ذخیره شده رتبه: ۴٫۴ - ۲۴۵ نقد بیماری ام اس و راههای درمان بیماری ام اس و عوامل ابتلا به بیماری ام اس و راههای ... اعتماد به پزشک خود در درمان همکاری لازم را انجام دهد ، بیماری قابل کنترل شده و خاموش می شود. نشانه های خاموش ابتلا به بیماری ام اس - آکا www.akairan.com/health/bimari.../news20161275412513694.html‏ - ذخیره شده 7 دسامبر 2016 ... بیماری ام اس چیست, علائم بیماری ام اس چیست, علایم ام اس, اختلال خود ایمنی, درمان بیماری ام اس , نشانه های بیماری ام اس , علایم اولیه بیماری ام اس ... 3 - عرقیات کاشان cinemazendegi.blogsky.com/page/3‏ - ذخیره شده در این مطلب علت ام اس ، نشانه های خاموش بیماری ام اس اماده شده است ... دکتر علیرضا میناگر در خصوص مهم‌ترین علل ابتلا به بیماری ام اس، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین .... 9- افراد مبتلا به بیماری ام اس باید هنگام مراجعه به پزشک خود، تمام حالت ها و مشکلاتی را ... ۹ نشانه خاموش ابتلا به ام اس - خبر و مطلب ها BS2017 bs2017.ir/article/۹-نشانه-خاموش-ابتلا-به-ام-اس/‏ ۹ نشانه خاموش ابتلا به ام اس پایگاه خبری تراز صدای میبد 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس، ۹ نشانه خاموش ابتلا به ام از نشانه های خاموش ابتلا به این عصبی موسوم به ام اس ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس - ارومیه www.tabnakazargharbi.ir/fa/news/228538/9-نشانه-خاموش-ابتلا-به-ام-اس‏ 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس. اولین علامت این بیماری کاهش دید است که اغلب به سرعت و طی چند ساعت و گاهی چند روز رخ می دهد. این کاهش دید به حدی شدید است که بیمار ... 9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس | | linkchee.com/HLCQ4AAAAAAIA‏ - ذخیره شده 31 دسامبر 2016 ... مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک بیماری ‌ام اس ناشی از استرس نوع اختلال خود ایمنی است9 نشانه خاموش ابتلا به ام اس که به اعصاب در طناب نخاعی و4 ... خبرگزاری ایمنا - 75 درصد از بیماران ام اس بهبود می یابند www.imna.ir/fa/doc/.../75-درصد-بیماران-ام-اس-بهبود-می-یابند‏ - ذخیره شده - مشابه حدود ۲۰ سال پیش در ایران ابتلا به بیماری ام اس کمتر بود بطوریکه کمتر از ۵ ... تا ۱۰ سال بیمار علائمی ندارد و وضعیت بیماری کاملا خاموش است و در این مدت حتی علائم ...