مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نسخه غذایی برای روزهای آلوده

[ad_1]
به گزارش مشرق، با این که گاهی اوقات مساله آلودگی هوا به عنوان مشکل کشورهای در حال توسعه مطرح می‌شود،‌ همه کشورهای دنیا با آن درگیر هستند؛ حتی در شرایطی که گفته می‌شود میزان آلودگی هوا به قدری نیست که تاثیر مخربی بر زندگی مردم داشته باشد، سلامتی شما ممکن است در خطر قرار بگیرد.

مراکز پژوهشی در سراسر دنیا در مورد آلودگی هوا، تاثیرات آن بر بدن و راه‌های کاهش بیماری‌های ناشی از آن تلاش می‌کنند؛ اما نتایج آن‌ها به صورت چشم‌گیر بر افزایش سلامتی مردم تاثیرگذار نبوده است.

چطور آلودگی هوا باعث بیماری می‌شود؟

وقتی که هوا آلوده را تنفس می‌کنید،‌ ریزگرد ها و آلودگی موجود در هوا باعث التهاب ریه شما می‌شود که در نتیجه آن برونشیت مزمن،‌ آسم،‌ خس‌خس، سرفه، بیماری‌های تنفسی‌، ناراحتی‌های قلبی و حتی سرطان ریه ایجاد می‌شود. اگر چنین مشکلاتی از قبل در بدن شما وجود داشته باشد،‌ آلودگی هوا می‌تواند آنها را تشدید کند. استفاده از ماسک‌های استاندارد هم ممکن است جلو ورود مقداری از این آلودگی به بدن را بگیرد؛ اما تاثیر آن صددرصدی نیست. رژیم غذایی مناسب البته می‌تواند از تاثیرات مخرب آلودگی هوا بر بدن بکاهد.

چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر بدن را کمتر می‌کند؟

به صورت کلی، مواد غذایی دارای ویتامین C که بر کاهش جذب رادیکال‌های آزاد به بدن تاثیرگذار است، به عنوان سپر دفاعی بدن در برابر آلودگی‌ها کار می‌کنند. می‌توانید با قراردادن دو لیمو در رژیم غذایی روزانه‌تان میزان ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کنید.

ویتامین E محلول در چربی،‌ از جمله در روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتابگردان،‌ روغن سبوس برنج، بادام زمینی و روغن زیتون هم در دفاع از بدن موثرند. بادام،‌ تخمه آفتاب‌گردان و سایر آجیل‌ها،‌ منبع مناسبی برای این ویتامین هستند،‌ مصرف یک اونس از این دانه‌ها در طول روز برای بدن کفایت می‌کند. قرار دادن  پودر فلفل، فلفل قرمز، میخک، پونه کوهی، ریحان و جعفری هم در برنامه آشپزی روزانه‌تان می‌تواند به سلامتی شما کمک کند.

بتاکاروتن،‌ به دلیل آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد و تاثیرش بر تولید ویتامین A در بدن، نقش موثری در کنترل التهاب‌های ناشی از تنفس در هوای آلوده دارد. سبزیجات برگ‌دار ‌مانند کاهو، گشنیز،‌ شنبلیله ‌و اسفناج سرشار از بتاکاروتن هستند.

یک گزارش پژوهشی که در مجله غذای دانشگاه کمبریج منتشر شده توصیه می‌کند مواد غذایی زیر را برای کاهش تاثیر آلودگی هوا بر بدن به صورت منظم مصرف کنید:

1-روغن زیتون

ویتامین E  که در روغن زیتون وجود دارد عملکرد ریه‌ها را به صورت موثری بهتر می‌کند. بهترین راه برای مصرف آن این است که روغن زیتون تصفیه‌نشده را روی سالاد بریزید؛ چرا که مصرف آن به عنوان روغن برای پخت و پز تغییرات شیمیایی در روغن زیتون ایجاد می‌کند که از تاثیر آن برای سلامتی می‌کاهد.

2- دانه کتان

دانه کتان مقدار زیادی فیتواستروژن و اسیدهای چرب امگا 3 دارد،  فیتواستروژن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که برای کمک به کاهش علائم آسم و دیگر واکنش‌های آلرژیک موثر است. دانه کتان را می‌توان با سالاد یا صبحانه مصرف کرد. دانه‌های خردل هم منبع مناسبی از امگا 3 هستند.

3-آواکادو:

تحقیقات دانشگاهی در کینگزکالج لندن نشان می‌دهد مصرف آکاودو و گیاه مشابه آن، اسفناج، تاثیر قابل توجهی در کاهش عوارض ناشی از تنفس هوای آلوده دارد و عملکرد بیماران دچار ناراحتی‌های مزمن ریوی را بهتر می‌کند.

4-بروکلی:

یک پژوهش 12 هفته‌ای که در موسسه سلامت عمومی بلومبرگ در دانشگاه جان‌هاپکینز انجام شده نشان می‌دهد کسانی که به طور مرتب بروکلی را در رژیم غذایی خود دارند کمتر تحت تاثیر عوارض ناشی از پارگی لایه ازن و مشکلات آلودگی هوا قرار می‌گیرند.

5-گوجه‌فرنگی:

اگر در منطقه متاثر از آلودگی هوا زندگی می‌کنید، گوجه‌فرهنگی تازه باید به صورت مرتب در رژیم غذایی شما قرار داشته باشد. آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی بدن شما را در برابر بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا حفاظت می‌کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مواد غذایی بی نظیر برای چربی سوزی سریعغذاهای چربی سوز غذاهایی هستند که بیشتر از محتوی کالری خود، کالری سوزی نموده و درنتیجه رژیم غذایی برای پسردار شدنپسردار شدن ، چگونه پسردار شوم ، رژیم غذایی برای پسردار شدن ، تعیین جنسیت فرزند با رژیم پوست و مو پزشکان ایران صاحبان علم برای کشف راه های جدید حفظ زیبایی و پیشگیری از پیری زودرس پوست و بخصوص ریزش رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار عصر خودرو آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرارگرد و خاک در تهران آلوده ترین منطقه تهران، در شرایط اضطرار سه شنبه هوا بهتر می شودترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند …دنیای موبایل ،دنیای موبایل و کامپیوتر،دنیای موبایل و تبلت،دنیای موبایل،دنیای آرمان فارمد شرکت دارویی آرمان فارمدشرکت آرمان فارمد دارو در سال ۱۳۸۷ با هدف تامین داروهاـــی طبیعـــی، ویتامینـــی کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …اخبار پزشکی مقالات پزشکی شناخت بیماری ها علائم بیماری ها درمان بیماری ها بیماری اگر برای شما پسر یا دختر دار شدن مهم استاین اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما بکنم ، اگر که برای شما نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده وقتی که هوا آلوده را تنفس می‌کنید،‌ ریزگرد ها و آلودگی نسخه غذایی برای روزهای آلوده ایسنا نسخهغذاییبرای نسخه غذایی برای روزهای وقتی که هوا آلوده را تنفس می‌کند مواد غذایی زیر را برای کاهش نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای نسخه غذایی برای روزهای آلوده منبع این خبر، وبسایت است و نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده فرهنگ نسخه غذایی برای روزهای آلوده فرهنگ نسخه غذایی برای روزهای آلوده فرهنگ کوثر نسخه غذایی برای روزهای آلوده کوثر نسخه غذایی برای روزهای آلوده کوثر نسخه غذایی برای روزهای آلوده آکاایران نسخه غذایی برای روزهای آلوده آکاایران نسخه غذایی برای روزهای آلوده آکاایران نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده به گزارش بی‌باک نیوز، با این نسخه غذایی برای روزهای نسخه غذایی مناسب برای روزهای آلوده نسخه غذایی مناسب برای روزهای آلوده نسخه غذایی مناسب برای روزهای نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده تکنولوژی اقتصاد مذهب فرهنگ  نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای آلوده نسخه غذایی برای روزهای وقتی که هوا آلوده را تنفس می‌کنید،‌ ریزگرد ها و آلودگی موجود در نسخه غذایی مناسب برای روزهای آلوده آکا مراکز پژوهشی در سراسر دنیا در مورد آلودگی هوا، تاثیرات آن بر بدن و راه های کاهش بیماری های بهترین پاک‌کننده بینی در روزهای آلوده چیست؟ واضح بهترین پاک‌کننده بینی در روزهای آلوده چیست؟در هوای آلوده می چانه زدن برای قیمت فروش ماسک‌های مناسب روزهای آلوده را بشناسید واضح ماسک‌های مناسب روزهای آلوده را بشناسید متخصص ریه چانه زدن برای قیمت فروش تن در نیمه شب رژیم غذایی برای چاق شدن رزیم غذایی برای لاغر شدن رژیم غذایی برای کاهش وزن برنامه ی غذایی برای لاغرى مواد غذایی برای افزایش قد برنامه غذایی برای چاق شدن رژیم غذایی برای کبد چرب رژیم غذایی برای چربی خون



لینک منبع :نسخه غذایی برای روزهای آلوده

نسخه غذایی برای روزهای آلوده - ایسنا www.isna.ir/news/95082316187/نسخه-غذایی-برای-روزهای-آلوده‏ - ذخیره شده 13 نوامبر 2016 ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده. میوه و سبزیجات. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هر سال حداقل هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند؛ اما ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا ... - عصر ایران www.asriran.com/.../نسخه-غذایی-برای-روزهای-آلوده-چه-غذاهایی-تاثیر-آلودگی‌-هوا-بر-بدن-را-کمتر-می‌کند‏ - ذخیره شده سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هر سال حداقل هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند؛ اما آلودگی لزوما چیزی نیست که در اخبار شنیده می‌شود؛ بیدارشدن با ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28067990‏ 13 نوامبر 2016 ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده. سازمان بهداشت جهانی می گوید هر سال حداقل هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند؛ اما آلودگی لزوما ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده | سازمان بهداشت جهانی می گوید - قطره www.ghatreh.com/news/nn34590623/نسخه-غذایی-برای-روزهای-آلوده‏ 13 نوامبر 2016 ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده. سازمان بهداشت جهانی می گوید هر سال حداقل هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند؛ اما آلودگی لزوما ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر ... - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/14790416403631‏ نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر بدن را کمتر می‌کند؟ - عصر ایران. چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر بدن را کمتر می‌کند؟ life.shafaqna.com/FA/0490254‏ نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر بدن را کمتر می‌کند؟ ... گزارش سازمان بازرسی درباره آلودگی هوا نباید به توصیه‌نامه تبدیل شود. - سلامانه ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده - جستجوگر اخبار تی نیوز tnews.ir/news/718974323835.html‏ نسخه غذایی برای روزهای آلوده. دریافت خبر : چهار‌شنبه 26 آبان 1395 ساعت 10:44. سازمان بهداشت جهانی می گوید هر سال حداقل هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده - رادیکال خبر www.radicalkhabar.ir/search/?q=نسخه+غذایی+برای+روزهای+آلوده‏ سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هر سال حداقل هفت میلیون نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند؛ اما آلودگی لزوما چیزی نیست که در اخبار شنیده می‌شود. به گزارش ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا ... - لیست اخبار newslist.ir/news/health/1353733/.../نسخه-غذایی-برای-روزهای-آلوده-چه-غذاهایی‏ 13 نوامبر 2016 ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر بدن را کمتر می‌کند؟ نسخه غذایی برای روزهای آلوده/ چه غذاهایی تاثیر آلودگی‌ هوا بر بدن را ... نسخه غذایی برای روزهای آلوده nazbid.ir/post/?q=نسخه+غذایی+برای+روزهای+آلوده‏ نسخه غذایی برای روزهای آلوده. پاک کردن هوا با استالاگمیت هوایی. استالاگمیت هوایی، برج بلندی است که برای شهرهای آلوده دنیا طراحی شده است. به گزارش خبرگزاری ...