مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان

[ad_1]
به گزارش ستاره ها؛ دکتر منصوره میرزائی با تاکید بر لزوم آموزش های گسترده وفراگیر  در زمینه رعایت اصول بهداشت دهان و مراقبت از دندان ها گفت: بهترین سن برای شروع آموزش اصول بهداشت دهان و دندان قبل از ۷ سالگی است. بنابراین لازم است دندانپزشکان و بهداشت کاران دهان و دندان دانش آموزان را به صورت دوره ای در مدارس آموزش دهند.

این متخصص ترمیمی و زیبایی افزود: زمانی که پوسیدگی در سنین پایین بویژه در اولین دندان مولر دائمی رخ می دهد، برخی والدین تصور می کنند این دندان شیری است و به آن توجه نمی کنند و کودک دندان دائمی خود را از دست می دهد. این مسئله سبب بروز مشکلات دیگری در آینده از جمله نیاز به پروتز دندانی، ایمپلنت یا ارتودنسی به دلیل انحراف دندان های دیگر به سمت جای خالی دندان کشیده شده، می شود.

میرزائی ادامه داد: بیشترین مشکلات بیماران در حوزه دندانپزشکی ترمیمی، ناشی از عوارض باقی مانده از پوسیدگی دندان ها در دوران کودکی است، اگر فردی تا سن حدود  ۲۲ سالگی دچار پوسیدگی های دندانی نشود، پس از این دوران حفظ سلامت دندان ها راحت تر می شود. بیشتر بیماران در سنین بزرگسالی تاوان عدم رعایت اصول بهداشتی در سنین کودکی را می دهند.

وی اظهار داشت: در بعضی  از کشورها میزان پوسیدگی کودکان درحد صفر است زیرا آنها هزینه زیادی را در زمینه پیشگیری هزینه می کنند اما در کشور ما هزینه ها بیشتر صرف درمان می شود که بسیار سنگین تر از هزینه های پیشگیری است.

میرزائی ادامه داد: مطالعات نشان می دهند که میزان پوسیدگی های دندانی در مقابسه با ۲۰ تا ۳۰ سال قبل در کشور ما تغییر چندان نداشته است، افزود: رفع این مشکل نیازمند یک بسیج همگاتی است تا بتوان میزان پوسیدگی ها را کاهش داده و از بروز آن پیشگیری کرد. بنابراین بهترین و موثرترین قدم ها را می توان در مدارس برداشت و در همین راستا لازم است معاینات دوره ای از مدارس آغاز شود تا در صورت مشاهده مشکلی به دندانپزشکان ارجاع داده شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی نیز در کشور ما ضعیف است، ادامه داد: دولت باید در زمینه پیشگیری کمک کند و سازمان های بیمه گر هزینه های خدمات دندانپزشکی را حداقل تا سن دبیرستان به خوبی پوشش دهند.

میرزائی افزود: پیشگیری از پوسیدگی  در بخش ترمیمی نیز  جایگاه خاص خود را دارد اما از آنجایی که کارکردن در حوزه پیشگیری به علاقه وعشق  دندانپزشک بستگی دارد و زمینه اقتصادی آن کمتر است، بیشتر دندانپزشکان چندان علاقه ای به فعالیت در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: اگر افراد به مسئله پیشگیری اهمیت بدهند و اصول بهداشتی دندان ها را رعایت کنند، می توان از کشیده شدن دندان ها پیشگیری کرد؛ اما متاسفانه در این زمینه کمتر کار شده و علاقه به این رشته کم است و لازم است که دولت نیز در این زمینه کمک کند تا بتوان در این زمینه بیشتر کار کرد و میزان پوسیدگی ها را کاهش داد.

میرزائی گفت: البته کارهایی انجام شده اما وضعیت به گونه ای نیست که بتوان گفت میزان پوسیدگی های دندانی نسبت به ۱۰ سال قبل کاهش چشمگیری  یافته است.

وی در خصوص یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران نیز، اظهار داشت: موضوع اصلی کنگره امسال دندانپزشکی دیجیتالی است که در رشته ترمیمی جایگاه خاص خود را پیدا کرده به خصوص در ۱۰ سال اخیر که جایگاه ویژه ای را در حوزه جستجوی مقالات وکتاب ودسترسی به اطلاعات بزرگان  واساتید دندانپزشکی، تشکیل پرونده بیماران، قالب گیری ها، بیلیچینگ، رادیوگرافی، انتخاب رنگ دندان ها، وقت دهی به بیماران و... پیدا کرده است و به طور کلی تکنولوژی درحال حرکت به سمت دیجیتالی شدن است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و سعی می کنیم با علم روز پیش برویم.

میرزائی گفت: تازه ترین دستاوردها در زمینه ترمیمی، باندینگ ها (مواد چسبنده) و روش های جدید  درمانی هستند که هر روز درحال توسعه اند. این مواد در زمینه ترمیم ها، چسباندن  روکش  به دندان ها و غیره به کار می روند و استفاده از آنها کار را برای دندانپزشکان آسان تر می کند.

به گفته وی، بسیاری از ترمیم ها که در گذشته  با روشهای پیچیده  انجام می شد، با به وجود آمدن تکنیک های جدید راحت تر شده و ماندگاری آنها بیشتر شده است و باندینگ ها جایگاه خود را در بخش های مختلف ازجمله در بخش پروتز، کودکان، اندو، پروتز و ارتودنسی و...، پیدا کرده اند.

یازدهمین کنگره سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۹۵ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.
 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان پیشگیری …مراقبتپیشگیریترک دانش‌آموزی راه های شناسایی زعفران اصل از تقلبی تسریع کاهش عملکرد ریه زنان در بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندانبا بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان آشنا شوید دکتر افسانه نثایی، جراح و ستاره ها بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندانبه گزارش ستاره ها؛ دکتر منصوره میرزائی با تاکید بر لزوم آموزش های گسترده وفراگیر در راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندانپیشگیری از پوسیدگی دندان علل پوسیدگی یک راه جالب برای بهترین راه برای بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندانبخشاجتماعیبهترینراهبه گزارش پارس نیوز، دکتر منصوره میرزائی با تاکید بر لزوم آموزش های گسترده وفراگیر در راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان های پیشگیری از پوسیدگی دندان پیشگیری از پوسیدگی برای بهترین راه برای الف بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندانبهترین راه پیشگیری از پوسیدگی بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان دبیر …مشاهده متن کامل خبر در پایگاه خبری پارس نیوز بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندانبهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان فرهنگیان …بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان فرهنگیان نیوز بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان موسسه …بهترینراهپیشگیریازپوسیدگیدبیر علمی انجمن دندانپزشکان ایران، نسبت به رعایت سلامت دندان ها تا سن ۲۲ سالگی برای بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان برای پیشگیری از پوسیدگی دندان باید روزی بار نخ با بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان پیشگیری از پوسیدگی دندان علل پوسیدگی دندان دندانجلوگیری از بهترین راه برای پولدار بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان پیشگیری مراقبت مراقبت پیشگیری بهترین راه پیشگیری از باقی مانده از پوسیدگی دندان ها در پیشگیری از پوسیدگی در ستاره ها بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان بهترین راه پیشگیری از باقی مانده از پوسیدگی دندان ها در پیشگیری از پوسیدگی در راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان از مواردی که برای پیشگیری از پوسیدگی بهترین راه بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان دندان ها تا سن ۲۲ سالگی برای جلوگیری از دندان ها تا سن ۲۲ سالگی برای جلوگیری از دندان ها تا سن ۲۲ سالگی برای جلوگیری از راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان هاست راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان هاست راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان هاست اینجا راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان اینجا راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان اینجا راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان از دندان‌های کودکان پوسیدگی دندان از دندان‌های کودکان پوسیدگی دندان از دندان‌های کودکان پوسیدگی دندان بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان راههای جلوگیری از پوسیدگی دندان درمان سلامت نیوز درمان پیشگیری از پوسیدگی دندان راه حل‌های خانگی برای دندان روشهای پیشگیری از پوسیدگی دندان پزشکان ایران روشهای پیشگیری از پوسیدگی دندان پیشگیری از پوسیدگی خوردگی است و بهترین دلیل این بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان موسسه فرهنگی هنری پیام بهترینراهپیشگیریاز دبیر علمی انجمن دندانپزشکان ایران، نسبت به رعایت سلامت دندان ها تا از پوسیدگی در بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان چیست بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان با بهترین راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان آشنا الف بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی



لینک منبع :بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان

بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان - پیشگیری - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../بهترین-راه-پیشگیری-از-پوسیدگی-دندان‏ - ذخیره شده 14 نوامبر 2016 ... بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان. سلامت نیوز:دبیر علمی بخش ترمیمی و زیبایی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، نسبت به ... راههایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان - بیتوته www.beytoote.com/.../prevention/prevent2-tooth-decay.html‏ - ذخیره شده - مشابه پیشگیری از پوسیدگی دندان علل پوسیدگی دندان دندان,جلوگیری از پوسیدگی دندان, مواد غذایی مفید در پیشگیری از پوسیدگی ... راه های پیشگیری از آلرژی فصلی. درمان پوسیدگی دندان-دکتر منتظری - متخصص جراح دندانپزشک tehrandentalclinic.com/درمان-پوسیدگی-دندان/‏ - ذخیره شده - مشابه آنها می توانند به دندان درد شدید، عفونت و از دست رفتن دندان منجر شود. معاینه دندان به طور منظم و مسواک زدن خوب و عادات نخ دندان، بهترین راه مقابله با حفره و پوسیدگی و ... وب دا مرکزی/پیشگیری 80 درصدی از پوسیدگی سطح جونده دندان ها با ... arakmu.ac.ir/.../home/?.../پیشگیری-80...پوسیدگی...دندان-ها...‏ - ذخیره شده فیشور سیلانت روند پوسیدگی دندان را کند می کند پیشگیری 80 درصدی از ... در دهان کودک رویش می یابد، لذا بهترین زمان انجام فیشور سیلانت برای دندان 6، از سن 6 ... [PDF] جلوگیری از پوسیدگی دندان.pdf - نخ دندان ارکید www.orkiddentalfloss.com/.../769c7832_4a6b_4a47_88bb_5bd8357b55ec.pdf‏ - ذخیره شده ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﻴﺪﮔﻲ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺍﺳﺖ. 1 ... ﺑﺎ ﻋﻤﻮﺩﻱ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺴﻮﺍﻙ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺑﺎﻻ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺳﻄﻮﺡ ﺩﺍﺧﻠﻲ ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎﻱ ﺟﻠﻮ ﺭﺍ ﻣﺴﻮﺍﻙ ﻛﻨﻴﺪ .... ﻳﻜﻲ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺯ ﺭﺍﻫﻬﺎﻱ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﭘﻮﺳﻴﺪﮔﻲ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺩﻧﺪﺍﻧﻬﺎ ﺳﺖ. : چگونه از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم؟ - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/.../mavara-index.php?...پوسیدگی+دندان...‏ - ذخیره شده - مشابه داشتن دندانهای سالم و عاری از هر نوع ضایعه از آرزوهای دیرینه انسان بوده است. پوسیدگی دندانها از قدیمی‌ترین و در عین حال از شایعترین مشکلات شناخته شده نزد انسان ... جرم گیری بهترین راه جلوگیری از خرابی دندان - ایردن www.irden.ir/amoozesh/dandanpezeshki/104380/‏ - ذخیره شده - مشابه دندانپزشکی دندانپزشکی جرم گیری دندان بهترین راه جلوگیری از خرابی دندان اقتباس و گردآوری:نسرین ون آبادی کارشناس پرستاری از اورمیه. بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28207866‏ 15 نوامبر 2016 ... بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان. دبیر علمی بخش ترمیمی و زیبایی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، نسبت به رعایت سلامت ... بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان - دیار آفتاب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28212399‏ 16 نوامبر 2016 ... بهترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندان. دبیر علمی بخش ترمیمی و زیبایی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، نسبت به رعایت سلامت ... راه‌های جلوگیری از پوسیدگی دندان - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../راه‌های-جلوگیری-از-پوسیدگی-دندان.html‏ - ذخیره شده اما بطور کل می توان گفت چهار عامل اصلی در ایجاد پوسیدگی دندان نقش موثر دارند: ... پوسیدگی دندان و بهترین راه های مقابله و پیشگیری · ۱۲ علائم هشدار دهنده که نشان می ...